hondan lukko

Keskustelua Honda mönkijöistä.
elmönkiä
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Joulu 2006 23:16
Mönkijä:: yamaha kodiak

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja elmönkiä »

anteeks mutta mitkä hammasrattaat?
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

No puhutaan sitten vaikka vetopyörä, hammaspyörä, tai mikä vaan mikä voidaan käsittää kappaleeksi joka toisen samanmoisen kohdatessaan välittää voimaa eteenpäin.
elmönkiä
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Joulu 2006 23:16
Mönkijä:: yamaha kodiak

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja elmönkiä »

Ok.Oman mönkijääni (yamaha) ei ole tarvinnut hammaslautasen ja vetoakselin hammasrattaan kohtauskulmaa muuttaa 20 vuoteen.
Nyt puhutaan Hondasta joka käyttää korkealuokkaista materiaalia (esim etuperässä).
En näe mitään syytä miksi se alkais syömään hammasrattaita.
Luistavan kitkalukon shimmaus kyllä kuormittaa enemmän ed.mainittua rattaita kun vakioperä.
Perustelen miksi se kestää:
-ei ole kokonaan tönkkö.
-honda.
-hampaat ui norm.peräöljyssä.
-Lukollisessa mönkijässä kestää kun se on 100%lukossa!!,esim nappilukko.
-Tuskin kuvan osaluettelossa olis maininta Shim paksuudeista jos ei kestäis.
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Emil »

Säätölevyt, eli -prikat on siellä valmistustoleranssien tasaamisen vuoksi. Ei ole olemassa kahta täysin samanlaista tuotetta, joten eri osien valmistuserot tasataan eri paksuisilla säätölevyillä. Eli olen melko varma siitä, että säätölevyjä ei ole seitsemää eri paksuista siksi että lukituksesta jokainen voisi tehdä mieleisensä, vaan siksi että ko. laitteen saa yleensä toimimaan. Jos sinne perään vaihdetaan vaikka vain laakerit, niin periaatteessa välykset pitäisi saataa uusiksi, jollain niistä seitsemästä levystä. Näin siis asia on yleensä, kun puhutaan tasauspyörästöistä. Hondan perästä tunnustan tietäväni en mitään. Hondan perä pitäisi nähdä toiminnassa, ennekuin sitä saattaa ymmärtää.
oretna
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Kesä 2006 17:13

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja oretna »

elmönkiä kirjoitti:Ok.Oman mönkijääni (yamaha) ei ole tarvinnut hammaslautasen ja vetoakselin hammasrattaan kohtauskulmaa muuttaa 20 vuoteen.
Nyt puhutaan Hondasta joka käyttää korkealuokkaista materiaalia (esim etuperässä).
En näe mitään syytä miksi se alkais syömään hammasrattaita.
Luistavan kitkalukon shimmaus kyllä kuormittaa enemmän ed.mainittua rattaita kun vakioperä.
Perustelen miksi se kestää:
-ei ole kokonaan tönkkö.
-honda.
-hampaat ui norm.peräöljyssä.
-Lukollisessa mönkijässä kestää kun se on 100%lukossa!!,esim nappilukko.
-Tuskin kuvan osaluettelossa olis maininta Shim paksuudeista jos ei kestäis.
-Perästä tulee tönkkö jos noi kaksi akselia, joiden välissä salmiakkipalt, puristaa kasaan.
-Hondallakaan tuskin suunnitellaan osia kestämään ihan mitä tahansa ja Honda joo käyttää asiallisia materiaaleja, mut liiketoimintaa nekin tekee, ei hyväntekeväisyyttä

-Öljy ei estä hampaan leikkaantumista
-Varmaan monessa muussakin laitteessa kestää jos siinä alunperin sellainen on, mutta kun hondassa ei ole, eikä ole sellaista suunniteltu
crf450 ja rincon
Henppa
6WD
Viestit: 399
Liittynyt: 26 Tammi 2007 21:56
Mönkijä:: Honra
Paikkakunta: Kalajoki

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Henppa »

oretna kirjoitti:-Öljy ei estä hampaan leikkaantumista
Minkäs takia se öljy siellä perässä on..varmaan sen takia että osat eivät leikkaudu kiinni :shock:
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Emil »

Jos hammasrattaiden välykset ovat pielessä, liian tiukat, ei öljykään estä leikkautumista.
auviset
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Joulu 2009 18:28

