Honda trx 350 fm/fe fourtrax

Keskustelua Honda mönkijöistä.
range
2WD

Viesti Kirjoittaja range »

Tuli viikonloppuna hankittua 350 honda. tosi makea peli!!! onko kellään kokemuksia käsien suojasta? Tai tavaralaatikosta etutelineelle?
Jylli
4WD

Viesti Kirjoittaja Jylli »

de_Lortto kirjoitti:minkälainen kytkin siinä manuaali mallisesa honda trx 350 FM :sä on?
Luulempa että siinä on perus "keskipakoisvoima kytkin", hieman kuin esimerkiksi moottorisahassa. Eli se on puoliautomaattinen (ei kytkin vipua). Vaihe sisään :arrow: kaasua :arrow: kaasu irti ja uus pykälä sisään. Ja kaikki tämä ilman kykimen käyttöä :wink:
Kestää ja keulii... :wink:
Best on Earth
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

onnea vaan munkin pulesta,tarvitaanko lisää honda-miehiä tänne kun nuo polle-miehet mollaa meitä 6-0... :D :wink:

niistä suojista,ostin itselleni acerbis-suojat,taitaa olla ihan enduropyörään tarkoitettu mutta sopi hyvin mun hondaan,ei tarvinnut kuin yhden kulman leikkaa vähän pois.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jylli kirjoitti:
de_Lortto kirjoitti:minkälainen kytkin siinä manuaali mallisesa honda trx 350 FM :sä on?
Luulempa että siinä on perus "keskipakoisvoima kytkin", hieman kuin esimerkiksi moottorisahassa. Eli se on puoliautomaattinen (ei kytkin vipua). Vaihe sisään :arrow: kaasua :arrow: kaasu irti ja uus pykälä sisään. Ja kaikki tämä ilman kykimen käyttöä :wink:
Luulo ei ole tiedon väärti!Kyllä siinä Hondassa on myös kytkin,Painat sitä jalallasi aina kun vaihdat vaihdetta.Toimii nimittäin vaihdepolkimella.Kokeileppa;paina vaihde päälle mutta älä vapauta vaihdepolinta,nosta kierroksia ja Honda ei liiku sillä kytkin luistaa.Vapauta kierrokset ja sitten jalkasi niin uudelleen kierrosten noustessa Honu kulkee. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
de_Lortto
4WD
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa Mönkijä: Honda Rincon Skype: de_Lortto

Viesti Kirjoittaja de_Lortto »

joo. siinä on semmonen kytkin ku niisä vanhoisa mankeisa :D eli ei kytkin vipua ollenkaan ja ko painaa sen vaihe vipu alas pohjasa niin kytkin on pohjasa, eikö?
blue Honda Trx
Tracks

samanlainen systeemi kuin minun vanhassa hondassa,eli jalkavaihteet ja pakki alhaalla yks ylöspäin oli vapaa ja vielä ylöspäin tuli vaihteet.ja kun nosti jalalla vaihteen päälle ja piti sitä ylhäällä oli ns.kytkin päällä,vasta kun jalan päästi irti oli vaihde päällä.

eli ihan kuten atc sanoi,paitsi että minä sain sen kuullostamaan monimutkaisemmalta :oops:
Jylli
4WD

Viesti Kirjoittaja Jylli »

atc/v-81 kirjoitti:
Jylli kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärti!Kyllä siinä Hondassa on myös kytkin,Painat sitä jalallasi aina kun vaihdat vaihdetta.Toimii nimittäin vaihdepolkimella.Kokeileppa;paina vaihde päälle mutta älä vapauta vaihdepolinta,nosta kierroksia ja Honda ei liiku sillä kytkin luistaa.Vapauta kierrokset ja sitten jalkasi niin uudelleen kierrosten noustessa Honu kulkee. :wink:
Juu kyllä Tämä oli atc tiedossa että äläpäs opeta isääs nussimaan :evil: Tarkoitin että ei tarvitse käyttää käsin kytkintä (Tiedon saanti tekstiksi välillä ylivoimaista :D)... :wink:
Best on Earth
ATC
Koheltaja (r)

Viesti Kirjoittaja ATC »

Jylli kirjoitti:
atc/v-81 kirjoitti:
Jylli kirjoitti: Luulempa että siinä on perus "keskipakoisvoima kytkin", hieman kuin esimerkiksi moottorisahassa. Eli se on puoliautomaattinen (ei kytkin vipua). Vaihe sisään :arrow: kaasua :arrow: kaasu irti ja uus pykälä sisään. Ja kaikki tämä ilman kykimen käyttöä :wink:
Juu kyllä Tämä oli atc tiedossa että äläpäs opeta isääs nussimaan :evil: Tarkoitin että ei tarvitse käyttää käsin kytkintä (Tiedon saanti tekstiksi välillä ylivoimaista :D)... :wink:
Luulempa kuitenkin että minä sopisin ikäni puolesta sinunkin isäksesi,eikä tässä ollut tarkoitus kuin oikaista luuloja.On siinä muuten myös se keskipakoiskytkinkin. :wink:
¤VETERAANIT¤
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

peupa
Noppeli

mönkijä hirvi ja puu hommiin

Viesti Kirjoittaja peupa »

luin paljo juttuja mutta vielä pari asiaa vaivaa. eli olen ajatellut uutta TRX 350 FE Fourtrax 4x4 mönkijää. käyttö olis syksyllä hirven vetoa ja puukuorman hakua mettästä. mutta riittääkö tuossa 350 teho. ja miten tuo nappivaihde. käykö se tuomoseen vai joutuuko ajaa ykkösellä kokoajan vai vaihtaako se pysähtymättä vaihettä jos hirvenruho on perässä. vai pitäskö laittaa automaatti vaihteinen.

