hondan lukko
Re: hondan lukko
anteeks mutta mitkä hammasrattaat?
Re: hondan lukko
No puhutaan sitten vaikka vetopyörä, hammaspyörä, tai mikä vaan mikä voidaan käsittää kappaleeksi joka toisen samanmoisen kohdatessaan välittää voimaa eteenpäin.
Re: hondan lukko
Ok.Oman mönkijääni (yamaha) ei ole tarvinnut hammaslautasen ja vetoakselin hammasrattaan kohtauskulmaa muuttaa 20 vuoteen.
Nyt puhutaan Hondasta joka käyttää korkealuokkaista materiaalia (esim etuperässä).
En näe mitään syytä miksi se alkais syömään hammasrattaita.
Luistavan kitkalukon shimmaus kyllä kuormittaa enemmän ed.mainittua rattaita kun vakioperä.
Perustelen miksi se kestää:
-ei ole kokonaan tönkkö.
-honda.
-hampaat ui norm.peräöljyssä.
-Lukollisessa mönkijässä kestää kun se on 100%lukossa!!,esim nappilukko.
-Tuskin kuvan osaluettelossa olis maininta Shim paksuudeista jos ei kestäis.
Nyt puhutaan Hondasta joka käyttää korkealuokkaista materiaalia (esim etuperässä).
En näe mitään syytä miksi se alkais syömään hammasrattaita.
Luistavan kitkalukon shimmaus kyllä kuormittaa enemmän ed.mainittua rattaita kun vakioperä.
Perustelen miksi se kestää:
-ei ole kokonaan tönkkö.
-honda.
-hampaat ui norm.peräöljyssä.
-Lukollisessa mönkijässä kestää kun se on 100%lukossa!!,esim nappilukko.
-Tuskin kuvan osaluettelossa olis maininta Shim paksuudeista jos ei kestäis.
Re: hondan lukko
Säätölevyt, eli -prikat on siellä valmistustoleranssien tasaamisen vuoksi. Ei ole olemassa kahta täysin samanlaista tuotetta, joten eri osien valmistuserot tasataan eri paksuisilla säätölevyillä. Eli olen melko varma siitä, että säätölevyjä ei ole seitsemää eri paksuista siksi että lukituksesta jokainen voisi tehdä mieleisensä, vaan siksi että ko. laitteen saa yleensä toimimaan. Jos sinne perään vaihdetaan vaikka vain laakerit, niin periaatteessa välykset pitäisi saataa uusiksi, jollain niistä seitsemästä levystä. Näin siis asia on yleensä, kun puhutaan tasauspyörästöistä. Hondan perästä tunnustan tietäväni en mitään. Hondan perä pitäisi nähdä toiminnassa, ennekuin sitä saattaa ymmärtää.
Re: hondan lukko
-Perästä tulee tönkkö jos noi kaksi akselia, joiden välissä salmiakkipalt, puristaa kasaan.elmönkiä kirjoitti:Ok.Oman mönkijääni (yamaha) ei ole tarvinnut hammaslautasen ja vetoakselin hammasrattaan kohtauskulmaa muuttaa 20 vuoteen.
Nyt puhutaan Hondasta joka käyttää korkealuokkaista materiaalia (esim etuperässä).
En näe mitään syytä miksi se alkais syömään hammasrattaita.
Luistavan kitkalukon shimmaus kyllä kuormittaa enemmän ed.mainittua rattaita kun vakioperä.
Perustelen miksi se kestää:
-ei ole kokonaan tönkkö.
-honda.
-hampaat ui norm.peräöljyssä.
-Lukollisessa mönkijässä kestää kun se on 100%lukossa!!,esim nappilukko.
-Tuskin kuvan osaluettelossa olis maininta Shim paksuudeista jos ei kestäis.
-Hondallakaan tuskin suunnitellaan osia kestämään ihan mitä tahansa ja Honda joo käyttää asiallisia materiaaleja, mut liiketoimintaa nekin tekee, ei hyväntekeväisyyttä
-Öljy ei estä hampaan leikkaantumista
-Varmaan monessa muussakin laitteessa kestää jos siinä alunperin sellainen on, mutta kun hondassa ei ole, eikä ole sellaista suunniteltu
crf450 ja rincon
Re: hondan lukko
Minkäs takia se öljy siellä perässä on..varmaan sen takia että osat eivät leikkaudu kiinnioretna kirjoitti:-Öljy ei estä hampaan leikkaantumista

Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Re: hondan lukko
Jos hammasrattaiden välykset ovat pielessä, liian tiukat, ei öljykään estä leikkautumista.
Re: hondan lukko
onhan se jäykempi ajaa mutta ei sillä kiinnikään jää kuten ennen.kannattaa jäädä jo kotiin jos ei jaksa sarvia kääntää tai laita tehostaja.ja kovassa vauhdissa tosi vakaa ei hae tienpinta uria tosi makee ajaa.ON MEINAAN KÄSITYKSET MUUTTUNUT KAVEREILLA HONDASTA! REPII RINNETTÄ KUN RIEPUA. VÄLITYKSIÄ OLIS VIELÄ PUDOTEETTAVA LÄHIAIKOINA SIT VAI TAIVAS ON RAJANA.kyllä mönkiminen HÒNDALLA on ihanaa!!!!!!!!!
kun patikko pahenoo väki vähenöö siis RINCON.
- motocoyote
- Tracks
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
- Paikkakunta: Tornio
Re: hondan lukko
auviset kirjoitti:onhan se jäykempi ajaa mutta ei sillä kiinnikään jää kuten ennen.kannattaa jäädä jo kotiin jos ei jaksa sarvia kääntää tai laita tehostaja.ja kovassa vauhdissa tosi vakaa ei hae tienpinta uria tosi makee ajaa.ON MEINAAN KÄSITYKSET MUUTTUNUT KAVEREILLA HONDASTA! REPII RINNETTÄ KUN RIEPUA. VÄLITYKSIÄ OLIS VIELÄ PUDOTEETTAVA LÄHIAIKOINA SIT VAI TAIVAS ON RAJANA.kyllä mönkiminen HÒNDALLA on ihanaa!!!!!!!!!

Aa... eipä mitn...
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Re: hondan lukko
auvinen onko sulla jäljellä ne vakioperän osat?
Silloin sä voisit sanoa onko siellä kuperamallinen jousiprikka! katso.kuva500fe nr27 tai 28
Silloin sä voisit sanoa onko siellä kuperamallinen jousiprikka! katso.kuva500fe nr27 tai 28
Re: hondan lukko
JOUNI Älä puhu potaskaa
.Kyllähän se nähtiin mistä kana menee niin siinä ei auta edes hondan etulukko:butthead: Ja sit se riepu... tais revetä hanskojen sisällä 


Re: hondan lukko
Toisaalta ajaminen ilman etulukkoa ja ajoittainen (nykyään harvemmin) etujarrun käyttö luo hieman haastetta ajamiseen. Ja opettaahan se ajamista jos asettaa itselleen kriteerin että mihinkään ei auttaisi jäädä kiinni. Ja jos ei mikään muu, niin ajokavereiden ystävällismielinen (???) huomauttelu ajolinjoista sun muista jutuista pitävät ajoreissut kivoina ja mielenkiintoisina.
Varsinkin kun Honda yleensä menee heittämällä siitä mistä kananen ja hepoinen eivät kaikista lukoista huolimatta mene. Tai päinvastoin.
Mä jättänen suosiolla sen lukon asentamatta, kun olkapäät on nytkin jo kökkönä ajamisesta. Jos se repii yhtään enempää, niin loppuu ajelut vallan kokonaan ja sehän ei ole se haluttu olotila.
Varsinkin kun Honda yleensä menee heittämällä siitä mistä kananen ja hepoinen eivät kaikista lukoista huolimatta mene. Tai päinvastoin.

Mä jättänen suosiolla sen lukon asentamatta, kun olkapäät on nytkin jo kökkönä ajamisesta. Jos se repii yhtään enempää, niin loppuu ajelut vallan kokonaan ja sehän ei ole se haluttu olotila.

l Kipu on vain tunne l
Re: hondan lukko
Vatvotaampa vielä asiaa.Tähän asti olen ollut sitä mieltä että etuperässä on ollut tasauspyörä.
Mitä enemmän olen "opiskellut" kuvista niin olen tullut siihen tulokseen että 500 fe ja 420 kuvassa ei kertakaikkiaan ole tasauspyörää!!.
Ne on jättänyt sen pois ,tilalle on tullut suretrac omanlaisensa kitkapalalukko.
Tasauspyörän huomaa siittä jos toinen etureng. on ilmasa ja renkaat sutii (paitsi se etureng. joka on maassa kiinni).Niin se etureng. (ilmassa) sutii tupla nopeutta kuin takarenkaat.
Elikä kyseisien mallien hondat, rengas (ilimasa) sutii samaa vauhtia kuin takaset .
Tämä testi vois vaikka joku esim 500cc hondan omistaja tehdä ,ja kommentoida tänne.
ps. ei oo kovin vaikea testi
Mitä enemmän olen "opiskellut" kuvista niin olen tullut siihen tulokseen että 500 fe ja 420 kuvassa ei kertakaikkiaan ole tasauspyörää!!.
Ne on jättänyt sen pois ,tilalle on tullut suretrac omanlaisensa kitkapalalukko.
Tasauspyörän huomaa siittä jos toinen etureng. on ilmasa ja renkaat sutii (paitsi se etureng. joka on maassa kiinni).Niin se etureng. (ilmassa) sutii tupla nopeutta kuin takarenkaat.
Elikä kyseisien mallien hondat, rengas (ilimasa) sutii samaa vauhtia kuin takaset .
Tämä testi vois vaikka joku esim 500cc hondan omistaja tehdä ,ja kommentoida tänne.
ps. ei oo kovin vaikea testi

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: hondan lukko
Oisko helpompi tehdä niin, että nostaa eturenkaat ilmaan, pitää 4wd vivun päällä ja pyörittää toista rengasta, vastakkaisella pitäisi pyöriä eri suuntaan....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress