Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Maadoitus vikaa? Tsekkaas ne. Veivistä ku vetäsee käyntiin, niin kone tärisee jolloin piuhat saa paremman kosketuksen (?)
-
- 6WD
- Viestit: 290
- Liittynyt: 23 Marras 2010 12:47
- Mönkijä:: Sp 800 Efi vm. 2011
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Huono maadoitus on todennäköinen syy, itsellä on ollut sama vika joka korjautui maadoituksen laitolla.
...yöksi kotiin vaikka aamu jo valkenee...
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kohta lyön Hondan paskan tuleen.
Käyntiin lähtee, näppää vinssiä. piuuuuuuuuu ja koko Pesän sonta pimiäksi. Latasin akun ja virrat ei menny päälle. no käytin akun irti ja alko wörkkiin vinssin nappia ko paino niin piuuuuu.
rele? maadotus? MIKÄ?
Käyntiin lähtee, näppää vinssiä. piuuuuuuuuu ja koko Pesän sonta pimiäksi. Latasin akun ja virrat ei menny päälle. no käytin akun irti ja alko wörkkiin vinssin nappia ko paino niin piuuuuu.
rele? maadotus? MIKÄ?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Akun maadoitus?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaverilla oli kolmepuokki trx:ssä samanhenkistä vikaa, syyksi paljastui joku rele/ releen liitin sieltä "konepellin" alta eli etulokarista kun kurkaa sinne missä ohjaustanko kulkee niin siinä heti päällä (vinssin takapuolella), niitä kun roplaili niin taas tuli virrat takas, kertoisin tarkemmin jos nyt muistasin oliko se rele tai liitin tms.Porokone kirjoitti:Kohta lyön Hondan paskan tuleen.
Käyntiin lähtee, näppää vinssiä. piuuuuuuuuu ja koko Pesän sonta pimiäksi. Latasin akun ja virrat ei menny päälle. no käytin akun irti ja alko wörkkiin vinssin nappia ko paino niin piuuuuu.
rele? maadotus? MIKÄ?
Tgb 425 Blade 4x4
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuossa viime vkl kun lähdin ajelemaan niin Honda meni vaan takavedolla, kytkin oli 4wd asennossa ja kytkimen näpyttely ei auttanut asiaa. Noin puoli tuntia ajeltuani (ja kerran lumihankeen kiinnijäänneenä...) neliveto sitten suostui kytkeytymään päälle ja toimikin moitteettomasti loppu vkl ajan. Pakkasta oli tietty ollu koko viikon sen rapiat 20 astetta ja mönkijä oli jo valmiiksi aika jääpeitteen alla edellisen viikonlopun jääajeluista joten olisko jotain oikeen häikkää vai meneekö jäätymisen piikkiin? Toinen asia kun vilkaisin manuaalia (isot pojat ei lue käyttöohjeita) niin huomasin että laitteen näytössähän on merkkivalo nelivedolle jonka pitäisi palaa nelivedon ollesssa päällä ja antaa jopa jotain vikakoodejakin (oon aina luullu että se on joku varotusvalo...) Pitäisikö tämän oikeasti toimia? En kyllä muista että olisi ikinä palanut, ei edes uutena mutta siitä on tietty sen 10 vuotta aikaa joten voi muistikin pätkiä...
Apuja tarvitaan joltain Rubicon:n omistajalta
Korjauspuuhiin tarvittaisiin varmistus miten liitännät pitäisi mennä. Voisiko joku Rubiconin omistaja katsoa vasemman etulokasuojan alle ja kertoa miten nuo jäähdyttimen johdot menee siellä ?
Eli tilanne on tämä:

Valkoinen liitin tulee flektiltä, ympyröidyt johdon päät on katkottu ja punaiselle liittimen vastakappale on nähtävästi viskattu menemään.
Ja räjäytyskuva on tälläinen:
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... 5&Action=O
Kysymys kuuluu onko valistunut arvaus oikein jos on päätelty että valkoinen liitin ja katkotut johdot pitää saataa yhteen vesitiiviillä liitoksella ja laitteesta puuttuu termoskytkin, räjäytyskuvasta osa nro 20(SWITCH ASSY., THERMOSTAT), joka liitetään punaiseen liittimeen ?
Eli tilanne on tämä:

