Kiusallinen öljyvuoto tyhjennystulpan juuressa

Keskustelua Honda mönkijöistä.
oretna
2WD

Re: Kiusallinen öljyvuoto tyhjennystulpan juuressa

Viesti Kirjoittaja oretna »

Mulla oli vähän vastaava tapaus yhden hydraulisylinterin kanssa. Mä oikaisin tiivistepinnan ihan rälläkän tasapintaisella suht hienolla lamellilaikalla ja onnistui iha ok tai ainakin on mehut pysyneet sisällä. Alumiinilohko on tosin ilkeämpi koska ei siedä yhtä paljon kiristämistä ja miten tollaseen ahteeseen paikkaan pääsee rälläkän kans.. Toinen vaihtoehto vois olla, et teetättää siihen holkin, jossa ois itessään tiivistepinta. Se sit sopivin kemikaalein nykyiseen tai vaikka vähän suurennettuun kierteeseen ja orginaali öljyproppu tiivisteineen holkkiin.
crf450 ja rincon
jak
3WD
Mönkijä:: 500fe foreman

Viesti Kirjoittaja jak »

Olen sitä mieltä, että varmaan pitää ,kun käyt hakeen tuolta hydeliikkestä tuon tiivisteen,halvin ratkaisu.

Itsekkin ,tuollaisia ongelma roppuja tiivistänyt.

T.jak
Saaristolainen
Noppeli
Mönkijä:: Honda TRX500FPE 2014

Viesti Kirjoittaja Saaristolainen »

Kiitokset kaikille eri ehdotuksista. Kunhan pääsen matkoilta kotiin, niin katsotaan mihin päädytään. Ehkä aloitan tuosta tiivisteen hankinnasta ja kokeilen sillä. Uusi holkki/proppu mielestäni hyvä vaihtoehto myöskin, joskin ongelmana ehkä se että holkki nousee pohjan sisälle eikä siten laske kaikkia pohjalla olevia roskia aina öljyn mukana ulos? Sama ongelma voi olla recoil/helicoil kierrepakan kanssa? Alupohja myös tosi ohut reiän toisesta reunasta eli vain parin kierteen verran- jos sitäkään. Siinä askarruttaa saako tuon recoil-kierteen tapin lyötyä irti ilman että pohja rikkoituu. Tämä taisi muistaakseni olla se syy miksi korjaaja ei ensikorjauksessa recoil/helicoi- systeemiin päätynyt.
Vastaa Viestiin