hondan lukko

Keskustelua Honda mönkijöistä.
V500
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Tammi 2008 20:55

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja V500 »

Minä kuulin pari kuukautta sitten että nyt sadaan lukko etupyörille myös Hondalle (lisävarustus) minulla on itse 500fe ja ajattelin ehkä hankkia. tietääkö joku paljonko maksaa?
Honda TRXFE Foreman 500 -08
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Oliko kyseessä Hondan original lisävaruste vai mahdollisesti tässäkin topikissa esiintynyt Detroit locker?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

V500 kirjoitti:Minä kuulin pari kuukautta sitten että nyt sadaan lukko etupyörille myös Hondalle (lisävarustus) minulla on itse 500fe ja ajattelin ehkä hankkia. tietääkö joku paljonko maksaa?

huhut on huhuja kunnes toteen näytetään :wink: likaisiin korviini kantautui sama huhu jo viime kesänä ja toistaiseksi vahvistamattoman huhun mukaanhan tämän hondan kytkettävää lukkoa olisi mallailtu ison veden takana myös muihin hondan malleihin. mutta toistaiseksihan tarjolla on vain roosan mainitsema detroit locker.odotellaan odotellaan......... :)
Emil
Tracks
Viestit: 1301
Liittynyt: 11 Heinä 2009 21:00

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Emil »

stidi1 kirjoitti:otti ja katkes toi detroitin keskitappi :( kestihän se pari kuukautta :evil:
Jos kuvista oikein ymmärsin, niin kaikki voima välittyy vain ja ainoastaan sen tapin kautta. (?) Iso lautaspyörä pyörittää tappia, tappi pyörittää osia jotka pyörittävät vetareita. Ei ihme, että on kovilla.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jo otetaan normi ratastasauspyörästö, niin voima välittyy kahden "tapin" avulla, joten vahvuus Detroitin luokkaa.

Itse uskon, että tappi katkeaa, kun uppolumessa ajetaan ja keula alkaa ravistamaan/nykimään. Se meinaan ravistaa todella rankasti, niin detroitilla, kuin palamallilla. Ei auta öhlarin alusta, sillä isot pyörät aiheuttaa vetareissa ja muualla voimalinjassa joustoa. Uskoisin tämän jouston olevan todellinen syy sen tapin katkeamiseen, sillä nykivä veto moninkertaistaa rasituksen kaikkialla.

Korjaustoimenpiteenä Gorilla-vetarit voisi jeesata.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja TRX »

Sen hyppimiseen saa kiinni jarrulla todella nopeaan, itse nyt ainakin nuo pari retkeä olen ajanut ihan normisti (eli sen suuremmin pohtimatta kestääkö vai ei) mutta hyppimisen tapan jarrulla héti alkuunsa.
Siihen rasitukseen tietty voi vaikuttaa monella tapaa ja ajotapa on yksi, itse ajelen hieman rennommin eli tulee sitä happeakin annettua välillä. Toisaalta tuossa padassa ei sitä repivää voimaa juuri ole ja ehkä BH on sopiva kumi asiaan, ei mikään idoottipitävä mutakumi ja seos on pehmeä eli voisi uskoa sen vaimentavan niitä iskuja sille tapille.
Emil, laitan sen Detroitin sitten muovipulloon kun se antaa periksi, saat sitten sitä tutkia rauhassa ?
Ja kun tämä nyt näyttää kestävän niin ajattelin että laitetaan vielä se lifti....isot pojat sanoo että takaristikko antaa sillon periksi.
Noi Gorillat varmaan auttaa mutta jos ei tuo kestä niin sitten mennään vakioon ja ajellaan sillä.
Ajattelin myös että tuon tapinhan pitää olla suhteellisen kovaa materiaalia, tuskin Tractech siinä kauhesti on säästellyt, senhän voi teettää jostain uber kovasta jos se alkaa siitä olla kiinni, parempi tietty että pysyy nipussa noin.

Montako tuntia Roosan Detroitti on jo ajettu ?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Mulla ollu detroit kiinni jo ainakin 100 tuntia. No problem. Pitänee kokeilla tuota jarrukikkaa. Eipä ole detroitin kanssa tullut edes mieleen... :oops:
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Henppa
6WD
Viestit: 399
Liittynyt: 26 Tammi 2007 21:56
Mönkijä:: Honra
Paikkakunta: Kalajoki

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja Henppa »

Asensin rinconiin detroitin keulalle ja pikaisen kokemuksen perusteella verraton kapine. Ne paikat missä ilman lukkoa piti kaasulla ja kikkailulla menna niin nyt hissukseen ajamalla. Hintansa arvoinen kapistus.
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja hape »

Sitä hondan alkuperästä suretrackia voi tiukentaa vaihtamalla sen jousiprikan kylessä olevan tavan prikan. Saa eri paksusia ja kokeilemalla löytyy sopiva 10€/kpl. Yhteen 420fe hen keulaa shimmailtiin viime keväänä ja hyvin on pelannut. Menee minne kuski tahtoo. 0,2mm paksumpi prikka on nyt paikollaan ja kaikilla vetää. Toki kovalla kaasun käytöllä sekin lyö läpitte mutta kun rauhassa vedättää niin toimii. Onhan se tieten jäykempi ajettava mutta kaurapuuron kun aamulla syö niin ei hätiä. :D
pärtsi
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Loka 2009 06:56
Mönkijä:: honda 420fe
Paikkakunta: juva

