Honda TRX 420&350 Fourtrax 4x4

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Honda TRX 420&350 Fourtrax 4x4

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Eli siis olen kiinnostunut näistä kahdesta kyseisestä mallista

Kysymyksiä:
a)Miten vekotin on pelannut?
b)Onko paljon modauksia täytyny tehdä?
c)Onko hyvin osia saatavilla?
d)Toimiiko hyvin maastossa?

En vielä ihan likiaikoina aio hankkia eli ehkä vast ensi vuoden puolella mutta olisi kiva tietää etukäteen.
Viimeksi muokannut Cross Dog, 22 Touko 2008 07:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mullapa on tuollainen ollut Viime elokuusta lähtien:

Ohessa vastauskia kysymyksiisi:

Kysymyksiä:
a)Miten vekotin on pelannut?

Laitteessa ei ole ollut vian vikaa. Alle 10 tuntisena joskus sammahteli, nyttemiin notkistuneena käy hyvin ja ei sammuile kuin korkeintaan ihan kylmänä pakkaskelillä

b)Onko paljon modauksia täytyny tehdä?
Itse koneeseen on asennettu Öhlinsin alusta, mutta originaalillakin pärjää. Tää on ehkä vähän hifistelyä, mutta hieman enemmän, 20mm, tuli ulosjoustoa, ilman että nivelet on siitä kärsineet.
Asennetut lisävarusteet:
Vinssi: WARN 25XT kauko-ohjaimella
Pohjapanssari Team Tuulia kuitupanssari
HiD-Kaasupurkausvalo mallia Yepnet
Takana Sunsboy Peruutusvalona
Renkaina Interco Swamplite 26" koossa Douglas RAttleSnake vanteilla. Ei ota minnekkään kiinni ja toimii hyvin kyseisessä laitteeessa. En suosittele isompia kiekkoja.

Itse koneeseen, Runkoon jne ei ole modauksia tehty. Penkkiä myöten ajettu vedessä ja toimii.




c)Onko hyvin osia saatavilla?

Varusteita hyvin saatavilla. Varaosia en ole tarvinnut

d)Toimiiko hyvin maastossa?

Suhteellinen kysymys: Mutta kevyenä koneena antaa paljon anteeksi ja menee monesta paikasta, kun isot on kiinni. Koonsa puolesta ketterä.

Lisäplussat:
- Iso laturi 360w, mitattu

- LED takavalo. Ei tarvitse tusata polttimoiden kanssa

- Mittariston merkkivalot totetutettu ledein. Ei vaihtotarvetta sielläkään
- Kulutus mitättömän pieni.

- Ruisku tuntuu olevan hyvin suunniteltu ja ruiskukartta kattaa ainakin seossäädöt -32 pakkaseen

- Jäykkäperäisenä jää perävanssarin varaa killimään syvässä, eikä kaiva itseään poteroon, kuten erillisjousitetut. Tästä ei mitään lisäkeskustelua tarvitse järjestää. Totean vaan oman kokemuksen Polleen verrattuna, kun alla on todella pehmeää. Tämä kulkee käsikädessä laitteen keveyden kanssa.

- Lyhyt keulan ylitys 26" renkailla. Ei varsinaista modaustarvetta ojaylityksia ajatellen. Jotkun ovat purkaneet koko keulan pois, mutta toistaiseksi ei minulla tarvetta.


-Katteita on taivutettu, kaadettu kiven, ja itseni :oops: päälle, mutta ei mene rikki. Ei edes astinlaudat ole hajonneet, mutta panssari on toki astinlautoihin saakka.
Parannettavat kohdat.

- Talvi- ja hankiajoa ajatellen, voisi olla 5-10 kw enempi paukkua. Järjestettävissä, mutta aika marginaalinen tarve minun käyttöön.

- Jäykkäperäisenä seuraa kivet ja kannot. (Muna/Kana)

- Peruutusvaihteen turvatoiminne ( Nappulan ja jarrun painaminen) välillä iiskottaa, mutta siihen tottuu. Saa kytkettyä kyllä pois toiminnasta.

- Omat valothan näissä on melkein järjestään kehnot.

