Sale ja klassikko TRX300FW -91
Sale ja klassikko TRX300FW -91
Nyt on sitten honda tallissa, kyseinen aparaatti tuli vähän kun puolivahingossa eteen ja ei raskinut jättää vanhusta kuljeksimaan.
Vehjas on suht fiksussa kuosissa, suurimmat viat ovat rikkonainen rikastinvipu ja yksi vetarin suojakumeista.
Ulkokuori on hieman patinoitunut, villi veikkaus että pesty ei ole viimeiseen kymmeneen vuoteen kunnolla.
Tekniikka pelaa täysin, kaasutin kaipaa puhdistusta ja varmaan bensatkin olisi hyvä vaihtaa uusiin koska perimätiedon mukaan käyttö on viimeisinä vuosina ollut suht vähäistä ja sekin lähinnä lumitöitä talvella.
Laite on muuten vakiokuntoinen lukuunottamatta handmade astinlautoja ja alkuperäistä leveämpää ohjaustankoa.
Suurin yllätys oli että KAIKKI katteet ovat ehjät, naarmuja toki on mutta halkeamia ei löydy.
Tätä ei pilata millään snorkkeleilla yms. ameriikankeksinnöillä vaan alkuperäistä kunnioittaen tehdään tarvittavat kunnostukset jonka lisäksi tulee pohjapanssari ja isommat renkaat ja vanteet. Tällä on tarkoitus kuitenkin harrastaa joten ihan eläkkeelle se ei vielä pääse.
Tällä hetkellä tarvittavat huolto ja korjausosat on tilattu ja laitetta on alettu ehostamaan hieman parempaan kuosiin.
Katteiden puhdistus, tankin puhdistus sisältä ja vahaus päältä sekä ritsien maalaus on jo aloitettu. Samalla kun purin katteita pois kävin läpi sähköt ja availin ja rasvailin liitokset.
Kuvatuksia tulee kuvablogiin omaan hondakansioonsa, toistaiseksi löytyy vasta kuvat siitä millainen laite oli tullessaan.
Projektista tulee kyllä kuvamateriaalia lisääkin kun hommat etenee.
Vehjas on suht fiksussa kuosissa, suurimmat viat ovat rikkonainen rikastinvipu ja yksi vetarin suojakumeista.
Ulkokuori on hieman patinoitunut, villi veikkaus että pesty ei ole viimeiseen kymmeneen vuoteen kunnolla.
Tekniikka pelaa täysin, kaasutin kaipaa puhdistusta ja varmaan bensatkin olisi hyvä vaihtaa uusiin koska perimätiedon mukaan käyttö on viimeisinä vuosina ollut suht vähäistä ja sekin lähinnä lumitöitä talvella.
Laite on muuten vakiokuntoinen lukuunottamatta handmade astinlautoja ja alkuperäistä leveämpää ohjaustankoa.
Suurin yllätys oli että KAIKKI katteet ovat ehjät, naarmuja toki on mutta halkeamia ei löydy.
Tätä ei pilata millään snorkkeleilla yms. ameriikankeksinnöillä vaan alkuperäistä kunnioittaen tehdään tarvittavat kunnostukset jonka lisäksi tulee pohjapanssari ja isommat renkaat ja vanteet. Tällä on tarkoitus kuitenkin harrastaa joten ihan eläkkeelle se ei vielä pääse.
Tällä hetkellä tarvittavat huolto ja korjausosat on tilattu ja laitetta on alettu ehostamaan hieman parempaan kuosiin.
Katteiden puhdistus, tankin puhdistus sisältä ja vahaus päältä sekä ritsien maalaus on jo aloitettu. Samalla kun purin katteita pois kävin läpi sähköt ja availin ja rasvailin liitokset.
Kuvatuksia tulee kuvablogiin omaan hondakansioonsa, toistaiseksi löytyy vasta kuvat siitä millainen laite oli tullessaan.
Projektista tulee kyllä kuvamateriaalia lisääkin kun hommat etenee.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Onnea, ilmeisesti ensimmäisestä laatuvehkeestä! 

Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Laatuvehje kyllä, tosin entisiäkään kulkineita ei passaa käydä moittimaan.
Herää toki kysymys missä kunnossa linhai olisi ollut vuonna 202x jos olisi talliin jäänyt..
Akun vaihdoin vanhukseen ensitöikseen, se oli jo antautunut vaikkei alkuperäinen ollutkaan. Käyntiin tärähtää kerrasta. Poljinkäynnistyskin on vaivaton koska laitteessa on puolipuristin sitä helpottamassa. Sivukate on vielä ex-omistajalla, on kuulema tallessa. Käynnistyspoljinhan majailee katteen alla piilossa kun sitä ei tarvita.
Ohjaustangon keskellä oleva muovi on joskus raiskattu, se on jo tilauksessa.
Rengastus oli lievä yllätys, edessä on 23-8-11 ja takana tuumaa isompi 24-9-11. Mietinnässä on laitetaanko alle 25/26 vai 26/27 kombinaatio. Tässä laitteessahan on niin sanottu ultralyhyt ykkönen joka myös tuntuu siltä joten tuo isompi setti kiehtoisi..

Herää toki kysymys missä kunnossa linhai olisi ollut vuonna 202x jos olisi talliin jäänyt..

Akun vaihdoin vanhukseen ensitöikseen, se oli jo antautunut vaikkei alkuperäinen ollutkaan. Käyntiin tärähtää kerrasta. Poljinkäynnistyskin on vaivaton koska laitteessa on puolipuristin sitä helpottamassa. Sivukate on vielä ex-omistajalla, on kuulema tallessa. Käynnistyspoljinhan majailee katteen alla piilossa kun sitä ei tarvita.
Ohjaustangon keskellä oleva muovi on joskus raiskattu, se on jo tilauksessa.
Rengastus oli lievä yllätys, edessä on 23-8-11 ja takana tuumaa isompi 24-9-11. Mietinnässä on laitetaanko alle 25/26 vai 26/27 kombinaatio. Tässä laitteessahan on niin sanottu ultralyhyt ykkönen joka myös tuntuu siltä joten tuo isompi setti kiehtoisi..
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Vai ei snorkkeleita....odotas kun saan hoidettua rengastuksen kuntoon niin näet ameriikan Honda kopion, luulen että ajatukset muuttuu. Nyt on kaunista kun ilma tulee sisään ja katoaa 160 cm korkeudesta, tarkka korkeus nyt riippuu mitkä kumit alle ajautuu ja onko liftkitti kii.
Tuo klassikko oli mun Hiacessa 10 min. ja kyllä oikealle miehelle jäi sillä käyttöentisöinti alkoi saman päivänä
25" Maxxis BH:t (=korkea 25)voisi olla kivat tuohon ?
Tuo klassikko oli mun Hiacessa 10 min. ja kyllä oikealle miehelle jäi sillä käyttöentisöinti alkoi saman päivänä

25" Maxxis BH:t (=korkea 25)voisi olla kivat tuohon ?
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Itse asiassa tutkin kyllä sen snorkkelin mahdollista kulkureittiäkin, ehkä sitten jos ei tarvitse katteisiin kajota..
Saadaanko sekasettiä BH:a, eteen 25 ja taakse 26 tuumanen?


Saadaanko sekasettiä BH:a, eteen 25 ja taakse 26 tuumanen?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Naapurilla on samanmoinen ja orggis kuntoinen. Akkukin on vielä alkuperäinen. Eli aika matching numbers yksilö. 

-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Oiva peli!
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Muutama kuva lisätty ja rojektia jatkettu.
Tänään hinkkailin jotakuinkin sammalta kasvavan etukatteen ja umpiot uuteen uskoon, vesiletku, fairyä ja tiskiharja niin saa ihmeitä aikaan. Umpiot eivät uutta häpeä ja katteestakin tuli varsin siisti, toki naarmuja on mutta kuuluvat asiaan.
Paikallaan Stanley merkkisissä umpioissa oli Stanley merkkiset polttimot, villi arvaus että ovat alkuperäiset.
Vinssi on Superwinch 1500 eli 680kg vinssi, toimii täysin joten en aio sitä tässä vaiheessa vielä vaihtaa.
Eteenpäin...
Tänään hinkkailin jotakuinkin sammalta kasvavan etukatteen ja umpiot uuteen uskoon, vesiletku, fairyä ja tiskiharja niin saa ihmeitä aikaan. Umpiot eivät uutta häpeä ja katteestakin tuli varsin siisti, toki naarmuja on mutta kuuluvat asiaan.
Paikallaan Stanley merkkisissä umpioissa oli Stanley merkkiset polttimot, villi arvaus että ovat alkuperäiset.

Vinssi on Superwinch 1500 eli 680kg vinssi, toimii täysin joten en aio sitä tässä vaiheessa vielä vaihtaa.
Eteenpäin...
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Nämä klassikot aika mielenkiintoisia kamppeita. Kyllä sitä aina uudenkarheita kamppeita löytää, mutta nämä hyväkuntoiset vanhukset ovat sitten oma lukunsa.
Kerroppa millä sinä olet vahannut katteet? Ajoleikkurin katteen pyyhkäsin puhdistavalla vahalla, mutta tuon catin voisi vahata vähän "hennommilla" aineilla? Passaako muovikatteeseen autovahat, vai pitääkö hankkia omat litkut? Sienestä jää aika äkkiä "hiusnaarmuja" muovin pintaan
Mikähän näissä kuvablogin kuvissa mättää. Esikatselukuvat näen hyvin, mutta siinä vaiheessa kun kuvaa klikkaa kaatuu koko värkki.
Kerroppa millä sinä olet vahannut katteet? Ajoleikkurin katteen pyyhkäsin puhdistavalla vahalla, mutta tuon catin voisi vahata vähän "hennommilla" aineilla? Passaako muovikatteeseen autovahat, vai pitääkö hankkia omat litkut? Sienestä jää aika äkkiä "hiusnaarmuja" muovin pintaan

Mikähän näissä kuvablogin kuvissa mättää. Esikatselukuvat näen hyvin, mutta siinä vaiheessa kun kuvaa klikkaa kaatuu koko värkki.

