
Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 14 Helmi 2010 16:56
- Mönkijä:: Honta TRX420FE -07
- Paikkakunta: Alajärvi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä ite oon muutamankerran saanu sammumaan oman lelun "pahassa" paikassa ja huonoon aikaan antanu happea. kierrokset ollu matalalla ja painaa vähän liikaa peukaloa suoraks luultavasti justiin ennen työtahtia... kuullostaa jopa siltä, että moottori pyörii jopa väärään suuntaan sammumisen jälkeen
Muuta ei se oo mitään laitteesta vielä ainakaan rikkonu. Mutta jos se tosiaan kerkeää kierrokset nostamaan ja sitten sammu, niin koneessa on jotain vikaa.

- honda 420
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 14 Tammi 2010 14:39
- Mönkijä:: Honda trx 420
- Paikkakunta: etelä-häme
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika tosiaan kylmänä pahempi,oikeen varovasti ku lähtee liikkeelle pienellä kaasulla niin onnistuu.Jos rivakammin koittaa lähtee ni todennäkosesti sammuu.Laite menossa kohtapuolii huoltoo jospa ne ton takuuseen kattos?Roosa999 kirjoitti:Jos kylmänä sammahtelee, voi kaasuläpän asennontunnistin olla rikki, tai sitten tulppa. 420 on hieman nirso, jos kylmänä lähtee heti liikkeelle. Erittäin rikas seos sivaltaa tulpan rikki. Syytä en osaa tähän rikkoontumiseen sanoa.
Oire aikalailla samantyyppinen kun kimblellä.ei se ota kierroksia vaan heti tyhjäkäynnin jälkee sammuu ku painaa kaasua enempi!(tuntuu vialta ku ei melkein 500 tuntii o tällästa tehny)Kimble82 kirjoitti:Kyllä ite oon muutamankerran saanu sammumaan oman lelun "pahassa" paikassa ja huonoon aikaan antanu happea. kierrokset ollu matalalla ja painaa vähän liikaa peukaloa suoraks luultavasti justiin ennen työtahtia... kuullostaa jopa siltä, että moottori pyörii jopa väärään suuntaan sammumisen jälkeenMuuta ei se oo mitään laitteesta vielä ainakaan rikkonu. Mutta jos se tosiaan kerkeää kierrokset nostamaan ja sitten sammu, niin koneessa on jotain vikaa.
Kömpiä,maailman toiseksi paras tressin poisto työkalu!!!! ps.Mikähän mahtaa olla paras?????
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
420 fe:n vaihteet ei aina kytkeydy
Vikamahdollisuuksista on luettu ja tiedostettu, mutta kun saisi vielä kuvia katsottavista vikapaikoista(tarkka sijainti), ja räjäytyskuvista.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Samaa ongelmaa täällä -08 420fe hondan kanssa. Kone vastaa kaasuun viiveellä ja nopeat kaasun painallukset saa koneen puhisemaan siihen malliin että stumppaisi ihan juuri. Metsässä ajellessa sammuilee todella usein.Rauhallisesti pikkuhiljaa kun kaasua painaa niin ei mitään ongelmaa. Kone kuullostaa hyvältä ja kiertää mukisematta rajoittajalle, vastaa myös kaasuun hyvin kun on jo jonkin verran kiekkaa koneessa.honda 420 kirjoitti:Vika tosiaan kylmänä pahempi,oikeen varovasti ku lähtee liikkeelle pienellä kaasulla niin onnistuu.Jos rivakammin koittaa lähtee ni todennäkosesti sammuu.Laite menossa kohtapuolii huoltoo jospa ne ton takuuseen kattos?Roosa999 kirjoitti:Jos kylmänä sammahtelee, voi kaasuläpän asennontunnistin olla rikki, tai sitten tulppa. 420 on hieman nirso, jos kylmänä lähtee heti liikkeelle. Erittäin rikas seos sivaltaa tulpan rikki. Syytä en osaa tähän rikkoontumiseen sanoa.Oire aikalailla samantyyppinen kun kimblellä.ei se ota kierroksia vaan heti tyhjäkäynnin jälkee sammuu ku painaa kaasua enempi!(tuntuu vialta ku ei melkein 500 tuntii o tällästa tehny)Kimble82 kirjoitti:Kyllä ite oon muutamankerran saanu sammumaan oman lelun "pahassa" paikassa ja huonoon aikaan antanu happea. kierrokset ollu matalalla ja painaa vähän liikaa peukaloa suoraks luultavasti justiin ennen työtahtia... kuullostaa jopa siltä, että moottori pyörii jopa väärään suuntaan sammumisen jälkeenMuuta ei se oo mitään laitteesta vielä ainakaan rikkonu. Mutta jos se tosiaan kerkeää kierrokset nostamaan ja sitten sammu, niin koneessa on jotain vikaa.
