Vaihteisto ongelmat ja niiden ratkaisut
Re: rinconin pakki ei mene päälle
Missä tuo suunnanvaihdin tarkkaanottaen sijaitsee?
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:54
- Mönkijä:: Honda Rincon 680 FA
- Paikkakunta: itä-uusimaa
Re: rinconin pakki ei mene päälle
Eikö se pakki pidäkkin laittaa rivakasti päälleKilppari kirjoitti:Moi ja apua!
Tänään tuli jumitilanteessa tarjottua pakkia liian räväkästi.
Nyt pakki rutisee päällelaitettaessa oikeen huolella,eli jotain rattaita nyt luultavasti sileinä.
Luin tän palstan ja täällä tarjottiin,että suunnanvaihtaja saatas olla sökö...
Nyt on hyvät neuvot enemmän kun tarpeen.
1.Saako sen suunnanvaihtajan päivänvaloon ilman,että koko laite ihan kappaleiksi?
2.Kuinka todennäköistä on,että juuri se osa on sökönä?
3.Löytyykö mitään räjäytskuvaa,joka valaisisi asiaa?
Eli onko kukaan vaihtanut moista osaa??

Re: rinconin pakki ei mene päälle
http://fiche.worldofpowersports.com/wps ... A=289&B=55
joku tässä näkyvistä rattaista se on, 6, 7 tai 8 nummerot, luulen.
joku tässä näkyvistä rattaista se on, 6, 7 tai 8 nummerot, luulen.
Re: rinconin pakki ei mene päälle
Osat 4 ja 2kpl osaa 5. Siinä on se pakin kytkentähommeli. Eli nuista osista terävät kulmat pyöristyvät ja siksi pakki ei pysy päällä.Paketin kääntäminen nurinpäin jatkaa sen elinikää kun uudet kulmat tulevat käyttöön.
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Re: rinconin pakki ei mene päälle
ok.eli nyt on osta selvillä.
Nyt sit vaan,että mites noihin tarkkaanottaen pääsee nyt käsiksi?
Eli kun on puhuttu perästä,niin se sijaitsee itse vaihdelaatikosta,josta kardaanit eteen ja taakse.
Sitä mötikkääkö aletaan purkamaan takaakäsin?
Aikas ahdas paikka.
Kattelin sitä lootaa,halkaistaanko se paikanpäällä sitä ensimmäistä lohkon saumaa?
Eli kaikkea kivaa joita täytyy kaivaa veks on mm. starttimoottori,pakoputkisto, sit siel takana oli viel se manuaalikäynnistys narukoppineen kaikkineen..Apua eli käytännössä purkuhommaa aivan saakelisti.
Jos joku osaisi neuvoa vähän kuinka niihin osiin pääsee helpoiten käsiksi,mahdollisimman vähällä purkuhommalla,niin oisin tosi kiitollinen.
itse en remonttiin ala,vaan rallituttavani saa sen hoitaa,jolta pitäisi tarvittava asinatuntemus löytyä.
Löytyiskö mistään kuvia?
Apua..
Nyt sit vaan,että mites noihin tarkkaanottaen pääsee nyt käsiksi?
Eli kun on puhuttu perästä,niin se sijaitsee itse vaihdelaatikosta,josta kardaanit eteen ja taakse.
Sitä mötikkääkö aletaan purkamaan takaakäsin?
Aikas ahdas paikka.
Kattelin sitä lootaa,halkaistaanko se paikanpäällä sitä ensimmäistä lohkon saumaa?
Eli kaikkea kivaa joita täytyy kaivaa veks on mm. starttimoottori,pakoputkisto, sit siel takana oli viel se manuaalikäynnistys narukoppineen kaikkineen..Apua eli käytännössä purkuhommaa aivan saakelisti.
Jos joku osaisi neuvoa vähän kuinka niihin osiin pääsee helpoiten käsiksi,mahdollisimman vähällä purkuhommalla,niin oisin tosi kiitollinen.
itse en remonttiin ala,vaan rallituttavani saa sen hoitaa,jolta pitäisi tarvittava asinatuntemus löytyä.
Löytyiskö mistään kuvia?
Apua..
