Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Keskustelua Honda mönkijöistä.
RSH
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 22 Marras 2009 18:25
Mönkijä:: Honda 500FA

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja RSH »

420FA tuli alle kun hinta napsahti kohdalleen, ruiskuun jotenkin vaan luottaa enemmän.

Vakiorenkailla on välitykset osuneet kohdalleen ihan ok, rullaäkeellä ykköstä ja kakkosta tulee käytettyä ja tiukka savinen heinäpelto saa kyytiä. Vääntö riittää, pito vain loppuu näillä renkailla jos liian märkää.
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
Nafta_lefa
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
Mönkijä:: Rincon 09
Paikkakunta: Merilappi

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja Nafta_lefa »

Kyllä rinconin ykkönen on liian pitkä. Aivan sama vaikka onkin monentin muunnin, mutta aika "hyökkivä" tuo on työkäyttöön.

Ebaystä näköjään löytyis kohtuu hintaan tuo välitys sarja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... ccessories
Vois laittaa harkintaan jos löytyis kohtuu hintainen ja luotettava asentaja tuolle.
Avatar
scuderia rollaattori
6WD
Viestit: 374
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja scuderia rollaattori »

Nafta_lefa kirjoitti:Kyllä rinconin ykkönen on liian pitkä. Aivan sama vaikka onkin monentin muunnin, mutta aika "hyökkivä" tuo on työkäyttöön.

Ebaystä näköjään löytyis kohtuu hintaan tuo välitys sarja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-HOND ... ccessories
Vois laittaa harkintaan jos löytyis kohtuu hintainen ja luotettava asentaja tuolle.
Rincon nimenomaan EI hyökkäile mihinkään, vaan kaasuun reagointi on erittäin jouheaa verrattuna vaikkapa 420:seen.
Myös verrattuna useimpiin variaattorivetoisiin merkkeihin. Ja etenkin työkäytössä, kun kuormaa on Rinconin edessä tai takana, niin ei se kyllä turhia hyöki.
Molempia Hondia on käytössämme ja myös kokeiltu vetohommissa. Taitaa sellaisetkin kirjoitella näitä mielipiteitä, jotka eivät ole Rinconilla edes kokeilleet työhommia :biggrin:
...toki jokaisella saa olla oma mielipiteensä ilman muuta...

Mitään tarvetta Rinconin kokonaisvälityksen muuttamiseen ei mielestäni ole. Jos jotain oikein radikaalia saisi toivoa, niin loota voisi olla neljä- tai viisivaihteinen ja siinä tapauksessa
ykkönen voisi toki olla vähän tiuhempikin. Tosin sitten kyseessä olisi jo ihan toinen laite. Ja se olisikin sitten jo ihan uusi juttu...
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Tuttu moitti Rinconin ykkösen nopeutta , ja laitatti tiheämmän välityksen. Oli kuulemma kalliita rattaita. mutta tulosta kehui hyväksi, ja sanoi kulutuksenkin pienentyneen.
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja junnua »

ei rinco kyllä työ hommissa mihinkään hyöki, se vetää vaan tasasesti, välitykset sais olla tiheämmät, on vain tyyris se muutos sarja, tuo toinen näyttäs olevan edullisempi. muutos työt vain kuuluu maksavan noin 500e.
Nafta_lefa
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
Mönkijä:: Rincon 09
Paikkakunta: Merilappi

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja Nafta_lefa »

Noh ehkä hyökkiminen on väärä sana, pehmeästihän tuo kyllä liikkeelle lähtee kovaan askiin verrattuna. Lähinnä sitä tarkoitin että kun välitys nyt on naamattoman nopea ykkösellä esim verrattuna 350fm:n jolla on aikaisemmin ajellut. Kun nyt vaikka tyhjä kärry perässä liipaisee kaasua reilummin niin rincon hyökkää kuin hauki rannasta kovaan laukkaan. Kuorma päällä/raskaissa paikoissa kyllä sitten onnistuu ryömittää hyvin momentinmuuntimen kanssa, mutta ei hitaammasta välityksestä haittaakaan olisi. :roll:

Eikös testeissäkin rinconin vetovoima ole ollut melko vaatimaton vastaavan kokoisiin kilpailijoihin verrattuna. Hitaampi ykkönen varmasti lisäisi voimaa ja parantaisi tuloksia.
jak
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 06 Helmi 2009 20:58
Mönkijä:: 500fe foreman

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja jak »

