Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
El-Reino
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja El-Reino »

Tulpanhattu ja johto kannattaa tarkistaa, polttoaineen suodatin voi myös olla tukkoinen.
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Polttoainepumpun kunnon tarkastus helpointa painemittauksella. Suodatinta, ainakaan vaihdettavaa ei tuossa ole.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
pinkkuli
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
Mönkijä:: Honda rincon 680
Paikkakunta: pudasjärvi
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pinkkuli »

Ei kummennu. Vielä mietityttää tuo kampiakselin ansennontunnistin josta käytetään näkkyy myös nimeä staattorin pick-up ja impulssikäämi

Wandamotorsilta kun katsoin niin myynnissä staattorin pick-up Sopivuus (Honda):
Useimmat mallit vuosimallia '86-12

Ei käy 680 malliin.

Alko tuntumaan että oisko tässä prkl. Rinconissa tuo niin ranttu että se siinä kummittellee. Duelin kuvasto kun lupasi vähän samaa sanalla käy useimpiin, mutta ei rajannut juuri 680 pois kuten tuo wandamotors.

Syksyn mehtä hommia tein ja lopuksi venneen railerin siirsin talon päästä pois ja ajoin talliin, siihen asti ei mittää muuta ongelmaa ku muutama sammuminen ja ku starttas ni ei etes luppaillu käyntiin... hetken oottelu"ja muka johtojen heiluttelu" ja sitten taas ku palmun alta käyntiin. Talliin ajon ja käytin, sammutin, tutkin ja taas sama uudestaan ja lopuks ei ennään käyntiin... ennen ku staattorin viereen vaihon tuon asennon tunnistimen.

Wandamotorsilla ei ois kyllä pahan hintanen koko staattori paketti missä tuo asennontunnistinkin samassa johdotuksessa. 179€

Pitää varmaan tuo tulpanjohto ja hattu kokeilla ensin.
Avatar
El-Reino
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja El-Reino »

Joko Rincon toimii? Polttoainepumpun alla on kyllä tiheä, vaihdettava sukka mallin suodatin sekä tankissa harva sihti. Kannattaa nekin tarkistaa.
tiennäyttäjä
6WD
Viestit: 636
Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
Paikkakunta: koillismaa

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja tiennäyttäjä »

polttoainepumpun sisällä olevan suodattimen saa alkuperäisenä ,en muista hintaa kun ostin aikoinaan sen
ja höh tietenkin se on honda
Avatar
El-Reino
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja El-Reino »

Taisi olla noin 40€ paketti, suodatin ja o-renkaat.
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja junnua »

minun 2006 rinco ryppyili aikoinaan. vaihoin suodattimetki, eikä kummennu. nokka akselin ja kupitki eikä vaikutusta. lopullinen syyllinen oli kaasuläpän asento tunnistin, ei kestäny kaasuun hipassakkaan kun sammu. vaivihkaa vika paheni,
pinkkuli
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
Mönkijä:: Honda rincon 680
Paikkakunta: pudasjärvi
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pinkkuli »

Eilen tuli kaveri käymään ja ihmeteltiin siinä hondan käydessä että eipä tosiaan kierrä. Pian kaveri ihmetteli että miten tämä kaasuvipu on tämän tuntonen. Hän sitä alako rämppäämään ja elähän mittää se löysäs jotenki ja muuttu normaaliksi... ja niin löyty kierroksetki. Varmaan tuo mun 4v poika vääntäny sitä ikäänkuin väärään suuntaan tuon remontin aikana... tai jotain muuta.

Noh.. vähän testiä ja uus tulppa meni 20min ajon jälkeen, vapaalla ollessa muutama kaasun pumppaus ja sammu... eikä millään käytiin, kaasupohjassa kun starttas ni vähän luppaili kokoajan vaan ei. Sitten vanhalla tulpalla saatiin vaivoin käyntii, no seki toimi hetken ja kuumetessaan taas hyyty...monesti ku käytti hangessa ni pääs tielle ja kotia.

Taas testannu toimii ei toimi, kaverin pihaan taas sammahti ja sai hitsata.

Oisko tuo kaasun asennon tunnistin sitten menny sököksi ja jos se oli se mikä oli jumissaki.

Sen huomion tein tulppajumpassa että tulppa on aina kuiva.. eli eikö se oo polttoaineen puute.

