ohjausiskari

Keskustelua Honda mönkijöistä.
arskawa
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Syys 2005 14:05

ohjausiskari

Viesti Kirjoittaja arskawa »

eli onko kukaan tällaista 300 Hondaan asentanu,tiedän että voimalla siitä pitäis selvitä(tai Esson pihalla ajelulla)mutta joskus tuntuis että löis lievemmin ranteille. :lol:
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: ohjausiskari

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

arskawa kirjoitti:eli onko kukaan tällaista 300 Hondaan asentanu,tiedän että voimalla siitä pitäis selvitä(tai Esson pihalla ajelulla)mutta joskus tuntuis että löis lievemmin ranteille. :lol:
Ohjausiskareitahan on varmasti monikin asentanut. Niitä on pariakin erilaista tyyppiä, joista toinen sellainen putkimainen ja toinen ns. öljysäiliö. Tuota tavallisen iskarin näköistä värkkiä käytetään yleensä katupyörissä, sivareissa jne. kun taas tuollainen säiliömalli löytyy useinmiten crossi- tai endurovehkeistä. Itselläni on tuollainen Öhlins crossiversio, joka toimii hyvin ja säätöjä on enemmän kuin noissa katumalleissa. Katumallit kyllä soveltuvat mönkkärillekin ihan hyvin ja auttavat juuri tuollaiseen käsille lyömiseen. Noihan on kuitenkin vain teräviä iskuja varten sekä ohjauksen rauhottamista varten kovissa nopeuksissa eikä itse ohjaamista varten.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

yhdessä raptorissa näin sellaisen,en kyllä tajua mitä käyttöä sellaisesta olisi työmönkijässä...saa aika haipakkaa ajella crossiradalla että alkaa käsille hakkaa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.

Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.

Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään :lol:
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Jep!

Kyllä se maastoajossakin melko lailla "räpsii käsille" vaikka ei olisi kovakaan vauhti. Ja etenkin kivikossa voi mönkkäri karata milloin minnekin. Saattaisi tuo ohjausiskunvaimennin hyvinkin vakauttaa kulkua huonossa maastossa kun ei ihan joka töpsyssä olisi ohjaus linkussa.


Pitäisköhän hankkia?
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
arskawa
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Syys 2005 14:05

Viesti Kirjoittaja arskawa »

Juuri näin,eli eilen suontapaisessa oli kanto asettunut piiloon sammaleen alle minua vaanimaan,tömäytin siihen ja arvaamattoman äkkiä tuo tanko kääntyi,nyt sitten ranne turvonneena tukisiteessä. :?
Kukahan tuollaista enduromallin iskaria eteläsuomessa myyskentelisi ja minkä hintasia suunnilleen.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

arskawa kirjoitti:Juuri näin,eli eilen suontapaisessa oli kanto asettunut piiloon sammaleen alle minua vaanimaan,tömäytin siihen ja arvaamattoman äkkiä tuo tanko kääntyi,nyt sitten ranne turvonneena tukisiteessä. :?
Kukahan tuollaista enduromallin iskaria eteläsuomessa myyskentelisi ja minkä hintasia suunnilleen.
Tuollaisia Öhlins -merkkisiä löytyy maahantuojan kautta MP-Racing Hyvinkäältä. http://www.mp-racing.fi
USA:ssa samaa myydään Scott-nimellä. Alkuperäinen nimi tuolle on Unic.
Myös vastaavanlaisia on markkinoilla, joskin tuo tyyppi noista on paras.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Janne 450R kirjoitti:Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.

Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.

Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään :lol:
jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä se ohj.iskari kummasti rauhoittaa ohjaustangon tempoilua, mitä jäykemmälle sitä säätää sitä enemmän se vaimentaa iskuja mm. kantoon ajamiset.

Omaan Suikkaan suunnittelin ohj.iskarin laittoa, saattaa olla että laitan tai saattaa olla että jätän laittamatta.
Kylätason mönkijäkuski
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

blue Honda Trx kirjoitti:
Janne 450R kirjoitti:Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.

Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.

Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään :lol:
jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??
No eihän se sitä estä, mutta poistaa ainakin osan kannon aiheuttamasta liike energiasta, säästää kaasu peukaloa ja saattaa pelastaa jopa raidetangon.
Avatar
Marco71
Tracks
Viestit: 986
Liittynyt: 22 Marras 2005 23:18
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marco71 »

Janne 450R kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:
Janne 450R kirjoitti:Kyllä ohjausiskari työmönkijässäkin hyvä olisi jos oikeesti ajelee. Nimim. kokemusta on sen puutteesta.

Tökkäsin talvella oikean etupyörän lumen alla piileskelevään kantoon, jonka seurauksena ohjaus tanko linkkuun, raidetanko väänty ja kaasu peukalo pois paikaltaan oli kipeenä n. 2 kk.

Eikä oo ohjaus iskaria vieläkään :lol:
jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??
No eihän se sitä estä, mutta poistaa ainakin osan kannon aiheuttamasta liike energiasta, säästää kaasu peukaloa ja saattaa pelastaa jopa raidetangon.
Niin, voihan tuon toki laittaa niin kireelle että ohjaus ei käänny vaikka ajaisi kantoa päin, mutta jonkun paikan on aina joustettava, joten todennäköisesti sitten hajoaa vähintään mönkkäri. Toki vauhdista riippuen.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Marco71 kirjoitti:
Janne 450R kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti: jos ajaa esim. kantoon,niin auttaako se iskari siihen että se ei vedä ohjaustankoa linkkuun??
No eihän se sitä estä, mutta poistaa ainakin osan kannon aiheuttamasta liike energiasta, säästää kaasu peukaloa ja saattaa pelastaa jopa raidetangon.
Niin, voihan tuon toki laittaa niin kireelle että ohjaus ei käänny vaikka ajaisi kantoa päin, mutta jonkun paikan on aina joustettava, joten todennäköisesti sitten hajoaa vähintään mönkkäri. Toki vauhdista riippuen.
Saattaapa jokseenkin pitää paikkansa, vääntyyhän se rautakankikin.
jawa sp800
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 10 Helmi 2007 11:36
Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
Paikkakunta: Mönkijä kansan luvattu maa(RENKO)

polleen ohjausiskari

Viesti Kirjoittaja jawa sp800 »

onko joku asentanut polarikseen ohjausiskaria ja jos on niin kokemuksia kiitos :P
Vastaa Viestiin