Honda TRX 420 tuning

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Olikos Takakoukkuun kiinni ja sivutuki sitten ketjuilla eturipustuksiin?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vesseli
4WD

Näin minulla.

Viesti Kirjoittaja Vesseli »

Itselläni on cycle country levysarja. Kiinnityspisteet on koneen alla. Alkuperäiset kiinnitysraudathan on astinlautojen tukiputkien alapuolella. Itse tein niin, että tein vastaavan näköiset hieman kapeammilla levyillä, ja asensin ne astinlauta putkien yläpuolille. Itse auraan jatkoin hieman lattoja jotka menee kiinnityspisteisiin. Tietenkin panssariin tein noin 2x15 cm aukon josta pysty kiinnikkeet menee läpi. Kuvakin on, joskin huono. Kukkumyyn sivuilla vesselin kansiossa.
Ei riemulla rajaa kun pollella ajaa
Jere itte
Tracks

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

No, katsotaan nyt millanen siitä tulee. Hyvää oon yleensä yrittäny tehrä, mutta priimaa tuppaa tulemahan.

Voihan se olla, etten osta Hondaa kun ei sellasta tunnu saavan koeajolle mistään, ainakaan helposti. Ajamatta ja testaamatta en uskalla ostaa tuon hintaista härveliä. Katsotaas nyt kuinka tässä käy. Perjantakina olen paaaaljon viisaampi. ;)
l Kipu on vain tunne l
Don Padre
6WD

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Jere itte kirjoitti:Ei auttas prkl käydä minkäänlaisilla messuilla.... :roll:
Kiitti vaan DonPadre. :lol:
No mitä sitä ei tekis jos kaveri tarttee pikkasen potkua persuuksiin päästäkseen asiassa taas eteenpäin :lol: Noo... sen verran oli kyllä hehkutusta IdeaParkissa kyllä Jerenkin puolelta, ettei tarvinnut paljoo enää lämpöä nostaa :lol:
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Honda_mies
4WD
Mönkijä:: Honda TRX 420FE

Re: Honda TRX 420 tuning

Viesti Kirjoittaja Honda_mies »

Tervehdys! ajattelin tässä topicissa kysellä muutamaa asiaa, 420FE hondan osa/varuste päivityksiin liittyen! Amatööri kyselee, joten älkää tuomitko, nauraa kyllä saa!

Elikkäs:

-Mistä saisi hyvä Työ/lisä ajovalon eteen, ja mistä helpoin ottaa siihen sähköt?
-Mistä olisi mahdollista tilata uusia katteita/katesarjoja, esim väreissä: Musta,Camo tai Valkoinen
-Onko Hondaan ns. "hyllytavarana" takavinssin kiinnitys sarjaa, vai pitääkö itse askarella? Jos jollakin kuvaa,ohjeita,vinkkejä otetaan miellään vastaan!
-Mistä saa halpoja kankaisia etu/takalaukkuja mönkijään, taitaa puuilosta olla lopullisesti kaikki loppuneet?
-Onko järkeä edes ajatella uusia etuiskareita jäykkäperäiseen pikku hondaan? Esim Öhlins?

Siinäpäs muutama kysymys! Toivon että saan edes jotakin vastauksia :)
Jewha
6WD

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Honda_mies kirjoitti:Tervehdys! ajattelin tässä topicissa kysellä muutamaa asiaa, 420FE hondan osa/varuste päivityksiin liittyen! Amatööri kyselee, joten älkää tuomitko, nauraa kyllä saa!

Elikkäs:

-Mistä saisi hyvä Työ/lisä ajovalon eteen, ja mistä helpoin ottaa siihen sähköt?

-Mistä olisi mahdollista tilata uusia katteita/katesarjoja, esim väreissä: Musta,Camo tai Valkoinen

-Onko Hondaan ns. "hyllytavarana" takavinssin kiinnitys sarjaa, vai pitääkö itse askarella? Jos jollakin kuvaa,ohjeita,vinkkejä otetaan miellään vastaan!
Kannattaa kattella työvalot ketjuja läpi, niistä löytyy kytkentäkaaviot ja puhetta valoista yleensäkin.

