Honda trx 650 rincon

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Viritetty Rincon 650

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Koitan pyörähtää joku päivä. Nyt on projekti hiukan jäissä, kun pää täynnä räkää...lääkäriä odotellessa...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Viritetty Rincon 650

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Nyt on ensi savut otettu "viritetystä" ja lopputulos on, että ei mitään vaikutusta eli viritys tuntuu onnistuneen, kun tehot ei tippunu :lol:

Nyt on sellainen ominausuus, että kun vaikkapa täyskaasulla pyyhkäisee lutakosta yli ja toisella rannalla pudottaa nopeasti kierrokset alas, niin sammuu mokoma. Samoin esim. kalliota ylös hujauttaessa ja ennen huippua, kun laskee kierrokset pois, niin saattaa sammua. Miellyttävä ominaisuus, kun jää puoli metriä vajaaksi rinne...

Seosruuvi 3 kierrosta auki, 150 DJ suutin ja neula toiseksi ylimmässä kolossa. Mitä "säädän" ekaksi? Mitä vaikutusta neulan koloilla on?

T: kaasarinoviisi :mrgreen:
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 04 Elo 2007 13:59
Paikkakunta: FireRiver

Re: Viritetty Rincon 650

Viesti Kirjoittaja Darth »

Noudata sitä dynojetin ohjetta tarkalleen. Eli laita se suutin mitä se ohje suosittelee, jos et ole ilmanottoa ja pakopuolta avartanut.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Viritetty Rincon 650

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Mun ainakin piti laittaa pienempi, mitä dj käski, mutta helppohan noita vaihdella. =D>
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
TRX
6WD
Viestit: 714
Liittynyt: 04 Touko 2006 10:44
Mönkijä:: Honda TRX 500 T3
Paikkakunta: Lääneharju Vald, Estonia
Viesti:

Re: Viritetty Rincon 650

Viesti Kirjoittaja TRX »

kekkonem kirjoitti:Nyt on ensi savut otettu "viritetystä" ja lopputulos on, että ei mitään vaikutusta eli viritys tuntuu onnistuneen, kun tehot ei tippunu :lol:

Nyt on sellainen ominausuus, että kun vaikkapa täyskaasulla pyyhkäisee lutakosta yli ja toisella rannalla pudottaa nopeasti kierrokset alas, niin sammuu mokoma. Samoin esim. kalliota ylös hujauttaessa ja ennen huippua, kun laskee kierrokset pois, niin saattaa sammua. Miellyttävä ominaisuus, kun jää puoli metriä vajaaksi rinne...

Seosruuvi 3 kierrosta auki, 150 DJ suutin ja neula toiseksi ylimmässä kolossa. Mitä "säädän" ekaksi? Mitä vaikutusta neulan koloilla on?

T: kaasarinoviisi :mrgreen:
Periaatteessa ilmaruuvi vaikuttaa alimmalla kolmanneksella, neulan asento keskialueella ja pääsuutin ylimmällä kolmanneksella. Neulan korkeus vaikuttaa keskilalueella ja voisi olla niin että se saa liikaa happea kun löysäät, koita laskea neulaa. TAI sitten se saa löysätessä liikaa tavaraa joten silloin pitää neulaa nostaa ;). Yleensä vaan nämä säädöt vaikuttaa toisiinsa eli saatat joutua muuttamaan muitakin säätöjä mutta kokeilemalla nuo yleensä ratkeaa tai sitten "tuning osat" heitetään laatikkoon ja palataan alkuperäisiin osiin.
Avatar
kekkonem
Tracks
Viestit: 1060
Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
Mönkijä:: XP -14 T3
Paikkakunta: Lohja

Re: Viritetty Rincon 650

Viesti Kirjoittaja kekkonem »

Joo, olis varmaan ollut parempi jättää laittamatta. Oli kuitenkin sen verran edullinen sarja, että päätin kokeilla. Luulen, että pitäsi jotain muutakin laitella, jos tosissaan haluaa tehoja nostaa. Tosin Honda ei ehkä ole niitä seksikkäimpiä viritettäviä nykypäivänä.

Mulle muuten riittää tehot mainiosti vakionakin, mutta talvella jäällä, kun on paljon lunta, niin ei oikein jaksa mennä. 1 vaihdetta isompaa on turha tarjota kun kahlaa pohjapanssaria myöten sohjossa ja ykkösellä taas ei saa renkaita tarpeeksi pyörimään, että jaksaisi pysyä plaanissa. Välityksien vaihto saattaisi auttaa kummasti.

Odotellaan kovasti tehokkaampaa ja ohjaustehostimella varustettua rinconia markkinoille :prayer:
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!

Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Avatar
OffiOsku
6WD
Viestit: 376
Liittynyt: 22 Maalis 2011 21:44
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 -11
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja OffiOsku »

Moi!

Nyt alkais olla kypsyminen tapahtumassa merkin vaihtoon ja rinconi kiinnostaisi.

Mistä alkaen rinconi on ruiskulla?

