Honda foreman T3 fpe
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Honda foreman T3 fpe
Paljonkos on latausteho foremanissa?
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Honda foreman T3 fpe
Uskon vahvasti, että sulla nyt joku vuotaa virtaa tai akussa tms on jotain vikaa, koska normaalia tämä ei ole. Itse aurailen tässä omat ja muutaman naapurin pihat vastaavalla maastomallilla, eikä moisia probleemia ole koskaan ollut. Keskimäärin auraussessiot kestää 1-2 tuntia riippuen sataneen lumen määrästä, eli joutuu tuossakin vinssiä jurraamaan aika paljon. Eikö näissä traktoreissa ollut jotain virtavuoto-ongelmia vinssin asennuksen suhteen vai muistanko väärin ? Kenties se boxi haukkaa virtaa jos on langaton kaukkari vinssissä, onko sulla semmoinen ?Honda-koivuranta kirjoitti:Sammuilut jatkui heti kun jätti akun lataamatta. Täytyy näköjään joka yö pitää honda ylläpitolatauksessa. Vinssi ja muut sähköhilppeet kuluttaa enemmän kun mitä laturi pystyy tuottamaan. Ei auta kun latailla tai pistää auton akku tarakalle. Onneks tää ongelma ei esiinny kuin auratessa kun vinssiä joutuu käyttämään enemmän.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Honda foreman T3 fpe
Kuulostaa kyllä akkuongelmalta. Näissä ensimmäisissä T3:ssa oli vinssi kytketty suoraan akulle. Takuuna se siirrettiin toimimaan virtalukon takaa. Jos laite on purkanut aikoinaan (esim. myyjän varastossa) akun tyhjiin, niin se akku on kyllä entinen. Lepojännite antaisi vähän viitettä akun kunnosta.
Omastani on vielä vilkkukorjaus teettämättä, ja joudun silloin tällöin pitämään ylläpitolaturissa. Sammumista ei itselläni ole ilmennyt kuin kerran tai pari ensimmäisenä talvena. Tämän jälkeen virittelin latausliittimen saataville, ja sitä on tullut käytettyä.
Vinssi ottaa käytössä virtaa rankasti (helposti yli 50A). Jos puskurina ei ole hyvää akkua, niin vinssiä käytettäessä jännite akulla voi pudota ja seurauksena kone sammuu. Muistaisin taannoin lukeneeni, että latausteho on 480W.
Olikos näissä joka tapauksessa takuut vielä voimassa?
Omastani on vielä vilkkukorjaus teettämättä, ja joudun silloin tällöin pitämään ylläpitolaturissa. Sammumista ei itselläni ole ilmennyt kuin kerran tai pari ensimmäisenä talvena. Tämän jälkeen virittelin latausliittimen saataville, ja sitä on tullut käytettyä.
Vinssi ottaa käytössä virtaa rankasti (helposti yli 50A). Jos puskurina ei ole hyvää akkua, niin vinssiä käytettäessä jännite akulla voi pudota ja seurauksena kone sammuu. Muistaisin taannoin lukeneeni, että latausteho on 480W.
Olikos näissä joka tapauksessa takuut vielä voimassa?
Ex: Polaris 570 T3 -14
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 30 Tammi 2019 18:14
- Mönkijä:: Honda TRX 500FPE t3
- Paikkakunta: Päijät-häme
Re: Honda foreman T3 fpe
Vinssi on minun T3:ssa ollut virtalukon takana uudesta alkaen.
Vilkut laitettiin nyt huollossa virtalukon taakse.Uusi akku tuli takuuseen.
Huoltomies teki vanhalle akulle rasitustestin ja totesi että jossain vaiheessa akku oli purkautunut tyhjäksi.
Minulla on tuo ylläpitolaturi jota käytän aina aurauksen jälkeen.
Vanhaa akkua sai latailla useamman tunnin ennen kuin täyttyi.Uusi latautuu jo alle tunnin.
Eli ei sieltä akusta kauheasti virtaa purkaannu aurauksen aikana,jos akku latautuu täyteen alle tunnissa.
Huollossa kyllä mainitsin tuosta sammumis ongelmasta ja myös siitä,
että tuo pamauttelee putkessa kun höllää kaasun nopeasti.
Huoltomies tuumasi että kaikki oli luultavasti tuon huonon akun syytä.
Samanlailla sammuilee ja paukkuu putkessa uuden akunkin kanssa.
Minusta tuo käy ihmeen lämpöisenä.Flekti pyörähtää päälle 20 asteen pakkasillakin,kun aurailee.
Takuut on voimassa joo.Viittis näitä joka viikko johonkin kärrätä,kun ei korjaamotkaan ole ihan vieressä.
Vilkut laitettiin nyt huollossa virtalukon taakse.Uusi akku tuli takuuseen.
Huoltomies teki vanhalle akulle rasitustestin ja totesi että jossain vaiheessa akku oli purkautunut tyhjäksi.
Minulla on tuo ylläpitolaturi jota käytän aina aurauksen jälkeen.
