TRX500 FPA DCT

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
comman07
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Helmi 2015 00:57
Mönkijä:: TRX500FA RUBICON

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja comman07 »

35h ajettu TRX500. pää osin olen ollut tyytyväinen laitteeseen, mutta suunnan vaihdon yhteydessä on sammunut ainakin 10 kertaa, eka huollossa mainitsin asiasta
ja olivat tutkineet asiaa, tyhjäkäynti ja kaikki muukin oli ollut kunnossa joten olivat olleet yhteydessä maahantuojaan josta oli sanottu että hondassa ei voi olla
mittään vikkaa eikä asiaa ollut noteerattu sen kummemmin :evil: . Rupiaa tympäseen tuommonen vika ns.laatukamppeesa, vai onko tuo hondan ominaisuus jota ei oo ääneen
kehattu sanoa? lisäksi penkin päällinen ratkes viime mehtä reissulla, vaikuttaa aika ohkaselta tuo nahka tuosa penkissä.
positiivisena vois sanoa että kulutus on kohtuu pientä :)
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja keulii »

Millä bensalla ajat?
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Ja miten se sammuu? Eli vetääkö kytkin liian aikaisin kiinni,kaksi vaihetta samaan aikaan päällä vai muuten?
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Avatar
comman07
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Helmi 2015 00:57
Mönkijä:: TRX500FA RUBICON

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja comman07 »

aina ajanu 98 bensalla. sammuu ku toinen vaihe menny vapaalle ja pitäis toisen kytkeytyä, sitte lähtee kyllä käyntiin
niin kuin ei ois mitään ollu.
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja hape »

Kyllähän tuo omakin -11 mallin rubiconi joskus sammahtelee syyttä. Joku kerran spekuloi semmosta kun asiaa funtsittiin tosielämässä, ei täällä foorumilla, että tuossa 500 koneessa on liianpieni vauhtipyörä joka tietyssä tilanteessa ei jaksa pitää vauhtia yllä ja sentakia sammuu.
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Voi mennä hieman foliohattu osastolle mutta tuosta vauhtipyörästä tuli mieleen puolipuristus.

Eli kierrokset jos laskee liian alas niin se pp menee päälle ja kone sammahtaa jos sillä on yhtään kuormaa. Eli ihan pikkusen voisi koittaa nostaa kierroksia tai suurentaa pakoventtiilin välystä(jos se pp vaikuttaa siihen).

Tämän saattaa kuulla siten että moottori ätsähtelee muutaman kerran ennenkuin sammuu.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja keulii »

Vaatiiko tämä pakkasella lämmittelyä, ennen ku lähtee loota vetämään? Vertaan siis 680 malliin, joka ei kirjotusten mukaan pakkasella heti vedä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Laatikko on periaatteeltaan normaali laatikko, jossa ei siis nesteet välitä voimaa. Voi siis lähteä ajamaan "heti" vaikka aina lämmitys tekee koneen kestolle ihan hyvään.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
funone
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:51

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja funone »

Tuo uusi Rubicon olisi muuten aika nappi laite mutta mielestäni se on rumin Honda ikinä.
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ja itse kun olen katsellut että tuo musta speciaaliversio kun on yksi hienoimmista mönkijäistä ikinä. Renkaat vaan kiireellä vaihtoon. Toki harmillista että Suomessa värivalikoimaa ei ole lainkaan.

Kuva

Tässä vielä linkki kuvaan jos skaalautuu esim mobiilissa väärin:

http://cdn.net.outdoorhub.com/wp-conten ... -20-27.jpg
Viimeksi muokannut Tuuvinki, 19 Heinä 2015 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
funone
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:51

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja funone »

Makuasioista on toki turha kiistellä mutta tuo nokka näyttää mielestäni vanhalta Polaris nokalta. Kuin viivoittimella piirretty laatikko jos vertaa vaikka Rinconiin joka vielä on nätti.
Saako tuota mustaa mallia (joka on huomattavasti punaista parempi) myös Suomesta?
Tuuvinki
Tracks
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Maalis 2015 13:19
Mönkijä:: Outlander 570 Pro T3
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Tuuvinki »

Ei saa Suomesta.

Makuasioista: Rincon on omasta mielestäni juurikin keulasta ja muutenkin yksi rumimmista laitteista koskaan. Varsinkin rumin Honda. Jättäisin sen kauppaan jo ihan ulkonäön vuoksi. :mrgreen:

Tosta tulee mieleen joku vanhempi Volvofarmarin tai Skodan "maastomalli" jossa mustamuoviset levikkeet.
funone
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Elo 2008 20:51

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja funone »

Siis mielestäsi oikeesti hyvän näköinen?

Kuva

Kuva


Verrattuna:

Kuva
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Nakki kirjoitti:Tännää tuli todistettua että tähän mahtuu pyörii 28" zillat ja paikallaa oli broncon naruvinssi. Eessä 10 levvet ja taakse 12..ja orkkis vanteilla
Miten jaksanut vetää noilla pyörillä? Mahtuukohan 28" swamplitet pyörimään/kääntymään, mulla on vielä pohjapanssari käännetty astinlautoihin mikä hieman pienentään pyöräkotelon tilaa
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
nousu96
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Maalis 2014 21:50

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja nousu96 »

Nuo o kylläki mudlitet 28 kokosina ja paremmin tolla on päässy menemmään ku entiselä 650 xmr llä
Vastaa Viestiin