Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- El-Reino
- 4WD
- Viestit: 146
- Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Sotkamo
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tulpanhattu ja johto kannattaa tarkistaa, polttoaineen suodatin voi myös olla tukkoinen.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Polttoainepumpun kunnon tarkastus helpointa painemittauksella. Suodatinta, ainakaan vaihdettavaa ei tuossa ole.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
- Mönkijä:: Honda rincon 680
- Paikkakunta: pudasjärvi
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei kummennu. Vielä mietityttää tuo kampiakselin ansennontunnistin josta käytetään näkkyy myös nimeä staattorin pick-up ja impulssikäämi
Wandamotorsilta kun katsoin niin myynnissä staattorin pick-up Sopivuus (Honda):
Useimmat mallit vuosimallia '86-12
Ei käy 680 malliin.
Alko tuntumaan että oisko tässä prkl. Rinconissa tuo niin ranttu että se siinä kummittellee. Duelin kuvasto kun lupasi vähän samaa sanalla käy useimpiin, mutta ei rajannut juuri 680 pois kuten tuo wandamotors.
Syksyn mehtä hommia tein ja lopuksi venneen railerin siirsin talon päästä pois ja ajoin talliin, siihen asti ei mittää muuta ongelmaa ku muutama sammuminen ja ku starttas ni ei etes luppaillu käyntiin... hetken oottelu"ja muka johtojen heiluttelu" ja sitten taas ku palmun alta käyntiin. Talliin ajon ja käytin, sammutin, tutkin ja taas sama uudestaan ja lopuks ei ennään käyntiin... ennen ku staattorin viereen vaihon tuon asennon tunnistimen.
Wandamotorsilla ei ois kyllä pahan hintanen koko staattori paketti missä tuo asennontunnistinkin samassa johdotuksessa. 179€
Pitää varmaan tuo tulpanjohto ja hattu kokeilla ensin.
Wandamotorsilta kun katsoin niin myynnissä staattorin pick-up Sopivuus (Honda):
Useimmat mallit vuosimallia '86-12
Ei käy 680 malliin.
Alko tuntumaan että oisko tässä prkl. Rinconissa tuo niin ranttu että se siinä kummittellee. Duelin kuvasto kun lupasi vähän samaa sanalla käy useimpiin, mutta ei rajannut juuri 680 pois kuten tuo wandamotors.
Syksyn mehtä hommia tein ja lopuksi venneen railerin siirsin talon päästä pois ja ajoin talliin, siihen asti ei mittää muuta ongelmaa ku muutama sammuminen ja ku starttas ni ei etes luppaillu käyntiin... hetken oottelu"ja muka johtojen heiluttelu" ja sitten taas ku palmun alta käyntiin. Talliin ajon ja käytin, sammutin, tutkin ja taas sama uudestaan ja lopuks ei ennään käyntiin... ennen ku staattorin viereen vaihon tuon asennon tunnistimen.
Wandamotorsilla ei ois kyllä pahan hintanen koko staattori paketti missä tuo asennontunnistinkin samassa johdotuksessa. 179€
Pitää varmaan tuo tulpanjohto ja hattu kokeilla ensin.
- El-Reino
- 4WD
- Viestit: 146
- Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Sotkamo
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Joko Rincon toimii? Polttoainepumpun alla on kyllä tiheä, vaihdettava sukka mallin suodatin sekä tankissa harva sihti. Kannattaa nekin tarkistaa.
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
polttoainepumpun sisällä olevan suodattimen saa alkuperäisenä ,en muista hintaa kun ostin aikoinaan sen
ja höh tietenkin se on honda
- El-Reino
- 4WD
- Viestit: 146
- Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Sotkamo
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Taisi olla noin 40€ paketti, suodatin ja o-renkaat.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
minun 2006 rinco ryppyili aikoinaan. vaihoin suodattimetki, eikä kummennu. nokka akselin ja kupitki eikä vaikutusta. lopullinen syyllinen oli kaasuläpän asento tunnistin, ei kestäny kaasuun hipassakkaan kun sammu. vaivihkaa vika paheni,
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
- Mönkijä:: Honda rincon 680
- Paikkakunta: pudasjärvi
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Eilen tuli kaveri käymään ja ihmeteltiin siinä hondan käydessä että eipä tosiaan kierrä. Pian kaveri ihmetteli että miten tämä kaasuvipu on tämän tuntonen. Hän sitä alako rämppäämään ja elähän mittää se löysäs jotenki ja muuttu normaaliksi... ja niin löyty kierroksetki. Varmaan tuo mun 4v poika vääntäny sitä ikäänkuin väärään suuntaan tuon remontin aikana... tai jotain muuta.
Noh.. vähän testiä ja uus tulppa meni 20min ajon jälkeen, vapaalla ollessa muutama kaasun pumppaus ja sammu... eikä millään käytiin, kaasupohjassa kun starttas ni vähän luppaili kokoajan vaan ei. Sitten vanhalla tulpalla saatiin vaivoin käyntii, no seki toimi hetken ja kuumetessaan taas hyyty...monesti ku käytti hangessa ni pääs tielle ja kotia.
Taas testannu toimii ei toimi, kaverin pihaan taas sammahti ja sai hitsata.
Oisko tuo kaasun asennon tunnistin sitten menny sököksi ja jos se oli se mikä oli jumissaki.
