rinconin venttiilin säätö..

Keskustelua Honda mönkijöistä.
TRX680
2WD
Mönkijä:: Honda rincon 680

rinconin venttiilin säätö..

Viesti Kirjoittaja TRX680 »

Elikkäs kyselisin et millainen homma noi olis säätää itse..? tunnustaa että ne on alkaneet hieman ääntämään ja huoltoonkin olis vielä aikaa.. edellisessä huollossa ne kyllä piti olla säädetty mut miten sit asian laita.. :?
-You risk nothing, you get nothing-

http://kuvablogi.com/nayta/1703005/
junnua
4WD
Mönkijä:: rinco

Re: rinconin venttiilin säätö..

Viesti Kirjoittaja junnua »

tuskin tarvii venttiilejä säätää, se on se ketjun kiristäjä joka löystyy kolisee, minä olen vaihtanu sen jo 3 kertaa 800h aikana, kaikki on saanu vielä takuuseen, ei ole silti kovin kallis osa, noin 70€. venttiilin välyski tarkistettiin viimen mutta ei ollu muuttuneet.
TRX680
2WD
Mönkijä:: Honda rincon 680

Viesti Kirjoittaja TRX680 »

junnua kirjoitti:tuskin tarvii venttiilejä säätää, se on se ketjun kiristäjä joka löystyy kolisee, minä olen vaihtanu sen jo 3 kertaa 800h aikana, kaikki on saanu vielä takuuseen, ei ole silti kovin kallis osa, noin 70€. venttiilin välyski tarkistettiin viimen mutta ei ollu muuttuneet.
jaa oiskohan syy naputukseen sitten siinä....? ku käyntiin laittaa niin vähän ajan päästä alkaa naputtaan.. ja sitten ku ajelee ja kone lämpenee niin välillä sitä ääntä ei kuulu tyhjäkäynnillä ja taas kohta saattaa kuulua.. :roll:
-You risk nothing, you get nothing-

http://kuvablogi.com/nayta/1703005/
junnua
4WD
Mönkijä:: rinco

Viesti Kirjoittaja junnua »

oireet vaikuttaa samoilta,välissä katoaa ja sitte taas yhtäkkiä alkaa uudestaan, ajan oloon naputus kovenee, viiminen kiristäjä jonka vaihdettiin oli juminu pohjaan ja sillon kolina oli jo tosi kova ja piti peljätä että ketju hyppää ajotukset pieleen.
Trent
6WD
Mönkijä:: None

Viesti Kirjoittaja Trent »

Ilmeisestikään sun ei tartte ventiilejä tarkistaa, kun melko varma syypää nakutukseen jo löytyi.
Mutta kuitenkin, itse tein tuon venttiilien säädön. Mulla oli apuna se englannin kielinen huoltomanuaali, johon löysin linkin tältä foorumilta (kiitos vaan sille, kuka sen nyt oli postannut tänne). Ohjeiden avulla erittäin helppo tehdä. Täytyy todeta, että kyllä hondan insinöörit ovat ottaneet erittäin hyvin huomioon tuon huollettavuuden suunnittelussa. Pala palalta osat lähtevät, kunnes on jo venttiilit käsien ulottuvilla. Aikaa mulla tossa muistaakseni meni n. pari tuntia siitä kun tallin ovi aukesi siihen kun ovi sulkeni... mielestäni ei ollenkaan paha ensimmäisellä kerralla. :)
tiennäyttäjä
6WD

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

nyt 200 tuntia 3800km pitäis viedä kiristäjän vaihtoon,kalisee kylmänä loppuu kun lämpenee :(
ja höh tietenkin se on honda
Pauni
Noppeli

Rincon venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja Pauni »

Olis kiva kuulla joltain joka on säädellyt venoja Rincosta, onko kuin kinkkinen hommeli? Joutuuko paljon purkamaan kuoria ympäriltä, sun muuta?
Sit toinen juttu, kun kylmänä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa kitisee niinkun joku hihna? Koneen lämmetessä ääni poistuu. Kiitti tietäjille vastauksista.
Niin mun hondra on kaasarimalli v. 2004.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Re: Rincon venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

http://www.themudwarriors.com/thread-147.html tuolta pitäs löytyä oikein kuvien kera :shock:

http://www.naturalatv.com/manuals/2003_Honda_650.pdf tässä vielä service manual jos satut tarvitsemaan :D
Pauni
Noppeli

Re: Rincon venttiilien säätö

Viesti Kirjoittaja Pauni »

Kiitos Kingi. Ei tarvinnut kauan odotella säätöohjeita, ja hyvät tulikin. Ei muuta kuin säätöhommiin.
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

hyvä jos oli apua.yhdistelin vielä keskustelun tähän vanhempaan topicciin :D
Vastaa Viestiin