
Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: TRX 420fe vaihteen valitsin
Minkäs ikänen laite on kyseessä
Merkistä riippumatta ei liene laitteen vika jos kosteuden takia nappulat/katkaisijat jäätyy 32 asteen pakkasella. Jos takuu peli ja kosteuden mahdollisuus (napin jäätyminen) suljettu pois niin ei muutakun huoltoon ihmeteltäväksi.

Re: TRX 420fe vaihteen valitsin
On se takuu peli. Lähin huolto 60km päässä, niin nopeemmin tsekkaa itse. Eihän tuota kosteudesta johtuvaa vikaa voi pois sulkea, kun asiaa miettinyt vasta netin äärellä. Oli tosin leudommallakin -20 pakkasella kohmeessa.
Re: 420 FA pakki ongelma
Mulla on joskus ollu tommosta, ei häiriöksi asti. Olen kyllä pitänyt sitä ko. vaihteistotyypin ominaisuutena. Saatan olla aivan harhateillä mutta jotenkin tuntuu että pieni nytkäytys on tarpeen ennen kun suostuu asettumaan, manuaalivaihteisissa autoissakin joskus pakkia saa autella nostamalla kytkintä uudestaan(niin tottahan ne runnomalla menee) ja pyörättämällä synkronointia parempaan asentoon.
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10 Marras 2009 14:59
Re: foreman 400 vaihdeongelma..
...vuosi meni tuossa tuoreen jälkikasvun kanssa ihmetellessä
nyt saanu foremanin purettua ja äkkiä katottuna, vaihteen siirtäjä systeemit kuluneet liikaa... jumii sillai puoleenväliin, kun osat poistaa ja pyörittää suoraan tangon päästä niin vaihteet pelaa niinkuin pitää.. http://fiche.worldofpowersports.com/wps ... &A=102&B=6 .tuossa kuvassa osat 11, 12, 6. pitää laittaa tilaukseen ja toivoa parasta
menee väärään kuvaan tuo linkki mutta sieltä kun valitsee gearshiftdrum.


Re: foreman 400 vaihdeongelma..
Onko kireälle vasta-vai myötäpäivään ?salesone kirjoitti:Vaihde vapaalle, mutteri auki, keskipulttia sen verran kireälle että tuntuu selvä vastus ja siitä vartti takasi.
Äkkiseltään noin meni ainaki pikkuhondan ohje, lienee sama tuossa isommassa.
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Kun vähänkin enempi ojanpenkalla vedättää pidon rajalla niin taulussa ruppee villkumaan tuo " - - " aina kakskertaa peräjälkeen ja pakilla rajottaa tehoa. Normalisoituu kun käyttää virrat kiinni. Mutta vähän turhan tiheään välillä vilkuttaa. Mittarissa rapiat 200h ja 1000km ja vm 2011. Onko tyyppivikaa vai onko tämä hydrohonda tosiaan näin epäonnistunut malli? Ongelma ollut siis uudesta asti. Kovasti auttas jos lyhyempi ykkönen ois mutta ei saa mistään. Renkaatkaan ei mitkään ylisuuret kun 26" wanda (swamplitet). Niin ja se asentotunnistin vaihettiin het alkuunsa takuuseen.
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Siis onkos tämmöseen vaivaan huollolla ollu joku ehotus mistä johtuu vai onko osaa vaihdettu periaatteella kokeillaan vaihtaa jotain..?
Ihan mielenkiinnolla kyselen koska omassa ei oo kyseistä vaivaa ollu koskaan.
Ihan mielenkiinnolla kyselen koska omassa ei oo kyseistä vaivaa ollu koskaan.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Ei oo huollolla ollut ehdotusta kun sitä aikonaan kyselin ja asentotunnistin vaihettiin muistaakseni 20h huollossa koska näytössä palo taukoamatta viivat ja ei nollaantunut millään. Se ongelma korjaantu sen asentotunnistimen vaihdolla, mutta ei kärsi kovin vedättää penkalla kun menee tuohon vikatilaan melko pian. Vielä on onneksi nollaantunut virtojen poiskäytöllä.salesone kirjoitti:Siis onkos tämmöseen vaivaan huollolla ollu joku ehotus mistä johtuu vai onko osaa vaihdettu periaatteella kokeillaan vaihtaa jotain..?
Itte vaan miettinyt voisko tuo öljy ylikuumnetua pumpulla niin paljo kun vedätyksessä ei hydr.moottori päästä oilia läpitte ( ? ) ja painekkinhan nostaa sitä lämptilaa. Ja joku lämpöanturi sitte laittaa tuon vikatilan päälle. Jotain mystistä tässä on, raaka työkone pitäs olla mutta alkaa tuntumaan että on vaan kovalle ja tasaselle alustalle tää tehty, näin karrikoidusti asia ilmaistuna, onhan tuolla puita kuiten tullu ajeltua.
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Ei hajuakaan voiko asiaan vaikuttaa, mutta mikä on öljymäärä motissa? Tässähän mittaus tapahtuu käyttämällä laitetta 5 minuuttia tyhjäkäynnillä, sammutus ja hetken päästä tikun tsekkaus.
Ilmeneekö ongelma vain pakittaessa vai tuleeko molempiin suuntiin?
Rajoittaako kierroksia vai miten voiman puute ilmenee?
Ilmeneekö ongelma vain pakittaessa vai tuleeko molempiin suuntiin?
Rajoittaako kierroksia vai miten voiman puute ilmenee?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Öljymäärä on ok. Tehot on eteenpäin ajaessa tallessa vaikka nuo viivat taulussa ovatkin. Pakilla sitte pätkii ja vaihdetta ei voi vaihtaa. Kun sammuttaa niin normalisoituu. Vaihteen valintatavalla ei ole väliä onko ESP vai AUTO. Sillonhan tämä toimii ok jos vaan aina survasis läpän pohjaan eikä yrittäs hakea sitä pitoa, mutta se ei oo vaan omasta mielestä näitten vehkeitten tarkotus. Ryömimällä kuiten tarkotus ois edetä, myös ojan penkalla. Onko tämä sitten tämmönen "yksilö" vai onkohan vika vääränlaisella käytöllä? Jos kerta muilla ei oo tämmösiä ominaisuuksia?
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
hape kirjoitti:Mittarissa rapiat 200h ja 1000km ja vm 2011.
hape kirjoitti:Ongelma ollut siis uudesta asti.
Oliskohan nyt kuitenkin viisainta asioida huollossa vielä kerran. Mielestäni käyttäjän omaa kohtuu suurta typeryyttä jos noin kauan katselee moista ongelmaa.