Mietin vielä että onko jotain älyä mikä tekis sillai että jos ei tuu bensaa tai painetta suuttimelle ni ei anna kipinääkään.
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja junnua »

samalta vaikuttaa, eihä se anna polttoainetta jos ei tiedä missä asenossa kaasuläppä on. kaasarin vasemmassa kyljessä 2 tikkuaskin kokonen musta murikka. tais se antaa joskus joku vikakoodinki. kaverin rincosta kokeilin toisella kaasarilla niin löysin vian. ei ole kovin halpa osa :|.
pinkkuli
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
Mönkijä:: Honda rincon 680
Paikkakunta: pudasjärvi
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pinkkuli »

On kyllä mallillaan, sellasen 15 minuuttia mennee hyvin sitten sammuu.. ja taas mennee ku oottaa toisen 15 minuuttia... hitsaus ei auta.. oottaminen kyllä.
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja junnua »

jos oireet nuo niin on pumpussa suodatin tukossa, 30e osa.
pinkkuli
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
Mönkijä:: Honda rincon 680
Paikkakunta: pudasjärvi
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pinkkuli »

Siinä se ympyrä pienenee, olen jo melko varma että vika on tuossa kaasuläpän asennon tunnistimessa tai polttoaine pumpun releessä :| toinen pitäs saada vielä pois suljettua. Tohtiiko pumpun laittaa hyppyjohdolla hyrräämään ja sitten kokeilla käyntii. Pumppu tosiaan pyöri ku laiton hiukka virtaa suoraan liittimeen. Siinäkin voi toki olla hiilet menny että pätkii... mutta ei mennä siihen :biggrin:
pinkkuli
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
Mönkijä:: Honda rincon 680
Paikkakunta: pudasjärvi
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pinkkuli »

Kyllä kotokonstit alkaa olla käytetty, pumppu ei pyöri ja ei tuu taas vaihteeksi kipinääkään.. eli vähäsetkin ajot loppu.

Kokeilkoo korjaamossa osia vahtamalla.
MattiN
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Joulu 2006 08:48
Mönkijä:: Honda TRX350FM, TRX 500 FE
Paikkakunta: Jämsä

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja MattiN »

Kun ei tule kipinää ja pumppu ei pyöri niin vaikuttaa kampiakselin pyörimistiedon puutteelta, joka voisi asentoanturin vika olla. Ei Hondassa, mutta autoissa on ollut käytössä Hall-antureita asennontunnistimina - ovat puolijohdekomponenteja. Em tyyppisissä anturin vika aiheutti moottorin sammumisen tietyn n. 10-15 käytön jälkeen ja moottorin jäähdyttyä puolituntia - tunnin , lähti jälleen käyntiin. En tiedä onko Hondan anturi samalla toimintaperiaatteella, mutta ajattelin kertoa kuitenkin.
Honda TRX 350FM -02, 500FE -07
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

pinkkuli kirjoitti:Eilen tuli kaveri käymään ja ihmeteltiin siinä hondan käydessä että eipä tosiaan kierrä. Pian kaveri ihmetteli että miten tämä kaasuvipu on tämän tuntonen. Hän sitä alako rämppäämään ja elähän mittää se löysäs jotenki ja muuttu normaaliksi... ja niin löyty kierroksetki. Varmaan tuo mun 4v poika vääntäny sitä ikäänkuin väärään suuntaan tuon remontin aikana... tai jotain muuta.

Noh.. vähän testiä ja uus tulppa meni 20min ajon jälkeen, vapaalla ollessa muutama kaasun pumppaus ja sammu... eikä millään käytiin, kaasupohjassa kun starttas ni vähän luppaili kokoajan vaan ei. Sitten vanhalla tulpalla saatiin vaivoin käyntii, no seki toimi hetken ja kuumetessaan taas hyyty...monesti ku käytti hangessa ni pääs tielle ja kotia.

Taas testannu toimii ei toimi, kaverin pihaan taas sammahti ja sai hitsata.

Oisko tuo kaasun asennon tunnistin sitten menny sököksi ja jos se oli se mikä oli jumissaki.

Sen huomion tein tulppajumpassa että tulppa on aina kuiva.. eli eikö se oo polttoaineen puute.

Mietin vielä että onko jotain älyä mikä tekis sillai että jos ei tuu bensaa tai painetta suuttimelle ni ei anna kipinääkään.
Onko kyse 680 Rinconista ?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin