Uusi honda 520
Re: Uusi honda 520
Sain oman FPA520 traktorin reilu viikko sitten. Omasta puolestani täytyy sanoa, että tuo vaihteiston toiminta on mielestäni aika hyvä varsinkin auraushommissa. Pakin voi kytkeä suoraan d-asennosta ja päinvastoin, kun painaa sitä punaista pakinkytkemisnappulaa. Eli ei käy vapaalla haluttaessa ollenkaan, eikä tarvitse olla täysin pysähdyksissä. (vrt. edellinen FPA500).
Lisäksi d-asennolla ajettaessa voi vaihteita hetkellisesti pakkovaihtaa ylös tai alas, automaatti ottaa taas vallan hetken kuluttua. Onko tälle sitten tarvetta, on eri asia.
Muuten lyhyen kokemuksen perusteella vaikea huomata eroja edelliseen malliin verrattuna. Voimalinja tuntuu varsin samanlaiselta.
Nuo alkuperäiset ajovalot saa helposti käyttöön vaihtamalla johdot ristiin, liittimet käy suoraan ja johdot yltää. Itse otin ne jälkiasennetut kokonaan pois ja laitoin tilalle led-työvalot. Nyt lisäkatkaisimesta toimii ne ja ohjaustangon valo.
Jälkiasennusvalojen raudat saavat myös lähteä. Pienet ledit saa kätevästi kiinni rautoihin ajovalojen alla, missä edellisessä mallissa oli vilkut kiinni. Niissä 6 mm reiät valmiina.
Parkkivalojen johdot käytin herätejohtoina releille, jotka takatyövaloille ja kahvanlämmittimille.
Lisäksi d-asennolla ajettaessa voi vaihteita hetkellisesti pakkovaihtaa ylös tai alas, automaatti ottaa taas vallan hetken kuluttua. Onko tälle sitten tarvetta, on eri asia.
Muuten lyhyen kokemuksen perusteella vaikea huomata eroja edelliseen malliin verrattuna. Voimalinja tuntuu varsin samanlaiselta.
Nuo alkuperäiset ajovalot saa helposti käyttöön vaihtamalla johdot ristiin, liittimet käy suoraan ja johdot yltää. Itse otin ne jälkiasennetut kokonaan pois ja laitoin tilalle led-työvalot. Nyt lisäkatkaisimesta toimii ne ja ohjaustangon valo.
Jälkiasennusvalojen raudat saavat myös lähteä. Pienet ledit saa kätevästi kiinni rautoihin ajovalojen alla, missä edellisessä mallissa oli vilkut kiinni. Niissä 6 mm reiät valmiina.
Parkkivalojen johdot käytin herätejohtoina releille, jotka takatyövaloille ja kahvanlämmittimille.
Re: Uusi honda 520
Terve.
Kyseessä 2021 Trx 520 IRS FA.
Kilometrejä nyt n. 600 ja vaikuttaa syövän vasenta eturengasta vinoon. Eli hokit kuluu keskeltä toispuoleisesti.
Oikea eturengas ei oo kulunut juuri ollenkaan,vaikka kyllä sekin mukana on pyörinyt.
Onko kokemusta miten Honda suhtautuu aiheeseen. Väittävätkö että on ominaisuus? Eikä vika.
Mönkijä on täysin alkuperäinen ja ensi huolto tehty Hondalla.
Kyseessä 2021 Trx 520 IRS FA.
Kilometrejä nyt n. 600 ja vaikuttaa syövän vasenta eturengasta vinoon. Eli hokit kuluu keskeltä toispuoleisesti.
Oikea eturengas ei oo kulunut juuri ollenkaan,vaikka kyllä sekin mukana on pyörinyt.
Onko kokemusta miten Honda suhtautuu aiheeseen. Väittävätkö että on ominaisuus? Eikä vika.
Mönkijä on täysin alkuperäinen ja ensi huolto tehty Hondalla.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Uusi honda 520
tiet ovat hiekkateitä myöden kallellaan oikealle ja se aiheuttaa renkaiden epätasaista kulumista. Renkaiden ilmanpainetasoerot aiheuttavat myös helposti tätä ilmiötä. Takana ei ole tasauspyöräsöä ja jos renkaissa on eri paineet, kampeaa takapää laitetta vinoon ja renkaat kuluu epätasaisesti. Jos ajo on pääsääntöisesti tieajoa, suosittaisin renkaaksi sekarengasta, jossa kulutuskestätävyys ihan omaa luokkaansa. Esim tällainen: https://www.monkijavarikko.fi/monkijan- ... /p/890666/ tai
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Uusi honda 520
Alunperin nämä laitteet on tehty maastokoneiksi ja suunnittelu sekä toteutus tehdään sitä silmällä pitäen. Tarkoittaa käytännössä sitä että tukivarret ja runko hitsataan kasaan jigeissä, siitä huolimatta prosessissa saadaan aikaan pieniä mittavirheitä jotka kuitenkin ovt valmistustoleranssien sisällä. Kun runkoa ja alustaa kasataan, jos sattuu sopivat toleranssien ääripäät paikalleen niin voidaan saada suuriakin eroja pyöränkulmiin. Camber tai caster kulmissa ei tarvitse olla kovin kummoisia heittoja niin saadaan puoltava ohjaus tai eri tavalla kuluvat renkaat.
Näissä vehkeissä ei ole säädettäviä tukivarsia joilla pystyisi säätämään kulmat kohdalleen. Nämä tuli aikoinaan tutuksi Can-Amien kanssa ja jonkin verran pystyy kikkailemaan pyöränripustusten kanssa että saa kulmia kohdalleen mutta maahantuoja tai huolto ei näihin operaatioihin ala edellä mainituista syistä, nämä on tehty maasto/työkoneiksi.
Jos rengaspaineilla kikkailemalla ei saa kulumista kuriin niin asian kanssa joutuu elämään, joskus kulumista voi aiheuttaa viallinen tai rakenteellisesti muista poikkeava renkaan runko. Renkaissakin on laatueroja valmistuserän sisällä ja välillä voi päästä myyntiin huonompi erä renkaita. Kannattaa myös mitata renkaan kehän mitta kun renkaissa on samat paineet, joskus rungot antaa periksi eri tavalla ja samoilla paineilla voi olla toinen rengas korkeampi kun toinen. Myös muotopuolisia runkoja on nähty kun on verrattu kahta rengasta vierekkäin.
Näissä vehkeissä ei ole säädettäviä tukivarsia joilla pystyisi säätämään kulmat kohdalleen. Nämä tuli aikoinaan tutuksi Can-Amien kanssa ja jonkin verran pystyy kikkailemaan pyöränripustusten kanssa että saa kulmia kohdalleen mutta maahantuoja tai huolto ei näihin operaatioihin ala edellä mainituista syistä, nämä on tehty maasto/työkoneiksi.
Jos rengaspaineilla kikkailemalla ei saa kulumista kuriin niin asian kanssa joutuu elämään, joskus kulumista voi aiheuttaa viallinen tai rakenteellisesti muista poikkeava renkaan runko. Renkaissakin on laatueroja valmistuserän sisällä ja välillä voi päästä myyntiin huonompi erä renkaita. Kannattaa myös mitata renkaan kehän mitta kun renkaissa on samat paineet, joskus rungot antaa periksi eri tavalla ja samoilla paineilla voi olla toinen rengas korkeampi kun toinen. Myös muotopuolisia runkoja on nähty kun on verrattu kahta rengasta vierekkäin.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Uusi honda 520
Tuli kesällä laitettua - 21 jäykkäperä.
Minkä kokoiset renkaat mahtuu alle ja jaksaa pyörittää? Enempi työkäytössä etten jänkärallia harrasta. Satunnaisesti tieten saattaa tulla tarvetta käydä.
Minkälaista suojaa jäähdytysnestesäiliölle ja muutenkin sille alueelle? Aika ottavalla paikalla.
Saakobrajoitinta ohitettua tai ohjelmoitua ylemmäs? Vi**umaisesti pätkii konetta
Millä nimellä tämä kulkee ulkomailla jos osia tilaa?
Minkä kokoiset renkaat mahtuu alle ja jaksaa pyörittää? Enempi työkäytössä etten jänkärallia harrasta. Satunnaisesti tieten saattaa tulla tarvetta käydä.
Minkälaista suojaa jäähdytysnestesäiliölle ja muutenkin sille alueelle? Aika ottavalla paikalla.
Saakobrajoitinta ohitettua tai ohjelmoitua ylemmäs? Vi**umaisesti pätkii konetta
Millä nimellä tämä kulkee ulkomailla jos osia tilaa?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10873
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Uusi honda 520
Hondassa 26" on hyvä koko, Pienikokoinen 27" menee myös.
Itse suosin tasarengastusta, eli esim 27x10-12 joka nurkkaan. Talvella kivempi ajaa kun eturengas auraa ja takarengas tulee samassa urassa.
Se paisari on kyllä aika tukeca, enkä ole sen rikkoontumisesta kuullut koskaan, joten ajat vaan.
Rajoittimen on saaut pois, mutta nyt tästä uusimmasta en osaa sanoa, joten kannattanee seurata tätä, jos jollain olisi jo se selvitettynä.
Itse suosin tasarengastusta, eli esim 27x10-12 joka nurkkaan. Talvella kivempi ajaa kun eturengas auraa ja takarengas tulee samassa urassa.
Se paisari on kyllä aika tukeca, enkä ole sen rikkoontumisesta kuullut koskaan, joten ajat vaan.
Rajoittimen on saaut pois, mutta nyt tästä uusimmasta en osaa sanoa, joten kannattanee seurata tätä, jos jollain olisi jo se selvitettynä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Uusi honda 520
Joo, renkaiden laitto jää vielä ens kesälle. Alkuperäiset ketjutettuna tällä hetkellä.
Laitoin tuon hondan tuulilasin mihin tulee asennussarja erikseen.
Jättäkää asennussarja pois ja hakekaa 50mm lattaa 3mm vahvana ja siitä noin 73mm pitkä palanen. Näitä siis 2 kpl.
Tuulilasin mukana tulee muut kiinnikkeet ja siitä näkee pultin reijät mihin pitää porata.
Järjetön hinta kahdella suoralla raudanpalalla
Laitoin tuon hondan tuulilasin mihin tulee asennussarja erikseen.
Jättäkää asennussarja pois ja hakekaa 50mm lattaa 3mm vahvana ja siitä noin 73mm pitkä palanen. Näitä siis 2 kpl.
Tuulilasin mukana tulee muut kiinnikkeet ja siitä näkee pultin reijät mihin pitää porata.
Järjetön hinta kahdella suoralla raudanpalalla
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Joulu 2006 21:02
- Mönkijä:: Honda 680i tie
- Paikkakunta: Häme
Re: Uusi honda 520
Honda 520 FA6 tilattu ja tulossa. Mitä tuulilasia suosittelette, ja mistä kannattaa ostaa? Tavoitteena löytää kirkas, pyöreämuotoinen (siis ei kovin kulmikas).
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Joulu 2006 21:02
- Mönkijä:: Honda 680i tie
- Paikkakunta: Häme
Re: Uusi honda 520
Hommattu ja asennettu Cobra ProTEK ATV Windshield.
Se nyt vaan on tyhmää mönkiä liian vähän