Vanhaa akkua sai latailla useamman tunnin ennen kuin täyttyi.Uusi latautuu jo alle tunnin.
Eli ei sieltä akusta kauheasti virtaa purkaannu aurauksen aikana,jos akku latautuu täyteen alle tunnissa.
Huollossa kyllä mainitsin tuosta sammumis ongelmasta ja myös siitä,
että tuo pamauttelee putkessa kun höllää kaasun nopeasti.
Huoltomies tuumasi että kaikki oli luultavasti tuon huonon akun syytä.
Samanlailla sammuilee ja paukkuu putkessa uuden akunkin kanssa.
Minusta tuo käy ihmeen lämpöisenä.Flekti pyörähtää päälle 20 asteen pakkasillakin,kun aurailee.
Takuut on voimassa joo.Viittis näitä joka viikko johonkin kärrätä,kun ei korjaamotkaan ole ihan vieressä.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Honda foreman T3 fpe
Mitä näyttää moottorin lämpöjä siinä näytöllä, omassa 2 palkkia lähes aina työkäytössä, joskus kesällä tainnut käväistä 3:n palkin puolella hetkellisesti. Ja kyllä mullakin flekti käy työhommissa aina välillä, oli kesä tai talvi, aika normaalia se on.
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 07 Joulu 2018 21:03
- Mönkijä:: Honda trx500 fpe T
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Honda foreman T3 fpe
Tismalleen samat murheet. Huollettukin melko varmasti samassa huollossa JPH:n kanssa.JPH kirjoitti:Vinssi on minun T3:ssa ollut virtalukon takana uudesta alkaen.
Vilkut laitettiin nyt huollossa virtalukon taakse.Uusi akku tuli takuuseen.
Huoltomies teki vanhalle akulle rasitustestin ja totesi että jossain vaiheessa akku oli purkautunut tyhjäksi.
Minulla on tuo ylläpitolaturi jota käytän aina aurauksen jälkeen.
Vanhaa akkua sai latailla useamman tunnin ennen kuin täyttyi.Uusi latautuu jo alle tunnin.
Eli ei sieltä akusta kauheasti virtaa purkaannu aurauksen aikana,jos akku latautuu täyteen alle tunnissa.
Huollossa kyllä mainitsin tuosta sammumis ongelmasta ja myös siitä,
että tuo pamauttelee putkessa kun höllää kaasun nopeasti.
Huoltomies tuumasi että kaikki oli luultavasti tuon huonon akun syytä.
Samanlailla sammuilee ja paukkuu putkessa uuden akunkin kanssa.
Minusta tuo käy ihmeen lämpöisenä.Flekti pyörähtää päälle 20 asteen pakkasillakin,kun aurailee.
Takuut on voimassa joo.Viittis näitä joka viikko johonkin kärrätä,kun ei korjaamotkaan ole ihan vieressä.
Kaukosäädin vinssiin löytyy mutta se on kiinni.
Takuuaika on vasta alkanut , mutta ei houkuta heti uudestaan huoltoon viedä. Kaikki laitteet on nyt virtalukon takana. Harmillista kun laitetta ajettu vasta noin 200km.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Honda foreman T3 fpe
Yhdessä hondan 500 foreman laitteessa oli vilkut kytketty siten että hätävilkut toimi virrat pois ollessa. Vähänkin pitempään kun seisoi niin akku oli tyhjä. Sen kytkennän kun muutti virtalukon taakse niin loppui ongelmat. Kyseessä traktori malli. Onkohan nuissa maastoversioissa erinlaiset kytkennät kuin traktoreissa?
-
- 6WD
- Viestit: 714
- Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
- Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
- Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
- Viesti:
Re: Honda foreman T3 fpe
Traktorimalleihin on tehty tiettyjä muutoksia / lisäyksiä sähköihin.
Mutta kummalta vaikuttaa nuo sähköongelmat, itsellä Hondan raksa seisoo ulkona ja välillä voi olla kymmenenkin päivää parkissa milloin katoksessa, milloin sen vieressä. Kun vaan avaimen saa virtalukkoon niin käyntiin lähtee. Vinssinä se -18 mallin vakio Bronco mutta kaukosäädin on piirongin laatikossa, sille ei ole talvella käyttöä. Vakioakku paikallaan enkä ole edes ylläpitolaturia saanut kytkettyä.
Eikös hätävilkut pidäkin toimia vaikka ei ole virtoja päällä?
Mutta kummalta vaikuttaa nuo sähköongelmat, itsellä Hondan raksa seisoo ulkona ja välillä voi olla kymmenenkin päivää parkissa milloin katoksessa, milloin sen vieressä. Kun vaan avaimen saa virtalukkoon niin käyntiin lähtee. Vinssinä se -18 mallin vakio Bronco mutta kaukosäädin on piirongin laatikossa, sille ei ole talvella käyttöä. Vakioakku paikallaan enkä ole edes ylläpitolaturia saanut kytkettyä.
Eikös hätävilkut pidäkin toimia vaikka ei ole virtoja päällä?
