hondan voimansiirto yleisesti
-
- 2WD
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Touko 2016 08:08
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Savo
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Niin tämä oli vaan vinkki. Niin uskoisin minäkin. sitten jos erikoista tapahtuu on siinä apuneuvo.
-
- 2WD
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Touko 2016 08:08
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Savo
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Moi! Tuossa sateisena päivänä luin, eri merkkien ongelmia.
Isoin ongelma näyttää olevan etuakselin lukko ja sitten voiman siirto, sähköissä kanssa ollut vikoja.
Ainut joka toiminut lähes kaikissa on moottori.
Kuin ihmeessä asiakas palaute ei mene valmistajalle, näyttää että samat viat on vuodesta toiseen.
Jos kyseessä olisi laite / kone jolla pitäisi elää, ei hitossa kellään olisi mahdollisuutta pitää mönkijää. Pienet viat ymmärtää kuten kytkimen säädöt, vaijerien vaihdot, valot, sulakkeet ja renkaat. Mutta kuin tärkeät ja arvokkaat osat kuin etupää ja voimansiirto ei kiinnosta valmistajaa. Onko liian hyvä kate. Asiakkaat odottaa varaosia kuukausia, jokin mättää.
Vanhoissa merkeissä on parempi laatu en ala merkkejä luetella ja varaosa palvelukin parempi. Verratkaapa autoihin on monimutkaiset ratkaisut, voimansiirto lähes aina kestää autoiän, samoin moottorit, suurin ongelma niissä ollut elektroniikka. Tai moottori pyörät joilla ajetaan ihan eri määriä km. Ei voi kuin ihmetellä.
Isoin ongelma näyttää olevan etuakselin lukko ja sitten voiman siirto, sähköissä kanssa ollut vikoja.
Ainut joka toiminut lähes kaikissa on moottori.
Kuin ihmeessä asiakas palaute ei mene valmistajalle, näyttää että samat viat on vuodesta toiseen.
Jos kyseessä olisi laite / kone jolla pitäisi elää, ei hitossa kellään olisi mahdollisuutta pitää mönkijää. Pienet viat ymmärtää kuten kytkimen säädöt, vaijerien vaihdot, valot, sulakkeet ja renkaat. Mutta kuin tärkeät ja arvokkaat osat kuin etupää ja voimansiirto ei kiinnosta valmistajaa. Onko liian hyvä kate. Asiakkaat odottaa varaosia kuukausia, jokin mättää.
Vanhoissa merkeissä on parempi laatu en ala merkkejä luetella ja varaosa palvelukin parempi. Verratkaapa autoihin on monimutkaiset ratkaisut, voimansiirto lähes aina kestää autoiän, samoin moottorit, suurin ongelma niissä ollut elektroniikka. Tai moottori pyörät joilla ajetaan ihan eri määriä km. Ei voi kuin ihmetellä.
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Mönkijän käyttö/käyttöolosuhteet voivat olla hyvin "raakoja"
-
- 2WD
- Viestit: 53
- Liittynyt: 26 Touko 2016 08:08
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Savo
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Kyllä autoillakin revitellään, nuoriso porukoissa, ja raskaat ajoneuvot maastossa kestää. Olisiko liian hyvä kate valmistajalla ja kauppa käy ei halua paneutua asiaan.
- El-Reino
- 4WD
- Viestit: 146
- Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Sotkamo
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Eihän auton ja mönkkärin käyttöä voi edes verrata, vai monellako autolla ajetaan rattia myöten vedessä, kiskotaan 3× omanpainon kuormia, hypitään ojien yli?? Kyllä jos auton käyttö olisi yhtä raakaa niin alkaa niissäkin ongelmaa ilmetä ja sama koskee mönkkäri vs moottoripyörä fiilistelyä. Poislukien tietty enska ja crossi vehkeet, niissä käyttö kun on jo melko raskasta.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: hondan voimansiirto yleisesti
No. Variaattori ei ole paras voimansiirto kun tehdään mäkilähtöjä jopa 3000 kiloa koukussa. Tästäkin selviää kun valikoi Rinconin mönkkäriksi ja vaihtelee välitykset sopiviksi. Kohta tulee 1000 tuntia täyteen ja ainoa ns.heikkoudesta johtuva kuluma on suunnanvaihtajan hampaiden rapistuminen.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Kovasti kuumottaa kaluston päivittäminen TGB -> Hondan 500 FPE traktoriin. Kävin liikkeessä tutustumassa ja ihan sopivalta peliltä vaikutti muuten, mutta jäi mietityttämään pakin kytkeminen päälle. Tuossahan on se nappivaihteisto, ja pakin kytkentä vaatii vielä erillisen liipasimen vetämistä. Pääasiallinen käyttö tulisi olemaan pihan ja lyhyen tien aurausta, ja etenkin pihalla saa suuntaa vaihtaa vähän väliä, jolloin ripeä suunnanvaihto on aika oleellinen asia. Onkos muilla kokemuksia tuosta vaihteistosta ja suunnanvaihtelua vaativasta käytöstä? Sujuuko se jouhevasti vai meinaako mennä hermot?
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Pakkiliipasimen voi poistaa käytöstä :
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 4&start=75 viimeinen sivu
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 4&start=75 viimeinen sivu
Viimeksi muokannut vaughan, 28 Joulu 2017 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu taas vaihteeksi. Luulisi foorumin säännöt olevan tutut?
Syy: Turha lainaus poistettu taas vaihteeksi. Luulisi foorumin säännöt olevan tutut?
Re: hondan voimansiirto yleisesti
Se kyllä sormi hakee sen liipasimen, niin herkästi ku tottuu. Turha sitä on mihinkää poistaa jos etusormi toimii.