Rincon 680 viritys?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Boss
4WD
Viestit: 207
Liittynyt: 17 Maalis 2007 14:22
Viesti:

Rincon 680 viritys?

Viesti Kirjoittaja Boss »

Onko kukaan "viilannut" 680:sta rinconia? Vaikuttaako äänenvaimentimen päässä oleva kuristus mitään? Entäs jos antaa enemmän ilmaa, vaikka vaihtamalla ilmanputsarin kannen reikäpelliksi, tai ottaa koko kannen pois? (silloin ei kannata ajaa kovin syvässä vedessä tai muutenkaan paskasessa maastossa)
"Säätääkö" ruisku itsensä näiden muutoksien jälkeen?

t: epätietoinen maalta :shock:
*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Sellainen mahrollisuus on että säätää, mikäli ruiskulaitteisto on osittain mekaaninen, elikäs ilmamäärän tunnistavalla läpällä joka siten säätää bansan määrää. Ei ainakaan ole tullut vastaan mitään isompia suuttimia tms ruiskukoneille.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Niin ja tuohon putsari juttuun, en menis laittamaan reikäpeltiä kannen tilalle,
päästää vain enenemmän pölyä suodatinta tukkimaan. Tuskin siellä varsinaisia kuristimia imupuolella on, sen sijaan alkuperäisen fillterin korvaaminen K&N vapaavirtaus suodattimella kuulemma vaikuttaa oikeasti.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

powercommanderilla saat hiukan varmaan käyrää nostettua ja älä ihmeessä aja ilman kantta putsarissa....nim.kokemusta löytyy...
Kuva
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Onkos Hondassa (680) Ilmavirtausmittaria ? Siis mekaanista läpällä, tai vastuslangalla toteutettua???
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Sen verran tiedän ruiskulaitteistoista että siinä on aina joku ilman määrän tunnistava anturi. Mekaanisissa läppä säätää suoraan bensan virtausta neulaventtiilillä tai vastaavalla, elektronisissa on taas sähköisellä anturilla eli potentiometrillä oleva läppä. Anturilta menee tieto ilman määrästä ohjausyksikölle joka annostelee gasoliinin suuttimiin.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Se tieto nyt ei tällä kertaa ollut oikea.
Esimerkikis MegaSquirt jälkiasennusruiskussa ei ole ilmmäärän tunnistinta vaan suositellaan Pakokaasujen happitunnistinta. Ja annostelun määrän tunnsitusta hoitaa läppäkoneiston asennon tunnistin. Ja ilman pakokaasujen tunnistustakin tullaan toimeen, mutta isommissa koneissa saatetaan olla päästöjen kanssa ongelmissa.


Kuva

Muutoin ruikun toiminnasta kohtuu hyvin tietoa:

http://www.megasquirt.info/
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Juuri näistä ilmamäärän ja happitunnistimen puutteen vuoksi ruuttavärkeihin ladataan huollossa omat ruiskukartat riippuen siitä missä päin maailmaa peliä käytetään. Onko pohjolan perukoilla, käytetäänkö yli 2500m korkeudessa, etelän kuumuudessa ym ym.

Silloin kun ei ole ilmamäärämittaria tai lamdaa käytössä toimii ruisku ennalta määrätyllä ohjelmalla joka haistelee imuilman/moottorin ym lämpötilaa, kaasuläpän asentoa. sytytysennakkoa, mahdollisesti moottorin nakutusta, kampiakselin/nokan asentoa, moottorin kierrosnopeutta ja bensanpainetta. Jotain saattoi vielä unohtua, nämä tuli nyt ekana mieleen.

Näiden pohjalta on valmistaja tehnyt eri ruiskukartat ja jos esim moottorin hengittävyyteen tehdään muutoksia niin ruiskukartta ei välttämättä toimikkaan optimaalisesti vaan kone voi käydä laihalla/rikkaalla muutosten jälkeen.

Sitten kun ruuttaan lisätään ilmamäärämittari, lambda anturi tai molemmat niin asia muuttuu hiukan simppelimmäski tasamaan tallaajan kannalta.

Jotensakin tällä viisii nämä värkit toimii, voi olla että artikulointi on taas ristiriidassa jonkun pienen toiminnan kannalta mutta sou not? :P :lol:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Sinisen Honda trx:llä oli niinkuin vesiruisku,turpon kanssa yleensä käytetää vesiruiskua jos oikein huipputehoja haetaa :lol: :wink:

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti ;)
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

löysin jenkki myynnistä ruiskupoksin minkä pystyy ohjelmoimoon mielen mukaan, pitäis saaha pensan valumaan pakoputkesta
ja höh tietenkin se on honda
Vastaa Viestiin