Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
mulla oli kanssa jalkavaihteisessa 350 ominaisuus että kylmänä tempas vaihdepolkimen iha jumiin.lämmänä toimi sit tosi hyvin uudesta asti oli samanlainen ei vuosien saatossa parantunu eikä huonontunu.
honda 500fa 2007 http://kuvablogi.com/blog/19224/
-
- 4WD
- Viestit: 123
- Liittynyt: 17 Touko 2006 20:40
- Mönkijä:: Honda TRX420FA-11
- Paikkakunta: Lahti/Sumiainen
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Tässä ketjussa tuntuu asiantuntemusta olevan, olisiko kellään mitään ideaa tuohon minun ongelmaani:
http://www.keskustelu.sammysatv.com/vie ... 10&t=17899
Eli ilmeisesti kun sähköjärjestelmä ei tunnista että vaihde olisi vapaalla, ei syty vapaan merkkivalo eikä starttikaan silloin pelaa?
Mutta mistä tuota vikaa lähtisi etsimään?
Iso kiitos jos joku tuohon ratkaisun keksii!
http://www.keskustelu.sammysatv.com/vie ... 10&t=17899
Eli ilmeisesti kun sähköjärjestelmä ei tunnista että vaihde olisi vapaalla, ei syty vapaan merkkivalo eikä starttikaan silloin pelaa?
Mutta mistä tuota vikaa lähtisi etsimään?
Iso kiitos jos joku tuohon ratkaisun keksii!
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Joku anturi saattas olla sökö. Kuvailusi viittaisi ainankin siihen suuntaan. Paras lääke olisi että veisit koneen huoltoon. 

Honda trx 350fe omistaja!
-
- 4WD
- Viestit: 123
- Liittynyt: 17 Touko 2006 20:40
- Mönkijä:: Honda TRX420FA-11
- Paikkakunta: Lahti/Sumiainen
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Tokihan tuo huolto olisi paras lääke.
Mutta kun honda on mökillä keskellä korpea eikä itsellä ole kalustoa sen kuljettelemiseen niin olisi mukavampi kuulla vinkki "putsaa ja tarkista se liitin sieltä ja sieltä", kuin maksaa itseään kipeäksi kuljetuksista ja jostain " minuutin valohoidosta", jos kyseessä olisi joku sellainen vika jonka voisi itsekin korjata.
Sen takia Hondan ostinkin kun olosuhteet ovat tuollaiset kuin ovat, ettei tarvitsisi alvariinsa huoltoihin kuskailla.
Kiinnostaisi siis tietää onko tuo anturi mekaaninen vai sähköinen jolla Honda vapaalla olon "haistaa", missä se sijaitsee ja saako sen esim. jotenkin ohitettua?
Mutta kun honda on mökillä keskellä korpea eikä itsellä ole kalustoa sen kuljettelemiseen niin olisi mukavampi kuulla vinkki "putsaa ja tarkista se liitin sieltä ja sieltä", kuin maksaa itseään kipeäksi kuljetuksista ja jostain " minuutin valohoidosta", jos kyseessä olisi joku sellainen vika jonka voisi itsekin korjata.
Sen takia Hondan ostinkin kun olosuhteet ovat tuollaiset kuin ovat, ettei tarvitsisi alvariinsa huoltoihin kuskailla.
Kiinnostaisi siis tietää onko tuo anturi mekaaninen vai sähköinen jolla Honda vapaalla olon "haistaa", missä se sijaitsee ja saako sen esim. jotenkin ohitettua?
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Joo, uutena Honda-miehenä en osaa kysymykseesi vastata. Tuntuisi vain, että tuo vapaan merkkivalo ei saa joko maita tai plussaa, eli kosketushäiriö????
Mitä sitten itse tuohon turvareleeseen (ei starttaa) tulee, lienee se sähköisesti tunnistava. Mutta ensin sinun tulisi saada se vapaan valo palamaan.
Ja tämän aasinsillan kautta sitten varsinaiseen kysymykseen:
Olen tottunut pitämään Hondan käynnistymistä jo maailman varmimpana asiana!
Ja tänään sitten (-18) arvelin sitä siirtää ja panna lumilevyn kiinni.
Starttasin normaalisti ryyppy päällä, ei luvannutkaan.
Joten painaisin kaksi kertaa siitä "esirikastimesta" kaasarin kupeessa ja starttasin ryyppy päällä. Ja vielä valokytkin unohtui päälle.
No eihän se lähtenyt, vaan akku hyytyi.
Ja bensa haisi ).
Eihän tämä vielä olisi muuten mitään haitannut, vaan kun siihen kuin tilauksesta tuli vannoutunut Polaris-mies ja pääsi vinoilemaan: "jahas, tyypillinen Honda!" Sieluun koskee!
Eli miten te panette Hondanne käyntiin kylmällä? Tarvitseeko sitä esirikastinta milloinkaan?
Ja miten ne teidän "tyypilliset" Hondanne lähtevät kovilla pakkasilla yleensä käyntiin?

Mitä sitten itse tuohon turvareleeseen (ei starttaa) tulee, lienee se sähköisesti tunnistava. Mutta ensin sinun tulisi saada se vapaan valo palamaan.

Ja tämän aasinsillan kautta sitten varsinaiseen kysymykseen:
Olen tottunut pitämään Hondan käynnistymistä jo maailman varmimpana asiana!

Ja tänään sitten (-18) arvelin sitä siirtää ja panna lumilevyn kiinni.
Starttasin normaalisti ryyppy päällä, ei luvannutkaan.
Joten painaisin kaksi kertaa siitä "esirikastimesta" kaasarin kupeessa ja starttasin ryyppy päällä. Ja vielä valokytkin unohtui päälle.

No eihän se lähtenyt, vaan akku hyytyi.

Eihän tämä vielä olisi muuten mitään haitannut, vaan kun siihen kuin tilauksesta tuli vannoutunut Polaris-mies ja pääsi vinoilemaan: "jahas, tyypillinen Honda!" Sieluun koskee!

Eli miten te panette Hondanne käyntiin kylmällä? Tarvitseeko sitä esirikastinta milloinkaan?
Ja miten ne teidän "tyypilliset" Hondanne lähtevät kovilla pakkasilla yleensä käyntiin?
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
narusta pikku honda lähtee pakkasessa parhaiten käymään, imu päälle pari kertaa ryyppyä ja kaasu pohjaan ja vetasee narusta niin lähtee ekalla käymään vaikka olis -20. pari talvea harjottelin päivittäin
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Imu päälle?junnua kirjoitti:narusta pikku honda lähtee pakkasessa parhaiten käymään, imu päälle pari kertaa ryyppyä ja kaasu pohjaan ja vetasee narusta niin lähtee ekalla käymään vaikka olis -20. pari talvea harjottelin päivittäin
Ei ryyppyä ollenkaan? Sen primerin painallusten lisäksi.
Ja miksi narusta. Kun se pyörittää startillakin hyvin.

Entäs sitten kun/ jos se käynnistyy? Jaksaako se käydä kaasulla ilman ryyppyä vai vedetäänkö ryyppy päälle jonkin ajan kuluttua?

Vieläkin koskee sieluun sen Polle-miehein "tyypillinen Honda"!!!!

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Oma hondani lähtee hyvin käyntiin pakkasella kun laittaa vain ryypyn päälle ja starttaa.
Tänäänkin oli lähemmäs
-20 astetta pakkasta niin hyvin lähti käyntiin.

-20 astetta pakkasta niin hyvin lähti käyntiin.

Honda trx 350fe omistaja!
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
imu ja ryyppy ja kuristin samoja asioita. Primer taasen antaa mekaanisella puampulla lisäpolttoainetta suoraan imupuolelle. Paikkoja jonne se annetaan on monia.
Itse en kovalla pakkasella ole perinteisellä kaasarikoneella varustetussa laitteessa ole kaasuun koskenutkaan. Menee seos laihalle ja käynnistysmahdollisuudet heikkenee. Tämä siis periaatetasolla.
Itse en kovalla pakkasella ole perinteisellä kaasarikoneella varustetussa laitteessa ole kaasuun koskenutkaan. Menee seos laihalle ja käynnistysmahdollisuudet heikkenee. Tämä siis periaatetasolla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
imu on täälä päin ryyppy ja ryyppy se primeri
kyllä minullaki joskus pyöri startista, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti ku narusta lähti helpommin käymään, aina ens vetasulla

kyllä minullaki joskus pyöri startista, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti ku narusta lähti helpommin käymään, aina ens vetasulla
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Täällä ryyppy tai rikastin (on sitten se imujunnua kirjoitti:imu on täälä päin ryyppy ja ryyppy se primeri![]()
kyllä minullaki joskus pyöri startista, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti ku narusta lähti helpommin käymään, aina ens vetasulla



Soitin TeeJiillekin (entinen omistaja) ja hän kertoi sen käynnistyneen yhtä kertaa lukuunottamatta aina ja varmasti. Sen yhden kerran oli se tappokytkin mennyt huomaamatta ja vahingossa päälle. Ja siinnä oli mennyt hänen taivasosuutensa kiroillessa.


No se on nyt Juuassa, enkä pysty tarkistamaan. Soitin kaverille, joka sen vei (Polaris-fani) ja tekee samalla 6 mm PE: stä siihen pohjapanssarin, että katsoo ekaksi sen tappokytkimen. On siinnä pohjapanssariasiassa ammattilainen. Alkaa mahdollisesti tehdä paikalliselle Honda-kauppiaalle niitä myyntiinkin.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Luin mielenkiinnosta tämän keskustelun ODES 400 omistajana läpi ja samanmoisia oireita on näemmä kopioitunut myös tähän Odekseen joka on Hondan 350 FM kopio.
Käynnistys pakkasella ainakin minulla onnistuu parhaiten,kun painaa kaasun kaksikertaa ennen starttaamista nopeasti pohjaan ja sitten käynnistää ilman kaasua. Kaasun painaminen ruikkaa kiihdytyspumpumpusta hiukan lisää polttoainetta kaasariin ja toimii täten "ryyppynä"
Kytkimen säätöön oli jokin yleispätevä ohje kiertää pulttia auki (vastapäivään) kunnes
"kiristyy" ja sitten puolikierrosta takaisin päin.
Tämä kytkimen säätö ruuvihan löytyy pakoputken ja sähköisen vaihteensiirrin moottorin välistä.
VAROKAA POLTTAMASTA KÄSIÄNNE PAKOPUTKEEN
Ennen säätöä tarvisee löystää 13mm mutteri, jotta saat talttapää puttia pyöritettyä. Talttapään on oltava hyvin lyhyt jotta saat sen sopimaan väliin. Sitä kytkintä voit sitten hienosäädellä myötäpäivään pitää paremmin ja vastapäivään alkaa luistamaan. MUISTA LUKITA MUTTERI, kun olet säätösi tehnyt.
Vaihteiston takapäässä on sähköjohto, joka menee anturille ja sen ollessa irti ei pakki mene päälle, samoin pakin päälle kytkeytymiseen vaikuttaa jarrusta lähtevä vaijeri (menee vaihteiston oikealle puolelle), joka sallii pakin mennä päälle, vasta kun jarru on riittävästi kiinni.
Narusta voit käynnistää aina vaikka vaihde olisikin päällä, sähköstartti toimii ainoastaan vaihteiston ollessa vapaalla.
Öljyistä vaihteisto on kohtuu ronkeli, joten kannattaa käyttää oikeata öljyä.
Toivottavasti jollekkin on apuja tästä Hondan 350 FM ja ODES 400 kanssa
Käynnistys pakkasella ainakin minulla onnistuu parhaiten,kun painaa kaasun kaksikertaa ennen starttaamista nopeasti pohjaan ja sitten käynnistää ilman kaasua. Kaasun painaminen ruikkaa kiihdytyspumpumpusta hiukan lisää polttoainetta kaasariin ja toimii täten "ryyppynä"
Kytkimen säätöön oli jokin yleispätevä ohje kiertää pulttia auki (vastapäivään) kunnes
"kiristyy" ja sitten puolikierrosta takaisin päin.
Tämä kytkimen säätö ruuvihan löytyy pakoputken ja sähköisen vaihteensiirrin moottorin välistä.
VAROKAA POLTTAMASTA KÄSIÄNNE PAKOPUTKEEN

Vaihteiston takapäässä on sähköjohto, joka menee anturille ja sen ollessa irti ei pakki mene päälle, samoin pakin päälle kytkeytymiseen vaikuttaa jarrusta lähtevä vaijeri (menee vaihteiston oikealle puolelle), joka sallii pakin mennä päälle, vasta kun jarru on riittävästi kiinni.
Narusta voit käynnistää aina vaikka vaihde olisikin päällä, sähköstartti toimii ainoastaan vaihteiston ollessa vapaalla.
Öljyistä vaihteisto on kohtuu ronkeli, joten kannattaa käyttää oikeata öljyä.
Toivottavasti jollekkin on apuja tästä Hondan 350 FM ja ODES 400 kanssa
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
..ja toimii täten "ryyppynä"
Ei kun primerinä!
Onkos Odesissa sitten automaattiryyppy?
Muuten tuntuvat nuo kytkimensäädöt samanlaisilta.
Ei kun primerinä!

Muuten tuntuvat nuo kytkimensäädöt samanlaisilta.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
ODES 400 mallissa on automaattiryyppy joka pitää kierroksia korkealla jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen. En ole Hondan vastaavaa konetta nähnyt livenä, mutta taitaa Kiinan poika olla tehnyt aika tarkan kopion..
Huippuja Odeksella saa n.80km/h ja napistä löytyy luonnollisesti myös Hondan tyyliin neliveto

Huippuja Odeksella saa n.80km/h ja napistä löytyy luonnollisesti myös Hondan tyyliin neliveto

-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 08 Marras 2008 11:43
- Mönkijä:: Can Am 500 max
- Paikkakunta: Pyhtää
Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä
Kyseisen (Repetin) Hondan entisenä omistajana voin sanoa että aina on käyntiin lähtenyt, kelillä kuin kelillä.
Tarkasta vain että olisiko tappokytkin mennyt vahingossa päälle.(itsellä kävi kerran niin).
Vaikka ostin uuden Canan niin ei ole Hondaa moittimista, todella hyvä ja varma laite, ensimönkijäksi parempaa saa etsiä, ikävä vaan että Hondan tieliikenne puoli ei ole oikein kohdallaan joten jouduin vaihtamaan merkkiä.
Tarkasta vain että olisiko tappokytkin mennyt vahingossa päälle.(itsellä kävi kerran niin).
Vaikka ostin uuden Canan niin ei ole Hondaa moittimista, todella hyvä ja varma laite, ensimönkijäksi parempaa saa etsiä, ikävä vaan että Hondan tieliikenne puoli ei ole oikein kohdallaan joten jouduin vaihtamaan merkkiä.

Can-Am 500 Max