Rickonista en tiedä,mutta mutta yli neljävuotta 500fe ollut,ja sillä lähtöjäottaessa saapi vaikka sentin liikahtamaan,oli kuormaa tai ei.
Ei todellakaan hyökkää. Paljonhan se on peukusta kiinni :D

T.jak
Nafta_lefa
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
Mönkijä:: Rincon 09
Paikkakunta: Merilappi

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja Nafta_lefa »

Ei tässä nyt siittä liikkeelle lähdön nopeudesta ollutkaan kyse vaan siitä kuinka vauhdikas välitys on ykkösellä. Esim jo 3000r/min vauhti on jo aika kova työkäyttöön.
jak
3WD
Viestit: 113
Liittynyt: 06 Helmi 2009 20:58
Mönkijä:: 500fe foreman

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja jak »

Niin niin, tarviiko työkäytössä 3000 kierroksia? Ainakaan lumihommissa (pihanpuhdistuksissa).
Tieten jos aurataan tietä,jengoja pitää olla.

T.jak
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja junnua »

Nafta_lefa kirjoitti:Noh ehkä hyökkiminen on väärä sana, pehmeästihän tuo kyllä liikkeelle lähtee kovaan askiin verrattuna. Lähinnä sitä tarkoitin että kun välitys nyt on naamattoman nopea ykkösellä esim verrattuna 350fm:n jolla on aikaisemmin ajellut. Kun nyt vaikka tyhjä kärry perässä liipaisee kaasua reilummin niin rincon hyökkää kuin hauki rannasta kovaan laukkaan. Kuorma päällä/raskaissa paikoissa kyllä sitten onnistuu ryömittää hyvin momentinmuuntimen kanssa, mutta ei hitaammasta välityksestä haittaakaan olisi. :roll:

Eikös testeissäkin rinconin vetovoima ole ollut melko vaatimaton vastaavan kokoisiin kilpailijoihin verrattuna. Hitaampi ykkönen varmasti lisäisi voimaa ja parantaisi tuloksia.
ehkä rinco vain on koneeltaan tuplat niin siitäkin saattaa johtua että kiihtyykin kärry perässä, tänäänki vedin auton kärryä perässä ja vauhti kasvo ku mäen alla paino kaasua, 350llä piti aikoinaan ottaa vauhtia samaan mäkeen eikä saanu vaihteisiin koskea, korkeintaan pienentää.

ja missä testissä ollu rinconin vaatimaton vetokyky kokoisiinsa verrattuna, itte mitä olen lukenu niin ei ole moitittu
Nafta_lefa
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
Mönkijä:: Rincon 09
Paikkakunta: Merilappi

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja Nafta_lefa »

Noh nyt jäi niin vaivaamaan että piti kaivaa arkistojen kätköistä TM 6/2007 http://tmnet.fi/kaksipyoraiset/vertailu ... u-monkijat

Vetovoima testissä käytettiin pakettiautoa jarruvaununa ja alustana asfaltti.
Tulokset:
Polaris Sporman 800 EFI 426N
Can-am Outlander 800 EFI 411N
Honda Rincon 680 404N
Yamaha Grizzly 700 FI 402N
Suzuki KingQuad 700 EFI 401N
Kawasaki KVF 750 394N
Artic Cat 700 EFI 391N


Eli muisti petti. :oops: Isoja eivät näytä erot olevan. Olisko sitten jäänyt jostain tämän forumin keskusteluista mieleen kummittelemaan kun jossain "teeseitse" vetokokeessa ei honda ollut jaksanut lähteä liikkeelle, mutta Can-am oli kiskonut kivutta. :roll: Noh paperilla erot ovat kuitenkin pienet ja sillä selvä.

Eipähän ainakaan tarvi vaihdetta vaihdella koko aikaa kun ykkönen on ainoa käytettävä vaihde hitaassa maastossa.
flyer
2WD
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Joulu 2004 23:29
Paikkakunta: oulu Honda rincon -04

Re: Honda ykkösvaihde/kakkosvaihde

Viesti Kirjoittaja flyer »

Itsellä ollut rinco jo 6 vuotta ja vieläkin ihastuttaa rincon kyky pehmeään ja hitaaseen etenemiseen, siinä se on ehdottomasti elementissään. Kärryä en itse asiassa ole monestikkaan vetänyt rincolla koska aina on ollut saatavilla 500FA jolla vetäminen on ollut luontevampaa jäykän perän ja jämäkästi vetävän hydrostaatin avulla, on kuin manuaali jossa aina oikea vaihde sisällä. Rinconi sitten kaikkeen muuhun rälläykseen.
Vastaa Viestiin