
FM, FE tai FA
- zöyni
- 6WD
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Marras 2006 18:35
- Paikkakunta: nurmijärvi trx680fa+pojan usatec 150
Re: FM, FE tai FA
itselle tuli mieleen. jos on löytänyt jonkun kivan "reijän".ja kone melkein tankkia myöten vedessä tai kurassa ja pitäis vaikka pakittaa ,ei minua ainakaan huvita työntää saapasta turpeeseen varsikin talvella(siinä kastuu ja kurastuu
) eli fe tai fa

Se on koiralle oikein jos luu on kova!! http://kuvablogi.com/blog/18670/
Re: FM, FE tai FA
Turhaan täällä parjataan jalkavaihteista. Mun mielestä on halvatun kätevää kun jalalla käytetään vaihteita niin saa käsillä keskittyä muuhun ohjastamiseen kuten vinssin käyttöön ja ohjaustangon vääntämiseen yms. Varsinkin auratessa jalkavaihteet on halvatun hyvät kun pitää nostaa levyä ja vaihtaa vaihdetta samaan aikaa ja vielä kun pakkilukko on ohitettu niin auraus käy vaivattomasti. Kaikkia vaihteita olen kyllä kokeillut ja paras yhdistelmä olisi mielestäni ehkä automaatti jalka vaihteet, mutta semmosta ei taida saada.
Vielä ei ole mönkkäri ollu liian syvällä ettei nokialaasen varsi olisi piisannu vaihteiden vaihdossa, vaikkä lähellä on ollu. Talvella on oluu ainoat vaikeudet kun vaihdepolkimen alle pakkautuu lunta eikä pakkia meinaa saada päälle.
Vielä ei ole mönkkäri ollu liian syvällä ettei nokialaasen varsi olisi piisannu vaihteiden vaihdossa, vaikkä lähellä on ollu. Talvella on oluu ainoat vaikeudet kun vaihdepolkimen alle pakkautuu lunta eikä pakkia meinaa saada päälle.
Re: FM, FE tai FA
Itselleni myös jalkavaihteellinen puoliautomaatti passaa todella hyvin. Toki pelkästään käytettävyyttä ajatellen automaatti on se kaikista sujuvin, mutta itseäni taas kovassa askissa viehättää muut seikat. Työkäyttöä ja erityisesti vetohommia ajatellen kaikki teho on heti alkumetreistä lähtien pyörien käytössä. Kun tehoa on kuitenkin rajoitetusti on mukavaa saada maksimoitua sen käyttö. Variaattori hukkaa aina jonkinverran tehoja toimintaansa. Hitaan puolen lyhimmät vaihteet on ainakin tässä Catissa aivan perhanan lyhyet, joten vetovoimaa riittää. Maastossa ajettaessa isomman puolen ykkönen toimii melkein tilanteessa kuin tilanteessa, eikä vaihteisiin tarvitse juurikaan koskea. Jalkavaihteet on sujuvat käyttää ja kova aski on pomminvarmaa tekniikkaa. Lätäköissä liottaminen ei kuuluu omiin harrastuksiin, joten siinäkään mielessä ei ongelmaa ole.mikkoz kirjoitti:Turhaan täällä parjataan jalkavaihteista. Mun mielestä on hitsinpimpulan kätevää kun jalalla käytetään vaihteita niin saa käsillä keskittyä muuhun ohjastamiseen...
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: FM, FE tai FA
Ei täällä ole parjattu vaan kerrottu faktoja.
Jos lumi pakkaa polkimen alle kuten KWT:ssä joskus on käynyt, muuttuu vaihtaminen käytännössä mahdottomaksi.
Mun keukalo kerkeää vaihtamaan ja vinssamaan riittävän lyhyessä aikaikkunassa, että jaloille jää vaan olemisen posti. Jarruakaan ei ole oikealla puolella tätä lepoa riivaamassa.
Jos lumi pakkaa polkimen alle kuten KWT:ssä joskus on käynyt, muuttuu vaihtaminen käytännössä mahdottomaksi.
Mun keukalo kerkeää vaihtamaan ja vinssamaan riittävän lyhyessä aikaikkunassa, että jaloille jää vaan olemisen posti. Jarruakaan ei ole oikealla puolella tätä lepoa riivaamassa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Re: FM, FE tai FA
juu varautukaa ottaa piikkauskone mukaan talvella jos ajatte jäällä FM:vehkeellä...voin kokemuksella sanoa että vaikka on pakkaslumi niin se sulaa koneen lämmöstä ja jäätyy sen vaihdevivun ympärille,ja sitä on PALJON ja se on kovaa jäätä.ja maastoajelua ajatellen on jalat enemmän suojassa nappivaihteisella kun ei ole avonaiset kaukalot.vanhalla bluella oli välillä tiukat paikat kun kanto melkein runttaa varpaat jalkatappia vasten tai jäällä ei muistanut ottaa ruuvimeisseliä ja vasaraa mukaan...sit ajettiin kolmosella kun ei saanut jään takia vaihdetta vaihdettua.Roosa999 kirjoitti:Ei täällä ole parjattu vaan kerrottu faktoja.
Jos lumi pakkaa polkimen alle kuten KWT:ssä joskus on käynyt, muuttuu vaihtaminen käytännössä mahdottomaksi.
Mun keukalo kerkeää vaihtamaan ja vinssamaan riittävän lyhyessä aikaikkunassa, että jaloille jää vaan olemisen posti. Jarruakaan ei ole oikealla puolella tätä lepoa riivaamassa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 21 Helmi 2009 11:02
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800R XT-P -10
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: FM, FE tai FA
Itse taasen olen FM:n kannalla kun on tullut edellisessä elämässä harrastettua vuosia crossipyöriä. Nimittäin kovassa rallin ajossa soramontulla kun tangosta on pidettävä lujasti kiinni ei sama onnistunut nappeja räplätessä. Työkäytössä taasen nappivaihteisto on ehdoton jos joutuu paljon pakittelemaan. Olisin halunnut molemmat mutta toiseen oli tyydyttävä..
Niin ja tuosta lumen jäätymisestä polkimen alle ei ole ainakaan yhden talven perusteella kokemusta.

