Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Keskustelua Honda mönkijöistä.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

pakin laittaa päälle ja käsin painaa sitä lootan kylestä niin se ei liiku yhtään ja jo jatkoin myös pikkuisen kepin liikerataa,elikkä ongelma on varmaan kuorien sisällä.nyt kun sais inspiraation niin pitää ottaa talliin ja leväyttää tuo vehe ja kahtoa mitä tuo on syönyt
ja höh tietenkin se on honda
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

do niin saunaa ootellessa levitin vehkeen ja pyörittelin suunnanvaihtimen pyörät toisin päin ja huomenna suunnitella kasaus.noita pyöriä katellessa tuli mieleen kun vuosia sitten pyöritteli nissanin 5pyörää kourassa mikä samalla tavalla hylki päältä pois,ja niissä käännettiin siirtäjä kerran ja pääpyörä uusittiin. niistäkään kunnolla huomannut sitä kulumista monestikkaan,se on vain niin pienestä kiinni.tuossa oli nurkka pyöristynyt ja jälki pitemmälle .tuo puskulevy on raaka siitä kun ajaa rinteeseen limipenkkaa vasten ja lähtee taaksepäin,liikkeellelähtö voima on käsittämätön ja kun on rinne piha moista on hankala välttää
ja höh tietenkin se on honda
MattiN
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Joulu 2006 08:48
Mönkijä:: Honda TRX350FM, TRX 500 FE
Paikkakunta: Jämsä

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja MattiN »

Honda TRX500 FE vm. 2007 nappivaihteilla siis.

Vika: Ei tahdo vaihtaa ykköseltä vapaalle - muut vaihteensiirrot kyllä toimii. Vaihteensiirron moottori kyllä surahtaa, mutta vaihto ei tapahdu. Samalla mittarin näytöstä häviää vaihdenäytöstä 1 ja näyttö jää tyhjäksi.
Aikansa kun renkkaa kakkoselle takaisin ykköselle jne niin menee myös vapaalle.

Ajettu n. 300h ja 2600km.
Kytkin säädetty ohjeen mukaan.
Öljynä honda 5W30 puolisynteettinen
Honda TRX 350FM -02, 500FE -07
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

tiennäyttäjä kirjoitti:do niin saunaa ootellessa levitin vehkeen ja pyörittelin suunnanvaihtimen pyörät toisin päin ja huomenna suunnitella kasaus.noita pyöriä katellessa tuli mieleen kun vuosia sitten pyöritteli nissanin 5pyörää kourassa mikä samalla tavalla hylki päältä pois,ja niissä käännettiin siirtäjä kerran ja pääpyörä uusittiin. niistäkään kunnolla huomannut sitä kulumista monestikkaan,se on vain niin pienestä kiinni.tuossa oli nurkka pyöristynyt ja jälki pitemmälle .tuo puskulevy on raaka siitä kun ajaa rinteeseen limipenkkaa vasten ja lähtee taaksepäin,liikkeellelähtö voima on käsittämätön ja kun on rinne piha moista on hankala välttää
Tuossa oisi hyvä tilaisuus nakata välitys satsi samalla sinne lootaan.

Miltäs se näyttää kun ei ite tullu asiaa niin ajateltua eli oisko niitä hampaita mahdollista koneistaa vaikka dremelillä tms. Semmosiksi että pysyvätten paremmin perillä?
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

jos olis viitseliäisyyttä niin tuo ois kokeiluluontoinen asia kun seuraavalla kerralla ei tuo kääntäminen auta.käytännössä tuota vaihetta ei mikään piä paikallaa ja kun pitopinnat kuluvat vähänkään hylkiväksi vaihe ei pysy päällä ja jos ruvetaan jatkuvasti siirtäjällä pitämään vaihetta päällä se varmasti kuluu pois
ja höh tietenkin se on honda
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Siihen ei paljon tarvisi kiilaa saada, vaikka siihen kappaleeseen missä on ulkopuoliset hampaat, niin se ehkä osaisi syödä sinne toiseen käikäleeseen itelleen paikan.

