Honda TRX 350 koneen nakutus

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Halliorja
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Kesä 2015 00:06

Honda TRX 350 koneen nakutus

Viesti Kirjoittaja Halliorja »

Ostin ensimmäiseksi mönkkäriksi 80-luvun TRX:n. On saattanut saada joskus ränkiäkin mutta vaihteet ym. toimii moitteetta. Ainut korviinpistävä ominaisuus on koneen käydessä kuuluva nakutus sylinterin yläpäästä. Venttiilinvälykset ovat kohdallaan ja tulppa on uusi. Ei tunnu välystä kiertokangessa, petilaakereita en ole kokeillut. Voiko sylinteri olla soikea kulumisen myötä ja aiheuttaa kolinaa?

Voiko jakopään kettinki tehdä jos kiristys ei riitä?

Pitänee purkia venttiilit jos joku jousista on poikki tai ohjari kantaa.

Mistä löytyy mäntää ym osaa muualta kuin Brandtilta, Wisecoa saa vissiin US-Partilta ja kahdessa ylikoossa.

On kyllä tolkun oloinen verme muuten.

Eikä maksanut kuin pitkän vitosen :wink:
trustus
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 16 Huhti 2013 23:09

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Viesti Kirjoittaja trustus »

Tarkista puolipuristimen toiminta.
Bigred300
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 08 Touko 2015 20:42

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Viesti Kirjoittaja Bigred300 »

Jakoketju venyny, tai nokka-akseli "painunu"kanteen. Jos ketjua voi nostella nokka-akselin pyörällä niin ketju ja laaharit vaihtoon. Seetirenkaita irronnu 450.sistä.
Halliorja
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Kesä 2015 00:06

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Viesti Kirjoittaja Halliorja »

Syy todennäköisesti löytyi. Jakoketjun kiristys ei riitä ketjun venymisen ja laaharien kulumisen takia ja kolauttaa kanteen. Uusi ketju ja laaharit tarvitaan, tosin alkuperäisenä ei kuulemma laahareita ole ja ketjukin oli edullisesti satasen.
Tuollasen jälen se oli sinne kolistanut
https://www.dropbox.com/s/utywj5vtnorru ... 3.jpg?dl=0
comanche300
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Touko 2016 08:08
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Savo

Re: Honda TRX 350 koneen nakutus

Viesti Kirjoittaja comanche300 »

Moi!
Kuinka nykyään kun Bensa on lyijytöntä, niin sanotusti kuivaa.
Eräs vanha konemies sanoi," laita teelusikallinen kaksitahti öljyä tankilliseen (10L)se voitelee kaasutinpuolen kaikki liikkuva kohdat ja imupuolen moottorissa" Käyttävät vanhoissa Dieselmoottoreissa tuollaista temppua, kun poltto aineet ei sisällä lyijyä, eikä siten saa voitelua polttoaineesta.
Tämä ei varmaankaan koske uusia moottoreita, Voi pitää paikansakin, Minulla ruohonleikkurin kaasuttimeen, talvenaikana tiivistynyt ihme jankkia jota ei meinannut saada millään irti, pö. öljy oli parasta liotinta sitten alkoi toimia kunnolla. Vanhoilla Be. ei noita ongelmia ollut.
Vastaa Viestiin