Niin ja tuosta lumen jäätymisestä polkimen alle ei ole ainakaan yhden talven perusteella kokemusta.
Re: FM, FE tai FA
Miksi ei mönkijässäni ole D1, D2, ESP nuppia, vaikka mönkijäesitteissä ja -käyttöohjekirjassa se näkyy olevan? Mönkijä on TRX 500 FA Rubicon (vm. 2009).
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: FM, FE tai FA
KWT 2010-tapahtumaan jos tulet, niin tiedät mistä puhutaan. Ja oheinen kuva puhuu...Kassu kirjoitti:
Niin ja tuosta lumen jäätymisestä polkimen alle ei ole ainakaan yhden talven perusteella kokemusta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: FM, FE tai FA
massey kirjoitti:Miksi ei mönkijässäni ole D1, D2, ESP nuppia, vaikka mönkijäesitteissä ja -käyttöohjekirjassa se näkyy olevan? Mönkijä on TRX 500 FA Rubicon (vm. 2009).
2009 malleissa pitäisi olla vain kytkin "auto/esp" kaasukäden puolella.


Re: FM, FE tai FA
Kyllä, tämmöinen auto/esp kytkin löytyy. Kiitos vastauksesta.
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: FM, FE tai FA
Mulla sama homma, mutta kysäisin asiaa maahantuojalta, kertoivat että 2009 loppuvuoden rupikonnissa D1 ja D2 on jätetty pois. Syynä kuulemma se että USAssa käyttäjät ei ole keskimäärin tienneet mitä sillä tehdään joten se on sitten jätetty pois. Itellä olis ollut ehkä käyttöäkin sille, mutta hyvä näinkin. Voimaa on silti riittänyt.kingi kirjoitti:massey kirjoitti:Miksi ei mönkijässäni ole D1, D2, ESP nuppia, vaikka mönkijäesitteissä ja -käyttöohjekirjassa se näkyy olevan? Mönkijä on TRX 500 FA Rubicon (vm. 2009).
2009 malleissa pitäisi olla vain kytkin "auto/esp" kaasukäden puolella.näin ilmeisesti myös sinulla
Onpahan vähemmän liikkuvia osia eli särkyvää.
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: FM, FE tai FA
kyllähän tuota rullaa tulee joskus pyöriteltyä vähän maaston mukaan.esimerkiksi tasaisessa maastossa ja hiekkateillä on mukavampi ajella "d2" asetuksella.mutta ilmankin varmasti pärjää. 

-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: FM, FE tai FA
jenkeistähän tuon ymmärtää ettei ne ymmärrä mutta minusta tuossa on iso ero kumpi alue käytössä.suurin mutta on tuossa se että pittää olla parkissa että alueen saa muutettua.onkohan mennyt loota liian harvaksi työ hommaan 

ja höh tietenkin se on honda
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Re: FM, FE tai FA
No jaa, kyllä jenkeistä löytyy myös harvinaisen terävääkin porukkaa vastapainoksi, sen vuoksi laitoin tuon "keskimäärin" sanan tuohon. Suomen armeijassakin koulutetaan sillä tasolla kuin yleisen tason on arvioitu olevantiennäyttäjä kirjoitti:jenkeistähän tuon ymmärtää ettei ne ymmärrä mutta minusta tuossa on iso ero kumpi alue käytössä.suurin mutta on tuossa se että pittää olla parkissa että alueen saa muutettua.onkohan mennyt loota liian harvaksi työ hommaan

Jokatapauksessa, kun tuo hevosvetoinen kyntöaura tulee Hondan perässä nikottelematta pahimmillaan 30cm syvyydellä vanhalla kesantopellolla, se on mun tarpeisiin riittävä. Siinä syvyydessä auran siipeä ei juuri näy maan pinnalla.
Aikaisemmin yritin samaa Linhailla matalemmalla syväyksellä ja silti se nöyrtyi tehtävän edessä. Kytkinkin muutti lopulta olemustaan kaasumaisen harmaaksi.
Välitykset Hondassa (500FA/FE) on parhaat mitä on eteen tullut varsinkin työhommissa, tosin noissa puutarhahommissa olis kyllä käyttöä vielä sille hitaan ykkösen puolikkaallekin. Aika näyttää joutuuko joku päivä asentamaan sen alennusvaihteen.
- takatuuppari
- 6WD
- Viestit: 707
- Liittynyt: 28 Joulu 2009 13:55
- Mönkijä:: Outlander XT-P -15, 650Pro
- Paikkakunta: Sastamala
Re: FM, FE tai FA
Päätin jatkaa tämän vanhan ketjun jatkoksi ettei tule miljoonaa ketjua samasta aiheesta
Eli aiheeseen kumpi on parempi hupiajossa 420fa vai fe? Minkä korkuiset renkaat on järkevä laittaa alle? Mitä hyviä/huonoja puolia laitteissa on? (en sitten halua väittelyä jäykkä vs. retkuperä) 


Nyk. Honda 420FM -08
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07
Nyk. Taxi-Outlander 650Pro -16
Nyk. "Tonnisonni" XT-P -15
ex. Honda 500fpe t3 -16
ex. Polaris sportsman 570 t3 -14
ex. Honda Rincon 650 -05
ex. Can-Am Outlander Max 500 t3 -13
ex. Honda 420fe -11
ex. Trapper 110 -07