Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
420FA tuli alle kun hinta napsahti kohdalleen, ruiskuun jotenkin vaan luottaa enemmän.
Vakiorenkailla on välitykset osuneet kohdalleen ihan ok, rullaäkeellä ykköstä ja kakkosta tulee käytettyä ja tiukka savinen heinäpelto saa kyytiä. Vääntö riittää, pito vain loppuu näillä renkailla jos liian märkää.
Vakiorenkailla on välitykset osuneet kohdalleen ihan ok, rullaäkeellä ykköstä ja kakkosta tulee käytettyä ja tiukka savinen heinäpelto saa kyytiä. Vääntö riittää, pito vain loppuu näillä renkailla jos liian märkää.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Kyllä rinconin ykkönen on liian pitkä. Aivan sama vaikka onkin monentin muunnin, mutta aika "hyökkivä" tuo on työkäyttöön.
Ebaystä näköjään löytyis kohtuu hintaan tuo välitys sarja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... ccessories
Vois laittaa harkintaan jos löytyis kohtuu hintainen ja luotettava asentaja tuolle.
Ebaystä näköjään löytyis kohtuu hintaan tuo välitys sarja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... ccessories
Vois laittaa harkintaan jos löytyis kohtuu hintainen ja luotettava asentaja tuolle.
- scuderia rollaattori
- 6WD
- Viestit: 374
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Rincon nimenomaan EI hyökkäile mihinkään, vaan kaasuun reagointi on erittäin jouheaa verrattuna vaikkapa 420:seen.Nafta_lefa kirjoitti:Kyllä rinconin ykkönen on liian pitkä. Aivan sama vaikka onkin monentin muunnin, mutta aika "hyökkivä" tuo on työkäyttöön.
Ebaystä näköjään löytyis kohtuu hintaan tuo välitys sarja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... ccessories
Vois laittaa harkintaan jos löytyis kohtuu hintainen ja luotettava asentaja tuolle.
Myös verrattuna useimpiin variaattorivetoisiin merkkeihin. Ja etenkin työkäytössä, kun kuormaa on Rinconin edessä tai takana, niin ei se kyllä turhia hyöki.
Molempia Hondia on käytössämme ja myös kokeiltu vetohommissa. Taitaa sellaisetkin kirjoitella näitä mielipiteitä, jotka eivät ole Rinconilla edes kokeilleet työhommia

...toki jokaisella saa olla oma mielipiteensä ilman muuta...
Mitään tarvetta Rinconin kokonaisvälityksen muuttamiseen ei mielestäni ole. Jos jotain oikein radikaalia saisi toivoa, niin loota voisi olla neljä- tai viisivaihteinen ja siinä tapauksessa
ykkönen voisi toki olla vähän tiuhempikin. Tosin sitten kyseessä olisi jo ihan toinen laite. Ja se olisikin sitten jo ihan uusi juttu...
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Tuttu moitti Rinconin ykkösen nopeutta , ja laitatti tiheämmän välityksen. Oli kuulemma kalliita rattaita. mutta tulosta kehui hyväksi, ja sanoi kulutuksenkin pienentyneen.
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
ei rinco kyllä työ hommissa mihinkään hyöki, se vetää vaan tasasesti, välitykset sais olla tiheämmät, on vain tyyris se muutos sarja, tuo toinen näyttäs olevan edullisempi. muutos työt vain kuuluu maksavan noin 500e.
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Noh ehkä hyökkiminen on väärä sana, pehmeästihän tuo kyllä liikkeelle lähtee kovaan askiin verrattuna. Lähinnä sitä tarkoitin että kun välitys nyt on naamattoman nopea ykkösellä esim verrattuna 350fm:n jolla on aikaisemmin ajellut. Kun nyt vaikka tyhjä kärry perässä liipaisee kaasua reilummin niin rincon hyökkää kuin hauki rannasta kovaan laukkaan. Kuorma päällä/raskaissa paikoissa kyllä sitten onnistuu ryömittää hyvin momentinmuuntimen kanssa, mutta ei hitaammasta välityksestä haittaakaan olisi.
Eikös testeissäkin rinconin vetovoima ole ollut melko vaatimaton vastaavan kokoisiin kilpailijoihin verrattuna. Hitaampi ykkönen varmasti lisäisi voimaa ja parantaisi tuloksia.

