Bj Andy kirjoitti:Onko muut pistäny merkille sen että Rincon laatikko luistaa kylmiltään?
Eli vaatinee lämppärin tämä laite.
Vaatii min 10 min lämmityksen tyhjäkäynnillä talvella. Sitten toimii taas kellonlailla. Viime talvena luulin jääneeni jumiin jäällä, kun meno lakkas, mutta olikin vehkeet vaan kylmänä vielä.
Lämppäri kyllä varmasti auttaisi asiaa.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Bj Andy kirjoitti:Onko muut pistäny merkille sen että Rincon laatikko luistaa kylmiltään?
Eli vaatinee lämppärin tämä laite.
Vaatii min 10 min lämmityksen tyhjäkäynnillä talvella. Sitten toimii taas kellonlailla. Viime talvena luulin jääneeni jumiin jäällä, kun meno lakkas, mutta olikin vehkeet vaan kylmänä vielä.
Lämppäri kyllä varmasti auttaisi asiaa.
Joo.Ei ole äkkilähtöpeli tämä. Vaan mistä hommasit uudet jouset,mitä kustansi, ja onko ne vanhat pumput vielä tallella??? Koitin tuota myyntipalstaa selata vaan en niitä enää löytäny.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
Rincon 650 Tranny Technical Service Bulletin
"TRX 2003 TRX650FA Rincon
Cold Weather Transmission Performance
When used in cold regions, the TRX650 Rincon must be brought to normal operating temperature before usage. This model uses motor oil in the automatic transmission, which requires some time to normalize the flow characteristics. Additionally, oil viscosity is very important to the proper operation of the transmission. If a customer has a problem with shifting or climbing performance,make sure he is warming the unit up prior to putting demands on the transmission.Also make sure he is using the correct viscosity oil.Refer to the owners manual for specific recommendations.Do not use oils with graphite, moly, or "energy conserving" oil. Honda offers 5w-30 oil for use in cold climates. Use 0w-30 oil if operating the unit below 10 F. Some aftermarket oil manufacturers offer 0w-30 oil.
Warm-Up Guidelines
The TRX650FA employs a torque converter type transmission that uses engine oil as the working fluid. To avoid any possible transmission slip due to insufficient oil in the torque converter, make sure you and your customers follow the warm up guidelines listed below.
Air Temperature (50-95 degrees F)
Normal warm up--until the engine runs smoothly and responds to the throttle with the choke knob in the fully OFF position.
Air Temperature (5-50 degrees)
Warm up the engine for three minutes.
Air Temperature Below -5 degrees F
Warm up the engine for five minutes."
Bj Andy kirjoitti:Onko muut pistäny merkille sen että Rincon laatikko luistaa kylmiltään?
Eli vaatinee lämppärin tämä laite.
Vaatii min 10 min lämmityksen tyhjäkäynnillä talvella. Sitten toimii taas kellonlailla. Viime talvena luulin jääneeni jumiin jäällä, kun meno lakkas, mutta olikin vehkeet vaan kylmänä vielä.
Lämppäri kyllä varmasti auttaisi asiaa.
Joo.Ei ole äkkilähtöpeli tämä. Vaan mistä hommasit uudet jouset,mitä kustansi, ja onko ne vanhat pumput vielä tallella??? Koitin tuota myyntipalstaa selata vaan en niitä enää löytäny.
Uudet tuli Duellilta. Hintalappu oli 90 kieppeillä / keppi ( Firman alennuksilla silloin). Vanhat pötköttää tallissa vielä. Takaset ainakin ajokuntoiset ja toinen etunen. Yksi etukeppi on hengetön iskarin osalta, mutta jousi on kunnossa.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kertokaahan tyhmemmälle vinkkejä Rinconin kuuspuolikkaan kylmäkäynnistämiseen. Luin näitä viestejä tässä edellä ja yritin muualtakin lueskella. Mutta kysyn silti vielä mielipiteitä...mielestäni oli kyse mistä tahansa naapurin Pertin Casesta tai Eskoveljen hondanräppänästä niin kyllä kymmenen asteen pakkasella pitäis vehkeet käyntiin lähteä. Mutta eipä vaan rinconi lähteny. Lopetin sitte viiden minuutin yrittämisen jälkeen ku pelkäsin, että kohta startti paukahtaa tai viime kädessä akku kyykähtää. Akkuja ny saa heräteltyä uudelleen henkiin, mutta starttia ei joka viikko viitsi uusia.
Toki vehjes oli seissy viikon verran ja tässä välillä kerkesi olemaan kylmempääkin ilmaa, mutta silti aika erikoista. Öljyt on just vaihdettu vehkeeseen.
Kysynkin, että onko jollakin kokemuksia koneen lämmittämisestä jollakin hyväksi todetulla tavalla? Mönkijä kuitenkin viettää aikaansa kokoaikaisesti pihalla pressun alla, eikä se nyt vähään aikaan tule pääsemäänkään lämpimään halliin. Tämän talven todennäköisesti viettää kylmässä säilössä. Ja kylmempiäkin kelejä varmasti vielä tulee, millon pitäis kone käyntiin saada.
Noniin, kiitoksia vinkeistä. Laitetaan uutta tulppaa myllyyn.
Onko jollakin omia kokemuksia moottorinlämmittimistä? Onko semmonen minkälaisella rahalla asennettavissa koneeseen ja onko se hinta/hyötysuhteeltaan järkevää?
Perhana oli joku risu päässy hiertämään takakardaanin etummaisen suojakumin sököksi. Onkos kenelläkään hajua mikä kumi siihen käy vai joku suzuki alton tms.??
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
Artturi, ota oikealta puolelta se pieni kylkimuovin palanen pois, niin saat käden työnnettyä kaasarin kylkeen josta pitäis löytyy nuppi. Paina sitä 3-4krt (pumppaa bensaa) ja ryyppy päälle, ni pitäis lähteä vähän joutusammin. Nuppi ei sitten ole mitenkään hyvin esillä, että alkuun saa vähän haeskella, mutta kyllä se siellä on.
Joo itseasiassa tein tänään sillä viisiisti, että heitin Defan sisätilanlämmittimen koneen etupuolelle katteitten sisään ja annoin sen siinä puhallella jonniin aikaa kun hommailin muuta. Ja simsalabim, lähti ku palmun alta. Paremmin kun kesällä lämpimällä kelillä Tulpankin kävin jo uuden hakemassa ja ajattelin sen jossaki välissä vaihtaa, mutta tänään kun lähti noin nätisti käyntiin tuolla viisiistikin niin keskityin sitte muihin juttuihin
Niin sitä sai moottorinlämmittimen hyvinkin yksinkertaisesti