Juuri toissapäivänä vein koneen "takuu" huoltoon kyseisestä viasta ja eilen sain takaisin eikä vika muuttunut miksikään. Samalla tehtiin 200h huolto jossa vaihdettiin ilmanputsari, venttiilien välykset tarkastettiin ja tulppa vaihdettiin. Takuun piiriin ei asiaa tutkittu ollenkaan vaan kaikesta sain maksaa.. Niin ja lopussa vielä teksti että huollon jälkeen ei havaittu mitään ongelmaa.
Vaihtoivat tosiaan tulpan vaikka sanoin että olen vaihtanut sen 10h sitten eikä vika muuttunut suuntaan eikä toiseen. Nyt sitten sain sen 10h tulpan mukaan niin se oli todella nokinen, ihan musta. Kaveri vielä siinä tiskillä sanoi että ei siitä kalua saa enää tekemälläkään. Eikös toi tulpan nokisuus jo kieli siitä että kaikki ei ole ihan kunnossa jos 10h jälkeen tulppa on käyttökelvoton?
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noilla korjaamoilla on ollu aina tapana vaihtaa noi tulpat heti. Kyllä toi pitäs minusta takuuseen kuulua. Onko vika muute tullu yhtä äkkiä?
-
- 6WD
- Viestit: 551
- Liittynyt: 21 Marras 2010 21:18
- Mönkijä:: Grizzly -12 700 Mudracer
- Paikkakunta: Perttula
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
tulpan nokisuus riippuu myös tilanteesta jolloin sen tarkistat.
Tulpan väri kannattaa katsoa suoraan ajon jälkeen(saa tietysti jäähtyä välissä)
Tulpan väri kannattaa katsoa suoraan ajon jälkeen(saa tietysti jäähtyä välissä)
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kyllä se on jo hetken aikaa ollut mutta alkoi kyllä ihan yllättäen.rekisteri kirjoitti:Noilla korjaamoilla on ollu aina tapana vaihtaa noi tulpat heti. Kyllä toi pitäs minusta takuuseen kuulua. Onko vika muute tullu yhtä äkkiä?
Nyt saattaa tulla tyhmä kysymys mutta missä muussa tilanteessa kuin ajon jälkeen sen voi tarkistaa?larmatin kirjoitti:tulpan nokisuus riippuu myös tilanteesta jolloin sen tarkistat.
Tulpan väri kannattaa katsoa suoraan ajon jälkeen(saa tietysti jäähtyä välissä)
Eihän se tulppa sen nokisemmaksi muutu vaikka kuinka pitkään seisoisi.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=516.0 Tossa ohjeet tulpan lukemiseen.
Tulppa tarkistetaan siis sen jälkeen kun kone on käytetty lämpöseks ja sammutettu siltä alueelta miltä seosta halutaan tarkastella. Eli tunnin tyhjäkäynnillä puksuttanut tulppa ei kerro täyskaasun seoksesta mitään.
Tulppa tarkistetaan siis sen jälkeen kun kone on käytetty lämpöseks ja sammutettu siltä alueelta miltä seosta halutaan tarkastella. Eli tunnin tyhjäkäynnillä puksuttanut tulppa ei kerro täyskaasun seoksesta mitään.
crf450 ja rincon
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Paljon maksaa etutukivarret TRX 350 FourTrax -06? Entä runko?
Eturenkaan campperit kohillaan, \ ratas tuommosessa asennossa ja taempana ko toisenpuolen.
Taitaa mennä lunastukseen ?
Eturenkaan campperit kohillaan, \ ratas tuommosessa asennossa ja taempana ko toisenpuolen.
Taitaa mennä lunastukseen ?