Eikös testeissäkin rinconin vetovoima ole ollut melko vaatimaton vastaavan kokoisiin kilpailijoihin verrattuna. Hitaampi ykkönen varmasti lisäisi voimaa ja parantaisi tuloksia.
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Rickonista en tiedä,mutta mutta yli neljävuotta 500fe ollut,ja sillä lähtöjäottaessa saapi vaikka sentin liikahtamaan,oli kuormaa tai ei.
Ei todellakaan hyökkää. Paljonhan se on peukusta kiinni
T.jak
Ei todellakaan hyökkää. Paljonhan se on peukusta kiinni

T.jak
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Ei tässä nyt siittä liikkeelle lähdön nopeudesta ollutkaan kyse vaan siitä kuinka vauhdikas välitys on ykkösellä. Esim jo 3000r/min vauhti on jo aika kova työkäyttöön.
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Niin niin, tarviiko työkäytössä 3000 kierroksia? Ainakaan lumihommissa (pihanpuhdistuksissa).
Tieten jos aurataan tietä,jengoja pitää olla.
T.jak
Tieten jos aurataan tietä,jengoja pitää olla.
T.jak
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
ehkä rinco vain on koneeltaan tuplat niin siitäkin saattaa johtua että kiihtyykin kärry perässä, tänäänki vedin auton kärryä perässä ja vauhti kasvo ku mäen alla paino kaasua, 350llä piti aikoinaan ottaa vauhtia samaan mäkeen eikä saanu vaihteisiin koskea, korkeintaan pienentää.Nafta_lefa kirjoitti:Noh ehkä hyökkiminen on väärä sana, pehmeästihän tuo kyllä liikkeelle lähtee kovaan askiin verrattuna. Lähinnä sitä tarkoitin että kun välitys nyt on naamattoman nopea ykkösellä esim verrattuna 350fm:n jolla on aikaisemmin ajellut. Kun nyt vaikka tyhjä kärry perässä liipaisee kaasua reilummin niin rincon hyökkää kuin hauki rannasta kovaan laukkaan. Kuorma päällä/raskaissa paikoissa kyllä sitten onnistuu ryömittää hyvin momentinmuuntimen kanssa, mutta ei hitaammasta välityksestä haittaakaan olisi.![]()
Eikös testeissäkin rinconin vetovoima ole ollut melko vaatimaton vastaavan kokoisiin kilpailijoihin verrattuna. Hitaampi ykkönen varmasti lisäisi voimaa ja parantaisi tuloksia.
ja missä testissä ollu rinconin vaatimaton vetokyky kokoisiinsa verrattuna, itte mitä olen lukenu niin ei ole moitittu
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Noh nyt jäi niin vaivaamaan että piti kaivaa arkistojen kätköistä TM 6/2007 http://tmnet.fi/kaksipyoraiset/vertailu ... u-monkijat
Vetovoima testissä käytettiin pakettiautoa jarruvaununa ja alustana asfaltti.
Tulokset:
Polaris Sporman 800 EFI 426N
Can-am Outlander 800 EFI 411N
Honda Rincon 680 404N
Yamaha Grizzly 700 FI 402N
Suzuki KingQuad 700 EFI 401N
Kawasaki KVF 750 394N
Artic Cat 700 EFI 391N
Eli muisti petti.
Isoja eivät näytä erot olevan. Olisko sitten jäänyt jostain tämän forumin keskusteluista mieleen kummittelemaan kun jossain "teeseitse" vetokokeessa ei honda ollut jaksanut lähteä liikkeelle, mutta Can-am oli kiskonut kivutta.
Noh paperilla erot ovat kuitenkin pienet ja sillä selvä.
Eipähän ainakaan tarvi vaihdetta vaihdella koko aikaa kun ykkönen on ainoa käytettävä vaihde hitaassa maastossa.
Vetovoima testissä käytettiin pakettiautoa jarruvaununa ja alustana asfaltti.
Tulokset:
Polaris Sporman 800 EFI 426N
Can-am Outlander 800 EFI 411N
Honda Rincon 680 404N
Yamaha Grizzly 700 FI 402N
Suzuki KingQuad 700 EFI 401N
Kawasaki KVF 750 394N
Artic Cat 700 EFI 391N
Eli muisti petti.


Eipähän ainakaan tarvi vaihdetta vaihdella koko aikaa kun ykkönen on ainoa käytettävä vaihde hitaassa maastossa.
Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde
Itsellä ollut rinco jo 6 vuotta ja vieläkin ihastuttaa rincon kyky pehmeään ja hitaaseen etenemiseen, siinä se on ehdottomasti elementissään. Kärryä en itse asiassa ole monestikkaan vetänyt rincolla koska aina on ollut saatavilla 500FA jolla vetäminen on ollut luontevampaa jäykän perän ja jämäkästi vetävän hydrostaatin avulla, on kuin manuaali jossa aina oikea vaihde sisällä. Rinconi sitten kaikkeen muuhun rälläykseen.