Mitkä ölpät siellä on ollu? Itellä tuo on ruvennu kylmänä nakkelemaan vaihetta pois mutta kuumiltaan ei ole ongelmaa.

Ja öljyinä,jos sillä on merkitystä, on ne hondan ölpät.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

tuossa taas pohdiskeltuani joutessaan ,ideassa voi olla se promleema että kun yksi vetopinta,todennäkösesti kaikki sattuu eri kohille käsityöstössä elikkä veto tapahtuu yhen "hampaan"varassa,tiiä sitten miten tuo lähtee sitten käyttäytymään.öljynä hondan oma se mikä lie synteettinen nykyään valkoinen astia.ja myös itellä ollut aina se ominaisuus ettei vaihe mene kylmänä päälle ,auttaa kun pikkusen kiihyttää ja löysaa saman tien niin vaihe loksahtaa perille
ja höh tietenkin se on honda
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Tarkottakko että ns, piippaa varattua niiku kiroilee? Eli silloin on tyhjäkäynti liian kovalla ja varsinaisessa vaihteistossa on vaihde kytkettynä. Eli on käyny selväksi ettei tuo Rinco ole tosiaankaan mikään salama lähtö laite pakkasilla.

Toinen kylmä ominai(tui)suus on semmonen että kun lähtee ajamaan niin hetken päästä alkaa veto hiipumaan, ja tämä kai johtuu siitä että lootan öljypumpulta vaan alkaa tavara loppumaan kun se ei kylmänä virtaa niinkuin kuumana.

No noista pääsee sillä kun antaa koneen papattaa sen aikaa että viilaa ja tankkaa sahan tai vetelee ajovermeet niskaan. Myöskään se lämmitin ei todellakaan ole turha keksintö.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

lopultakin sain tai ostin öljyt kaupasta ja sain ringonin liikenteeseen, liikku myös peräti omin voimin.tuo suunnan vaihon kirjain mittarissa siitä huono kun vaihe on vasta huulilla ,vaihe päällä merkintä ilmestyy, täysin liian aikaisin.nyt honda noin 5asteisessa tallissa ja uusilla öljyillä eikä vaihe mene perille kummallekkaan suuntaan ennen kuin vähän lämpiää, kuten ennenkin.saako tuota tyhjänkäyntiä säännettyä jostain vaiko onko roikan nokassa käytettävä.sais pikkusen pienemmälle
ja höh tietenkin se on honda
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

No kaasaripelissä taisi olla ihan näppineen säädettävä se tyhjäkäynti. Samoin kun sitä kaasuläpän asentotunnistinta voi säätää niin että irrottaa sen vaihteen. Ja tämä löytyy siitä kaasarin kupeesta.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

ruisku vehe ja irrottaa vedon mutta vetää kylmien öljyjen kautta liikaa,ois hyvä kokeilla pikkasen matalampaa tyhjänkäyntiä jotta näkis vaikuttaako asiaan
ja höh tietenkin se on honda
Porokone
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:13
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Lappi

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja Porokone »

350 Honda nappivaihteilla, ajettu n.800km/200h
Vuosimallia 2006.

Lumihommissa välittää kun sahaat R-N-1 väliä niin välissä jää vapaalle ja mittarissa seilaa 1-16kmh nopeus eikä anna laittaa vaihdetta päälle.

Hyppäät astinlaudoille niin tulee 0kmh mittariin ja vaihteet toimii normaalisti.

Mikäs siellä ahistaa ?
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Ennen asentotunnistimen uusimista

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kannattaa puhdistaa vaihteensiirtomoottorin liitin, ja laittaa siihen sopivaa kontaktisprayta.
http://www.motosport.com/FI/atv/oem-par ... CASE-COVER
Numero 16:n vieressä oleva liitin. Tämä uusille hondisteille. :D
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Uusi asennontunnistin on taaksepäin yhteensopiva ja kosteusongelmat pitaisi olla historiaa Hall-anturien johdosta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

FE:n "vaihteenkytkin"-sähkömoottorin hiilet

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko totta, ettei valmista hiilipakettia ole saatavilla ?
Vastaa Viestiin