Hondan Takuu ja huolto

Keskustelua Honda mönkijöistä.
TRX680
2WD
Mönkijä:: Honda rincon 680

Re: Hondan Takuu ja huolto

Viesti Kirjoittaja TRX680 »

juri kirjoitti:Siis mitä!
toisella hinta 190e ja toisella 138e.
Mulla maksoi 500fe:n 100h huolto 248e.
mun rincon on vuoden vanha... juu ei se ton kummempi se hinta ollut... Eka huollon käytin haapavedellä. mistä myös ostin kyseisen kamppeen.. siellä se maksoi 120e.... ja 100 tunnin huolto iisalmessa.. jossa se oli sen jotain 138e.. aikaa meni se pari tuntia... ja kyllä se perä öljyt vaihtoi ja koneen myös.. venttiilit sääti suodattimen putsas.. tulpan vaihdosta en ole nyt ihan varma vaihtoko se sitä....

joo näkyy olevan ilmaa noissa hinnoissa.. :shock: ja tuskin 500fe eroaa paljon öljyn määrillä tai että se olisi vaikeampi huoltaa...
Viimeksi muokannut TRX680, 09 Huhti 2009 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-You risk nothing, you get nothing-

http://kuvablogi.com/nayta/1703005/
Trent
6WD
Mönkijä:: None

Viesti Kirjoittaja Trent »

Köyhä kun olen, niin huollot teen aika pitkälti itse. Tänään sitten aloitin ensimmäisen operaation tuossa 100h:n huollossa, venttiilien välysten tarkistaminen/säätäminen. Mulla oli hyvät ohjeet pdf-muodossa kannettavalla koko ajan vieressä, niin eipä tuohon tuhlaantunut aikaa kuin puolisentoista tuntia. Täytyy kyllä sanoa, että yllätyin todella positiivisesti tuon toimenpiteen helppoudesta ja yksinkertaisuudesta. Huomenna sitten vaihtuu öljyt koneeseen ja periin... :D

Sellasta vaan ihmettelisin, että tarttisko tonne etuperään lykätä jotain limited slip- öljyä, kun siellä se kitkalukkokin on, vai meneekö sama perus hypoidi molempiin periin (niinkuin ohjekirjassakin seisoo)?
tomiko
Noppeli
Mönkijä:: Rincon 680

Viesti Kirjoittaja tomiko »

Hondassa ainakin takuu säilyy vaikka teet huollot itse, ja voit sen jälkeen käyttää esim. vika korjauksessa takuuseen.
Asiaa on kyselty aikoinaan useammasta merkkiä myyvästä liikkeestä ja lopuksi maahantuojalta ja sieltäkin sanottiin että jos on riittävä ammattitaito ja työkalut, saa huollot tehdä itse. Nyrkkisääntönä ehkä kannattaa pitää että jos yhtään epäilee itseään tai työkalujaan niin vie huoltoon!
Se vaan tuntuu kalliilta jos ei oo rahaa!
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Trent kirjoitti:Köyhä kun olen, niin huollot teen aika pitkälti itse. Tänään sitten aloitin ensimmäisen operaation tuossa 100h:n huollossa, venttiilien välysten tarkistaminen/säätäminen. Mulla oli hyvät ohjeet pdf-muodossa kannettavalla koko ajan vieressä, niin eipä tuohon tuhlaantunut aikaa kuin puolisentoista tuntia. Täytyy kyllä sanoa, että yllätyin todella positiivisesti tuon toimenpiteen helppoudesta ja yksinkertaisuudesta. Huomenna sitten vaihtuu öljyt koneeseen ja periin... :D

Sellasta vaan ihmettelisin, että tarttisko tonne etuperään lykätä jotain limited slip- öljyä, kun siellä se kitkalukkokin on, vai meneekö sama perus hypoidi molempiin periin (niinkuin ohjekirjassakin seisoo)?

eiköhän tuo kirjan suositus liene se paras vaihtoehto :D mitäpä sitä turhaan kikkailemaan :wink:
jukka81
Moderaattori

tomiko kirjoitti: Nyrkkisääntönä ehkä kannattaa pitää että jos yhtään epäilee itseään tai työkalujaan niin vie huoltoon!

tai jos haluaa takuun jatkuvan "ilman turhia selittelyjä".ainahan huolto voi vedota milloin mihinkin syyhyn evätä takuu.kuten täällä foorumillakin on saatu lukea erään toisen merkin kohdalla........... :wink:
8866
4WD
Mönkijä:: CFMoto ZForce1k
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 8866 »

Hondassa ainakin takuu säilyy vaikka teet huollot itse, ja voit sen jälkeen käyttää esim. vika korjauksessa takuuseen.
Bikeworld tampere oli ainakin asiasta erimieltä. Takuu loppuu heti, jos itse huoltaa, oli vastaus(viikko sitten).

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... 202007.pdf
Jossain sivulla 100, mainitaan tuo oma taito ja välineet homma.
Alle tonniset on mautoja :D
Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...
KarJu
3WD
Mönkijä:: trx 420 FM

Viesti Kirjoittaja KarJu »

Ihme pelejä nää mökkärit kun ei saa edes itse huoltaa jotta takuu säilyisi. Mulla on tossa pihalla pari n. 60 ke rakkooria ja niitä saa kyllä itse huoltaa ja laittaa ja takuut säilyy...
Emil
Tracks

Viesti Kirjoittaja Emil »

Kaivelen näitä vanhoja aiheita esiin, kun on mielenkiintoisia juttuja niissä.

Taitaa olla "rakkoorissa" katteet kohdallaan. Yritysten välisissä kaupoissa kun ei tarvitsisi antaa mitään takuuta. Ja jos rakkorin takuukorjauksiinkin riittää rahat pelkästään hankinnan yhteydessä saaduista voitoista, niin ei tunnu olevan rahasta pulaa. Toki takuunhan myöntää usein tehdas, joka tietysti sisällyttää mahdolliset väärät materiaalivalinnat seuraaviin malleihin ja niiden tehdashintoihin.

Noin yleensähän tehdastakuun ylittävät takuut kustannetaan huollon tuotoilla, taikka myyntihetken katteilla. Siksi esim. autoille annetut jopa 7 vuoden takuut edellyttävät, että autoa käytetään tietyissä huoltopisteissä. Eli kuluttaja maksaa takuun ikäänkuin osamaksuna, korotettuina huoltokuluina. Eikä siinä mitään pahaa ole, jos homma on kaikilla tiedossa.
jukka81
Moderaattori

kaivele toki vanhoja topicceja mutta yritä edes pysyä asiassa,on toki hieman vaikeeta välillä :D otsakehan oli hondan takuu ja huolto,ei traktoreiden.traktoreista ja autoista voi keskustella topicissa nimeltään "off topic" (rtfm)
Emil
Tracks

Autot ja traktorit ovat siinä mielessä tähän aiheeseen liittyviä, että ne ovat esimerkkejä ja perusteluita. Nettikeskusteluissa on syytä perustella mielipiteensä. Mönkijöistä en tiedä paljoa, mutta autoista ainakin luulen tietäväni jotain.

Ja Hondan huoltoon tämä liittyi siten, että jos tehdas antaa esim. puolen vuoden takuun, mutta Suomen ylitse ampuva kuluttajansuoja vaatii kahden vuoden takuun, niin sitten se takuun kustannukset otetaan huoltolaskuista. Sillä perusteella voivat siis vaatia, että Hondaa pitää käyttää merkkihuolloissa, jos haluaa sen 2 vuoden takuun.
jukka81
Moderaattori

Emil kirjoitti:Autot ja traktorit ovat siinä mielessä tähän aiheeseen liittyviä, että ne ovat esimerkkejä ja perusteluita. Nettikeskusteluissa on syytä perustella mielipiteensä. Mönkijöistä en tiedä paljoa, mutta autoista ainakin luulen tietäväni jotain.

Ja Hondan huoltoon tämä liittyi siten, että jos tehdas antaa esim. puolen vuoden takuun, mutta Suomen ylitse ampuva kuluttajansuoja vaatii kahden vuoden takuun, niin sitten se takuun kustannukset otetaan huoltolaskuista. Sillä perusteella voivat siis vaatia, että Hondaa pitää käyttää merkkihuolloissa, jos haluaa sen 2 vuoden takuun.

hondassa on neljän vuoden takuu.ja tuskimpa liike pääsee rikastumaan pitkillä huoltoväleillä kovinkaan kummoisesti.
Emil
Tracks

Ok. Tässä alkaa sitten omakin valinta merkin suhteen olla melko selvä. :wink:

Eipä sen tarvitse varsinaista tiliä, taikka valtaisia tuottoja välttämättä sen takuuhuollatuksen tuottaa. Kunhan kattaa kaikki takuukorjauksista koituneet kulut, henkilökunnan palkat ja pitää sijoittajat jotenkuten tyytyväisinä. Sitten jos jokin osa alkaa hajoilla ihan urakalla, niin sitten se ei enää kuulukaan takuun piiriin. Se kun ei enää olekaan siinä tapauksessa valmistusvirhe, vaan ominaisuus.
pasilli
Noppeli

Viesti Kirjoittaja pasilli »

Näistä takuujutuista sen verran että,
ajokaverin Hondasta hajos jostain syystä murrosniveliä vaikkei ajellut sen kummempia paikkoja kun
muutkaan. No uudehko kone ja takuu pelas kunnes olivat nähneet että ajellaan suunnistuskisoja.
Takuut loppu siihen ja maksattivat nivelet (3 kpl).Eikä edes selvinnyt mikä niveliä vei.
Onkohan muilla merkeillä sama käytäntö.
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

pasilli kirjoitti:Näistä takuujutuista sen verran että,
ajokaverin Hondasta hajos jostain syystä murrosniveliä vaikkei ajellut sen kummempia paikkoja kun
muutkaan. No uudehko kone ja takuu pelas kunnes olivat nähneet että ajellaan suunnistuskisoja.
Takuut loppu siihen ja maksattivat nivelet (3 kpl).Eikä edes selvinnyt mikä niveliä vei.
Onkohan muilla merkeillä sama käytäntö.
Mikäs peruste se tällänen on 4 vuoden takuulle...Ei helkkari vieköön. Käytännössäkö takuu korvaa vain jos on ajettu omassa pihassa. Jos näin on niin, kiertäkää kaukaa hondan liikkeet. Mitähän ne seuraavaksi keksii, jolla saisi liian pitkän takuun raukeemaan. :axe:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko takuupumaskassa maininta takuun raukeamisesta jos peli on kilpailukäytössä? Jos ei lue niin onko jälkeen toimitettu tiedoitetta kyseisestä asiasta?
Kylätason mönkijäkuski
Vastaa Viestiin