Re: rinconin pakki ei mene päälle
http://fiche.worldofpowersports.com/wps ... e=12&A=289
pakoputkea ei tarvinnu irrottaa, ensin öljyt ulos, taka runko irti niin pääsee jo moottoriin käsiksi, takakansi, käsikäynnistäjä irti niin pääsee seuraavaan vaiheeseen, käsikäynnistimen käynnistin kehäkö se nyt on pulttipyssyllä irti, sitte pääsee välikantta irrottamaan, startti piti irrottaa kans, sitte näkyy jo kaikki rattaat, oli siinä pultti poikineenki, ja vielä eri mittasiaki seassa,
pakoputkea ei tarvinnu irrottaa, ensin öljyt ulos, taka runko irti niin pääsee jo moottoriin käsiksi, takakansi, käsikäynnistäjä irti niin pääsee seuraavaan vaiheeseen, käsikäynnistimen käynnistin kehäkö se nyt on pulttipyssyllä irti, sitte pääsee välikantta irrottamaan, startti piti irrottaa kans, sitte näkyy jo kaikki rattaat, oli siinä pultti poikineenki, ja vielä eri mittasiaki seassa,
Re: rinconin pakki ei mene päälle
Hei mitäs meinaat tolla takrungolla,eli mistä asti se vetästään poikki?
Käsittää siis koko tatkaperän,takakardaanin,iskaritkinko?
Eli totaalinen takapään purkuko?
Apua kauhee homma.... no näprätessä saa ton ajankin kulumaan...
Käsittää siis koko tatkaperän,takakardaanin,iskaritkinko?
Eli totaalinen takapään purkuko?
Apua kauhee homma.... no näprätessä saa ton ajankin kulumaan...
Re: rinconin pakki ei mene päälle
siinä tutkiessa selviää mistä se taka pää alkaa purkaumaan, ei ole hirmu lujassa
Re: rinconin pakki ei mene päälle
Lataa netistä ilmaiseksi Rinconin oma korjaamokirja, löytyy monesta eri paikasta ja on sitten vimpan päälle täydellinen opus.
Re: rinconin pakki ei mene päälle
Mistäs semmosen saa ladattua? Koitin kyllä kovasti haeskella,mutta tuloksetta..
honda 350 fe -03 vaihde ongelma
haulla en löytänyt vastausta niin koitetaan sitten näin
eli honda fourtrax 350 fe -03 tekee välillä niin että vilkuttaa 5 kertaa N merkkivaloa eikä anna tietenkään laittaa vaihdetta päälle ja kun käyttää virtoja päällä pois nopeaa monta kertaa niin sitten N palaa yhtäjaksoisesti ja vaihteet pelaa
ja toinen vika semmoinen että välillä nopeusmittari jää näyttämään jotain nopeutta vaikka mönkijä on paikallaan ja kun oottaa hetken niin tippuu nollaan ja vaihteet menee taas päälle
myös paikallaan kun kaasua painaa saattaa nopeus mittari alkaa näyttämään jotain nopeutta.(ihan kuin johtuisi tärinästä)
eli honda fourtrax 350 fe -03 tekee välillä niin että vilkuttaa 5 kertaa N merkkivaloa eikä anna tietenkään laittaa vaihdetta päälle ja kun käyttää virtoja päällä pois nopeaa monta kertaa niin sitten N palaa yhtäjaksoisesti ja vaihteet pelaa
ja toinen vika semmoinen että välillä nopeusmittari jää näyttämään jotain nopeutta vaikka mönkijä on paikallaan ja kun oottaa hetken niin tippuu nollaan ja vaihteet menee taas päälle
myös paikallaan kun kaasua painaa saattaa nopeus mittari alkaa näyttämään jotain nopeutta.(ihan kuin johtuisi tärinästä)
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: honda 350 fe -03 vaihde ongelma
TERVE!!!
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: honda 350 fe -03 vaihde ongelma
Jos gamo500 nimimerkillä ei ole muuta ulosannettavaa kuin Terve!, niin voisitko olla kommentoimatta. Sama kuvio on toistunut pitkin talvea ja jos sama meininki jatkuu niin moderaattorit/ylläpito ryhtyy tarvittaviin toimiin.
T: Moderaattori
T: Moderaattori
Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Honda trx 350 fe vaihde vikaa (vika löyty)
Kuuluu hienoihin tapoihin tervehtiä.Vai olenko väärässä?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Honda trx 350 fe vaihde vikaa (vika löyty)
First thing to check is the voltage from the battery. It should be 12.4 volts. Check all fuses, main and accesory.
