
Pohjapanssari Foremaniin
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Kuudenmillin ainesvahvuus. Tuonkin käsittely (lue taivutus) on ihan tarpeeksi hankalaa. No, tuo on vain yksi syy miksi kuusimillinen. Hyvin on kestänyt metsässä kömpijä niin pelkällä koneella kuin rankakuormienkin kanssa. Muutaman kerran olen ajanut kannon yli kuormankin kanssa niin että pohjasta on ottanut vaan eipä ole ollut panssari moksiskaan. Louhikko tai vastaava terävä alusta voip sen rikkoakkin mutta kun en harrasta sellaisia ajelumaastoja niin arvelen notta tuo palvelee tarkoituksen. Tehtiin tuo kylläkin vähän kokeilutarkoituksella ja ajatuksella että jos ei kestä niin teemmä sitten seuraavan vahvemmasta aineesta
.

Viimeksi muokannut JoxaGo, 08 Huhti 2009 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pohjapanssari Foremaniin
näinhän se menee:jos hajoo niin uutta tilalle 

Re: Pohjapanssari Foremaniin
Niinpä. Se on löyhä jos ei kestä=vanha viidakon sanonta. Aika pirun lujaa on tuokin mutta rajansa kaikella. Ja siksi toisekseen, on siinä remontinteossa omat hyvätkin puolensa: Voip lähteä hyvällä syyllä kaverin luokse viikonlopuksi. Kyllä se aina kotiolot voitaa...



ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Hyvälle näytti panssari. Sellanen asia tuli mieleen tuosta panssarista, josta tuo minun panssarin myyjä mainitsi, että jos tuossa levyssä ei ole ollenkaan reikiä, niin istuu mutaan ku tauti. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta mainitsi että olivat kokeilleet aluksi sellaista mallia, jossa ei ollut ollenkaan reikiä esim. astinlautojen alla, niin jäi mutaan helposti kiinni eikä lähteny irti millään.
Re: Pohjapanssari Foremaniin
"Suo siellä, vetelä täällä
". No, kumpaakaan en vielä päässyt kokeilemaan kun on ollut lumi- ja pakkaskelit. Tuo on ns.kokeiluversio ajatellen kömpijän käyttöä allekirjoittaneen ajossa. Niinkuin tuolla aiemmin postailin, minun ajoni on etupäässä työsellaista, metsässä puunajoa sekä sen lisäksi lumityöt talvella. Hakkutähteiden päällä ajaessa vois kuvitella että jokaisessa reiässä joka panssarista löytyy, on ainakin yksi, toisissa useampikin risu tai oksa. Olen ajanut tuolla versiolla kaikenlaisten vastahakattujen oksakasojen yli ihan kokeilumielessä ja ainut paikka mihin joku oksa on jäänyt kiinni on ollut akseleiden ripustukset edessä ja taka-akselin suojaamattomat osat sekä tietenkin öljyproppujen reiät
.
Toisaalta: jos nyt käy niin että puhdistustarvetta ilmenee niin irroittamalla neljä, hyvin näkösällä olevaa mutteria, pohjapanssari tipahtaa etummaisten kiinnikkeiden varaan ja painepesuri hoitaa loput
. Tuo puhdistusmahdollisuus oli yksi suunnittelun pääpointteja
.


Toisaalta: jos nyt käy niin että puhdistustarvetta ilmenee niin irroittamalla neljä, hyvin näkösällä olevaa mutteria, pohjapanssari tipahtaa etummaisten kiinnikkeiden varaan ja painepesuri hoitaa loput


ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Täällä on yksi kuva kuin laiton pohjapanssari (Iron Baltic) minun foremanniin
Kameran akku loppui niin sain ainoastaan yksi kuva.
A-varsien suoja ja takaakselinsuoja paikalla.

Kameran akku loppui niin sain ainoastaan yksi kuva.
A-varsien suoja ja takaakselinsuoja paikalla.

Honda TRXFE Foreman 500 -08
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Kertokaas nyt ystävät tai kylänmiehet ihan aikuisten oikeasti, miksi 500:n Foremanin pohjapanssari pitää katkaista tuosta taka-akselin ripustuksen kiinnityskohdan seutuvilta keräämään roskaa ja kuraa
. Tämä nyt ihan vain sen vuoksi kun en sitä muuten jummarra




ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Niin että takajousitus toimii. Jos olis kokonainen suoja ja takaakselin suoja olis pultattu kiinni takaakselissa niin pohjapanssari vääntyis aina kuin takajousitus liikkuis.
Honda TRXFE Foreman 500 -08
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:50
- Mönkijä:: Honda 350 FE, polle 90 outlaw
- Paikkakunta: Myrskylä
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Samaa asiaa olen pähkäillyt,että miksi pitää tehdä moinen rotankolo oikein etsimään kaikkia reitillä odottavia risuja ym. varten. Miten muuten olet tukenut takapään eli keinusta taaksepäin vai onko ihan oman onnensa nojalla?
En ole utelias mutta just`' tänään hain levyn Etra;lta ja jos työt antaa myöten niin olis tarkoitus alkaa viikonloppuna värkätä siitä lopputuotetta fe 350;een
En ole utelias mutta just`' tänään hain levyn Etra;lta ja jos työt antaa myöten niin olis tarkoitus alkaa viikonloppuna värkätä siitä lopputuotetta fe 350;een
-
- 4WD
- Viestit: 195
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 20:48
- Mönkijä:: Honda Trx 420 Fe
- Paikkakunta: Maailman napa
Re: Pohjapanssari Foremaniin
-----------------------------------------------
En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Joo kyllä minä tuon ymmärrän enkä mitenkään halua viisastella tälläkään asialla mutta jos katsot kuvia aiemmista postauksistani huomaat että panssari on yhtenäinen keulasta perään saakka ja voin kertoa että hyvin pelaa sillä...V500 kirjoitti:Niin että takajousitus toimii. Jos olis kokonainen suoja ja takaakselin suoja olis pultattu kiinni takaakselissa niin pohjapanssari vääntyis aina kuin takajousitus liikkuis.
se matka minkä panssari liikkuu suhteessa taka-akseliin, siis panssarin pituussuunassa, on hyvin lyhyt. Tein "sangan" vetonupin varren yli jolloin panssari pääsee liikkumaan ne muutamat sentit minkä tarvis on. Toisaalta, korkeussuunnassa tapahtuvan taivutusliikkeen PE-muovi kyllä kestää ihan hyvin sillä se pääsee taipumaan pitkältä matkalta.perttu11 kirjoitti:Samaa asiaa olen pähkäillyt,että miksi pitää tehdä moinen rotankolo oikein etsimään kaikkia reitillä odottavia risuja ym. varten. Miten muuten olet tukenut takapään eli keinusta taaksepäin vai onko ihan oman onnensa nojalla?
En ole utelias mutta just`' tänään hain levyn Etra;lta ja jos työt antaa myöten niin olis tarkoitus alkaa viikonloppuna värkätä siitä lopputuotetta fe 350;een
Niin ja panssarin pituusakselin suuntaista vääntöähän pohjapanssariin Foremanissa ei missään vaiheessa pääse tulemaankaan sekun on ns.jäykkäperäinen kömpijä. Retkuperät on sitten asia ihan erikseen


Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni: tein tuon kysymyksen vain ihan sen vuoksi etten ymmärrä miksi tehdä katkein siihen pohjaan kun sen voi olla tekemättäkin


ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
-
- 4WD
- Viestit: 195
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 20:48
- Mönkijä:: Honda Trx 420 Fe
- Paikkakunta: Maailman napa
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Kenen tekemä panssari kyseessä?peccis kirjoitti:
ainaki Rovaniemen Hondan merkkiliikkeessä 8mm pe-muovista 200e asennettuna
-----------------------------------------------
En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:50
- Mönkijä:: Honda 350 FE, polle 90 outlaw
- Paikkakunta: Myrskylä
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Halpa hinta on kaks sataa kun hdpe 500 8mm maksaa kuitenki jo n.60 egee/m2.Hinnan kyllä ymmärtää jos materiaali on jotain muuta. Täytyy oikein kokeilla 8mm tavaralla toi taipuminen kun olen peruspessimisti eli kaikki täytyy kokeilla itte(ja todeta moni asia toisin).Mutta nyt öitä kun tuo työ kutsuu taas aamu aikaisella 

-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Pohjapanssari Foremaniin
iron balticin tilalle asenneltiin uusi panssari http://kuvablogi.com/blog/17891/13/ materiaalivahvuus 8mm ja ensikokeilun jälkeen voi todeta panssarin erittäin toimivaksi. 

-
- Noppeli
- Viestit: 10
- Liittynyt: 01 Joulu 2006 08:48
- Mönkijä:: Honda TRX350FM, TRX 500 FE
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Pohjapanssari Foremaniin
Tervehdys,
Vaikka onkin vanha topicci niin lisään kysymykset tähän enkä avaa uutta. Tarkoitus on laittaa 2007 FE Foremaniin 8mm Etran tms. muovista rakennellen panssari.
Aiempien viestien kuvalinkit kun eivät enää toimi niin pitää kysyä:
- oletteko tehneet muovipanssarin 2-osaisena niin, että takapäälle oma kappale vai 1-osaisena nokasta perään?
- oletteko katkaisseen etulokasuojien alapäät "roiskeläpät" pois vai mahtuvatko oleen astinlaudan alle tulevan panssarin kanssa?
- panssarin kiinnitys kohdat ja tarvikkeet?
- etualatukivarsien suojat samasta materiaalista?
- onko mitoituskuvia kenelläkään em. asiopille?
Vaikka onkin vanha topicci niin lisään kysymykset tähän enkä avaa uutta. Tarkoitus on laittaa 2007 FE Foremaniin 8mm Etran tms. muovista rakennellen panssari.
Aiempien viestien kuvalinkit kun eivät enää toimi niin pitää kysyä:
- oletteko tehneet muovipanssarin 2-osaisena niin, että takapäälle oma kappale vai 1-osaisena nokasta perään?
- oletteko katkaisseen etulokasuojien alapäät "roiskeläpät" pois vai mahtuvatko oleen astinlaudan alle tulevan panssarin kanssa?
- panssarin kiinnitys kohdat ja tarvikkeet?
- etualatukivarsien suojat samasta materiaalista?
- onko mitoituskuvia kenelläkään em. asiopille?
Honda TRX 350FM -02, 500FE -07