honda 500

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

kyllä se idioottinappi on valitettavasti catissaki
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

noilla idioottinapeilla on ilmeiseti ajettu takaa ettei vaan saa pakkia vauhdista, jottei laatikko mene rikki.

mutta eikö valmistajat voisi tehdä jotain fiksumpaa(nopeampaa) systeemiä?
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

juu eli painaa ensin vasenta kahvajarrua,ja sitten siinä päällä on punainen namiskuukkeli jota painetaan,sen jälkeen saa pakin päälle.

itseäni tuo haittasi lähinnä aurattaessa,mutta senkin saa ohitettua aika helposti ettei tarvi painaa mitään :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Villekilleri
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

siis ei siinä mielessä ole idioottinappi, että pitäisi painaa nappia pohjassa koko ajan pakitettaessa, vaan pitää painaa takajarrukahvasta nappi pohjaan, vaihde neutraalilla, niin se ottaa siihen kahvan mukana jonkun vaijerin ja sitte painaa vaihde alas ja käsi pois jarrulta.
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

tänään olivat tuoneet liikkeestä väliaikaisen lumikoneen, kun eivät saaneet auran osia toimitettua viikonlopuksi kuten lupasivat.
650 kawan twini, piti sitäkin tyypittää tolla jäisellä tiellä, meni yllävän iloseen :D
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

missä hondat tehdään?

asensin tänään puskulevyn, jä täytyy todeta että runkon jälki on hirveetä :shock:

ja minä kun luulin että hondat on hyvin tehty :roll:
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

jykke kirjoitti:missä hondat tehdään?

asensin tänään puskulevyn, jä täytyy todeta että runkon jälki on hirveetä :shock:

ja minä kun luulin että hondat on hyvin tehty :roll:
siis millä tavalla rungon jälki on hirveää??

kaikissa minun hondissa ovat olleet virheettömiä...
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

no hirveää ja hirveää, hitsausroiskeita on paljon.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

jykke kirjoitti:no hirveää ja hirveää, hitsausroiskeita on paljon.
rapatessa roiskuu.... :lol: :lol: :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
opelman1
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 11 Kesä 2005 18:16
Paikkakunta: Kaustinen Mönkijä: Honda Trx500Fa -05

Viesti Kirjoittaja opelman1 »

jykke kirjoitti:missä hondat tehdään?

asensin tänään puskulevyn, jä täytyy todeta että runkon jälki on hirveetä :shock:

ja minä kun luulin että hondat on hyvin tehty :roll:


Ite huomasin saman ku laitoin vinssin kii ja keula oli purettu nii runkoputkissa oli jonku verran hitsaus roiskeita..

eihän ne menoa haittaa :P
Jullli
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:21
Mönkijä:: 500 Foreman
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jullli »

keksintö on honda 500 foreman -08 sähkö vaihteilla ja itp:n 26" renkailla

onko porukka miten ohittanut nuita hondan punaisia pakkinappeja? se, että jarrua pitää painaa ei häiritse, mutta se häiritsee kun jarru pitää löysätä ennen punaisen napin painamista..
(Tilanne tämä: mönkijä ojan päällä poikittain, etuset toisella ja takaset toisella ojanpenkalla. vaihde ykkösellä, pitäisi saada pakki päälle. tilanne kuitenkin vaatii takajarrun löysäämistä hetkellisesti, että saa pakkinapin painettua. kun takajarrukahvan löysää, pieni välys voimansiirrossa ja huono etujarru päästää takarenkaat pyörähtämään hiukan eteenpäin, ja hups, perä on ojan pohjalla pötköttämässä. sitten kyrsii, että olisipa saanut pakin ja vedon taaksepäin päälle silloin kun oli vielä kaikki renkaat tönkissä omilla jarruillaan.)

eli onko kukaan laittanut esimerkiksi pulttia tai jotain napin tilalle. itse pikaisesti kokeilin, ettei nappi kovin suosiolla ole lähdössä irti. toki voi sen vaijerin kiristää silleen, että pakki menee aina päälle, mutta kun itse ja perheen pienimmät ovat tottuneet ajamaan jo napin kanssa niin olisihan se ihan hyvä olla kytkettynä jarruun. niin ja eteenpäin mentäessä ei saa pakkia päälle kun ykkönen ei mene vapaalle ennen kuin vauhti on alle 3km/h.
Putko
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Joulu 2007 14:52

Viesti Kirjoittaja Putko »

^ Onhan sulla siinä jalkajarru. Aluksi itselläni oli vaikeuksia tuon pakin kanssa(kahdella kädellä piti laittaa päälle), mutta muutaman "harjoitus tunnin" jälkeen oppii nopeasti tuon napin käytön. Teknik Teknik
-Aikoinaan kovakin-
Avatar
rekisteri
Tracks
Viestit: 961
Liittynyt: 15 Joulu 2007 22:32
Paikkakunta: pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja rekisteri »

Kyllä sen pakin laiton ajankuluessa oppii.. Mullaki oli vaikeuksia saada sitä ekaa kertaa päälle. Parin viikon aikana mä opin jo hienosti pistmämään sen päälle.E: itse olen jo oppinut laittamaan pakin päällr yhdellä kädellä 8)
Viimeksi muokannut rekisteri, 06 Elo 2008 06:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jullli
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2008 19:21
Mönkijä:: 500 Foreman
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jullli »

no perkale se vain. enpä ole kokeillut käytännössä tuota,mutta onhan se joskus aikalaista roikkumista jossakin laidalla, ettei ole aina jalat tapeilla jarrua painamassa. jos joku on disabloinut sen niin voi laittaa neuvoja.
nakupää
6WD
Viestit: 490
Liittynyt: 07 Huhti 2008 11:23

Viesti Kirjoittaja nakupää »

Kaksi helppoo keinoo on.
1. Liimaa nappi epoxilla pohjaan. Silloin ei tarvi kun painaa jarrua. Huono puoli se että normijarrutuksessa vähä raskaampi kahva ja epoksi pettää muutaman kuukauden välein.
2. Laita iso nippuside kahvan juureen siihen vaijeriin, mitä se nappikin ohjaa. Silloin ei tarvi edes painaa jarrua. Jos semmonen avattava nippuside, niin vähä kun löysää on nappi taas käytössä.

Keino 2 on sikahyvä, siitä kiitokset minuakin neuvoneelle nimeltämainitsemattomalle Honda miehelle.
Vastaa Viestiin