Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Ostin hondan syksyllä kans ja kuuntelin jälleenmyyjää, tuumas että se panssari on turha värkki, oma riittää ok, no minä ja muksut on ny ajettu pelillä 2000 kilsaa ,minä kivikossa muksut sileemmällä ja vanhee poika vaikka missä,mitää ei oo sattunu, pohjassa naarmuja ja sillee, eli tuumasin en tartte pleksejä alle, kattelen missä ajetaan ja jos vahinko sattuu niin eikohän sillä pleksin hinnalla pelinkin kuntoon saa sitte!!
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Se muovinen maksaa itse tehtynä 150 euroo.Itsellä kävi tuuri suzukin kanssa.Panssari jäi kannon nokkaan ja kivi pamahti perämurikkaan,öljyropun pultista kantti pois ja aukesi sen verran että alkoi tiputtaan öljyä.
Sentti ylemmäs isku ja lasku olisi ollut aikamoinen........
Pihassa ja kivettömässä metsässä pärjää ilman mutta jos lähtee yhteenkään ajotapahtumaan tai issekseen pahempaan maastoon niin suosittelen panssaria.
Mutta muovista,ei kuitusta.
Sentti ylemmäs isku ja lasku olisi ollut aikamoinen........
Pihassa ja kivettömässä metsässä pärjää ilman mutta jos lähtee yhteenkään ajotapahtumaan tai issekseen pahempaan maastoon niin suosittelen panssaria.
Mutta muovista,ei kuitusta.

- Don Padre
- 6WD
- Viestit: 836
- Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
- Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05
Täytyy tunnustaa että itte on tullut kömmittyä läpi tapahtumat ja omat tarpeet ilman mitään pohjassa... fiksua tahi ei, mutta selvitty on, ehkä tuurilla. Alle en ole uskaltanut kattoa. Mutta tästä tuurista huolimatta komppaan kyllä yllä olevaa ja sanon, notta kyllä se pohja kannattaa suojata ja ittekin varmaan moisen teen tänä kesänä kuhan tulee lämmintä. Ja jos toteutan haaveen ja hankin puhtaan turhakkeen rinnalle jossain vaiheessa niin siihen tulee kyllä suojat jo uudesta.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Eipä itsellä ole ollut tarvetta pohjapanssarin vaiholle kestävyyden takia, pikemminkin sen vuoksi että pohja toimisi kuin pulkka... 

Honda TRX 420 FE - Muilla mennään mihin pääsee, Hondalla minne halutaan...
http://kuvablogi.com/blog/19553/
http://kuvablogi.com/blog/19553/
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 04 Maalis 2008 10:43
500 vai 420
Itellä 500 aikas hyvin tyytyväinen.En tiiä sitte onko parempi ku 420 mutta taitaa olla aika lähellä toisiaan. Ero ainaki iskareissa,500 2 420 1.Pääsemisen kannalta,taitaa olla vähä kuskista kiinni
.Kyllä tönkköperäselläki pääsee tietenki rajansa pääsemiselläki.Vielä vakio renkailla,isopaa pyörää ja urheiluhenkeä,ni kyllä sitä sitte.Nii kasvaa ainaki kunto.
.
.
.Kyllä tönkköperäselläki pääsee tietenki rajansa pääsemiselläki.Vielä vakio renkailla,isopaa pyörää ja urheiluhenkeä,ni kyllä sitä sitte.Nii kasvaa ainaki kunto.
.
.
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Nyt hämmästyttää. Viissatasella ja neljäkakskymppisellä hintaeroa 100 euroa FE-malleina, ja FA-malleina hinta on sama. Mikähän tässä on ajatuksena? Onko 420 mallina uudempi, vai mikä on?
Itse kun en hirveästi antaisi arvoa polttoaineen suihkutukselle, enkä nestejäähdytykselle. Jos mönkijä on tarkoitus omistaa vaikkapa 20 vuotta, niin sen parempi, mitä vähemmän siinä on hienouksia. Näkisin, että mönkijä saisi olla niinkuin perämoottori, taikka ruohonleikkuri, jonka pitää lähteä talven seisottuaan pienen huollon jälkeen mökin vajasta käymään, ja helposti. Kaasari on helppo puhdistaa ja kunnossa ollessaan hyvä. Ruisku ei kai kuitenkaan ihmeitä tehoja tuo tullessaan, vaan ehkä vähempiä päästöjä. Ilma on jäähdytellyt moottoreita jo iät ja ajat, esim. sitä ruoholeikkuria ihan hyvällä menestyksellä, kunhan öljyt on oikeanlaiset. Ja Honda-mönkijässähän taitaa olla moottorille se puhallin ja öljylle jäähdytin.
Ketteryys on vapaa-ajan mönkijässä tietysti hyvä ominaisuus. Onko 500 ja 420 erot ketteryydessä huomattavat? Kaupan asvaltoidulla pihalla koeajoa ajellessa kun ei tule "hullua hurskaammaksi".
Vielä linkki Hondan hinnastoon: http://www.honda.brandt.fi/mp/hinnasto.php?k_id=2
Vaikka mikä idea noita hinnastoja on esitellä, kun ei niillä ohjehinnoilla kukaan toivottavasti mönkijäänsä osta.
Itse kun en hirveästi antaisi arvoa polttoaineen suihkutukselle, enkä nestejäähdytykselle. Jos mönkijä on tarkoitus omistaa vaikkapa 20 vuotta, niin sen parempi, mitä vähemmän siinä on hienouksia. Näkisin, että mönkijä saisi olla niinkuin perämoottori, taikka ruohonleikkuri, jonka pitää lähteä talven seisottuaan pienen huollon jälkeen mökin vajasta käymään, ja helposti. Kaasari on helppo puhdistaa ja kunnossa ollessaan hyvä. Ruisku ei kai kuitenkaan ihmeitä tehoja tuo tullessaan, vaan ehkä vähempiä päästöjä. Ilma on jäähdytellyt moottoreita jo iät ja ajat, esim. sitä ruoholeikkuria ihan hyvällä menestyksellä, kunhan öljyt on oikeanlaiset. Ja Honda-mönkijässähän taitaa olla moottorille se puhallin ja öljylle jäähdytin.
Ketteryys on vapaa-ajan mönkijässä tietysti hyvä ominaisuus. Onko 500 ja 420 erot ketteryydessä huomattavat? Kaupan asvaltoidulla pihalla koeajoa ajellessa kun ei tule "hullua hurskaammaksi".
Vielä linkki Hondan hinnastoon: http://www.honda.brandt.fi/mp/hinnasto.php?k_id=2
Vaikka mikä idea noita hinnastoja on esitellä, kun ei niillä ohjehinnoilla kukaan toivottavasti mönkijäänsä osta.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Emil kirjoitti:Nyt hämmästyttää. Viissatasella ja neljäkakskymppisellä hintaeroa 100 euroa FE-malleina, ja FA-malleina hinta on sama. Mikähän tässä on ajatuksena? Onko 420 mallina uudempi, vai mikä on?
Itse kun en hirveästi antaisi arvoa polttoaineen suihkutukselle, enkä nestejäähdytykselle. Jos mönkijä on tarkoitus omistaa vaikkapa 20 vuotta, niin sen parempi, mitä vähemmän siinä on hienouksia. Näkisin, että mönkijä saisi olla niinkuin perämoottori, taikka ruohonleikkuri, jonka pitää lähteä talven seisottuaan pienen huollon jälkeen mökin vajasta käymään, ja helposti. Kaasari on helppo puhdistaa ja kunnossa ollessaan hyvä. Ruisku ei kai kuitenkaan ihmeitä tehoja tuo tullessaan, vaan ehkä vähempiä päästöjä. Ilma on jäähdytellyt moottoreita jo iät ja ajat, esim. sitä ruoholeikkuria ihan hyvällä menestyksellä, kunhan öljyt on oikeanlaiset. Ja Honda-mönkijässähän taitaa olla moottorille se puhallin ja öljylle jäähdytin.
Ketteryys on vapaa-ajan mönkijässä tietysti hyvä ominaisuus. Onko 500 ja 420 erot ketteryydessä huomattavat? Kaupan asvaltoidulla pihalla koeajoa ajellessa kun ei tule "hullua hurskaammaksi".
Vielä linkki Hondan hinnastoon: http://www.honda.brandt.fi/mp/hinnasto.php?k_id=2
Vaikka mikä idea noita hinnastoja on esitellä, kun ei niillä ohjehinnoilla kukaan toivottavasti mönkijäänsä osta.
420 fa on uusi malli erillisjousituksella,500 fa ollut mallistossa jo pitkään.400/420 malli on ketterämpi kulkija maastossa vaikkei painoeroa nyt kovinkaan paljoa ole.tehoissakin taidetaan pyöriä aikalailla samoissa määrissä.ruisku ja jäähdytys tapa on makuasioita joista ei voine kiistellä.ja kuka myöntää ajattelevansa mönkijänsä päästöjä??eikös ruisku takaa ennemminkin paremman kylmäkäynnistyvyyden.

Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Mönkijän kylmäkäynnistyksestä en valitettavasti tiedä mitään. Enkä äkkiseltään keksinyt ruiskulle muuta hyvää ominaisuutta kuin ne päästöt.
Tietysti helppo säädettävyys on hyvä ominaisuus, jos säätöjä tarvitsee joskus jarrupenkissä tehdä.
Yleensä ottaen kaasutinkin käynnistää kylmän koneen erittäin hyvin, jos on kylmiä olosuhteita varten suunniteltu ja säädetty. (Automaailmasta esimerkkinä kaasari Lada, joka lähti kelillä kuin kelillä käyntiin.) Pelkistetysti ajatellen, moottorillehan ei ole väliä millä se polttoaine ilmaan sekoitetaan, kunhan sekoitetaan. Ehkäpä siksi ruiskun mahdolliset ajan myötä tulevat liitin-, anturi- ja ruiskulootahäiriöt voisivat olla suurempi riski toiminnan kannalta. Hirvittää ajatella, että paljonko ruiskupumppu, lämpöanturi, map/ilmamäärämittari, tai ruiskuloota mahtaa mönkijään maksaa. Kaasuttimen kun voi korvata melko kohtuullisilla kustannuksilla, jos liiaksi kuluu.

Yleensä ottaen kaasutinkin käynnistää kylmän koneen erittäin hyvin, jos on kylmiä olosuhteita varten suunniteltu ja säädetty. (Automaailmasta esimerkkinä kaasari Lada, joka lähti kelillä kuin kelillä käyntiin.) Pelkistetysti ajatellen, moottorillehan ei ole väliä millä se polttoaine ilmaan sekoitetaan, kunhan sekoitetaan. Ehkäpä siksi ruiskun mahdolliset ajan myötä tulevat liitin-, anturi- ja ruiskulootahäiriöt voisivat olla suurempi riski toiminnan kannalta. Hirvittää ajatella, että paljonko ruiskupumppu, lämpöanturi, map/ilmamäärämittari, tai ruiskuloota mahtaa mönkijään maksaa. Kaasuttimen kun voi korvata melko kohtuullisilla kustannuksilla, jos liiaksi kuluu.
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Toissa talvena oli pakkasta reilut -25 astetta ja 420 ruisku Honda pyörähti tulille kuin kesälläkin. 420 ruiskun kanssa ei tarvitse ryypyn kanssa pelata, jää enempi itselle... 

Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy ansaita.
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Kaivelin hiukan nettiä ja löysin seuraavia teholukuja hondille:
TRX500FA 24.9kW/33hp
TRX500FE 19.9kW/26.7hp
TRX680FA 28.7kW/38.5hp
TRX420FE 19.8kW/26.5hp
Osaako joku kertoa pitääkö lista paikkansa?
Näistä kiinnostaa tuo 500FA ehkä eniten tällä hetkellä puhtaasti työkäyttöhommiin, mutta en ole päässyt testaamaan muuta kuin tuota 500FE mallia. Siinä on kyllä erittäin lyhyt 1 vaihde (n.11km/h ja kierrokset aika korkealla)
noin niinkuin hidasvauhtista (mutta raskasta veto) työkäyttöä ajatellen.
Osaako joku kertoa miten 500FA:n D1 ja D2 ESP vaihteistovaihto-ohjelmat tuntuu käytännössä. Onko toinen noista erittäin hidas ja toinen nopeampi vai mitä ne tekee? Ja muutenkin, kuinka kierrosluvut seilaa kuorman raskauden mukana?
Ja mitenkä 680FA:n vaihteisto käyttäytyy, kun laitetaan kunnolla vetokuormaa, optimoiko se kierrosluvut parhaimmalle vääntöalueelle koko ajan? Ilman kuormia testiajossa ei saanut mitään tuntumaa tuosta. Tyhjänä tuntui että 1-vaihteella kulkee ainakin 30km/h.
TRX500FA 24.9kW/33hp
TRX500FE 19.9kW/26.7hp
TRX680FA 28.7kW/38.5hp
TRX420FE 19.8kW/26.5hp
Osaako joku kertoa pitääkö lista paikkansa?
Näistä kiinnostaa tuo 500FA ehkä eniten tällä hetkellä puhtaasti työkäyttöhommiin, mutta en ole päässyt testaamaan muuta kuin tuota 500FE mallia. Siinä on kyllä erittäin lyhyt 1 vaihde (n.11km/h ja kierrokset aika korkealla)

