Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
JoxaGo
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Marras 2008 12:37
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

Tai eihän tuo nyt hirveän iso ongelma ole mutta kun en haluaisi aina räpeltää sen primerin kanssa. Jos lämpötila laskee nollaan tai sitä alemmas en saa konetta tulille muuten kun ryypyttämällä. Yhdellä kaverilla on samanlainen ja ikäinen Honda ja hän kertoi ettei ole kertaakaan tarvinnut primeriä vaikka ajaa kamppeella läpi vuoden. Rikastimen ylösveto kuulemma riittää kelillä kun kelillä.

Onko muilla 500 Foremanin omistajilla minkälaisia kokemuksia ja onko tuo juttu enemmäm ominaisuus kuin vika. Ja voisiko tuota korjata kotikonstein mitenkään?
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Siis eikö lähe ryypyllä käyntiin ? Onko ryypyn vaijeri sitten poikki tai muutoin epäkuntoinen ?
Avatar
JoxaGo
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Marras 2008 12:37
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

ViiMax kirjoitti:Siis eikö lähe ryypyllä käyntiin ? Onko ryypyn vaijeri sitten poikki tai muutoin epäkuntoinen ?
Ei lähde ,ei. Siis pelkällä nupin ulosvedolla. Primeriä kun painasee puolenkymmentä kertaa niin johan lähtee. Sama tauti on ollut uudesta, -08, lähtien.

Enkä nyt halua ollenkaan viisastella mutta eikös se menekkin niin että kun puhutaan ryypystä, tarkoitetaan primeriä ja kun puhutaan imusta/rikastimesta niin tarkoitetaan tuota vaijerimukavaa joka kuristaa kaasariin menevää ilmamäärää pienemmälle. Tuo ihan vain sen vuoksi että puhutaan samasta asiasta :D
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Säilytäkkö sitä hana kiinni vai auki?? Jos se pääsee hana kiinni vuotamaan/haihduttamaan kaasarin tyhjäksi???
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

JoxaGo kirjoitti:
ViiMax kirjoitti:Siis eikö lähe ryypyllä käyntiin ? Onko ryypyn vaijeri sitten poikki tai muutoin epäkuntoinen ?
Ei lähde ,ei. Siis pelkällä nupin ulosvedolla. Primeriä kun painasee puolenkymmentä kertaa niin johan lähtee. Sama tauti on ollut uudesta, -08, lähtien.

Enkä nyt halua ollenkaan viisastella mutta eikös se menekkin niin että kun puhutaan ryypystä, tarkoitetaan primeriä ja kun puhutaan imusta/rikastimesta niin tarkoitetaan tuota vaijerimukavaa joka kuristaa kaasariin menevää ilmamäärää pienemmälle. Tuo ihan vain sen vuoksi että puhutaan samasta asiasta :D
Yleensä Hondissa se vaijerista vedettävä ryyppy ei sulje mitään ilmaläppää vaan todellakin rikastaa seosta omien kanaviensa kautta. Jos se ei toimi ei varmaankaan lähde käymään. Useimmiten se ottaa p-ainetta kohokammion pohjalta sellaisen pillin kautta. Se kohokammion kohta johon pilli menee voi olla tukossa eikä siis ryyppy saa ainetta ollenkaan tai huonosti.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ei moista kuristinta ole Pollessakaan, vaan vastaavasti toimii. Rikastaa siis seosta lisäämällä polttoainetta, ei siis kuristamalla ilmansaantia..

Mulla ollut samaa murhetta aikanaan AC:n masiinassa ja kanava oli tukossa. Voi olla tukossa tehtaalta lähtien -> huonosti asettunut tiivisteprikka jne tai metallipurse jossain.

Pura kaasari atomeiksi ja putsaa kunnolla ja sen vastaavasti takaisin kasaan. About 2 tunnin puuha, mutta saattaa kannattaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
JoxaGo
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Marras 2008 12:37
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

Bj Andy kirjoitti:Säilytäkkö sitä hana kiinni vai auki?? Jos se pääsee hana kiinni vuotamaan/haihduttamaan kaasarin tyhjäksi???

Hana on auki koko ajan. Ehdin tuossa välissä jo soittaa tutulle huoltomiehelle joka on ollut Hondien kanssa tekemisissä koko ikänsä ja hän sanoi että noissa konessa ei pitäisi tarvita koko primeriä. On kuulemma laitettu vähän niinkuin varuiksi. Roosa on jälleen kerran varmaankin oikessa. Tarttee nostaa kaasari pöydälle. Kirjuuttelen ihan opetusmielessä jatkoa tarinalle kunhan saan homman hoidettua.
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No sitten tuo kuulostaa notta bensapinta on liian alhaalla tms.

Vaan laita tarinaa jahka saat pelaamaan.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
jce917
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 28 Elo 2004 22:38

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja jce917 »

foreman 500 omia kylmäkokemuksia; vm -06
uuden karheana taannoin tuntui aikast "tarkalta" ryypyn suhteen,etenkin talvella joutui käyttämään praimeria ainakin vähänkin kovemmilla pakkasilla.
mutta koneen vanhetessa ja tuntimäärien lisääntyessä ei praimeria ole tarvittu enää muutamaan vuoteen...ja kaipaa vähempi ryyppyä muutenkin..
aluksi laitin asian merkille,koska edeltäjä foreman 400 ei koskaan tarvinnut praimeria...
ja mitään toimempiteitä en ole tehnyt käynnistyvyyden suhteen....paitti huollot tehty,mikä ei vaikuta varmastikaan kylmäkäynnistyksen toimintaan.
mutta vaikuttaisi kyllä että jotain feelua (aiheen aloittajalla) voi vaikka olla kaasarissa,,,,jopa ihan uudesta asti :roll:
honda foreman 500 & 680i rincon
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

550W moottorilämmitin. =D> =D> =D>
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
JoxaGo
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 01 Marras 2008 12:37
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Re: Foremanin kylmäkäynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

Bj Andy kirjoitti:No sitten tuo kuulostaa notta bensapinta on liian alhaalla tms.

Vaan laita tarinaa jahka saat pelaamaan.
Paljon hyviä veikkauksia ja osa varmaan tietoakin mutta Bj Andy osui oikeaan =D> . Uutta kaasarin kohoa odotellessa modifioin vanhaa niin että bensan pinta nousi toistaiseksi tuntemattoman määrän. Tänään aamulla kahdeksan asteen yöpakkasten jälkeen kun kokeilin tartata niin se lempohan hörähti käyntiin vajaan sekunnin pyörittämisellä. Käytän vielä ainakin kerran kaasarin pöydällä vaihtaakseni uuden kohon kun en oikein osaa luottaa tuohon vanhan kestämiseen. Se kun on tosiaan kokonaan muovia ja lipenteri jota jouduin ohentamaan oli jo ennen ohentamistaan luokkaa 1mm paksu :shock: .
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Vastaa Viestiin