ja sitten vielä renkaista. eli miksi ne on kaikissa nuin kapeat. eikö leveät läskit menis paremmin pehmeässä suossa.

ja jos tiedätte mitä minun pitäs mönkkärissä huomioida ku ostan niin kertokaa. mutta tuo TRX 350 FE Fourtrax 4x4 olis hinnalta soppeli. tai sitten jos löytää -05 vähänkäytetyn niin vois olla isompi jos siitä on hyötyä
blue Honda Trx
Tracks

Re: mönkijä hirvi ja puu hommiin

peupa kirjoitti:luin paljo juttuja mutta vielä pari asiaa vaivaa. eli olen ajatellut uutta TRX 350 FE Fourtrax 4x4 mönkijää. käyttö olis syksyllä hirven vetoa ja puukuorman hakua mettästä. mutta riittääkö tuossa 350 teho. ja miten tuo nappivaihde. käykö se tuomoseen vai joutuuko ajaa ykkösellä kokoajan vai vaihtaako se pysähtymättä vaihettä jos hirvenruho on perässä. vai pitäskö laittaa automaatti vaihteinen.

ja sitten vielä renkaista. eli miksi ne on kaikissa nuin kapeat. eikö leveät läskit menis paremmin pehmeässä suossa.

ja jos tiedätte mitä minun pitäs mönkkärissä huomioida ku ostan niin kertokaa. mutta tuo TRX 350 FE Fourtrax 4x4 olis hinnalta soppeli. tai sitten jos löytää -05 vähänkäytetyn niin vois olla isompi jos siitä on hyötyä
1 tai 2:vaihteella jos raahaat hirveä perässä niin ei taida hirveätä tarvetta tulla vaihtaa vielä kolmoseen...muuten hirvi saa jo melkoista kyytiä siellä perässä ettei ole kun tassu jäljellä narun päässä kun olet perillä... :D :wink:

saa ne vaihteet päällä vaikka raahaat kuormaa perässä,pitää vaan olla nopea ettei ehdi vauhdi hidastua jos on painavaa perässä.

leveitä läskejä ei ole varmaan senkään takia että syövät tehoa vähäsen ja kalliimpia.
peupa
Noppeli

joo eli sen saa ykköseltä vaihdettua kakkoselle nappivaihteella. no entä riittääkö tuomosessa pikkumönkkärissä 350, voima vetää hirveä vai joutuuko kaasupohjassa ajaan.
blue Honda Trx
Tracks

luulen että stat sitten minkälaisen mönkijän tahansa niin jos hirveä raahaa metsässä perässä saa antaa aikalailla happea mönkkärille että menee eteenpäin.ja variaattorilla vielä enemmän.
peupa
Noppeli

varmasti olis hyvä kampe. mutta ajattelin tuota -05 tai uudempaa sen pitkän takuun vuoksi joka niissä on. -04 mallissa ei taida enää takuuta olla ollenkaan.
ATC
Koheltaja (r)

Re: mönkijä hirvi ja puu hommiin

Viesti Kirjoittaja ATC »

peupa kirjoitti:luin paljo juttuja mutta vielä pari asiaa vaivaa. eli olen ajatellut uutta TRX 350 FE Fourtrax 4x4 mönkijää. käyttö olis syksyllä hirven vetoa ja puukuorman hakua mettästä. mutta riittääkö tuossa 350 teho. ja miten tuo nappivaihde. käykö se tuomoseen vai joutuuko ajaa ykkösellä kokoajan vai vaihtaako se pysähtymättä vaihettä jos hirvenruho on perässä. vai pitäskö laittaa automaatti vaihteinen.

Laitanpa tähän vastauksen, kun on tuolla Hondalla tullut eräskin hirvi haettua. Kyllä hirvi seuraa sievästi perässä ja tehot kyllä piisaa, paino yrittää ison elukan kohdalla välillä loppua kesken, mutta siitä selviää, kun ottaa kaverin kyytiin. Itse olen ajanut tuolla manuaalilla, joten nappivaihteista en tiedä mitään. Myöskin puita on tullut ajettua , mutta vain auton peräkärryllä talviteiltä, joten siitä ei sen enempää, kuin että ainakin se onnistui. Ostohetkellä yleensä saa laitteeseen semmoiset gummit kuin haluaa, ainakin täällä Oulussa, joten neuvottele kauppiaan kanssa, jos tarvitset isommat. Kyllä minä arvostan tuon Hondan hyvinkin korkealle, ja siitä saa työkalun vuosiksi. :wink:
¤VETERAANIT¤
Vastaa Viestiin