Re: Honda foreman T3 fpe
Kaukosäädin ei sitä virrankulutusta aiheuta vaan sen vastaanotin joka on kytketty vinssinreleessä napoihin johon tulee akulta kaapelit (jatkuvavirta).
Vastaanottimen + 12v irti vinssinreleestä ja virta virtalukontakaa.
Vastaanottimen + 12v irti vinssinreleestä ja virta virtalukontakaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 30 Tammi 2019 18:14
- Mönkijä:: Honda TRX 500FPE t3
- Paikkakunta: Päijät-häme
Re: Honda foreman T3 fpe
Jaa,siellä olikin lämpötilalle ihan oma näyttö.Luulin että lämpötilalle ei ole kuin tuo varoitusvalo.ViiMax kirjoitti:Mitä näyttää moottorin lämpöjä siinä näytöllä, omassa 2 palkkia lähes aina työkäytössä, joskus kesällä tainnut käväistä 3:n palkin puolella hetkellisesti. Ja kyllä mullakin flekti käy työhommissa aina välillä, oli kesä tai talvi, aika normaalia se on.

Aurailin äsken sohjot pois tieltä ja ei se lämpötila noussut kuin kahteen palkkiin.
Nuo muovit kuitenkin lämmittää polvia mukavasti,jos tunninkin touhuaa.
Viitisen kertaa sammui,kun pysähtyi ja vaihtoi menosuuntaa.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Honda foreman T3 fpe
Ehjä mönkijä ei kuluta akusta virtaa seisoessaan. Normaali virta luokkaa 1mA. Usein korjaamokäsikirjoissa hyväksyttävän raja 10mA. Jos on ongelmia kannattaa ilman muuta mitata vuotovirta. Jos sammuilee vinssatessa on akun sisäinen vastus todennäköisesti suuri eli huono akku. Laturi ei mitenkään jaksa ruokkia vinssiä ilman akun apua.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Honda foreman T3 fpe
Tämä asia on helppo tarkistaa. Mönkijästä virrat pois päältä ja kaukosäädin käyttöön. Jos vinssi toimii, on vastaanotin kytketty kuten ktm kertoo. Lepovirran mittaus kertoo virtaa kuluvan, mutta ei kerro mikä kulutuksen aiheuttaa.ktm kirjoitti:Kaukosäädin ei sitä virrankulutusta aiheuta vaan sen vastaanotin joka on kytketty vinssinreleessä napoihin johon tulee akulta kaapelit (jatkuvavirta).
Vastaanottimen + 12v irti vinssinreleestä ja virta virtalukontakaa.
-
- 4WD
- Viestit: 158
- Liittynyt: 20 Helmi 2013 16:25
- Mönkijä:: Honda TRX500FPE T3
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Honda foreman T3 fpe
Uskoisin tässä huoltomiestä. Kun tällaisen normaalin starttiakun purkaa tyhjäksi asti, akusta häviää kapasiteettia jota ei saada takaisin. Siksi se latautuu täyteen nopeasti.JPH kirjoitti: Huoltomies teki vanhalle akulle rasitustestin ja totesi että jossain vaiheessa akku oli purkautunut tyhjäksi.
Vanhaa akkua sai latailla useamman tunnin ennen kuin täyttyi.Uusi latautuu jo alle tunnin.
Eli ei sieltä akusta kauheasti virtaa purkaannu aurauksen aikana,jos akku latautuu täyteen alle tunnissa.
Huoltomies tuumasi että kaikki oli luultavasti tuon huonon akun syytä.
Ex: Polaris 570 T3 -14
Re: Honda foreman T3 fpe
Onko kenellekään löydetty huollossa selvää syytä tuohon satunnaiseeen sammuilemiseen moottorijarrutuksessa ja paukkumiseen? Omassa on lisä akku rinnalla niin luulisi virran kyllä riittävän. 3 huoltoon menossa niin aikoivat sitä selvittää. 18 malli ja 2000km ajettu ja kokoajan ollu tuommonen ryskäjä ja paukkuja.
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 30 Tammi 2019 18:14
- Mönkijä:: Honda TRX 500FPE t3
- Paikkakunta: Päijät-häme
Re: Honda foreman T3 fpe
Minulla on matka ajoa tullut nyt aika paljon,kun pilkillä on tullut käytyä ahkerasti.
Normi ajossa tuota sammuilua ei ole ollut nyt lainkaan.Lumi hommissa ainoastaan.
Sellaisen huomannut että kylmänä ei pauku putkessa,vaikka kaasun höllää äkisti.
Heti kun kone lämpenee niin pauke alkaa.
Laittelehan "HondaT3" viestiä,jos vika selviää huollossa.Kiinnostaisi tietää mikä näissä mättää.
Normi ajossa tuota sammuilua ei ole ollut nyt lainkaan.Lumi hommissa ainoastaan.
Sellaisen huomannut että kylmänä ei pauku putkessa,vaikka kaasun höllää äkisti.
Heti kun kone lämpenee niin pauke alkaa.
Laittelehan "HondaT3" viestiä,jos vika selviää huollossa.Kiinnostaisi tietää mikä näissä mättää.