500fa vs. 680fa

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Henppa
6WD
Viestit: 399
Liittynyt: 26 Tammi 2007 21:56
Mönkijä:: Honra
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Henppa »

No jos hintaero ja raha ei ole este niin ei sillon tarvi miettiä. 680
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

ennenkuin päätät niin käyhän jossain koeajamassa rinconi niin tiiät edes vähän mikä se on ,ymmärtääkseni et ole ajanut rinconia.päättäminen ei varmasti helppoa mutta rinconi on näppärä yleis vehe :D
ja höh tietenkin se on honda
Nope
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Marras 2006 21:46
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Nope »

Moi Täällä tuntuu ainakin 500 Fa toimivan puukuormakin lähtee perään...riippuu tietysti mihin tarkotukseen laitteen haluaa..työkäyttöön suosittelen jäykkää akselia..muuhun huvitteluun ja offiin retkuperää...vaihteisto on maukas 500 fa:ssa kun joku tuossa niin ilmoitti...joka hommaa on tullu kokeiltua peltohommista puuan ajoon... tässä kuvia ja lisää tulee aina sillon tällön...
http://kuvablogi.com/blog/10741/
Tulukee käymään niin katotaan lähempää..niin ja jos mua ei täällä näy niin oon mönkimässä..
http://kuvablogi.com/blog/10741/2/
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

eilen vedin yhden kokonaisen petäjän peräkärryssä pölkkyinä metässä jyrkän rinteen päälle mitään ongelmia.omalla ajoilla en ymmärrä miksi työ hommissa pitää olla jäykkä perä :?: itellä ei ainakaan ongelmia retkuperästä työ hommissa
ja höh tietenkin se on honda
Avatar
steed
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 16 Helmi 2009 17:19
Mönkijä:: polaris 500 h.o
Paikkakunta: ep:llä

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja steed »

tiennäyttäjä kirjoitti:eilen vedin yhden kokonaisen petäjän peräkärryssä pölkkyinä metässä jyrkän rinteen päälle mitään ongelmia.omalla ajoilla en ymmärrä miksi työ hommissa pitää olla jäykkä perä :?: itellä ei ainakaan ongelmia retkuperästä työ hommissa
jep jep.Itelläkin retkuperä on moitteetta kuormia, vaikka mönkkäri ei honda olekkaan. :)
I'm not always right,but i'm never wrong. "Tehokuume"
"Niin paljon ostettavaa,mutta niin vähän rahaa!!!"
Polaris Sportsman 500 -08
Nope
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Marras 2006 21:46
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Nope »

juu kyllä niillä puut kulkee varmasti...mut oma mielipiteeni on ollu aina että niin kauan jäykkä akseli kun alkaa traktoreihin tulemaan koukku jousien varaan..sitten minäkin... en oo sellasta vielä nähny mut onhan niitä jo vaikka minkälaisia jousituksia niissäkin..jäykässä on se hyvä puoli että vähempi se kuorman kanssa niiailee...ja joku kommentoi kohta että ei mönkijää voi traktoriin verrata..se on totta..onhan niitä erillisjousitettuja mönkiäisiä monenlaisia..jäykempää takapäätä ja säädettävää voi olla ihan hyviäkin malleja ja onhan niihin joku väsänny poikkitankoja alatukivarsiin ainakin tuolla amerikan maassa..jossa on vaikka minkälaista viritystä...kaivinkoneesta lähtien.. :D mut käyttö ratkasee onhan se selälle erillisjousitettu mukavampi...
Tulukee käymään niin katotaan lähempää..niin ja jos mua ei täällä näy niin oon mönkimässä..
http://kuvablogi.com/blog/10741/2/
Kartza
Tracks
Viestit: 1783
Liittynyt: 20 Elo 2004 00:23
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Kartza »

Risuperästä saa aina helposti tehtyä itse jäykän työkäyttöön väliaikaisesti, mut toisinpäin ei onnistu helposti...Elikkä risuperäistä mönkijää suosittelen. :D
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

koskaan ei puun/mitkään muutkaan ajot ole jääneet ajamatta oli perässä sitten jäykkää tai löysää :D aika pitkälle maku/tottumis kysymys josta ei voi kiistellä :-s
Jussipuujalka
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:18
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Eura

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Jussipuujalka »

Jäi aikanaan kiusaamaan tuo Rinconin teho. Nyt kun rakensin eteen aurakamppeita niin totesin että siellähän se lukee rungossa eli "Nominal power 24.6Kw" (tarra etuosassa).

Eli 33.4hp olisi jonkin asteinen nimellisteho.
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ei maha minkään. Rinconi kummittelee takaraivossa ja kun nettimotoa seuraa niin vanhempaa kuuspuolikasta alkaisi olla jo sopivassa hintaluokassa.

Onkos noista kenelläkään mitään kerrottavaa?? Vissiin kaasari koneita ?? Mites muut ominaisuudet verraten 680 malliin.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

650 on kaasarilla ja 680 taasen ruisku. Muutahan tässä legendassa ei honda ole katsonut aiheelliseksi päivittää. :shock:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jussipuujalka kirjoitti:Jäi aikanaan kiusaamaan tuo Rinconin teho. Nyt kun rakensin eteen aurakamppeita niin totesin että siellähän se lukee rungossa eli "Nominal power 24.6Kw" (tarra etuosassa).

Eli 33.4hp olisi jonkin asteinen nimellisteho.
Ei noista ilmoitetuista konetehoista kannata mitään ihmeellisempiä johtopäätöksiä tehä, eri valmistajat ilmottaa eri lailla ja välillä ihan päin honkia. Ennemmin kiinnittäisin huomiota alavääntöön sekä vaihteistoon, toki isoista tehoista haittaakaan ole. Honda on onnistunut rakentamaan vaihteistonsa niin hyvin ettei kampe tartte 100 heppaa hoitamaan työtään ja tod näk laimemamalla viritysasteella olevat vekottimet kestää pidempään ja sitähän juuri hondat tekee :wink:
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No perhana.

Täytyy varmaan lähteä ruinaamaan jostain koeajoa...
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ja vielä rinconi kysymys. Eli minkäs verran tuo kulkee 1 vaihteella ja kulkee yleensäkkin?

Tai mikä on ykkösen välitys?
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 500fa vs. 680fa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Bj Andy kirjoitti:Ja vielä rinconi kysymys. Eli minkäs verran tuo kulkee 1 vaihteella ja kulkee yleensäkkin?

Tai mikä on ykkösen välitys?

Ykkösellä rinconi kelaa mittariin nopeudeksi noin 45 km/h:ssa ja huppunpeus noin 95 km/h:ssa hieman rippuen toki siitä, kuinka paljon sitä suomalaista lihaa istuu kyydissä :D
Vastaa Viestiin