Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

http://www.motosport.com/FI/atv/oem-par ... INDER-HEAD

n:o 12. Onko tuo anturi, joka kytkee flektin ja/tai lämmön varoitusvalon?
Avatar
sf-atv
Tracks
Viestit: 992
Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja sf-atv »

Fred Scuttle kirjoitti:http://www.motosport.com/FI/atv/oem-par ... INDER-HEAD

n:o 12. Onko tuo anturi, joka kytkee flektin ja/tai lämmön varoitusvalon?
On. Joskus tuo unohtunut irti ja flekti pyörii silloin koko ajan.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Ok, kiitos.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Kuinka harvinaisia on tuon lämpötila-anturin viat, ja meneekö kerralla kokonaan mykäksi, vai voiko mennä silleen rikki, että kytkee liian aikaisin, tai myöhään?
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Jewha kirjoitti:Nyt tuli mielenkiintoinen ongelma kaverin 420 fe Hondaan. Eilen oltiin suht lämpimässä kelissä mönkimässä ja reilu tunnin ajon jälkeen rupes laite sammuilemaan. Kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti mutta heti kun annoit kaasua niin kierrosten laskiessa sammui. Siinä sitten ensihätään putsattiin ilmanputsari ja vaihdettiin tulppa. Ei muuta ku kone tulille ja taas toimii. Noh eikös se sitten hetken päästä alkanut tekemään ihan samaa. Päästiin siinä jokeen huljuttelemaan laitteita ja johan hävisi taas sammumis ongelmat. Jotenkin se liittyy koneen lämpenemiseen mutta mikä siellä voi mättää? Laite ei ole ihan uusi ja sillä on edellisinä kesinä ajettu ihan normisti.
Oliskos tähän ehdotuksia? Bensasuodatin tarkistettu eikä siellä ollut yhtään mitään roskaan viittaavaa. Syylari käytetty pöydällä puhdistuksessa, flekti pyörii normaalisti. Kyseessä siis 2010 vuoden malli.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Vettä tankissa? Mulla ollut vuosia sitten samaa murhetta ja siitä pääsi viinalla eroon.
Toinen voisi olla kaasuläpän asennontunnistin.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Toi on muuten ihan ihan hyvä vinkki ja helppo sulkea pois. Kaasuläpän asennontunnistimenkin taisi pystyä ite tsekkaamaan. Täytyypä tutustua korjaamomanariin.
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Eipä se vika poistu sitten millään. Viinat käytetty koneessa ja korjaamomanarin mukaan mittailtu ohmeja kaikkialta ruiskusta mistä vaan mahdollista. Venttiilin välykset tuli tarkisteltua myös.

Vika ilmaantuu reilun puolen tunnin ajon jälkeen. Eli kone pitää käyttää tosissaan lämpimäksi. Onko se tosiaan vietävä huoltoon piuhan päähän vikakoodeja lukemaan vai mitä tässä seuraavaksi tekisi?
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Nyt on ääninäytettä ongelmasta. Ongelma alkoi noin tunnin käyttämisen jälkeen. Rasituksesta riippuen tuntuu puolesta tunnista tuntiin milloin ongelmat ilmaantuu.
http://www.youtube.com/watch?v=hpPE4m0cu60
http://www.youtube.com/watch?v=nkUAZckzoaQ

Sitten oli virrat pois joku 5-10 sekuntia ja toimii täysin normaalisti taas jonkin aikaa kunnes ongelma palaa.
http://www.youtube.com/watch?v=3Qe6MvI4EFY

Mikä ihme tuossa voi olla? Se kumminkin ottaa kierroksia ihan normaalisti ongelman ollessa päällä mutta tyhjäkäynnille palatessa meinaa stumpata ja tarpeeksi leikkiessä stumppaa. Syylari on putsattu ja flekti on hetkittäin päällä hyvin satunnaisesti, eli ei pitäs käydä liian kuumanakaan? Onko tietoa missä tässä on muuten flektin anturi? Mitään ylimääräisiä valoja ei taulussa pala.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Voisko olla siinä nokka-akselissa olevasta puolipuristinsysteemistä (decompressor) kyse? Tosta äänestä tuli vaan mieleen?
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Toi äänihän tulee silloin kun kierrokset käy todella matalalla. Mun mielestä se on ihan normaalia, vai onko? Oletan et meinaat sitä säksätystä. Koneesta ei kuulu mitään ihmeellistä ääntä niin kauan kun kierrokset ei tipu tuonne stumppaamis taisteluihin.

edit. sitä ei tuossa videolla niin kuule kuinka matalalla kiekat käy. Se siis käy kierrosten laskiessa aivan sammumispisteessä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko vaan tyhjäkäynti liian pienellä, josta seuraa värinät? Minä kokeilisin kuitenkin käyttää konetta ilman termostaattia, jos se jumittaa, tai uudella termostaatilla.

http://www.youtube.com/watch?v=HL32UUx127Q
Avatar
Jewha
6WD
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:33

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jewha »

Ei ole tyhjäkäynti pienellä. Ongelman ilmetessäkin se käy tyhjäkäyntiä useamman tunnin ilman mitään ongelmia. Miksi se toimisi sen ensimmäisen 30-60 minuuttia ilman murheita jos olisi tyhjäkäynti liian pienellä?

Mitä toi termostaatti vaikuttaisi? Eikö kone ylikuumentuisi ja merkkivalo syttyisi jos ongelma olisi siinä? Se merkkivalo toimii, se on suolla tullut nähtyä kun syylari oli täynnä kuraa. Silloin ainakin flekti kävi yhtäjaksoisesti, nyt se vain silloin tällöin pyörähtää. Ei mikään mun mielestä viittaa siihen että kävisi kuumana.
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Juu pienet tikittelythän kuuluu Hondan kohdalla asiaan. Tuo kuulosti vaan sen verran voimakkaalta, mutta en tosiaan huomioinut että kierrokset laskee noin alas. Kännykkä myöskin korostaa tuon tyyppisiä ääniä.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Jos anturi hajalla,eikä kytke flektiä, ei myöskään merkkivalo syty.Yrittääkö vain se flekti käyntiin, vai pyöriikö edes muutamia sekuntteja?
Vastaa Viestiin