Honda 680 EFI Kylmäkäynnistys

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

Mutta kai te nyt hyvät ihmiset tiiätte että kun toi 680 on niin uusi laite niin sen ei kuulukkaan lähtee käyntiin kovalla pakkasella. Siinä on sellanen ohjelma joka estää sen lähtemistä käyntiin liian uutena jos on liikaa pakkasta. Sitten kun siihen tulee ajotunteja lisää niin se alkaa lähtemään pakkasellakin käyntiin. :lol: :lol: :lol: :lol:
Best on Earth
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Jylli kirjoitti:Mutta kai te nyt hyvät ihmiset tiiätte että kun toi 680 on niin uusi laite niin sen ei kuulukkaan lähtee käyntiin kovalla pakkasella. Siinä on sellanen ohjelma joka estää sen lähtemistä käyntiin liian uutena jos on liikaa pakkasta. Sitten kun siihen tulee ajotunteja lisää niin se alkaa lähtemään pakkasellakin käyntiin. :lol: :lol: :lol: :lol:
niin,tai jos se onkin sellainen demoversio joka ei kuulukkaan lähteä käyntiin.... :lol: :lol: :wink:

whatever.....oli sitten takinkääntäjät mitä mieltä hyvänsä niin minä en ainakaan ala laitetta tuomitsemaan ja ja haukkumaan kehnosta tuotekehittelistä jos ei mene -25c käyntiin ekalla,jos haluaa sellaisen niin ostakoot sit mokoman ****** ja saa sit n.27 muuta vikaa tilalle.......
Viimeksi muokannut blue Honda Trx, 07 Helmi 2006 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
ajp
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 06 Syys 2004 17:55
Paikkakunta: Kivialho City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajp »

pakko sanoo tähän väliin et mun lelu-kawani (on muuten japanista) on lähtenyt -28 kuin palmun alta... ja lähti muuten tänäänkin, eilenkin :D
tulipas taas harvinaisen epäselvä ja pitkä viesti.
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Honda suojelee kuskiaan pakkaselta, usko pois. :)
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Se on sellainen asia, jos ei Suomessa ajoneuvo lähde käyntiin väh. -40 pakkasesta, helteestä tai vesisateesta. Niin minun puolesta sellainen ajoneuvo saa seista myymälässä. Auton, kun ostin ja samoin mönkijän, niin myyjän pistin, hyvä etten käsi raamatulla vannomaan, että kone lähtee käyntiin kelistä kuin kelistä. Leipä, kun on siitä kiinni, että koneet toimii. Kyllä ne on lähteneet. Muista merkeistä eivät pystyneet varmuudella asiaa sanomaan, niin unohdin koko merkin. Bomba on nyt lähtenyt yli -30 pakkasesta, kuin palmupuun alta. Samoin mersu yli -40 asteen pakkasesta. Nämä molemmat merkit testaavat tuolla pohjoisen karuissa olosuhteissa. Silloin pohjoisen ennätys pakkasilla olivat myös silloin pyöräyttäneet mersut tulille. Testaus on hyvä asia. Vaikka se maksaakin, niin uskon, että se tulee valmistajalle pitkässä juoksussa takaisin. No kesä tässä on tulossa, niin pääsee nuo Honda miehet ja naiset liikenteeseen myös. :twisted: Sorry, mutta en voinut olla kuittia heittämättä. Tähän asti, kun on tuota kuittia tullut tuolta vaan pääasiassa Honda kuskeilta. :wink:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

blue Honda Trx kirjoitti:Se että laite ei mene -25c käyntiin ei todellakaan ole laitteen vika
Kyllä se on todellakin vika, kaikilla ei ole tallia missä laitetta säilyttää ja joillain mönkijä on ihan oikeesti käytössä kesät talvet. Jopa mun entinen 330 Magnum tärähti käyntiin kelillä kuin kelillä, mutta olihan se sentään Polaris :wink: Jos harrastelee Sunnuntai ajoa ja säilyttelee mönkijää tallissa niin silloin laitteen ominaisuuksilla ole kovinkaan paljoa merkitystä, ruohonleikkuruikin välttää sellaiseen käyttöön :wink:

Ilmankoos sitä Hondamiestä ei KWT:ssä näkynyt kun siellä oli hiukan pakkasta ja laitteita joutui säilyttämään ulkona kylmässä eikä Hondamiehen ajokin kuulu toimia pakkasessa :badgrin: :^o :mrgreen:

Se on siinä suhteessa jännä että täällä netissä ollaan kovia mollaamaan laitteita mutta kuten KWT:ssä huomattiin, lähes kaikilla merkeillä oli pieniä ongelmia käynnistyvyyden suhteen eikä kukaan siellä mollannut ketään. Päinvastoin jokainen oli valmis auttamaan avun tarvitsijaa mönkijämerkistä riippumatta, näin sen pitää ollakkin. Esimerkillistä avuliaisuutta ja toimintaa yhteisen hyvän eteen, vielä kun se yhteinen hyvä saataisiin tänne foorumillekkin niin täälläkin kehittyisi muutkin osa alueet kuin suunsoitto.

Omalta osalta jätän tämän väännön tähän joten palataanko aiheeseen?