-
- 6WD
- Viestit: 621
- Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
- Mönkijä:: Honda 500FA
- Paikkakunta: Oulun seutu
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Nimenomaanhan tässä muiden kokemuksia kyselen kun huolto olisi edessä näillä näppäimillä ja eipä haluaisi itseä pöljäksi esitellä jos on laitteen ominaisuus, tai sen puute, kummin vain. Kaksi huoltoa alla, 20h ja 120h. Kummallakin kerralla asia on mainittu. Nyt tässä arponut viedäkkö huoltoon n.350€ vai huoltaa itte muutamalla kympillä alkuperäsillä tarvikkeilla.kingi kirjoitti:hape kirjoitti:Mittarissa rapiat 200h ja 1000km ja vm 2011.
hape kirjoitti:Ongelma ollut siis uudesta asti.
Oliskohan nyt kuitenkin viisainta asioida huollossa vielä kerran. Mielestäni käyttäjän omaa kohtuu suurta typeryyttä jos noin kauan katselee moista ongelmaa.
Eikös foorumin tarkotus ole ollut kokemuksien jakaminen. Vai tyyliin vain faktaa pöytään, vastaa se kysymykseen tai ei.
edit. eipä jaksa ihan jouten kuskaille kampetta 50km suuntaansa jos ei edes ole varmuutta onko laitteessa vika vai ominaisuus.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
tokihan foorumilla jaetaan kokemuksia, mutta laitteiden korjaaminen harvemmin onnistuu näin internetin välityksellä, vaan siihen vaaditaan hieman erilaisia toimenpiteitä. Tuon ikäisessä laitteessahan on takuutakin jäljellä vielä runsain mitoin mikäli huollot on suoritettu asianmukaisesti ja asianmukaisin välinein. Sanomattakin on selvää että hondan kaltaisen laatulaitteen "ominaisuuksiin" ei moinen vilkuttelu kuulu joten jokuhan siellä nyt mättää. Ei nämä nyt sentään mitään polariksia ole 

-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: rubiconin vaihdenäytössä " - - "
Rinconin sain kolmesti tekemään tuon. Joka kerralla kone oli lämmin raskaasta vedosta. Kahdesti tuo tapahtui kun tasoiteltiin pihalla multaa eli perässä oli harjateräsverkko ja siinä painoa päällä. Vaihdenäyttö vilkutti viivaa pgm-fi ja neliveto merkkivalot vilkkuivat. Toisella kertaa jäi vetokin päälle eli ei pysynyt paikoillaan kuin jarrulla.
Kolmas kerta kävi talvella kun +30senttisessä lumessa ajettiin puita. Ei mitään erityisen painavia kuormia, mutta raskasta kahlata lumessa kärryn kanssa nuilla ylipitkillä välityksillä. Tuolloin vain vaihdenäyttö alkoi vilkutella ja parani kun käytti sammuksissa.
Rinconi ainakin on työkäyttöön liianpiiiiitkillä välityksillä. Olis koneelle ja laatikolle paljon kevyempää kun sais pitää moottorissa kierroksia eikä vedättää.
Kolmas kerta kävi talvella kun +30senttisessä lumessa ajettiin puita. Ei mitään erityisen painavia kuormia, mutta raskasta kahlata lumessa kärryn kanssa nuilla ylipitkillä välityksillä. Tuolloin vain vaihdenäyttö alkoi vilkutella ja parani kun käytti sammuksissa.
Rinconi ainakin on työkäyttöön liianpiiiiitkillä välityksillä. Olis koneelle ja laatikolle paljon kevyempää kun sais pitää moottorissa kierroksia eikä vedättää.