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja auviset »

onhan se jäykempi ajaa mutta ei sillä kiinnikään jää kuten ennen.kannattaa jäädä jo kotiin jos ei jaksa sarvia kääntää tai laita tehostaja.ja kovassa vauhdissa tosi vakaa ei hae tienpinta uria tosi makee ajaa.ON MEINAAN KÄSITYKSET MUUTTUNUT KAVEREILLA HONDASTA! REPII RINNETTÄ KUN RIEPUA. VÄLITYKSIÄ OLIS VIELÄ PUDOTEETTAVA LÄHIAIKOINA SIT VAI TAIVAS ON RAJANA.kyllä mönkiminen HÒNDALLA on ihanaa!!!!!!!!!
kun patikko pahenoo väki vähenöö siis RINCON.
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

auviset kirjoitti:onhan se jäykempi ajaa mutta ei sillä kiinnikään jää kuten ennen.kannattaa jäädä jo kotiin jos ei jaksa sarvia kääntää tai laita tehostaja.ja kovassa vauhdissa tosi vakaa ei hae tienpinta uria tosi makee ajaa.ON MEINAAN KÄSITYKSET MUUTTUNUT KAVEREILLA HONDASTA! REPII RINNETTÄ KUN RIEPUA. VÄLITYKSIÄ OLIS VIELÄ PUDOTEETTAVA LÄHIAIKOINA SIT VAI TAIVAS ON RAJANA.kyllä mönkiminen HÒNDALLA on ihanaa!!!!!!!!!
:?:
Aa... eipä mitn...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
elmönkiä
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Joulu 2006 23:16
Mönkijä:: yamaha kodiak

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja elmönkiä »

auvinen onko sulla jäljellä ne vakioperän osat?
Silloin sä voisit sanoa onko siellä kuperamallinen jousiprikka! katso.kuva500fe nr27 tai 28
Makke
4WD
Viestit: 151
Liittynyt: 10 Joulu 2005 10:53

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Makke »

JOUNI Älä puhu potaskaa [-X .Kyllähän se nähtiin mistä kana menee niin siinä ei auta edes hondan etulukko:butthead: Ja sit se riepu... tais revetä hanskojen sisällä :-"
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Toisaalta ajaminen ilman etulukkoa ja ajoittainen (nykyään harvemmin) etujarrun käyttö luo hieman haastetta ajamiseen. Ja opettaahan se ajamista jos asettaa itselleen kriteerin että mihinkään ei auttaisi jäädä kiinni. Ja jos ei mikään muu, niin ajokavereiden ystävällismielinen (???) huomauttelu ajolinjoista sun muista jutuista pitävät ajoreissut kivoina ja mielenkiintoisina.
Varsinkin kun Honda yleensä menee heittämällä siitä mistä kananen ja hepoinen eivät kaikista lukoista huolimatta mene. Tai päinvastoin. :mrgreen:

Mä jättänen suosiolla sen lukon asentamatta, kun olkapäät on nytkin jo kökkönä ajamisesta. Jos se repii yhtään enempää, niin loppuu ajelut vallan kokonaan ja sehän ei ole se haluttu olotila. ;)
l Kipu on vain tunne l
elmönkiä
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 19 Joulu 2006 23:16
Mönkijä:: yamaha kodiak

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja elmönkiä »

Vatvotaampa vielä asiaa.Tähän asti olen ollut sitä mieltä että etuperässä on ollut tasauspyörä.
Mitä enemmän olen "opiskellut" kuvista niin olen tullut siihen tulokseen että 500 fe ja 420 kuvassa ei kertakaikkiaan ole tasauspyörää!!.
Ne on jättänyt sen pois ,tilalle on tullut suretrac omanlaisensa kitkapalalukko.
Tasauspyörän huomaa siittä jos toinen etureng. on ilmasa ja renkaat sutii (paitsi se etureng. joka on maassa kiinni).Niin se etureng. (ilmassa) sutii tupla nopeutta kuin takarenkaat.
Elikä kyseisien mallien hondat, rengas (ilimasa) sutii samaa vauhtia kuin takaset .

Tämä testi vois vaikka joku esim 500cc hondan omistaja tehdä ,ja kommentoida tänne.

ps. ei oo kovin vaikea testi :biggrin:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Oisko helpompi tehdä niin, että nostaa eturenkaat ilmaan, pitää 4wd vivun päällä ja pyörittää toista rengasta, vastakkaisella pitäisi pyöriä eri suuntaan....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
oretna
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Kesä 2006 17:13

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja oretna »

Pitäisköhän elmönkijän koittaa vielä pyörä keksiä uudelleen..
crf450 ja rincon
Vastaa Viestiin