If the gear indicator isnt flashing , you can manually interogate for codes.
1 Turn ignition to off
2 place tranny in nuetral
3 put on parking brake so the quad does not move.
4 Press both shift buttons (up and down), and hold them in, while turning the key to on. Make sure the N appears for gear position. Release the buttons.
5 wait 5 secs,and then press both the switches again.and hold them in for at least 3 seconds, then release the switches.
The codes should flash if there are any.
6 to delete an old code, do the above and when the code appears, that you want to delete, press the switches.
No flashing, no problem.
The rest of the codes point to a system with in the ES. It doesnt necesarily mean the component is bad, but that theres a fault in that circuitry. Could be a disconnected wire, shorted wire, or high resistance in the wiring, or it could be the component. The service manual gives a process of trouble shooting, to nail down where the problem is. Most of the time, its a wiring issue...a stick pulled a connector loose, or water got into a connector.
1 flash, euc (writing and recording circuit) , probable faulty part ECU
2 flashes ES shift switch system (up and down) probable faulty part, shift switch, related wiring harness, or ECU
3 flashes,angle sensor system, probable faulty part, angle sensor, or incorrectly installed,related wiring, or ECU
4 flashes,gear position switch system, probable faulty part,gear position switch or related wiring or ECU
5 flashes,ECU motor driver circuit, probable faulty part,ECU
6 flashes, ECU fail safe relay circuit, probable faulty part,ECU
7 flashes, ECU voltage convent system, probable faulty part, ECU
8 flashes, angle sensor system, probable faulty part,angle sensor, or control motor, or related wiring, or ECU
9 flashes, angle sensor system, probable faulty part,angle sensor(short or open), or related wiring , or ECU
10 flashes, ignition pulse generator system, probable faulty part, ignition pulse generator or related wiring
11 flashes,speed sensor system(vehicle speed), probable faulty part speed sensor or related wiring or ECU
12 flashes, gear position switch system, probable faulty partgear position switch or related wiring, or ECU
siinäpä hieman lontoota tällekkin foorumille.toivottavasti vika löytyy
If the gear indicator isnt flashing , you can manually interogate for codes.
1 Turn ignition to off
2 place tranny in nuetral
3 put on parking brake so the quad does not move.
4 Press both shift buttons (up and down), and hold them in, while turning the key to on. Make sure the N appears for gear position. Release the buttons.
5 wait 5 secs,and then press both the switches again.and hold them in for at least 3 seconds, then release the switches.
The codes should flash if there are any.
6 to delete an old code, do the above and when the code appears, that you want to delete, press the switches.
No flashing, no problem.
The rest of the codes point to a system with in the ES. It doesnt necesarily mean the component is bad, but that theres a fault in that circuitry. Could be a disconnected wire, shorted wire, or high resistance in the wiring, or it could be the component. The service manual gives a process of trouble shooting, to nail down where the problem is. Most of the time, its a wiring issue...a stick pulled a connector loose, or water got into a connector.
1 flash, euc (writing and recording circuit) , probable faulty part ECU
2 flashes ES shift switch system (up and down) probable faulty part, shift switch, related wiring harness, or ECU
3 flashes,angle sensor system, probable faulty part, angle sensor, or incorrectly installed,related wiring, or ECU
4 flashes,gear position switch system, probable faulty part,gear position switch or related wiring or ECU
5 flashes,ECU motor driver circuit, probable faulty part,ECU
6 flashes, ECU fail safe relay circuit, probable faulty part,ECU
7 flashes, ECU voltage convent system, probable faulty part, ECU
8 flashes, angle sensor system, probable faulty part,angle sensor, or control motor, or related wiring, or ECU
9 flashes, angle sensor system, probable faulty part,angle sensor(short or open), or related wiring , or ECU
10 flashes, ignition pulse generator system, probable faulty part, ignition pulse generator or related wiring
11 flashes,speed sensor system(vehicle speed), probable faulty part speed sensor or related wiring or ECU
12 flashes, gear position switch system, probable faulty partgear position switch or related wiring, or ECU
siinäpä hieman lontoota tällekkin foorumille.toivottavasti vika löytyy