Mitenkäs, onko tullut mitään selvyyttä siitä miksi 680EFi:t ei ole lähteneet tulille pikkupakkasilla? Onko kukaan ollut yhteydessä maahantuojaan kyseisestä ongelmasta? Onko kukaan kokeillut että lähteekö laite paremmin käyntiin kun kaasuun ei kosketa ollenkaan.
Kylätason mönkijäkuski
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Juu, kiitos vain ryhmä-rämällemme avusta, lähtihän se yammukin käynthin muutaman kirosanan avustuksella. Otti vähän kylmää 1000km viimassa ilman kuomua tai mithän.

Täytyyhän net konhet toimia, eihän niillä muuten mithän tehe. Taivas-alla se mönkijän paikka on, miksi on ruvennut semmoiseksi... Kyllähän tuo lynxiki rypeaa aina hurisemhan, että pääsis minun jalkhain välhin. Oliskhan se sitten miehessä vika jos oma "rakas"/kampe ei taho hurissa?

t.Veli-Pekka
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

petri.n kirjoitti:Nämä molemmat merkit testaavat tuolla pohjoisen karuissa olosuhteissa.


No täytyypä tästa laittaa uusi Porsche 911 Turbo tilaukseen kun ne testaa niitä tuolla lapin tulipalopakkasissa niin ainakin pääsen aamusin lähtemään aamulla kouluun ettei jää sitten siitä kiinni.
Best on Earth
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tulipas muuten mieleen että kun mönkkä on pitkiä matkoja kärryssä pakkasessa ja viimassa niin kannattaa laittaa mönkän keulaan huopa tai peita joka hiukan vähentää moottoria viilentävää viimaa. Aikoinaan kun ei ollut rallivehkeille umpikärryä niin nokat peitettiin huovan kanssa että laitteet saatiin tulille kun perille päästiin, jos nokka ei ollut huovassa niin ei ollut toivoakaan saada konetta käyntiin.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
nipapn
6WD
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Touko 2005 05:46
Paikkakunta: Tuleva oululainen

Viesti Kirjoittaja nipapn »

Saattapi se olla KAIKISSA uusissa laitteisa aihetta tarkistaa mitkä trooppiset ölijyt siellä on ensiasennuksena. Akku ja öljiyt kun on kunnossa niin varmaan lähtee kone kun kone hyrräämään.....
Melekeen oululainen ihiminen.....
Kuhan kulijailen, käet taskusa, heinäpäässä...
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ilman sarvia ja hampaita.
Jos kinkereissä 4 kpl Rincon 680 aparaattia ei lähde käymään, siis 100% laitteista, on mielestäni laitteessa jokin perustavaa laatua oleva ongelma, jonka maahantuojan tulee tehtaan kanssa selvittää pikimmiten. Se saattaa olla ihan yksinkertainenkin juttu, mutta olisi hyvä saada kuntoon. Kuten osasitte lukea, ei lähtenyt allekirjoittaneenkaan Polle käymään kun rikastimen vaijeri oli jäätynyt kiinni. En siis saanut konetta käymään vaikka tiesin missä vika. Pienellä purkamisella olisin saanut, mutta nyt lämmin talli ajoi saman asian. Lämmin talli ei ole vastaus jos vikaa ei ole tiedossa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Elikkä Roosalla oli unohtunut rasvata ryyppyvaijeri. Huolimattomuutta huollossa, ai, ai. :D Ei siinä tuossa Hondassa tarvitse muuta olla, kuin elektronikan ymmärtämättömyyttä lämpötilalle, elikkä ohjelmisto virhe. Sitten voi olla sellaistakin, että ruiskut on kuivanut kovassa pakkassäässä kuljetuksen aikana ja eivät saa polttoainetta liikkeelle, kun yritetään käynnistää. Olisi voinut auttaa, jos olisi ollut mekaaninen pumppu jolla olisi saatu ruiskuille tarvittava paine ja polttoaine tai tehookkaampi polttoaine pumppu. Kannattaa kyllä olla yhteyksissä tuonne Honda huoltoon ja informoida heitä asiasta. Huollolla, jos ilmenee kiinnostuksen puutetta, niin yhteyttä vaan ylempiin portaisiin ja viimeisenä vaihtoehtona Honda by japan. :wink:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

petri.n kirjoitti:Sitten voi olla sellaistakin, että ruiskut on kuivanut kovassa pakkassäässä kuljetuksen aikana ja eivät saa polttoainetta liikkeelle, kun yritetään käynnistää. Olisi voinut auttaa, jos olisi ollut mekaaninen pumppu jolla olisi saatu ruiskuille tarvittava paine ja polttoaine tai tehookkaampi polttoaine pumppu.
Eiköhän siinä Hondassa ole 10barin sähköpumppu kuten muissakin ruuttapeleissa, pumppu käynnistyy siinä vaiheessa kun laitetta ollaan käynnistämässä. Ruiskun suuttimet eivät pääse kuivumaan joten se si vaikuta käynnistettävyyteen lainkaan. Boxin ohjelmointivirhe voisi kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdolta. Toivottavasti vika selviää pikimmiten.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ei se taida mikkän vika ollaka, taitta olla ominaisus, nautitta ny täst kaik oikke kunnoll. :lol: :finga: Ja otetaas Hondalle :partyman: Rukoukset on kuultu :prayer: :ruskea: Siis lähtökohta kunnon mönkijän suunnittelussa on se, että insinöörillä on silmät suorassa. :lol: :lol: :lol: Siis kiusausta on mahdoton vastustaa...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

ATC:llä tuo tuli kyllä täydestä sydämmestä. :twisted: Voi, että repesin. :lol: :lol:
Vastaa Viestiin