Oliskos tuossa asiantynkää?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Kiitoksia Roosa,tuosta oli paljon apua kyseisen mönkijän harkitsemiseen
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Vielä muutama kysymys Roosa (+Muut):

Onko Lopen lähellä jälleenmyyjiä?
Onko tässä muuten sähkönen nelivedon kytkin? ( Et saisi pitää hauskaa takavedolla )
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

420:ssä on mekaaninen vipu etuvedon kytkennälle.
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Hannu Pirttilä Oy
Hämeensaarentie 4, 13100 HÄMEENLINNA
Puh. 03-6828621 fax 03-6537541
www.pirttila.com

Hyvinkään Konetalo Oy
Helletorpankatu 3, 05830 HYVINKÄÄ
Puh. 019-4267100 fax 019-4267130
www.konetalo.fi/ email: konetalo@penttila.inet.fi

Karkkilan Pyörä ja Moottori Ky
Valtatie 14, 03600 KARKKILA
Puh. 09-2255835 fax 09-2259480

Puutarhakone Oy
Maisalantie 18, 04600 MÄNTSÄLÄ
Puh. 019 6873512 fax 019 6873511

LADECO OY
Periäistentie 65, 05200 RAJAMÄKI
Puh. 050-5661350
www.ladeco.fi email: myynti@ladeco.fi


Oliskos noista joku riittävän lähellä Lopen kuntaa?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Kiitokisia Roosa ( Jälleen ).
Ladecollla näyttäisi olevan vetokoukulla varustettu TRX420FM myynnissä hinnalla 6280€
Miten noissa alkuperäinen panssarointi toimii?
Onko sellainen kun lehdissä väitetään ( Hyödytön )?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Pääsääntöisesti kaikissa on ihan onneton panssari, eli ei käytännössä liukupanssaria lainkaan. Koskee melkein kaikkia merkkejä ja malleja. Joissakin malleissa on täyspanssari, jolla todella tekee jotakin. Taisi mönkijät lehden mönhkötestissä mainittu BRP:n panssari olla sellainen kunnollinen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
juhatapio
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Marras 2007 16:39

Viesti Kirjoittaja juhatapio »

puolivuotta on ollut nyt nappivaihde honta ja muksut on kerinny ajeleen n 4000 kilsaa sillä ,normi huollot on tehty, vikoja ei oo ollu eikä panssariakaan,renkaat alkaa olla loppu et ne pitää ostaa, hyvä ja ketterä peli!!
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Minkäs ikäsiä "muksuja"?
juhatapio
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Marras 2007 16:39

Viesti Kirjoittaja juhatapio »

vanhin 18 nuorin kolmetoista!
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Onko ajettu paljon metsissä?
Jääkö helpolla kiinni?
Onko noissa renkaissa paljon pitoa mudassa?
Onnistuuko ojan ylitys helposti?
juhatapio
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Marras 2007 16:39

Viesti Kirjoittaja juhatapio »

metissähän ne ja pelloilla kivikoissa ajelee,ei ne vissii oo pahasti ollu kii koskaan,renkaatki pittää ja ojan ylitys riippuu tietty ojan koosta,kolme metriä leviä ja puolitoista syvä oja kesyttää monen tönkijan!
Cross Dog
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Touko 2008 17:01

Viesti Kirjoittaja Cross Dog »

Nyt myös TRX 350 FM 4x4 harkinnassa (Sopii paremmin budjettiin)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Älä ota jalkavaihteista. Varmasti toki toimii, mutta itselläni oli sellaisen kanssa Trialissa varsin paljon vaikeuksia, kun piti astinlaudalta toiselle taiteilla ja jatkuvasti oli ajosaapas siinä vaihdekeinussa kiinni.

350 malleja löytyy FE-mallia, jossa nappivaihteet, joten sellaista voit jo harkitakin. 350:stä voidaan sanoa, että on yksi luomakunnan luotettavimmista koneista ja osaavissa käsissä menee erittäin vaikeista paikoista. Kattuluksen Sami on moisella ällistyttänyt monesti muita ja renkaina vielä lisut 25" Bear Clawit :shock:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin