Honda 500fa -07 apuja?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
rugeri

Honda 500fa -07 apuja?

Viesti Kirjoittaja rugeri »

Ongelmani on pieni, mutta inhottava. Nimittäin esilenkit heitettyäni tuolla 500fa mallilla koitin 2/4veto katkasijan toimintaa. Oli neliveto päällä ja vaihdoin siitä sit takavedolle mutta mitäpäs tapahtui..ei nimittäin mitään..valo paloi vielä 4vedon merkkinä, löysäsin kaasua (nopeus oli n.20kmh) eikä sittenkään kytkeydy. Sitten seuraavaksi löysäsin kaasun täysin ja painoin sitten taas kaasua ja nyt se sit meni pelkälle takavedolle. Eli vaatii näköjään sen että ensi löysätään kaasu ja sitten vähän uudestaan kaasua niin sitten kytkeytyy takavedoksi. Kysynkin nyt miten muilla? Kytkeytyykö teillä heti kun kaasun päästää pois?
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Mites ohjekirja asiasta?

kuvaa odotellaan
rugeri

ei..

Viesti Kirjoittaja rugeri »

ei ohjekirja kerro tuota...
Avatar
Honda man
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Kesä 2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenkyrö Mönkijät:Honda Rincon 680i, Honda 250 SX

Viesti Kirjoittaja Honda man »

Rinconi tekee samaa. Johtuu varmaan siitä et renkaat pyörii sen verran eri vauhtia ettei se pudota etuvetoa pois ku ei osu kohdalleen ne hampaat siä etuperän sisällä. Joskus menee pois päältä heti ku vaihtaa takavedolle joskus ei.
Honda Rincon 680i vm. -07 ja kolmipyöräset Honda 250 SX vm. -85 ja Honda 185 S vm. -83
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Kuten Rugerille vastasin yv:nä, mulla vaatii kävelyvauhtiin nopeuden pudottamisen ennen kuin kytkeytyy pois päältä. Tarttee kokeilla tota kaasuhommaa huomenissa.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Can-Amin ohjekirjassa oli, että 2/4-vetokytkimen saa kytkeä päälle tai pois vain laitteen seistessä paikallaan. Liikkessä kytketäessä voi syntyä mekaaninen vaurio. Voihan olla, että Hondassa on tämä(kin) toteutettu Canaa fiksummin, mutta varsinkin jos kytkeytyminen hannaa vauhdissa, niin riski vaurioille voi olla olemassa.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Näin kyllä muistelen virallisesti Hondankin ohjekirjassa sanottavan.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Avatar
Honda man
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Kesä 2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenkyrö Mönkijät:Honda Rincon 680i, Honda 250 SX

Viesti Kirjoittaja Honda man »

Kylllä Hondassa saa vaihtaa liikkeessäkin 2x4 tai 4x4 vedolle, ainakin mun mielestä. Mut kaasu pitää ottaa pois siksi aikaa ku sitä kytkintä liikuttaa ja sen takia se kai onkin oikeessa kahvassa et on pakko päästää kaasu siksi aikaa kun kytkee taka- ja nelivetoo.
Honda Rincon 680i vm. -07 ja kolmipyöräset Honda 250 SX vm. -85 ja Honda 185 S vm. -83
rugeri

Aivan...

Viesti Kirjoittaja rugeri »

näin kyllä munkin mielestä...
Avatar
de_Lortto
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 25 Huhti 2005 16:08
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa Mönkijä: Honda Rincon Skype: de_Lortto

Viesti Kirjoittaja de_Lortto »

Vaihtaa vaihtaa, kannattaa kokeilla painaa vaikka vähä etujarrua..
Ride the red or stay home...
Vastaa Viestiin