kytkin luistaa
Re: kytkin luistaa
Meilt löytyy tollanen 650 rinconi ja on toi luistaminen ollut ongelmana jo jonkin aikaa. Öljyt on on kokeiltu ja täyttö yli ylärajan yms. Brandtillakaan ei asiaan osattu oikeen mitään sanoa. No ulkolaisilta foorumeilta löyty aika paljonkin ongelman kanssa paininneita ja ongelmana on ollut öljypumpun huonot o-rengastiivisteet. Asiaa tukee myös, että varaosaluetteloissa ko. tiivisteille on tulleet korvaavat tiivisteet. Mittailin tuossa öljynpaineet ja ovat selvästi alle arvojen, eli vika varmastikkin löytyy juuri noista tiivisteistä. No menevät tilaukseen ja kunhan vaan joudan niin vaihdan ne tiivisteet, että sittenhän ainakin näkee vaikutuksen. Onko muut rinconin omistajat törmänneet ongelmaan ja onko tiivisteiden vaihto korjannut vian?
crf450 ja rincon
-
- 6WD
- Viestit: 636
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 23:14
- Paikkakunta: koillismaa
Re: kytkin luistaa
Jep. Vika oli sielä missä epäilin, eli pari tiivistettä oli pettänyt. Hommaahan niiden vaihtamisessa oli ihan kiitettävästi ja aikaa meni, eli varmasti kallis tikki jos joutuu jossain teettämään. Osat nyt ei kauheen kalliita olleet. O-renkaat tais olla reilu 40e, eli onhan se varsin suolainen hinta 10:stä o-renkaasta. Varaosanumero tosiaan noissa oli vaihtunut ja uudet o-renkaat olivat ainakin eri värisiä, eli luultavasti materiaali tai kovuus vaihtunut, joten siksi en viitsinyt koittaa säästää ja ostaa "joitan" tiivisteitä alan liikkeestä. Hommaan tarvitsi lisäksi ulosvetäjän momentinmuuntimelle. Hondan oma oli jotain 80e pintaan, mutta löysin sopivan easyparts.nl liikkeestä, josta se tuli kustantamaan reilu 30e toimituskuluineen. Tais olla 500 piaggion ulosvetäjä 35x1 kierteellä. Millään yleisvetäjällä en lähtis leikkkimään, rikkoo vaan momentinmuuntimen.
Työ eteni suurinpiirtei: Moottori pois, lohkon irrtotus, momentinmuuntimen irrotus, sit pääs öljytpumppuun käsiks ja sit paketti kasaan. Lohkot on kasattu tiivisteliimalla, eli sitä pitää varata kans hommaan.
Jos jollakin on ongelmia rinconin luistamisen kanssa, ni kannattaa noi paineet mitata. Terveellä koneella tais olla 8bar 5000rpm kohilla, eli paineiden pitää aina kierrätettäessä rasituskin päällä nousta kevyesti toiselle kymmenelle. Muuten on vikaa luultavammin juuri noissa öljypumpun tiivisteissä.
Työ eteni suurinpiirtei: Moottori pois, lohkon irrtotus, momentinmuuntimen irrotus, sit pääs öljytpumppuun käsiks ja sit paketti kasaan. Lohkot on kasattu tiivisteliimalla, eli sitä pitää varata kans hommaan.
Jos jollakin on ongelmia rinconin luistamisen kanssa, ni kannattaa noi paineet mitata. Terveellä koneella tais olla 8bar 5000rpm kohilla, eli paineiden pitää aina kierrätettäessä rasituskin päällä nousta kevyesti toiselle kymmenelle. Muuten on vikaa luultavammin juuri noissa öljypumpun tiivisteissä.
crf450 ja rincon
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:54
- Mönkijä:: Honda Rincon 680 FA
- Paikkakunta: itä-uusimaa
Re: kytkin luistaa
Elikkä voitteko sanoa mitä öljyä pitäis käyttää 06 350 trx kun en viittis tota hondan omaa öljyä käyttää
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: kytkin luistaa
api luokitus se,sf tai sg
viskositeetti sae 10w-40
edellä mainitulla tavalla ohjeistaa ohjekirja.luulis löytyvän korvaava tuote.mikäs siinä hondan omassa litkussa on vikana??
viskositeetti sae 10w-40
edellä mainitulla tavalla ohjeistaa ohjekirja.luulis löytyvän korvaava tuote.mikäs siinä hondan omassa litkussa on vikana??
Re: kytkin luistaa
oliko oretnalla muuten minkä ikänen rinco? entä ajomäärä? meinaan,että onko asioilla mitään vaikutusta, entä huoltohistoria muuten?
ja alkoiko luistaa lopulta vallan,vaiko kylmänä vaan?
jouduitko koko kamiinan räjäyttämään aivan palasiksi??,,,ollu aikast rojekti sitten...
ja alkoiko luistaa lopulta vallan,vaiko kylmänä vaan?
jouduitko koko kamiinan räjäyttämään aivan palasiksi??,,,ollu aikast rojekti sitten...

honda foreman 500 & 680i rincon
Re: kytkin luistaa
-03. Ajotunteja en muista, mut ei toi nyt millään kauheella käytöllä ole ollu. Öljyt ja suodatin vaihdettu kerta vuoteen ja välil vähä muutaki. Rupes luistelee miten sattuu. Välillä vähemmän, välillä vähemmän. Ei tarvinnut pistää moottoria ihan palasiks. Riitti et otti etummaisen poskilohkon pois. Eli sylinteri, kampiakseli ja vaihteisto jäi paikoilleen.
Tais jossain olla mainintaa, et noi tiivistee ois vaihtunu -05, mut tais noilla jenkkifoorumeilla olla joku uudemmankin rinconin omistaja samojen ongelmien kanssa.
Tais jossain olla mainintaa, et noi tiivistee ois vaihtunu -05, mut tais noilla jenkkifoorumeilla olla joku uudemmankin rinconin omistaja samojen ongelmien kanssa.
crf450 ja rincon