Honda 400 Fourtrax

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllä tämä ongelma ilmenee myös kärrynvedossa. Sopivaan kannon tai kivenkoloon kun kovassa vetotilanteessa kohtuullisen kovalla aisapainolla rengas junttautuu niin pyöriminen loppuu siihen.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
jaiksis
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Joulu 2005 12:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jaiksis »

No siihen tuskin kannattaa 27" rengastusta siinä tapauksessa edes miettiä.

Lainaus Hondan sivuilta:
"Vaihteistona sama mukava ja mutkattomasti toimiva automaatti kuin TRX 500:ssa "

Mitenhän tuo on mahdollista? Viimeeksi kun tarkistin ni rupiconnassa oli
lisäks alennusvaihteisto. Harmillista ku sitä ei löydy 400:sta.
Honda 400 FA
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Kyllä siihen voi ja kannattaa niitä 27" harkita. Ei sitä tilannetta tule joka päivä kun mönkijä jää niin totaalisesti jumiin ettei jaksa pyöriä. Laita vaan ne renkaat. Parantaa maastoajo-ominaisuuksia kivasti.
rubicon
4WD
Viestit: 160
Liittynyt: 11 Kesä 2004 23:24
Paikkakunta: Pieksämäki, Mönkijä: Honda 500 Rubicon -04

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Sanottakoon nyt, että koskaan ei ole Rubiconille laitettu sellaista puukärryä kantoa vasten tai oltu niin suossa, että pyörät eivät olisi pyörineet. Lohdullinen on tuokin ominaisuus, mikäli kestävyyttä ajatellaan. :roll:
Kyllä ihminen on viisas mies?
Avatar
Hondamies
3WD
Viestit: 112
Liittynyt: 08 Huhti 2007 22:32
Mönkijä:: HONDA trx 500 rubicon -04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

rubicon kirjoitti:Sanottakoon nyt, että koskaan ei ole Rubiconille laitettu sellaista puukärryä kantoa vasten tai oltu niin suossa, että pyörät eivät olisi pyörineet. Lohdullinen on tuokin ominaisuus, mikäli kestävyyttä ajatellaan. :roll:
Tuo on toota niin jumalatonta kuormaa en minäkään ole saanut tai upottnut konetta niin syvään ettei 500 rubiconin renkaat pyörisi 8)
-HONDA-
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Kröhömmm

Eikös tässä ketjussa ollut kyse 400 ransu/fourtrax malli ei 500 rupikonna. Käsittääkseni hieman erilainen toi vaihteisto, rupiskassa on alennusvaihteisto ja kaks erilaista laatikon ohjausohjelmaa. Joita ei ole ransussa.

T:Jappa
sarani
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Tammi 2006 09:52
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja sarani »

mites tuleeko hydraali vetosissa hondissa mitään ongelmaa että öljy lämpiää liikaa.minkälainen huippunopeus on jos ajattelee metsäkoneita ja kaivureita vetotehoa on hyvin mutta nopeus on pieni.kytkin homma tuntus paljon viksummale neste vedossa ja automaatissa kestää varmaan rasitusta enemmän.
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

sarani kirjoitti:mites tuleeko hydraali vetosissa hondissa mitään ongelmaa että öljy lämpiää liikaa.minkälainen huippunopeus on jos ajattelee metsäkoneita ja kaivureita vetotehoa on hyvin mutta nopeus on pieni.kytkin homma tuntus paljon viksummale neste vedossa ja automaatissa kestää varmaan rasitusta enemmän.
Ei ole ollut kuumenemisongelmia. Joskus matalilla rengaspaineilla tuli neliveto päällä saatua mittariin 95. Tiedä sitten jos kokeilisi samaa kun on nyt jo kilsoja enemmän ja laittais kovat paineet.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Jappa kirjoitti:Kröhömmm

Eikös tässä ketjussa ollut kyse 400 ransu/fourtrax malli ei 500 rupikonna. Käsittääkseni hieman erilainen toi vaihteisto, rupiskassa on alennusvaihteisto ja kaks erilaista laatikon ohjausohjelmaa. Joita ei ole ransussa.

T:Jappa
Kyllä olet aivan oikeassa. Ei kyllä ole eka kerta kuin jutut karkaa vähän offroadin puolelle mutta kuten itse totesin tuossa aiemmin, niin 400 on varmasti kelpo peli jolla pääset kartuttamaan kokemusta ja sitten joskus kun vaihdat niin voit analysoida olisitko oikeasti tarvinnut enemmän tehoa yms. Ja varmasti noita kumpaakin pääsee koeajamaan, joten saat vähän tuntumaa millaisia ovat käytännössä.
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
VKK
3WD
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Elo 2004 21:02
Paikkakunta: Oulu. Mönkijä:HONDA tee-är-äks 450 foreman

Viesti Kirjoittaja VKK »

VOI POJAT KU VOISITTEKAAN TIETÄÄ!!! Kulkee SE, ku käsketään... :lol:
Ylen sankia priha.
HiaceJanski
4WD
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

vielä siitä 500 rubiconist.. en tiedä mis te nillä ajatte mut itelläni tulee aina välil vastaan tilanteita jossa ollaan niin syvällä et ne pyörät ei todella jaksa lähtee pyörii... 27"buffalot....
Avatar
Jappa
6WD
Viestit: 609
Liittynyt: 09 Kesä 2007 22:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jappa »

HEI

Rupikonna kuskit siis onko rupikossa vain yksi alennusvaihde jonka saa valittua kepistä tangon vasemmalta puolelta vai onko se hitaampi alue eli löytyy hidas 1-5 vaihteet ja nopea 1-5 vaihteet. Olen alkanut miettii jos ostais sittenkin Rupikonnan eikä Ransua.

T:Jappa
jonne
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Touko 2006 15:36
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja jonne »

Terve !
Kyllä siinä on hitaammat ja nopeammat vaihteet. Ja se on totta, kun on aivan härskisti kiinni isoilla renkailla niin voi olla, että pyörä ei pyöri. Paikat ei anakaan minulla ole vielä hajonnut vaikka oli eilenkin lujilla pöllien ajossa mutaisella palstalla. Hidaspuoli voisi olla vieläkin hitaampi. Mutta lähtee kyllä nätistti vetämään isollakin kuormalla.
Vastaa Viestiin