Sen huomion tein tulppajumpassa että tulppa on aina kuiva.. eli eikö se oo polttoaineen puute.
Mietin vielä että onko jotain älyä mikä tekis sillai että jos ei tuu bensaa tai painetta suuttimelle ni ei anna kipinääkään.
Noh.. vähän testiä ja uus tulppa meni 20min ajon jälkeen, vapaalla ollessa muutama kaasun pumppaus ja sammu... eikä millään käytiin, kaasupohjassa kun starttas ni vähän luppaili kokoajan vaan ei. Sitten vanhalla tulpalla saatiin vaivoin käyntii, no seki toimi hetken ja kuumetessaan taas hyyty...monesti ku käytti hangessa ni pääs tielle ja kotia.
Taas testannu toimii ei toimi, kaverin pihaan taas sammahti ja sai hitsata.
Oisko tuo kaasun asennon tunnistin sitten menny sököksi ja jos se oli se mikä oli jumissaki.
Sen huomion tein tulppajumpassa että tulppa on aina kuiva.. eli eikö se oo polttoaineen puute.
Mietin vielä että onko jotain älyä mikä tekis sillai että jos ei tuu bensaa tai painetta suuttimelle ni ei anna kipinääkään.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
samalta vaikuttaa, eihä se anna polttoainetta jos ei tiedä missä asenossa kaasuläppä on. kaasarin vasemmassa kyljessä 2 tikkuaskin kokonen musta murikka. tais se antaa joskus joku vikakoodinki. kaverin rincosta kokeilin toisella kaasarilla niin löysin vian. ei ole kovin halpa osa
.

-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
- Mönkijä:: Honda rincon 680
- Paikkakunta: pudasjärvi
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
On kyllä mallillaan, sellasen 15 minuuttia mennee hyvin sitten sammuu.. ja taas mennee ku oottaa toisen 15 minuuttia... hitsaus ei auta.. oottaminen kyllä.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
jos oireet nuo niin on pumpussa suodatin tukossa, 30e osa.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
- Mönkijä:: Honda rincon 680
- Paikkakunta: pudasjärvi
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siinä se ympyrä pienenee, olen jo melko varma että vika on tuossa kaasuläpän asennon tunnistimessa tai polttoaine pumpun releessä
toinen pitäs saada vielä pois suljettua. Tohtiiko pumpun laittaa hyppyjohdolla hyrräämään ja sitten kokeilla käyntii. Pumppu tosiaan pyöri ku laiton hiukka virtaa suoraan liittimeen. Siinäkin voi toki olla hiilet menny että pätkii... mutta ei mennä siihen 


-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Maalis 2011 21:14
- Mönkijä:: Honda rincon 680
- Paikkakunta: pudasjärvi
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä kotokonstit alkaa olla käytetty, pumppu ei pyöri ja ei tuu taas vaihteeksi kipinääkään.. eli vähäsetkin ajot loppu.
Kokeilkoo korjaamossa osia vahtamalla.
Kokeilkoo korjaamossa osia vahtamalla.
-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01 Joulu 2006 08:48
- Mönkijä:: Honda TRX350FM, TRX 500 FE
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kun ei tule kipinää ja pumppu ei pyöri niin vaikuttaa kampiakselin pyörimistiedon puutteelta, joka voisi asentoanturin vika olla. Ei Hondassa, mutta autoissa on ollut käytössä Hall-antureita asennontunnistimina - ovat puolijohdekomponenteja. Em tyyppisissä anturin vika aiheutti moottorin sammumisen tietyn n. 10-15 käytön jälkeen ja moottorin jäähdyttyä puolituntia - tunnin , lähti jälleen käyntiin. En tiedä onko Hondan anturi samalla toimintaperiaatteella, mutta ajattelin kertoa kuitenkin.
Honda TRX 350FM -02, 500FE -07
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kyse 680 Rinconista ?pinkkuli kirjoitti:Eilen tuli kaveri käymään ja ihmeteltiin siinä hondan käydessä että eipä tosiaan kierrä. Pian kaveri ihmetteli että miten tämä kaasuvipu on tämän tuntonen. Hän sitä alako rämppäämään ja elähän mittää se löysäs jotenki ja muuttu normaaliksi... ja niin löyty kierroksetki. Varmaan tuo mun 4v poika vääntäny sitä ikäänkuin väärään suuntaan tuon remontin aikana... tai jotain muuta.
Noh.. vähän testiä ja uus tulppa meni 20min ajon jälkeen, vapaalla ollessa muutama kaasun pumppaus ja sammu... eikä millään käytiin, kaasupohjassa kun starttas ni vähän luppaili kokoajan vaan ei. Sitten vanhalla tulpalla saatiin vaivoin käyntii, no seki toimi hetken ja kuumetessaan taas hyyty...monesti ku käytti hangessa ni pääs tielle ja kotia.
Taas testannu toimii ei toimi, kaverin pihaan taas sammahti ja sai hitsata.
Oisko tuo kaasun asennon tunnistin sitten menny sököksi ja jos se oli se mikä oli jumissaki.
Sen huomion tein tulppajumpassa että tulppa on aina kuiva.. eli eikö se oo polttoaineen puute.
Mietin vielä että onko jotain älyä mikä tekis sillai että jos ei tuu bensaa tai painetta suuttimelle ni ei anna kipinääkään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress