Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Keskustelua Honda mönkijöistä.
sarani
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Tammi 2006 09:52
Paikkakunta: savonlinna

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja sarani »

mulla oli kanssa jalkavaihteisessa 350 ominaisuus että kylmänä tempas vaihdepolkimen iha jumiin.lämmänä toimi sit tosi hyvin uudesta asti oli samanlainen ei vuosien saatossa parantunu eikä huonontunu.
Mökkihöperö
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Touko 2006 20:40
Mönkijä:: Honda TRX420FA-11
Paikkakunta: Lahti/Sumiainen

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Mökkihöperö »

Tässä ketjussa tuntuu asiantuntemusta olevan, olisiko kellään mitään ideaa tuohon minun ongelmaani:
http://www.keskustelu.sammysatv.com/vie ... 10&t=17899

Eli ilmeisesti kun sähköjärjestelmä ei tunnista että vaihde olisi vapaalla, ei syty vapaan merkkivalo eikä starttikaan silloin pelaa?
Mutta mistä tuota vikaa lähtisi etsimään?

Iso kiitos jos joku tuohon ratkaisun keksii!
jani1
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Kesä 2008 19:26

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja jani1 »

Joku anturi saattas olla sökö. Kuvailusi viittaisi ainankin siihen suuntaan. Paras lääke olisi että veisit koneen huoltoon. :D
Honda trx 350fe omistaja!
Mökkihöperö
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 17 Touko 2006 20:40
Mönkijä:: Honda TRX420FA-11
Paikkakunta: Lahti/Sumiainen

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Mökkihöperö »

Tokihan tuo huolto olisi paras lääke.

Mutta kun honda on mökillä keskellä korpea eikä itsellä ole kalustoa sen kuljettelemiseen niin olisi mukavampi kuulla vinkki "putsaa ja tarkista se liitin sieltä ja sieltä", kuin maksaa itseään kipeäksi kuljetuksista ja jostain " minuutin valohoidosta", jos kyseessä olisi joku sellainen vika jonka voisi itsekin korjata.
Sen takia Hondan ostinkin kun olosuhteet ovat tuollaiset kuin ovat, ettei tarvitsisi alvariinsa huoltoihin kuskailla.

Kiinnostaisi siis tietää onko tuo anturi mekaaninen vai sähköinen jolla Honda vapaalla olon "haistaa", missä se sijaitsee ja saako sen esim. jotenkin ohitettua?
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Joo, uutena Honda-miehenä en osaa kysymykseesi vastata. Tuntuisi vain, että tuo vapaan merkkivalo ei saa joko maita tai plussaa, eli kosketushäiriö???? :?:
Mitä sitten itse tuohon turvareleeseen (ei starttaa) tulee, lienee se sähköisesti tunnistava. Mutta ensin sinun tulisi saada se vapaan valo palamaan. :D

Ja tämän aasinsillan kautta sitten varsinaiseen kysymykseen:

Olen tottunut pitämään Hondan käynnistymistä jo maailman varmimpana asiana! :D
Ja tänään sitten (-18) arvelin sitä siirtää ja panna lumilevyn kiinni.

Starttasin normaalisti ryyppy päällä, ei luvannutkaan.
Joten painaisin kaksi kertaa siitä "esirikastimesta" kaasarin kupeessa ja starttasin ryyppy päällä. Ja vielä valokytkin unohtui päälle. :(

No eihän se lähtenyt, vaan akku hyytyi. :( Ja bensa haisi ).

Eihän tämä vielä olisi muuten mitään haitannut, vaan kun siihen kuin tilauksesta tuli vannoutunut Polaris-mies ja pääsi vinoilemaan: "jahas, tyypillinen Honda!" Sieluun koskee! :oops:

Eli miten te panette Hondanne käyntiin kylmällä? Tarvitseeko sitä esirikastinta milloinkaan?
Ja miten ne teidän "tyypilliset" Hondanne lähtevät kovilla pakkasilla yleensä käyntiin?
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja junnua »

narusta pikku honda lähtee pakkasessa parhaiten käymään, imu päälle pari kertaa ryyppyä ja kaasu pohjaan ja vetasee narusta niin lähtee ekalla käymään vaikka olis -20. pari talvea harjottelin päivittäin
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Repetti »

junnua kirjoitti:narusta pikku honda lähtee pakkasessa parhaiten käymään, imu päälle pari kertaa ryyppyä ja kaasu pohjaan ja vetasee narusta niin lähtee ekalla käymään vaikka olis -20. pari talvea harjottelin päivittäin
Imu päälle?
Ei ryyppyä ollenkaan? Sen primerin painallusten lisäksi.
Ja miksi narusta. Kun se pyörittää startillakin hyvin. :D
Entäs sitten kun/ jos se käynnistyy? Jaksaako se käydä kaasulla ilman ryyppyä vai vedetäänkö ryyppy päälle jonkin ajan kuluttua? :oops:
Vieläkin koskee sieluun sen Polle-miehein "tyypillinen Honda"!!!! :!:
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
jani1
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 03 Kesä 2008 19:26

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja jani1 »

Oma hondani lähtee hyvin käyntiin pakkasella kun laittaa vain ryypyn päälle ja starttaa. :biggrin: Tänäänkin oli lähemmäs
-20 astetta pakkasta niin hyvin lähti käyntiin. :badgrin:
Honda trx 350fe omistaja!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

imu ja ryyppy ja kuristin samoja asioita. Primer taasen antaa mekaanisella puampulla lisäpolttoainetta suoraan imupuolelle. Paikkoja jonne se annetaan on monia.