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja pärtsi »

hape kirjoitti:Sitä hondan alkuperästä suretrackia voi tiukentaa vaihtamalla sen jousiprikan kylessä olevan tavan prikan. Saa eri paksusia ja kokeilemalla löytyy sopiva 10€/kpl. Yhteen 420fe hen keulaa shimmailtiin viime keväänä ja hyvin on pelannut. Menee minne kuski tahtoo. 0,2mm paksumpi prikka on nyt paikollaan ja kaikilla vetää. Toki kovalla kaasun käytöllä sekin lyö läpitte mutta kun rauhassa vedättää niin toimii. Onhan se tieten jäykempi ajettava mutta kaurapuuron kun aamulla syö niin ei hätiä. :D
Samaa kokeiltu ja toimii, tosin rikka oli paksumpi ja ei anna yhtään periks joten murroksien kestävyys on tiukilla.
oretna
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Kesä 2006 17:13

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja oretna »

Satuiko kumpikaan kokeilemaan kuinka paljon vanha ja uusi kokoonpano vaatii vääntöä toisen puolen pyörittämiseksi? Korjausopas antaa alkuperäisasetuksesksi 14-17 Nm. Entä mittasitteko sille shimmilevylle sopivan paksuuden ja sit siitä lähditte kasvattamaan vai pistittekö vaan paksumpaa ja kokeilitte? Mitkäs on muuten ne shimmilevyn ulkohalkasija ja reiän halkasija, ni sais käytyä hakemassa tosta pulttikaupasta..
crf450 ja rincon
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja hape »

Ihan kokeilemalla. Alkuperänen oli muistaakseni 1,55mm paksu ja niitähän on 0,1mm välein 1,5/1,6/1,7 jne... 1,7 tai 1,8 on nyt paikollaan. Ei muista kumpi. Siellä on milli tolkulla tilaa että ei sen puoleen. Aluksi ei jaksanut pyörittää renkaita eri suuntiin käsin, mutta on varmaan jousi sen verta löystynyt että nykyään antaa pyörittää renkaista. Eli jos sen yhen pykälän ohuemman levyn ois laittanut niin kokonaisuus olisi parempi. Jousi ei löystyisi mutta veto molemmilla renkailla olisi. Mutta tällä mennään kun se puolenkymmentä kertaa keväällä käytettiin auki ja erejä testailtiin niin ei kerennyt enempää. Tämä toimii näinkin. =D>
Vaatii pientä testausta että tuosta saa hyvän mutta huomattavasti halvempi ja rakenteellisia pysyviä muutoksia ei tarvi tehrä. Kuten detroitissa sorvata se huuli pois. Puoli tuntia menee 420ssa kun etuperän käyttää pöydällä ja sen levyn vaihtaa ja pulttaa perän paikolleen.
oretna
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 29 Kesä 2006 17:13

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja oretna »

Nappasin lukon mökiltä mukaan ja nyt on mittaitu ja ihmetelty nappuloiden liikettä. 0,3mm näyttäis olevan tilaa kasvattaa shimmiä. Vähän vaan näyttäisi, että toi systeemi on luistanu väärästä paikasta, kun shimmiin on painautunu öljyuran jälki ja jousen puoli on selvästi kulunut. Kääntämällä shimmin jousi+shimmi paksuun kasvaa 0,2mm, tosin kaikki ei ole kulumaa vaan toi shimmi on myös painunu vähän lautasen muotoseks. Huomasko muut samaa? Onko jopa, että paikka kärsisi öljyn niukkuudesta? Muissa suretrac pereissä näyttäisi olevan öljyreikiä molemmin puolin perää.
crf450 ja rincon
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja hape »

kun tuota sillon mittailtiin niin todettiin tilaa olevan 2-3mm ylimäärästä. Se jousiprikkakinhan joustaa useemman millin. Mutta tarkkoja en nyt muista. Esijännitystä sille jousellehan tuossa laitetaan. Keväällä pitäis tohon omaan tuo prikka vaihtaa yms muuta pientä kivaa. Ajellaanhan nyt ensi sisään tuo vehje vakio osilla, kun on tuota pakkastakin :roll: . Jos jotain valuvikaa sattus olemaan niin ei takuu kärsi. Tuli maanantaina taloon 500fa -11. =D>
Avatar
8866
4WD
Viestit: 177
Liittynyt: 25 Maalis 2009 20:41
Mönkijä:: CFMoto ZForce1k
Paikkakunta: Lempäälä.
Viesti:

Re: hondan lukko

Viesti Kirjoittaja 8866 »

Mikähän detroittia vaivaa, hondasta tullut 3 vetoinen?
Kuuluu "jurnutus" vasemmalta puolen, kun takaset ja oikea etunen on lyönyt hetken tyhjää. Muutenkin vasen etunen ei ole mukana, tuntee ajotuntumasta.
Vois alkaa lääkitsemään, kun lumen tulo alkaa loppumaan.
Alle tonniset on mautoja :D
Se parhaiten nauraa, joka quattrolla ajaa...
Vastaa Viestiin