Myös rinconin pulttijako kiinnostaa.

Ja uutta en ole ostamassa.
Avatar
El-Reino
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 27 Marras 2010 21:52
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja El-Reino »

Oikea merkki sulla mielessä! =D> 680 on jo ruiskulla ja olikohan sitä tehty vuodesta -06.
Avatar
OffiOsku
6WD
Viestit: 376
Liittynyt: 22 Maalis 2011 21:44
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 -11
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja OffiOsku »

Ja tietty kaikki mit tarjolla on melkein noit 650 :( Noo katsoo nyt kauan toi yammu kököttää huollossa et koska sitä pääsee vaihteleen.

Muutakin tietoja voi kyseisestä pelistä laittaa eli siis nyt tuosta 680:stä, kun ei taida kaasarilliseen seota.

Miinuksii ja plussii siis
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Jos sopii niin jatketaan tähän kysymyksillä. Notta voiko rinconin "kaasuläpän asentotunnistinta" säätää jostakin ?

Ongelma on semmoinen että tässä taitaa olla linja-autoista tuttu "ryömimisen esto" eli kun kaasua ei paineta ja loota on vapaalla, niin tuo meitsin Rinco kerkeää ottamaan hieman kierroksia ennenkuin loota ottaa vaihteen päälle joten liikkeellelähtö ei ole kovin jouheaa. Tai ainakaan niin jouheaa kuin keskusteluista on saanut ymmärtää.

Tyhjäkäyntiä kun tiputin hieman niin homma parani jonkun verran.

Ja lisätään vielä että momentinmuunnin ym. voimansiirron perusteet on hanskassa.

Vaan tänään kävin hakemassa hieman lautaa kärrin joka painaa 920 kg:tä tyhjänä ,kanssa niin pakko kyllä sanoa että tuo loota on vaan hyvän makuinen juuri tuossa käytössä.

Niin tuo meitsin vehje on 650 ja kylmäkäynnistys ja käynnissä pito kyllä vaatii huomiota ennenkuin kone lämpiää eli mitään äkkilähtöjä ei tällä oteta. Kawa on paljon vaivattomampi kylmänä. Mutta voi olla vielä uutuuden jäkkyyttä kun tällä on ajettu alle vasta tonni.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
junnua
4WD
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2007 23:39
Mönkijä:: rinco
Paikkakunta: pohjosesta

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja junnua »

pultti jako taitaa olla sama ku jammussa. rinco on aika huoleton peli, ei tarvi pajalla rampata :wink:
Avatar
OffiOsku
6WD
Viestit: 376
Liittynyt: 22 Maalis 2011 21:44
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 -11
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja OffiOsku »

Siinä ymmärryksessä olin että olis sama jako ja näin ollen saan noi lukko vanteet siihen ilman jaon muuttamista =D>
maravee
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Marras 2012 19:26

Rincon 650

Viesti Kirjoittaja maravee »

Himotuttaisi tuollainen jo "vähän" vanhempi 650 Rinconi ja kysymys kuuluisikin, kuinka paljon näillä voi ajaa kilometrejä täällä pohjolassa ennen kuin alkaa tulemaan isompia korjauksia eteen? Jenkkilässä näkyvät vetäneen yli 50 000 km, mutta taitaa siellä paikka paikoin olla eri kelitkin. Itse nyt en mikään vasta-alkaja tunnusta mekaanisen kunnossapidon suhteen olevani, työkalut ja paikka löytyy remonteille, mutta ei sitä ehdoin tahdoin halua kädet rasvassa viettää vähiä vapaa-aikojaan. Kokemusta löytyy crossipyörien ropaamisesta, mutta tämä olisi talon ensimmäinen mönkijä kautta aikojen. Ja mönkijä tulee hupiajeluun, lumen työntöön ja voi sillä jonkun rankan mettästäkin hakea.

Eli miltä reilun kymmenen tuhatta ajettu Rinconi kuulostaa? Mitä näistä kannattaa tsekata? Foorumia olen mielenkiinnolla seurannut ja tietoa koittanut kahlata. Kiitos avustanne.
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Jatketaan aiheesta ja ensin itse itselleni vastaten. Kaasuläpän asentotunnistinta voi säätää kaasarin vasemmalta puolen, ja tällä saa säädettyä sen että loota tarttuu kiinni ennen kuin kierrokset nousee. Ja kannattaa säätää lämpösenä tai menee pieleen.

Toinen juttu mikä on tullu esiin on semmonen että jos virrat menee vähiin joko vinssatessa tai sähköpumpulla niin joku kompuutteri menee polvilleen ja tuo laatikon ohjaus menee semmoseksi että kaasua saa painaa reilusti ennenkuin mitään tapahtuu ja tämä kuittaantuu sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Bj Andy
Tracks
Viestit: 1761
Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala

Re: Honda Rincon

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Onko muut pistäny merkille sen että Rincon laatikko luistaa kylmiltään?

Eli vaatinee lämppärin tämä laite.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.

T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Vastaa Viestiin