eka nelikko

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
Don Padre
6WD
Viestit: 836
Liittynyt: 17 Touko 2005 19:13
Paikkakunta: Helsinki/Kangasala Mönkijä: Honda Rubicon -05

Re: eka nelikko

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

andy kirjoitti:No nyt on uusi trx 350 fm pihassa.Vaihdoin vanhan rally250:sen tieliik.mallin pois hondaan.Ekan reissun kävin läheisessä metsässä ja meno oli vailla vertaa.Taas kerran todistettiin että on se nelikon meno jotain ihan toista kun takapotkun!
Terv. ERITTÄIN TYYTYVÄINEN HONDAN OMISTAJA!!! :lol:
Onneksi olkoon uuden "perheenjäsenen" johdosta :wink: kyllä nelikko on kuitenkin aina nelikko.. nautinnollista puskea huonossa maastossa. Mutta tarvittaessahan voi aina tietty sladitella pelkällä takavedolla, jolla saakin jo melkoisen näyttävää linjaa :twisted:
Mönkijä, mikä ihana tekosyy!

Täytä elinsiirtotestamentti http://www.lahjaelamalle.net/
Verta pakkiin http://www.veripalvelu.fi/
Tuoppi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Marras 2005 12:45
Paikkakunta: Somero ATV: Honda TRX 500 FE

Re: eka nelikko

Viesti Kirjoittaja Tuoppi »

Don Padre kirjoitti: Mutta tarvittaessahan voi aina tietty sladitella pelkällä takavedolla, jolla saakin jo melkoisen näyttävää linjaa :twisted:
Eikös tosin kolmepuolikkaasta taida puuttua vakiokuntoisena mahdollisuus kytkeä pelkälle takavedolle, mutta tällähän senkin saa korjattua:

http://www.gowarn.com/atv-424-select.asp

Tästä on juttua tuolla:

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=2316
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: eka nelikko

Viesti Kirjoittaja Janishell »

andy kirjoitti:No nyt on uusi trx 350 fm pihassa.Vaihdoin vanhan rally250:sen tieliik.mallin pois hondaan.Ekan reissun kävin läheisessä metsässä ja meno oli vailla vertaa.Taas kerran todistettiin että on se nelikon meno jotain ihan toista kun takapotkun!
Terv. ERITTÄIN TYYTYVÄINEN HONDAN OMISTAJA!!! :lol:
Eikös toi honda ole kolmivetonen, eikä Nelivetonen?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

blue Honda Trx kirjoitti:kun jäällä oli 10-30cm lunta niin meni aika venkslaamiseksi 4-5 vaihteen välillä,se pisti vähän sylettämään,mutta harvoin siellä niin paljon lunta ole.
Variaattorimiehet ei vaihda muuta kuin mönkijää ja kalsareita, silloin kun ajetaan niin silloin ajetaan eikä pelleillä vaihteiden kanssa :weedman:
Hate
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Huhti 2005 01:24
Mönkijä:: ???
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Hate »

Jooo mukava niillä vaihteilla on pelleillä.
Tai ajella pelkällä D:llä.
Nii ja eiks ne variaattori miehet vaiha hihnaa niitten kalsareiden lisäksi????? :D
andy
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 11 Syys 2005 20:14
Mönkijä:: XP 1000
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja andy »

ei ne vaan kääntää kalsarit! :lol:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei ole vielä yhtään hihnaa vaihdettu 1,5 vuoden aikana, mönkijää kerran ja kalsareita ainakin pari kertaa.

Ei taida vaihteiden kanssa päästä yhtä helpolla :wink:

Joo joo, pidetään lätty ummessa :-# ja ollaan puuttumatta asioihin joista ei ole omakohtaista kokemusta 8-[
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Koheltaja kirjoitti:Ei ole vielä yhtään hihnaa vaihdettu 1,5 vuoden aikana, mönkijää kerran ja kalsareita ainakin pari kertaa.

Ei taida vaihteiden kanssa päästä yhtä helpolla :wink:

Joo joo, pidetään lätty ummessa :-# ja ollaan puuttumatta asioihin joista ei ole omakohtaista kokemusta 8-[
heheh...odotas vaan,saat vaihtaa niitä remmejä kuin kalsareita....maltat vaan odottaa :lol: :lol: :lol: :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Hate
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Huhti 2005 01:24
Mönkijä:: ???
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Hate »

Noh aivan varmasti pääsee laittaa sen deeen päälle ja menoks.
jackass 2
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2005 14:03
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

No nyt on entisen Suzukin vaihto lyöty lukkoon :D Paikkakunnan Hondan mönkijöiden myyjä kävi ihan pihassa asti katsomassa laitteen kunnon ja soittaa sitten minkälaista välirahaa joutus uuten hondaan sijoittaa.Eli Asiallista toimintaa myyjien kannalta täällä meillä päin...siispä asiakaspalvelulle iso +. Asiaan nyt aloimme isän kanssi miettiä kumpiko on parempi tuo FM vai FE kun tietääkseni tuossa FE ei ole muuta eroa kun nuo nappi vaihteet :?: :!: Alumperin isän kanssa kumpikin oli FM puolella eli jalkavaihteiden, mutta myyjä tietenkin sai isän FE puolelle kun itse en ollut myyjän käydessä kotona. Onko kenelläkään mm. sattunut mitään ongelmia nappivaihteiden kanssa? Myyjä ainakin kehui, ettei mitään ongelmaa ole nappivaihteiden kanssa ollut. Myös äiti ajelee joskus mönkkärillä niin varmaan senkin olisi helpompi niitä käyttää, vaikka osaa se jalkaveihteillakin ajaa :D Kumminkin nuo jalkavaihteet aina varmemmat, koska eivät toimi sähköisesti :!: Niin sanokaapa kumpiko kannattaisi ostaa jos 500€ hinta erolla ei olisi merkitystä? Meidän käyttö olisi n. 40% maatalouden työkäyttöä ja 60% huvi käyttöä, kun olen kuullut täällä foorumilla että FE olisi nappi vaihteiden puolesta parempi työkäyttöön? Eli mielipiteitä asiasta :D

