ToniR81 kirjoitti:Eihän mulle koskaan käy niin, ainahan mun korjaukset onnistuu kun ne on ammattilaisen tekemiä =D Juu, totta se on tuokin että liian kovalla kuormalla rasitus siirtyy väärään paikkaan ja sitten siellä on joku laakeri kun leipoo tai ketju pettää ja taas mietitään että mites tässä näin kävi.... Annetaan siis olla ja katsotaan koska kilke alkaa ja kun se alkaa niin otetaan äänenvaimennin pois niin ei kilke kuulu paukkeen seasta =D
Voihan sen kiristäjän vaihtaakin.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC http://www.sefotec.fi
ompas porukalla menny paljon noita kiristimiä.... omassa -09 rinconissa on mittarissa 518h
ja yhden olen takuuseen vaihdattanu.... voi olla toki että siihen ääneen tottuu eikä enää huomaa jos kilkattaa.
mutta en kyllä ole minkäänlaista "normaalista poikkeavaa" kilkatusta huomannu.
pitäs kehittää joku konsti millä tuon kiristimen kunnon vois todeta....
Sipoonjuntti kirjoitti:Ens tiistaina vien laitteen bike worldiin takuu huoltoon. Kerron sitten miten kävi. Ja tää mun laite ei kilkata vasta kuin kuumana pitkän ajon jälkeen
On kyllä niin vanha juttu että mahtaako tätä kukaan muu lukea(paitsi Kingi jonka lempiaiheita nämä Hondan viat ovat ), löysin kuitenkin linkin jossa joku on askarrellut itse manuaalimallin kiristäjän.
En suosittele enkä itse tekisi, mutta jos jotakin sattuu kiinnostamaan.
tuo manuaali kiristin varteen otettava ajatus tällä kiristimen meno tahilla. tuo automaattikiristinhän ei vissiin anna yhtään löysiä ketjulle toimiessaan.kun käsin säätänyt automaattikiristintä niin kun kalke loppuu ketju sopivalla tiukkuudella, nykäsee meisselin pois kalke jatkuu.mekaanisella samalla tavalla ja lukittee jumiin sen jälkeen
Miten se löysää antaa?? Siinähän on jako vaarassa hypätä, jos se automaatti kiristin löysää yhtäkkiä. Jossain hondan pyörissä saanu koneen mekkalointia pienennettyä eri öljyillä. Kuulema esim jos et aja kilpaa niin suositteli laittaan jotkut jäykemmät synteettiset öljyt, että ei mene niin litkuks moottorin ollessa kuuma niin, kuin täyssynteettisillä on tapana. Vähän offia, mutta ajattelin oisko hondan mönkkäreis samaa, kun mp puolelkin ollu?
sen kun tietäis miksi se antaa löysää.kun vanhaa ja uutta kiristäjää tutkailee niin ei siitä löydy mitään vikaa mutta kun uuden pistää paikalleen niin kalina häipyy
no saapa nähä miten äijän käy,kiristin jousta pari kierosta kiristimen sisältä ja nyt ollut tämän päivän kalisemasta.purin myös toisen rikkinäisen kiristäjän tehäkseni sen mekaanisen kiristäjän mutta tuo on eri kiristäjä mitä tuossa ohjeessa oli,pitää hitsata alumiini pala siihen reikään ja porata sitten se reikä.eikä muuten löydy meikäläisen silmillä sitä vikaa muta se jousi on tosi hengettömän oloinen
Technoweld varmaan sopisi tuohon hommaan kun kappale on pieni, johtuen siitä että tuossa pitää lämmittää hitsattava kappale ja sulattaa puikko kappaleen kuumuudella.
tiennäyttäjä kirjoitti:sen kun tietäis miksi se antaa löysää.kun vanhaa ja uutta kiristäjää tutkailee niin ei siitä löydy mitään vikaa mutta kun uuden pistää paikalleen niin kalina häipyy
Kokeile sitä vanhaa tökkiä vaikka ruuvipenkkiä vasten niin voit huomata että se antaa periksi, uusi ei. 1-sylinterinen kone sammutettaessa helposti potkaisee takaisin, joka kuormittaa kiristintä. Usein pahempi tilanne on jos starttaus jostain syystä ei onnistu kunnolla (esim. akku huono) niin kone potkaisee takaisin kunnolla. Monisylinterisissä (prätkissä) ei ongelmaa yleensä ole.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC http://www.sefotec.fi
kiristin sitä jousta pari kierosta ja ongelma katosi.oli tuosta puhetta yhen huoltajan kanssa ja se meinasi että se pitää esijännittää aina välillä.ja nyt itse paremmin tutustunut kun tuo takuu umpeutunut,voisin olla samaa mieltä