Itse en kovalla pakkasella ole perinteisellä kaasarikoneella varustetussa laitteessa ole kaasuun koskenutkaan. Menee seos laihalle ja käynnistysmahdollisuudet heikkenee. Tämä siis periaatetasolla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja junnua »

imu on täälä päin ryyppy ja ryyppy se primeri :D

kyllä minullaki joskus pyöri startista, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti ku narusta lähti helpommin käymään, aina ens vetasulla
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Repetti »

junnua kirjoitti:imu on täälä päin ryyppy ja ryyppy se primeri :D

kyllä minullaki joskus pyöri startista, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi nopeasti ku narusta lähti helpommin käymään, aina ens vetasulla
Täällä ryyppy tai rikastin (on sitten se imu :oops: ) ja primeri on sellainen pumppu, jolla pumputaan bensaa kaasariin. Saman tekee kiihdytyspumpullinen kaasari kaasuvipua painamalla. Imusta en ole kuullutkaan (kaasarien yhteydessä :D ), siksi kysymys. :D

Soitin TeeJiillekin (entinen omistaja) ja hän kertoi sen käynnistyneen yhtä kertaa lukuunottamatta aina ja varmasti. Sen yhden kerran oli se tappokytkin mennyt huomaamatta ja vahingossa päälle. Ja siinnä oli mennyt hänen taivasosuutensa kiroillessa. :D Niinkuin multakin meni tänään taas kerran. :D (ei aikaisemmin Hondan vuoksi).
No se on nyt Juuassa, enkä pysty tarkistamaan. Soitin kaverille, joka sen vei (Polaris-fani) ja tekee samalla 6 mm PE: stä siihen pohjapanssarin, että katsoo ekaksi sen tappokytkimen. On siinnä pohjapanssariasiassa ammattilainen. Alkaa mahdollisesti tehdä paikalliselle Honda-kauppiaalle niitä myyntiinkin. :D
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Jamo2001
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Joulu 2008 21:21

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

Luin mielenkiinnosta tämän keskustelun ODES 400 omistajana läpi ja samanmoisia oireita on näemmä kopioitunut myös tähän Odekseen joka on Hondan 350 FM kopio.

Käynnistys pakkasella ainakin minulla onnistuu parhaiten,kun painaa kaasun kaksikertaa ennen starttaamista nopeasti pohjaan ja sitten käynnistää ilman kaasua. Kaasun painaminen ruikkaa kiihdytyspumpumpusta hiukan lisää polttoainetta kaasariin ja toimii täten "ryyppynä"

Kytkimen säätöön oli jokin yleispätevä ohje kiertää pulttia auki (vastapäivään) kunnes
"kiristyy" ja sitten puolikierrosta takaisin päin.

Tämä kytkimen säätö ruuvihan löytyy pakoputken ja sähköisen vaihteensiirrin moottorin välistä.
VAROKAA POLTTAMASTA KÄSIÄNNE PAKOPUTKEEN :!: Ennen säätöä tarvisee löystää 13mm mutteri, jotta saat talttapää puttia pyöritettyä. Talttapään on oltava hyvin lyhyt jotta saat sen sopimaan väliin. Sitä kytkintä voit sitten hienosäädellä myötäpäivään pitää paremmin ja vastapäivään alkaa luistamaan. MUISTA LUKITA MUTTERI, kun olet säätösi tehnyt.

Vaihteiston takapäässä on sähköjohto, joka menee anturille ja sen ollessa irti ei pakki mene päälle, samoin pakin päälle kytkeytymiseen vaikuttaa jarrusta lähtevä vaijeri (menee vaihteiston oikealle puolelle), joka sallii pakin mennä päälle, vasta kun jarru on riittävästi kiinni.

Narusta voit käynnistää aina vaikka vaihde olisikin päällä, sähköstartti toimii ainoastaan vaihteiston ollessa vapaalla.

Öljyistä vaihteisto on kohtuu ronkeli, joten kannattaa käyttää oikeata öljyä.

Toivottavasti jollekkin on apuja tästä Hondan 350 FM ja ODES 400 kanssa
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Repetti »

..ja toimii täten "ryyppynä"

Ei kun primerinä! :D Onkos Odesissa sitten automaattiryyppy?
Muuten tuntuvat nuo kytkimensäädöt samanlaisilta. :D
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Jamo2001
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Joulu 2008 21:21

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja Jamo2001 »

ODES 400 mallissa on automaattiryyppy joka pitää kierroksia korkealla jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen. En ole Hondan vastaavaa konetta nähnyt livenä, mutta taitaa Kiinan poika olla tehnyt aika tarkan kopion.. :roll:
Huippuja Odeksella saa n.80km/h ja napistä löytyy luonnollisesti myös Hondan tyyliin neliveto =D>
TeeJii
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Marras 2008 11:43
Mönkijä:: Can Am 500 max
Paikkakunta: Pyhtää

Re: Ensikokemus Honda 350 FM: stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Kyseisen (Repetin) Hondan entisenä omistajana voin sanoa että aina on käyntiin lähtenyt, kelillä kuin kelillä.
Tarkasta vain että olisiko tappokytkin mennyt vahingossa päälle.(itsellä kävi kerran niin).
Vaikka ostin uuden Canan niin ei ole Hondaa moittimista, todella hyvä ja varma laite, ensimönkijäksi parempaa saa etsiä, ikävä vaan että Hondan tieliikenne puoli ei ole oikein kohdallaan joten jouduin vaihtamaan merkkiä. :-({|=
Can-Am 500 Max
Vastaa Viestiin