noniin eli semmonen kysymys että mitä öljyä -05vm trx450r:n vaihdelaatikkoon laitetaan?kun hondan sivuilla lukee vain että 10w40 samoin kuten moottoriöljynki kohdalla ja tämän perusteella eräs liike olisi myynyt minulle samaa öljyä kuin mitä olin aikaisemmin käyny hakemas moottoriin.epäilin kuitenkin suuresti koska entinen omistaja kehotti laittamaan "jotain normi vaihteistoöljyä missä on kytkinlisäaine"...
epäilyttää vaan vaihtaa öljyjä ku ei oo ns. varmaa tietoa että mitä sinne kaataas.
trx450r öljyt?
Re: trx450r öljyt?
Monet öljyt kelpaavat sekä laatikkoon että koneeseen. Mutta eivät suinkaan kaikki.trx_mies kirjoitti:noniin eli semmonen kysymys että mitä öljyä -05vm trx450r:n vaihdelaatikkoon laitetaan?kun hondan sivuilla lukee vain että 10w40 samoin kuten moottoriöljynki kohdalla ja tämän perusteella eräs liike olisi myynyt minulle samaa öljyä kuin mitä olin aikaisemmin käyny hakemas moottoriin.epäilin kuitenkin suuresti koska entinen omistaja kehotti laittamaan "jotain normi vaihteistoöljyä missä on kytkinlisäaine"...
epäilyttää vaan vaihtaa öljyjä ku ei oo ns. varmaa tietoa että mitä sinne kaataas.
Pistetään nyt vaikka kaksi hyvää molempiin sopivaa vaihtoehtoa esille...
Honda oma öljy
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... cts_id=420
Bel-Ray Thumper
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... ucts_id=69
Monet Honda-miehet käyttävät Hondan omia öljyjä, kun taas muut ovat käyttäneet tuota Thumperia paljon. Tuota GN4:sta ne laittavat merkkihuollossakin koneisiin.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
jees no tämä selventiki jo paljo..tuata thumperia oon laittanu moottoriinki.kiitoksia!
Hei !
Honda suosittelee ja työntää itse mönkkäreidenkin moottoreissa ihan perusmineraaliöljyjä koska ne siirtää lämpöä paremmin pois moottorista. 05- koneessa (se TRX:n paras kone) on vielä öljynlauhdutin.
Jos koneesi on ihan vakio niin paras öljy on se mitä ohjekirjassa sanotaan. Voit huoletta painaa kymmeniä tunteja samoilla öljyillä/suodattimella talla pohjassa. Tietty pakkaskäynnistykset ei ole koskaan hyvästä.
Jos on HRC-kit viritetty ja varsinkin jos vielä puristuksia nostettu niin silloin puoli/täyssynteettinen väriöljy, jota vahdat kun menee mustaksi, eli käytännössä joka ajosetin jälkeen (1-3h). Tuntimittari kannattaa hankkia.
Itse käyttänyt virikoneisiin 10-40 puolisynteettisiä väriöljyjä ja on toiminut.
Kokemuksesta voin sanoa että virikone ja mineraaliöljy ohjekirjan vaihtovälillä tulee kalliiksi.
t, Vaari
ps. Jos tarvit koneen kanssa jotain apuja niin on purettu ja kasattu ja taas ajettu : )
Honda suosittelee ja työntää itse mönkkäreidenkin moottoreissa ihan perusmineraaliöljyjä koska ne siirtää lämpöä paremmin pois moottorista. 05- koneessa (se TRX:n paras kone) on vielä öljynlauhdutin.
Jos koneesi on ihan vakio niin paras öljy on se mitä ohjekirjassa sanotaan. Voit huoletta painaa kymmeniä tunteja samoilla öljyillä/suodattimella talla pohjassa. Tietty pakkaskäynnistykset ei ole koskaan hyvästä.
Jos on HRC-kit viritetty ja varsinkin jos vielä puristuksia nostettu niin silloin puoli/täyssynteettinen väriöljy, jota vahdat kun menee mustaksi, eli käytännössä joka ajosetin jälkeen (1-3h). Tuntimittari kannattaa hankkia.
Itse käyttänyt virikoneisiin 10-40 puolisynteettisiä väriöljyjä ja on toiminut.
Kokemuksesta voin sanoa että virikone ja mineraaliöljy ohjekirjan vaihtovälillä tulee kalliiksi.
t, Vaari
ps. Jos tarvit koneen kanssa jotain apuja niin on purettu ja kasattu ja taas ajettu : )
Vastataan tähän vaikka puhun 2-pyöräsestä crf450r mallista, mutta käsittääkseni sama kone putkistoa ja hieman lievempää viritysastetta lukuunottamatta.
Ei kannate käyttää tuossa moottorissa(vaihteistossa) Hondan 10/40 moottoriöljyä, koska laatikko joutuu kovemmalle rasitukselle rattaiden vaatiman lisäaineistuksen puuttumisen takia.
Huomaa myös, että laatikkoöljymerkin vaihdon jälkeen tulisi vaihtaa kytkinlevytkin...muuten tulee taas kestävyysongelmia(kytkin luistaa)
Ei kannate käyttää tuossa moottorissa(vaihteistossa) Hondan 10/40 moottoriöljyä, koska laatikko joutuu kovemmalle rasitukselle rattaiden vaatiman lisäaineistuksen puuttumisen takia.
Huomaa myös, että laatikkoöljymerkin vaihdon jälkeen tulisi vaihtaa kytkinlevytkin...muuten tulee taas kestävyysongelmia(kytkin luistaa)
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
jees.öljyt tuli vaihdettua ja laitoin tota belrayn(thumper) öljyä vaihteistoonkin ja hyvin pelittää.vakiopeli mulla on mutta pitää palata asiaan jos joutuu ruveta isompaa remonttia tekemään.