Valkoinen liitin tulee flektiltä, ympyröidyt johdon päät on katkottu ja punaiselle liittimen vastakappale on nähtävästi viskattu menemään.
Ja räjäytyskuva on tälläinen:
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com ... 5&Action=O
Kysymys kuuluu onko valistunut arvaus oikein jos on päätelty että valkoinen liitin ja katkotut johdot pitää saataa yhteen vesitiiviillä liitoksella ja laitteesta puuttuu termoskytkin, räjäytyskuvasta osa nro 20(SWITCH ASSY., THERMOSTAT), joka liitetään punaiseen liittimeen ?
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kaasuvaijeri kanittaa jostain, tai on rispaantunut.
Siinä ensimmmäinen arvaus.
Siinä ensimmmäinen arvaus.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Elo 2009 20:05
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tervehdys! Ja hyvää äitienpäivää! Tuli tuossa 3h oltua autotallissa ja pihalla Hondan kimpussa, nyt on kaikki (pois lukien taka-kate) irti,pesty ja kuivattu! Huomenna vahaus hommia! Mutta oli minulla tuonne muutakin asiaa, uusi vanne+rengas setti tulossa,sekä korotus sarja hondaan! Siksi irroittelin valmiiksi asennusta silmällä pitäen, en ollut ihan varma tarviiko, mutta irrotin joka tapauksessa! Pari asiaa pitäisi viisaammilsta kysyä!
1) Saako hondan taka iskaria mitenkään jäykemmäksi? Kyseessä siis jäykkäperäinen, omiin tottumuksiin aivan liian löysä iskari erittäin epämukava ajettava, kun kiinnijäämis tilanteessa istahtaa, ja kun irtikoittaa saada jarrua apuna käyttäen, noisee vain iskari.. lumessa toimi hyvin jos jäi pohjasta kiinni, mutta nyt kovalla alustalla suorastaan epämukava!
2) Mistä löytäisin ohjeet tuon korotus sarjan asentamiseen? En ole koskaan ollut tekemisissä moisten asioiden kanssa, joten hiukan epätietoisuus kaivaa mieltä!
3) saako Hondan katteiden muovi "nastoja" tai millä niitä nimitetäänkään mistään ns. varaosina, muutama oli mennyt niin löysäksi, että kaipaisi vaihtoa!
1) Saako hondan taka iskaria mitenkään jäykemmäksi? Kyseessä siis jäykkäperäinen, omiin tottumuksiin aivan liian löysä iskari erittäin epämukava ajettava, kun kiinnijäämis tilanteessa istahtaa, ja kun irtikoittaa saada jarrua apuna käyttäen, noisee vain iskari.. lumessa toimi hyvin jos jäi pohjasta kiinni, mutta nyt kovalla alustalla suorastaan epämukava!
2) Mistä löytäisin ohjeet tuon korotus sarjan asentamiseen? En ole koskaan ollut tekemisissä moisten asioiden kanssa, joten hiukan epätietoisuus kaivaa mieltä!
3) saako Hondan katteiden muovi "nastoja" tai millä niitä nimitetäänkään mistään ns. varaosina, muutama oli mennyt niin löysäksi, että kaipaisi vaihtoa!
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
"saako Hondan katteiden muovi "nastoja" tai millä niitä nimitetäänkään mistään ns. varaosina, muutama oli mennyt niin löysäksi, että kaipaisi vaihtoa!"
Ota malli matkaan ja mene Motonetiin. Siellä on ainakin kahta samannäköistä mallia. Ilmoitapa tänne sitten sen oikean osan numero.
Ota malli matkaan ja mene Motonetiin. Siellä on ainakin kahta samannäköistä mallia. Ilmoitapa tänne sitten sen oikean osan numero.
-
- 4WD
- Viestit: 132
- Liittynyt: 24 Elo 2009 20:05
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kiitos tiedosta!
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
"nastan" tarkoituksenahan on toimia niin sanotusti sulakkeena ja antaa periksi ennen kuin itse mönkijän kate hajoaa.useimmiten tarvikeliikkeistä hankitut nastat ovat niin jäykkiä että katteet hajoavat ennenkuin nasta antaa periksi.
joten olehan tarkkana sen nastan oston kanssa 


-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi olla, mutta näytti kyllä pussin läpi samanlaisilta,ja aika ohuthan sen "sulakkeen" kuori on.kingi kirjoitti:"nastan" tarkoituksenahan on toimia niin sanotusti sulakkeena ja antaa periksi ennen kuin itse mönkijän kate hajoaa.useimmiten tarvikeliikkeistä hankitut nastat ovat niin jäykkiä että katteet hajoavat ennenkuin nasta antaa periksi.joten olehan tarkkana sen nastan oston kanssa
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
tokihan varaosaliikkeidenkin tarjonta on erilaista eri paikkakunnilla.nuo mitkä itse ostin ovat ihan liian jäykkiä.pitääkin kävästä mätänetissä tutkailemassa löytyykö parempia.