BTW: uuden Honda mönkijän mukaan ei kuulema kuulu enää se talvipakettia (Honda takki+ puskulevysetti) vaan se oli 2005 vuoden tarjous, mutta ilmeisesti vielä meille sen mukaan lupasi hankkia :?
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Itselläni on tuo 2002 vuoden Trx 350 FE.Todella näppärät käyttää nuo nappivaihteet.Kerran oli ongelmia pakin kanssa kun puukarahka oli irrottanut johdon laatikon perästä mutta ei muuta vikaa ole ollut.
Suosittelen Fe mallia.Ei tartte jalkaa polkee joessa ,kun voi kuivinkin jaloin ajaa :wink:
Täytyy muistaa,että jos sattuisi maailma kaatuun ja vaihteet ei toimisi tai akku on tyhjä voit vaihtaa vaihteet mönkijän mukana tulevalla työkalulla.

Hienosti on honda huollot suunnitellut.Juuri tein syntymäpäivän kunniaksi 3000km huollon.Vaihdoin kaikki öljyt ja säädin venttiilit.Ei tuon homman jälkeen kyllä tulisi edes mieleenkään lähteä viemään mönkijää huoltoon.On sen verran simppeli homma tuo venttilien säätäminen ja öljyn vaihto.
Viimeksi muokannut juniorijussi, 06 Tammi 2006 15:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
jackass 2
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2005 14:03
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja jackass 2 »

No perk... pitäskö se sittenkin tuo FE malli ostaa, kun kumminkin tuo 500€ hinta ero tunnustaa tässä vaiheessa aika saatanan pieneltä. 10v vaan tullu jalkaveihteilla ajettua niin pikkasen vastahakoiselta ja oudolta tunnustais vaihtaa nappia painamalla, mutta pitäähän sitä pysyä muodissa mukana :D Eikös se vaihteen vaihto suju kumminkin yhtä jouhevasti kuin jalka vaihteilla käytettäessä ja tietenkin kaasua on löysättävä kun vaihdetta vaihtaa? Eli sama periaate kuin jalkavaihteilla toiminnnan kannalta. Meillä ei varmaan kyllä tule jokia ylitettyä mönkijällä, että sen puoleen jalat on aina kuivat :D Mitenkäs muuten pakki on Hondissa kun Suzukissa oli semmonen erillinen pakki vipu mikä riuhtastiin päälle?

Niin muuten jalkavaihteilla on semmonen ominaisuus, että esim. äiti ei mainannu kunnolla saada aina vapaata päälle...niin mitenkä onko FE tuommosia ongelmia kun pysäyttää mönkijän ja rämppää vapaalle vaihteet, eikö näin?
Viimeksi muokannut jackass 2, 06 Tammi 2006 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Kyllä minä sinuna ottaisin nappivaihteet. Jalkavaihteet yleensä toimii hyvin, mutta välillä pahoissa paikoissa menee sähläämiseksi täysin.
Villekilleri
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

eipä ole jalkavaihteiden kanssa ollut hankaluuksia. aika jouhevasti vaihtaa kun sen oikein tekee. ainoa on talvella nyt leveillä renkailla heittää lunta jalaksille, niin pitää välillä ottaa lunta pois kun tila loppuu jalalta. ja pakki on mulla sellanen että painetaan takajarruvivusta punanen nappi pohjaan ja painetaan jarrua ja painetaan vaihde alas. FE malleissa varmaan sama mutta painetaan nappia?
ihmettelen tuota slip front differentiaalia, kun välillä antaa vetoa, ja välillä ei. siis kun on toinen eturengas ilmassa ja mönkijä jumissa, niin joskus vetää ja joskus ei. tänään kun ajelin mettässä aika korkeaa mäkeä ylös, toinen eturengas ilmassa kun oli monttuinen mäki, niin rengas jossa pitoa kyllä suti. taas kun on jossain v-mäisessä paikassa jumissa eturengas taas toinen ilmassa, ei mitään vetoa... joskus samanlaisessa paikassa taas sutii nykien rengas. miten siis differentiaali toimii?
Avatar
juniorijussi
Tracks
Viestit: 1596
Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juniorijussi »

Just tuossa pojan kans vähän lumista nurmikkoo ajettiin ylös tosi hiljaa niin eturenkaat rupee hiljakseen ruopiin ja sit alkaa pompotus et kumpikin puoli vetää vuorotellen.Ei haittaa kaasua vaan !!!

Juu pakki toimii just silleen et punanen nappi pohjaan ja jarruvipu pohjaan.Ala nappia painaa niin menee pakille.Täytyy muistaa ettei näissä ole vipu kytkimiä.Eli kaasu pois ja napista uus vaihde ja taas kaasua ja menoks.Ei tartte kytkeä mitään polarismaisia alennusvaihteita..
Linhai CUV 800 4x4 Perkins Diesel 2016
Honda Foreman 500 2012
Vastaa Viestiin