eka nelikko

Keskustelua Honda mönkijöistä.
jackass 2
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2005 14:03
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

Joo eiköhän se homma nyt tullu jo selväks :D Nii siis ei tuossa meidän entisessä Suzukissakaan vipu kytkintä ollu, joten pitihän siinäkin kaasu höllätä vaihdetta vaihtaessa. Joo tosiaan ei tuo vapaalle vaihto ongelma uutena vaivannu, mutta iän myötä se meni hieman konstikkaammaks :D Ei minulla koskaan ollut vaihteiden kanssa ongelmia vanhemmilla hieman enemmän varsinkin äidillä :lol: Melkeimpä tuon FE puolelle se meidän perheen äänet taitaa kallistua :D Äkkiä niiden nappien käytönkin oppii ja sitten se harmittaa jälkeenpäin kun ei FE mallia ottanutkaan :D
jackass 2
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2005 14:03
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

Muuten yks oleellinen seikka eihän talvella oo noissa nappivaihteissä kellään ollu mitään onkelmia??? Kun suomessa kumminkin suurin osa vuodesta lumista aikaa :D joten mitenkä pakkanen ja lumi vaikuttaa toimintaan. Mönkijää säilytettäs kylmässä konehallissa, eli kumminkin katto on pään päällä :D
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Noi kytkimet on vesisuojattuja mutta tietystihän sitä voi pahimmassa tapauksessa jäätyä napinreunasta mutta en ole kuullut että kellään olisi ollut ongelmia.Itsellänikin on säilytyksessä katon alla joten ei kokemuksia!!!
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
andy
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 11 Syys 2005 20:14
Mönkijä:: XP 1000
Paikkakunta: Porvoo

etupää

Viesti Kirjoittaja andy »

toisen etufillarin saa vetämään kun painaa etujarrua saman aikaisesti kun lähtee liikkeelle kaasulla.Se jarruttaa ilmassa olevaa pyörää ja saa molemmat pyörimään.Auttaa paljon kun on kiinni jossain..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: etupää

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

andy kirjoitti:toisen etufillarin saa vetämään kun painaa etujarrua saman aikaisesti kun lähtee liikkeelle kaasulla.Se jarruttaa ilmassa olevaa pyörää ja saa molemmat pyörimään.Auttaa paljon kun on kiinni jossain..
Sen toisen etufillarin saa vetämään kun laittaa luko.....

Anteeksi, anteeksi, en millään voinut vastustaa kiusausta. Lupaan pitää jatkossa kyseisestä aiheesta turpani kiinni :-# enkä sekaannu asioihin jotka ei minulle kuulu O:)
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllä luulisin napin pysyvän talvisaikana toimintakunnossa. Vaihdepolkimen kanssa sitten on enemmän ongelmia. Tuo jäätymis taipumus kirvoittaa useita kirosanatulvia, kun yrittää kaivella vaihdepoljinta jäiden seasta. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Villekilleri
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

http://rockymountainatv.com/productDeta ... vType=type

tuommoinen voisi olla ihan hyödyllinen :o mutta, eikö se "limited slip front differential" ole joku lukko.. ?


wikipediaan --> :x
Villekilleri
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

http://en.wikipedia.org/wiki/Locking_differential

http://en.wikipedia.org/wiki/Differential_gear

siinä ainakin itselle opiskeltavaa...


-------------------------------------------------------------------------------

no tässä kerrottiin niin, että ymmärrän:
http://auto.howstuffworks.com/differential8.htm

"Getting back to the situation in which one drive wheel is on the ice and the other one has good traction: With this limited slip differential, even though the wheel on the ice is not able to transmit much torque to the ground, the other wheel will still get the torque it needs to move. The torque supplied to the wheel not on the ice is equal to the amount of torque it takes to overpower the clutches. The result is that you can move forward, although still not with the full power of your car."

:roll:
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

ATC kirjoitti:Kyllä luulisin napin pysyvän talvisaikana toimintakunnossa. Vaihdepolkimen kanssa sitten on enemmän ongelmia. Tuo jäätymis taipumus kirvoittaa useita kirosanatulvia, kun yrittää kaivella vaihdepoljinta jäiden seasta. :wink:
:?: :?: :?: :roll:
Sitä vaan että ainakaan itsellä ei IKINÄ ole ollu tuota onkelmaa vaikka on ollu ties millasessa sohjossa ja paskan keskellä vaihdevipu, mutta kai se riippuu taas jostain....
Best on Earth
jackass 2
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2005 14:03
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

Joo tosiaan nyt päätettiin uus mönkkä ostaa :D. Kokoonpanolla Honda 350 FE+ 152cm puskulevysetti+ ekahuolto. Hinnaks tuli 2 vaihdokin ( Suzuki quodrunner 160cc + samasta liikkeestä muutama vuosi sitten ostettu mopo) jälkeen kohtuullinen summa rahaa ???? :D Mönkijöitä tulee ensiviikolla liikkeeseen lisää, kun kaikki oli menneet kaupan hieronta vaiheessa. Joten jos vaikka ensiviikonloppuna saisimme nuo entiset välineet pois tallista ja uuden Hondan ajoon :D. Täytyy ihan myöntää, että pikkasen jännittävän kutkuttava tunnelma odottaa mönkijän saapumista pihaan.
Myöhemmässä vaiheessa ehkä hankinta listalla olisi vinssi niin olisi parempi lumiakin työnnellä, mutta tässä vaiheessa tärkeintä mönkkäri saada ensin pihaan :lol: Vinssien miettiessä tuli mieleen Warnin 1,5 ja 2,5 hintaa oli samassa liikkeessa mistä mönkkärin ostimme 1,5= 400E ja 2,5= 600E ja kumpaankin hintaan kuului mukaan itse vinssi hilppeineen ja asennus-sarja hondaan. Kumpaako suosittelette, vai kenties halppis merkkiä Gerniä? kun suurimmaksi osaksi tulee pelkästää auraus käyttöön, mutta voi myös tulla vastaan tositilanteitakin kun metsässä jää kiinni :D Tositilanteessa sitten vituttaakin, jos Gernin ostaa ja sippaa kovassa käytössä, kun laatu merkillä Warn ei varmaankaan tulisi ongelmia :lol:
Edit: kertokaan jos jostain muualta saa halvemmalla esim. Warnin vinssejä?
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

No niin!!
Suosittelen warn mallia 2.5ci.On luotettava kumppani.Jos hinta 600 euroo asennuslevyineen niin mielestäni hinta on aikas kohdallaan.Samoihin meni itsellänikin kun juhannuksen tienoilla kyseisen kamppeen hommasin!!!
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
jackass 2
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2005 14:03
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

juniorijussi kirjoitti:No niin!!
Suosittelen warn mallia 2.5ci.On luotettava kumppani.Jos hinta 600 euroo asennuslevyineen niin mielestäni hinta on aikas kohdallaan.Samoihin meni itsellänikin kun juhannuksen tienoilla kyseisen kamppeen hommasin!!!
Niin justiinsa tuossa mietin, että jos vinssin hommaan niin 95% varmuudella se on Warn :D ja sekin että 1,5 ja 2,5 hintaero on suhteellisen pieni kumminkin kun isommalla vetokykyä jos oikein muistan n. 500kg enempi ja muutenkin jos isän kanssa puoliks rahat sijoitetaan niin sama sitten hieman laadukkaampi vinssi ostaa niin ei tarvii jälkeen päin katua :D. 35E pyytäisivät sen asennuksesta tuon ensimmäisen huollon yhteydessa, mutta jos sen ostan niin kyllä tingin asennuksen samaan hintaan jos mitenkään on mahdollista :D
Vastaa Viestiin