Jäykkäperä-hondan leveys uusien renkaiden kanssa?

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Jäykkäperä-hondan leveys uusien renkaiden kanssa?

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Otan asiaan sen verta kantaa, että kyllä hondalla on taipumus lähteä hankijumista pakilla pois. Johtunee siitä että taka-akseli on suora ja pienemmällä maavaralla kun etupää. Eli kun meno eteenpäin loppuu niin takarenkaat eivät pääse kaivamaan maata altaan vaan jää keinumaan ilmaan takaperästään(maavara loppuu takapäästä) .. Pieni pito vielä eturenkaissa ei riitä viemään laitetta eteenpäin, mutta pakilla liikkuu sen verta taaksepäin, että takarenkaat saa hieman pitoja takaisin ja sillä irtoaa. Mitä aggressiivisempi kuvio renkaissa, sitä helpommin tämä onnistuu. Kyse siis suoraan ajosta lumihangessa, ja laitteen päältä pois hyppääminen ja talutus vielä hieman jeesaa asiassa.
Terominator
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Joulu 2018 07:58

Re: Jäykkäperä-hondan leveys uusien renkaiden kanssa?

Viesti Kirjoittaja Terominator »

ViiMax kirjoitti:Otan asiaan sen verta kantaa, että kyllä hondalla on taipumus lähteä hankijumista pakilla pois. Johtunee siitä että taka-akseli on suora ja pienemmällä maavaralla kun etupää. Eli kun meno eteenpäin loppuu niin takarenkaat eivät pääse kaivamaan maata altaan vaan jää keinumaan ilmaan takaperästään(maavara loppuu takapäästä) .. Pieni pito vielä eturenkaissa ei riitä viemään laitetta eteenpäin, mutta pakilla liikkuu sen verta taaksepäin, että takarenkaat saa hieman pitoja takaisin ja sillä irtoaa. Mitä aggressiivisempi kuvio renkaissa, sitä helpommin tämä onnistuu. Kyse siis suoraan ajosta lumihangessa, ja laitteen päältä pois hyppääminen ja talutus vielä hieman jeesaa asiassa.
Juu, juuri tätä tarkoitin. \:D/

Auran kiinnikkeen jouduin vaihtamaan rungon päähän. Oli alkuperäisessä tod näk pultti ollut löysällä, ja korvakkeet todella surkeasti hitsattu. Elikkä alimmat korvat, joihin suurin rasitus kohdistuu. Uudessa tuskin sen paremmat, mutta tein kiinnikkeen taakse jäykästä kulutuskumista jämäkän "pedin" jota vasten kiinnike lepää. Mielestäni tuo alkuperäinen etukiinnike on hieman huonosti suunniteltu, kun lepää tyhjän päällä olemattomasti hitsattujen korvakkeiden varassa... Nyt siellä on vastetta takana, mutta ääri tilanteessa joustaa hieman, jottei isku mene suoraan runkoon.
Vastaa Viestiin