Osaako joku kertoa miten 500FA:n D1 ja D2 ESP vaihteistovaihto-ohjelmat tuntuu käytännössä. Onko toinen noista erittäin hidas ja toinen nopeampi vai mitä ne tekee? Ja muutenkin, kuinka kierrosluvut seilaa kuorman raskauden mukana?
Ja mitenkä 680FA:n vaihteisto käyttäytyy, kun laitetaan kunnolla vetokuormaa, optimoiko se kierrosluvut parhaimmalle vääntöalueelle koko ajan? Ilman kuormia testiajossa ei saanut mitään tuntumaa tuosta. Tyhjänä tuntui että 1-vaihteella kulkee ainakin 30km/h.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
marli kirjoitti:Kaivelin hiukan nettiä ja löysin seuraavia teholukuja hondille:
TRX500FA 24.9kW/33hp
TRX500FE 19.9kW/26.7hp
TRX680FA 28.7kW/38.5hp
TRX420FE 19.8kW/26.5hp
Osaako joku kertoa pitääkö lista paikkansa?
Näistä kiinnostaa tuo 500FA ehkä eniten tällä hetkellä puhtaasti työkäyttöhommiin, mutta en ole päässyt testaamaan muuta kuin tuota 500FE mallia. Siinä on kyllä erittäin lyhyt 1 vaihde (n.11km/h ja kierrokset aika korkealla)noin niinkuin hidasvauhtista (mutta raskasta veto) työkäyttöä ajatellen.
Osaako joku kertoa miten FA:n D1 ja D2 ESP vaihteistovaihto-ohjelmat tuntuu käytännössä. Onko toinen noista erittäin hidas ja toinen nopeampi vai mitä ne tekee? Ja muutenkin, kuinka kierrosluvut seila kuorman raskauden mukana?
Ja mitenkä 680FA:n vaihteisto käyttäytyy, kun laitetaan kunnolla vetokuormaa, optimoiko se kierrosluvut parhaimmalle vääntöalueelle koko ajan? Ilman kuormia testiajossa ei saanut mitään tuntumaa tuosta. Tyhjänä tuntui että 1-vaihteella kulkee ainakin 30km/h.
automaatti moodilla ajettaessa d2 asetus "vaihtaa" aiemmin,elikkäs käyttää koneen vääntöä enempi hyödykseen.d1 asetus taasen antaa koneen kiertää korkeammalle ja sopii näin ollen esim pehmeisiin paikkoihin paremmin.500 fa:stahan löytyy myöskin pieni puoli (elikkäs l vaihde) sitten vielä erikseen.esp vaihtoehdolla vaihtaminen tapahtuu napeilla kuten 500 fe mallissa.

-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
Montako pykälää eteenpäin löytyy automaatti ja manuaalimoodeissa?kingi kirjoitti: automaatti moodilla ajettaessa d2 asetus "vaihtaa" aiemmin,elikkäs käyttää koneen vääntöä enempi hyödykseen.d1 asetus taasen antaa koneen kiertää korkeammalle ja sopii näin ollen esim pehmeisiin paikkoihin paremmin.500 fa:stahan löytyy myöskin pieni puoli (elikkäs l vaihde) sitten vielä erikseen.esp vaihtoehdolla vaihtaminen tapahtuu napeilla kuten 500 fe mallissa.
Ja lisäksi onko nopealla ja hitaalla puolen kaikki pykälät käytössä. Toisinsanoen, jos pykäliä olisi viisi, niin sitten nopean ja hitaan alueen pykälät mukaanlukien eri nopeuksia olisi 10? Hondamyyjät jotka olen tähän mennessä tavannut eivät ole kyenneet vastaamaan tähän, livenä en ole nähnyt yhtään yksilöä.
Kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta.

-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Foreman 500 vai TRX 420 mikä kannattaa ostaa????
marli kirjoitti:Montako pykälää eteenpäin löytyy automaatti ja manuaalimoodeissa?kingi kirjoitti: automaatti moodilla ajettaessa d2 asetus "vaihtaa" aiemmin,elikkäs käyttää koneen vääntöä enempi hyödykseen.d1 asetus taasen antaa koneen kiertää korkeammalle ja sopii näin ollen esim pehmeisiin paikkoihin paremmin.500 fa:stahan löytyy myöskin pieni puoli (elikkäs l vaihde) sitten vielä erikseen.esp vaihtoehdolla vaihtaminen tapahtuu napeilla kuten 500 fe mallissa.
Ja lisäksi onko nopealla ja hitaalla puolen kaikki pykälät käytössä. Toisinsanoen, jos pykäliä olisi viisi, niin sitten nopean ja hitaan alueen pykälät mukaanlukien eri nopeuksia olisi 10? Hondamyyjät jotka olen tähän mennessä tavannut eivät ole kyenneet vastaamaan tähän, livenä en ole nähnyt yhtään yksilöä.
Kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta.
näinhän tuo käytännössä menee