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Vaikken itse mönkijää vahailekaan niin mielenkiinnosta kokeilin pienelle alueelle kahta Hempelin venevahaa pienelle alueelle ja tuli todella hyvä. Ensin kova carnauba-vaha (hard Wax Liquid) ja sitten kiillotusvahalla (Custom Marine Polish) viimeistely päälle. Venevahojen vois kuvitella sopivan paremmin muoville kuin autovahat.Pappi kirjoitti:...mutta tuon catin voisi vahata vähän "hennommilla" aineilla? Passaako muovikatteeseen autovahat, vai pitääkö hankkia omat litkut?...
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Kiitos, Pusikkoon.
Se kun on tuo puunaus ja fiksaus vähän "verissä". Huomattavasti helepottaa pesemistä kun välillä vähän perusteellisemmin puhdistaa. Pikapesut ja uittamiset on sitten oma juttunsa
Salesone? Saapiko tähän sun hontaan mistään alkuperäisiä teippejä? Tekisi oikein viimosen päälle
Se kun on tuo puunaus ja fiksaus vähän "verissä". Huomattavasti helepottaa pesemistä kun välillä vähän perusteellisemmin puhdistaa. Pikapesut ja uittamiset on sitten oma juttunsa

Salesone? Saapiko tähän sun hontaan mistään alkuperäisiä teippejä? Tekisi oikein viimosen päälle

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Pitää ne jollain vahata, täytyy tutkia mitä vaihtoehtoja hyllystä löytys. Tuo venevaha vois olla ihan ok aine. Lokasuojan levikemuoveihin pesun jälkeen Turtlewaxin mattapintainen kumi&muovi hoitoaine.
Tarrat saa brandtilta ku tilaa, ainakin uskosin näin. Itseasiassa tuo etukatteen tarra on ainut joka on pahasti rispaantunut, tankissa, sivukatteissa ja takalokarissa on lisäksi tarrat jotka ovat hyvässä kuosissa.
Ajattelin ottaa tuosta etukatteen tarrasta nuo rispaantuneet osat pois ja jättää vain tuon Honda-tekstin tulee ihan siisti niinkin.
Tarrat saa brandtilta ku tilaa, ainakin uskosin näin. Itseasiassa tuo etukatteen tarra on ainut joka on pahasti rispaantunut, tankissa, sivukatteissa ja takalokarissa on lisäksi tarrat jotka ovat hyvässä kuosissa.
Ajattelin ottaa tuosta etukatteen tarrasta nuo rispaantuneet osat pois ja jättää vain tuon Honda-tekstin tulee ihan siisti niinkin.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
TurtleWaxin uuden auton vaha näytti olevan semmonen, joka soveltuu myös veneen vahaukseen. Kyseinen vaha ei sisällä hiovia aineosia. AutoGlymillä on myös oma vahansa veneisiin.
Tuo Salesonen mönkijä on semmonen, että suattaapi joutua joku kerta poikkeemaan ihan paikanpäälle kahtomaan.
Tuo Salesonen mönkijä on semmonen, että suattaapi joutua joku kerta poikkeemaan ihan paikanpäälle kahtomaan.

Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Turtlea löytyy hyllystä laajalla rintamalla, eiköhän sieltä sopiva löydy..
Tääl suap poeketa millovvaan paekalla ollaan!
Tääl suap poeketa millovvaan paekalla ollaan!

Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Sale ja klassikko TRX300FW -91
Valssit on tallissa laatikossa, käy hakemassa rouvalta jos tarviit sillä olen illan "kakkoshommassa", huomennakin varmaan klo 12- 20 menee siinä mutta viikonvaihteen kotona.
Ne on käyttämättömät mutta olleet alla ja renkaatkin olleet päällä eli muutama asennusnaarmu on mutta paukkuväri auttaa
BH:n halkaisia koossa 25" 8-12 on 25.4 tuumaa ja 26" 12-12 on 26.4 tuumaa, laske noista pyörintämatkat. Itse asiassa kaikki BH:t on tuon 0.4 tuumaa isot ja lähteenä on niiden nettisivut ja prosyyri.
Se uusi malli eli 2.0 on saman kokoinen mutta esim. tuo etunen 2 lbs kevyempi (n. 1 kg), Kaljamilla on TRX 420 FE:ssä sellaiset ja käsittääkseni tyytyväinen. Niitäkin saa mutta menee tilluuseen aina.
Ne on käyttämättömät mutta olleet alla ja renkaatkin olleet päällä eli muutama asennusnaarmu on mutta paukkuväri auttaa

BH:n halkaisia koossa 25" 8-12 on 25.4 tuumaa ja 26" 12-12 on 26.4 tuumaa, laske noista pyörintämatkat. Itse asiassa kaikki BH:t on tuon 0.4 tuumaa isot ja lähteenä on niiden nettisivut ja prosyyri.
Se uusi malli eli 2.0 on saman kokoinen mutta esim. tuo etunen 2 lbs kevyempi (n. 1 kg), Kaljamilla on TRX 420 FE:ssä sellaiset ja käsittääkseni tyytyväinen. Niitäkin saa mutta menee tilluuseen aina.