Vaihteiston välitys Hondassa kautta aikojen?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Jantikka
Noppeli

Vaihteiston välitys Hondassa kautta aikojen?

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Tarkoitus olisi hankkia mönkijä metsäkäyttöön ja merkin suhteen olen kallistunut Hondan suuntaan. Kone voi olla käytettykin.

Olen lukenut testejä (esim Koneviesti) ja kuunnellut kokemuksia ihmisiltä ja esille on noussut kysymys että onko Hondan ykkösvaihteen välitys muuttunut viimeisten vuosien aikana. Mallit Four Trax 300 :sta nykyiseen 350 :een.

Moottori lehti oli testannut mönkijöitä vuonna 2000 ja kestoi Hondassa olevan superhidas ykkösvaihde. Koneviesti testasi vuonna 2003 ja kertoi voimansiirron olevan huonosti viritetty vetohommiin. Siis miten on?
range
2WD

Viesti Kirjoittaja range »

itselläni on vm-05 350 ja 1-vaihde on todella hidas. ilman kuormaa/kärryä on parempi lähtä suoraan kakkosella liikkeelle. Ykkös vaihteella kyllä vetovoima riittää vaikka kärryssä oli reilukin puukuorma.
iippo
4WD

Viesti Kirjoittaja iippo »

Hoi,

uudessa on perstuntumalla aavistuksen nopeampi ykkönen. Kaverit jotka on hondia laittaneet ja suurentaneet rengastusta meinasivat että vanhassa mallissa pysty käyttään metässä yköstä ja kakkosta mutta uudessa vain ykköstä.
Mitään faktaa tää ei ole, ainoastaa kavereiden tuntemuksia. Eli jos joku on huomannut muuta niin älkää polttako mua roviolla... :lol:
Vastaa Viestiin