TRX500 FPA DCT

Keskustelua Honda mönkijöistä.
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Kohta 30h tuntia tullut laitteeseen, eikä oikeastaan mitään moittimista paitsi tehostin vois ehkä olla hieman tehokkaampi. Alusta pelaa loistavasti ja etulukko on todella pätevä, ei ole kyllä ikävä Polarista ja sen eri tahtiin pyöriviä periä. Vakiolla menty tähän asti, 28" renkaat on hankinnassa kunhan sais päätettyä mitkä
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Tänään tuli uudet tassut alle...mitä nyt kovalla tiellä kävin koittaa nii täristää alle 20kmh vauhissa, mutta sen jälkeen yhtä (epä)tasasta ku vakiorattailla. Jänkhäreitit on vielä kokematta, ei vaan malta huomiseen ootella! :D

Kuva
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
hape
6WD
Viestit: 621
Liittynyt: 28 Marras 2009 22:06
Mönkijä:: Honda 500FA
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja hape »

Miten on pecciksellä Honda palvellut? Sopisko tähän mitenkään 30" kumet vakiovanteilla. Jos astinlaudat rakentaa uusiksi. Vai ottaako kääntäessä kiinni keulan rakenteisiin? Onko tämä mainostettu alennusvaihde hitaampi kuin 500FA mallin hidaspuoli?
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Hyvin on palvellut, ei ole vikoja ollut ja ajettu nyt n.60h. Selvästi paras mönkijä millä oon ajellu, vaikee kuvitella miten tuota enää parantais, toki lisää tehoa vois olla. Ei tuohon kannate varmaankaan 30" laittaa vaikka ehkä mahtuisikin, voima loppuu. 28" menee ainakin heittämällä paikalleen kun noihin 27" jäi reilusti varaa.
En ole koskaan ajanut edellistä hydrostaatti mallia niin en tiiä sen hitaanpuolen nopeudesta, mutta tässä se on varmasti tarpeeksi hidas.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Päivitelläänpä vähän, talvi nyt ajettu ja tunteja tullut koneeseen noin sata. Ei vieläkään vikoja, ei pientäkään. Odotin että talven pakkasilla tulee käynnistys tai vaihdeprobleemaa, mutta ei näitäkään vaikka vekotin oli ulkona koko talven. Aikaisemmissa Hondissa ja Polleissa oli aina jotain mikä ois pitäny olla paremmin, nyt alkaa huumori loppua kun ei mitään keksi :D
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
ned kelly
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Maalis 2007 15:12

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ned kelly »

Käynnistyykö teillä muilla trx500 fpa dct omistajilla kyseinen laite heti kun starttinappiin koskee,itsellä starttauttaa aina jonkin aikaa ei kauaa mutta ei syty heti tulille olipa moottori kylmä taikka lämmin.Ajettu nyt noin 100km.Mistä moinen mahtaa johtua?Bensa 98.
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja keulii »

Vaiha tulppa.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Älä turhaan vaiha tulppaa, ellet ole konetta paljoa kylmänä käyttänyt/kierrättänyt, se hondan tulppa kestää "maailman tappiin" asti.

Mulla tuossa omassa foremanissa sama moottori kuin tässä, starttaus kestäää n. pari-kolme sekuntia ennenkuin lähtee tulille, harvoin käynnistyy "nano-sekunnissa" :D Sama kylmänä tahi lämpösenä, elä huolehdi turhia !
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Nykymoottoreissa ei ole nokka-akselin asentoanturia ja sen vuoksi moottorin pitää pyöriä pari kierrosta ennenkuin elektroniikka tunnistaa mikä tahti on menossa imusarjan alipaineesta. Ei välttämättä ole syynä tässä tapauksessa mutta joka tapauksessa pieni sahaus on normaalia käynnistettäessä.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
peccis
6WD
Viestit: 732
Liittynyt: 05 Syys 2006 19:43
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja peccis »

Mulla on sama homma tuon käynnistyksen suhteen, ei pamaha heti tulille
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minua kiinnostaisi tämä uusi rubicon FE-mallina, eikä tehostintakaan välttämättä tarvis (koska on hyvää jumppaa käsille maastoajo tehostamattomalla, ja muuten ei viitsi kuntoilla). olisi ilmeisesti aikalailla kevyempi verrattuna otsikon malliin, mitä pidän hyvänä pointtina.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mikäs tuo Rubiconin FE-malli on ? En ainakaan hondan mistään sivuilta löytänyt. :?:

Kevyimmillään tätä uutta rubiconia saa n.307 kiloisena, manuaalivaihteistolla eikä siinä ole tehostinta. (Malli: TRX500FM5)

Automaattilaatikko + tehostin -yhdistelmällä painoa on n. 326kg. (Malli: TRX500FA6)

Lähde: http://powersports.honda.com/2016/fourt ... tions.aspx

Tässä hondan mallissa tehostus on mielestäni aika jämpti, ei liian kevyt, eikä toisaalta liian raskas, joten ajotuntuma on säilynyt eikä ohjaus ole veltto.

Verrokkina Foreman TRX500FE2 (jäykkäperä) joka tehostimella + nappivaihteilla painaa n. 293kg ja ilman tehostinta n.285kg (TRX500FE1)

Edit. lisäilin tietoja
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

http://powersports.honda.com/2016/fourt ... n-4x4.aspx

Nopea vilkaisu. Foreman Rubicon:
- Aina resuperäinen
- Saa tehostajalla ja ilman
- Saa DTC:llä ja myös "FE" mallina
- Aina etulukolla
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Eipä taida olla FE-mallia, vaan jalkavaihteinen on se toinen vaihtoehto: https://www.youtube.com/watch?v=MwMn7GCVAyc
Viimeksi muokannut vaughan, 10 Tammi 2017 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: EDELLISEN VIESTIN LAINAUS POISTETTU TAAS!!!
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: TRX500 FPA DCT

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vastaa Viestiin