Bike worldistä varmaankin kannattaa alottaa tiedustelu katteiden ja vinssin kanssa

Loistavaa että täältä löytyy tämmönenkin threadi. Ei tartte jokaisesta kysymyksestä tehdä omaa ketjua.. :D
takatuuppari
6WD
Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro

Viesti Kirjoittaja takatuuppari »

Palaillaas taas:
Honda_mies kirjoitti:Tervehdys! ajattelin tässä topicissa kysellä muutamaa asiaa, 420FE hondan osa/varuste päivityksiin liittyen! Amatööri kyselee, joten älkää tuomitko, nauraa kyllä saa!

Elikkäs:

:arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=135
EBay
En ole löytänyt valmista sarjaa mutta http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... Takavinssi
-Mistä saa halpoja kankaisia etu/takalaukkuja mönkijään, taitaa puuilosta olla lopullisesti kaikki loppuneet?
http://www.ideatuli.fi/product/469/bron ... aukkusarja
-Onko järkeä edes ajatella uusia etuiskareita jäykkäperäiseen pikku hondaan? Esim Öhlins?
Kysy lisää käyttäjältä Roosa999

Siinäpäs muutama kysymys! Toivon että saan edes jotakin vastauksia :)
Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Kuva
Honda_mies
4WD

Kiitoksia vastanneille! Löytyi jo todella paljon apua noista, takavinssin kiinnitys on vaiheessa, pitäisi hitsailla joku alusta sille tohon taakse, mutta luova ajattelu ei ole toimiakseen näin joulun jälkee, mutta josko se siitä lähtis! Lisävalojen kaavio hommat löysin, valot vielä hakusessa! Mutta tästä on hyvä jatkaa!

-Miika-
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Mulla oli siinä perämurikan päällä se vinssin levy,johon hitsattu korvat jotka murikan pulttien alle.Pari huonoa kuvaakin on,mutta tänne en osaa laittaa,laita mailiosoite yv:nä,niin laitan kuvat.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Honda_mies
4WD

Kuva
Kuva

Siinä Gamo500 minulle lähettämät kuvat! Kuvat ovat hänen ottamiaan ja minulla on lupa julkaista ne! Säilytän kuvat kuvablogissani omaa projektia ja muitakin samaa asiaa haluavia varten, mutta kaikki oikeudet Nimimerkillä Gamo500!
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Ei toi nyt niin hieno räpellys ole,tehty mökillä ja ulkoilmassa,mutta hyvin pelas sen aikaa kun Honda oli talossa.Toi halpis tuli mönkijän mukana,ei itse ostettu.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
ToniR81

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Ei pöllömpi, joutuiko koville missän vaiheessa? Äkkiä katsottuna näyttäisi siltä että takaa katsoen oikea puoli voisi antaa periksi kovempaa vinssatessa, mutta voi olla myös näköharhaa.

Olen katsellut tuota koukun kiinnitystä, jos sen uusisi niin että vinssin saisi siihen samaan rautaan kiinni. Näin taakse suuntautuva veto pitäisi olla hallussa, vetisitten mitä vain. Mutta jos takana pitää nostella lumilevyä tai jotain muuta niin tarvinnee katsoa vähän miten sen saisi niin että kestäisi myös vääntöä ylös päin, samaan rautaan kun pitäisi saada väkipyörälle riittävä tuki että vinssistä saisi nimenomaan nostavan version...
Honda_mies
4WD

Kävin tuossa tutkimassa tallissa omaa kömpijää, ja samalla idealla voisi toteuttaa sen vinssinlaiton! Oikeastaan se on ainut viisas tapa, mutta mihin pultata kiinni se ns. "vinssin teline" jos sen nostaa suunnilleen tuolle korkeudelle niinkuin kuvassa, että se mahtuu, hitsailee tuon alustan ja porailee reijät siihen, niin ongelma on enään että mihin se pultataan kiinni?
Jewha
6WD

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Ei löytynyt pikaisella selailulla manarista mitään tekstiä aurauskulmista. Jäykistynyt ohjaus johtui harituksesta ja nyt ois tarkotus sitten hieman säädellä takaisin päin. Onko porukka kulmia kattellut ja mimmosta kehottaisitte maastoajoon? Pikkasen auraamaan olis ajatus laittaa.
Vastaa Viestiin