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joo sen oikea lukeminen on todella tarkkaa touhua. Hondan ruiskussa(420fe) seoksen säätäminen on kuulemma mahdotonta, se käy hieman rikkaalla kokoajan.oretna kirjoitti:http://www.iceroadracing.com/varikko/in ... opic=516.0 Tossa ohjeet tulpan lukemiseen.
Tulppa tarkistetaan siis sen jälkeen kun kone on käytetty lämpöseks ja sammutettu siltä alueelta miltä seosta halutaan tarkastella. Eli tunnin tyhjäkäynnillä puksuttanut tulppa ei kerro täyskaasun seoksesta mitään.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
huomasin että jostain tippuu jäähdytinnestettä kun kone oli tyhjäkäynnillä ja lumeen tuli vihreä läntti. paisarissa on nestettä ja jonkun aikaa ajeltuani jätin koneen käymään eikä vuotanut? jonkun verran nestettä hävinnyt paisarista mutta alarajalla vielä.yritin paikantaa vuotoa ja letkuklemmareitten kohdalla ei havaittavissa vuotoa mutta syylarin alla oli pikkaisen märkää,on vaan niin ahdasta ettei kunnolla näe eikä pihalla kiinnosta hirveesti näillä pakkasilla rupeen ruuvaillee(talliin ei nyt pääse).onko syylarin pohjassa keskellä jonkunlainen tyhjennysproppu, ja miten siihen pääsee helpoiten käsiksi(jospa se vuoto olis siellä)??vai kannattaisiko viedä houltoon kun kyseessä on takuulaite?jos se vaan ois ruuvin kiristystä niin ei oikein kehtais
neuvoja ja vaikkapa kuvia kiitollisena vastaanotetaan 


Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt tuli hondaan kipua,sammu pihassa liikkeelle lähdös yhtäkkiä eikä edes luvannut sen jälkeen lähtee käyntiin,vaihdoin uuden tulpan mut kipinää ei tullut siltikään,Kyseessä vm 08 680 rincon. onneks on vielä takuu voimassa saa maanantaina honda mennä tutustumaan hakin huoltoon.....
Jo loppui viimein katkeran suloinen taisteluni polariksen romun kanssa näin valoa päässä tunnelin ja niin muutuin HONDA mieheksi.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nyt o rinkkoni viety hoitoon (remonttiin),lupasivat kohtapuoliin ilmotella et mikä oli vikana.
Jo loppui viimein katkeran suloinen taisteluni polariksen romun kanssa näin valoa päässä tunnelin ja niin muutuin HONDA mieheksi.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Rinconissa 07, ilmeni tässä talvella sellainen vika ettei käynnistynyt kylmänä.Ruisku kone.Koneen käynnistyttyä lämmittelyjen jälkeen ,pakoputken käyrä hehkui punaisena 2 min käynnistymisen jälkeen.
Tulppa oli liki valkoinen.Huoltoon sain samana päivänä,kun kysyin vikaa/huoltoaikaa.Tyhjäkäynnin venttiili /suutin oli menny.Samalla säädettiin venttiilit.Osan saanti vei melkein 2vk.Taas toimii.
Kiitos Linnan-Kone Savonlinna.
Tulppa oli liki valkoinen.Huoltoon sain samana päivänä,kun kysyin vikaa/huoltoaikaa.Tyhjäkäynnin venttiili /suutin oli menny.Samalla säädettiin venttiilit.Osan saanti vei melkein 2vk.Taas toimii.
Kiitos Linnan-Kone Savonlinna.
vanhakin nuortuu
-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 27 Maalis 2012 15:04
mikä mönkijässä vialla?
Missähän mahtaa olla vika, kun normaalivaihteen laittaa päälle, niin D ei tule näyttöön? ainoastaan kaksi viivaa.
automaattivaihteisto ei vaihda vaihteita, myöskään manuaalivaihteet eivät toimi.
hidas laatikko toimii normaalisti, myös manuaali.
kyseessä honda trx 500 fa, vuosimalli 2005.
ensikertalainen
automaattivaihteisto ei vaihda vaihteita, myöskään manuaalivaihteet eivät toimi.
hidas laatikko toimii normaalisti, myös manuaali.
kyseessä honda trx 500 fa, vuosimalli 2005.
ensikertalainen