Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olin jo aiemmin ehdottamassa imuvuotoa, mut ei kehdannu. sf-atv:n tieto, jotta olis tyhjäkäyntisäädin kyseessä (idle air control), tukis hieman tuota. Joko tk-säätimen tiiviste vuotaa, tai muualla on imuvuotoa tai tk-säätiomen luistin kara on karstainen jollonka jumittais..(ohjataan alipaineella vai sähköllä vaiko miten?) Siis jos rakenne on edes sinnepäin mitä autoissa.
Kuumalla koneella ilmenee useimmiten aina kun pudottaa tyhjäkäynnille, muttei kylmällä?
Kuumalla koneella ilmenee useimmiten aina kun pudottaa tyhjäkäynnille, muttei kylmällä?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niinpä tietenkin, aivan sekaisin näistä antureista, moottoreista ja venttiileistä.
Tuommoinen näyttäis olevan:

Joo kuumalla koneella rupeaa stumppailemaan kun palaa tyhjäkäynnille.

Joo kuumalla koneella rupeaa stumppailemaan kun palaa tyhjäkäynnille.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juu, ja tiivisteet oli ok ja on nyt puhdistettu. Myös toimii kokeiltaessa ok, mutta siis ajossa satunnaisesti ei 

Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Omien kokemuksien mukaan toi karan putsaus on pelkkää tekohengitystä. Ominaisuudet ilmaantuu takasin melko pian puhdistuksen jälkeen. Mulla autossa tuo säädin on heti kaasuläpän kotelossa, ja samaan tilaan tulee venttiilikopasta huohotusletku. Huohotus sitten sotkee tuon karankin.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
-
- 3WD
- Viestit: 76
- Liittynyt: 16 Helmi 2013 20:48
- Mönkijä:: honda trx 500 fe
- Paikkakunta: hyvinkää/kanta-häme
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No niin nyt otin sen vaihteen vaihto moottorin irti.
Vähän likainen on, hiiliä mun mielestä jäljellä.
Noin 5mm ennen kuin ne johdot osuisi ankkuriin.
Nyt kun putsaan sen niin pitäiskö sit vaihteet pelata, alas ja ylös ilman ongelmia?
Onkohan toi anturi mikä moottorin vieressä on
Pakin joku systeemi kun tulee semmosseen akseliin joka puoli pyöreä?
Vähän likainen on, hiiliä mun mielestä jäljellä.
Noin 5mm ennen kuin ne johdot osuisi ankkuriin.
Nyt kun putsaan sen niin pitäiskö sit vaihteet pelata, alas ja ylös ilman ongelmia?
Onkohan toi anturi mikä moottorin vieressä on
Pakin joku systeemi kun tulee semmosseen akseliin joka puoli pyöreä?
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 27 Elo 2013 10:30
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vika löytyi! Kaasarin alipainekalvo oli venähtänyt aika lailla n.5mm.. Elikkä ilmeisesti ku kömpiä oli pystys niin löysä kalvo antoi periksi ja nosti uistia/neulaa ylöspäin= sai liikaa bensaa ja sammui! Kalliiksi vika tuli ku ostin orkkis suutimen/neula (50€) ja alipainekalvo/uisti (147€)!Bj Andy kirjoitti:Melkein tuota kannattaisi alkaa paikantamaan palauttamalla orkkis suuttimet ja tarkastamalla bensapinnan ym. Jutut.Rinkonimiäs kirjoitti:Sama juttu on menovesi vähis tai tankki täynnä. On vaan paskamaanen vika ku ei tahdo pysyä käynnis silloin just ku pitääs...kingi kirjoitti:Esiintyykö vika bensamäärästä riippumattaOma honda ruukasi joskus tehdä samaa kun menovesi oli vähissä.
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 01 Joulu 2013 16:46
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyseessä tälläinen muinaismuisto kuin TRX 300 -89.
Mikähän mahtaa olla vikana kun moottori alkaa ottaa itsekseen kierroksia, varsinkin lämpimällä koneella?
Oudoksi vian tekee, se että kierrokset palaavat normaaleiksi, kun mönkkäriä ravistelee.
Jokin kalvo kaiketi rikki, mutta miten tuo ravistelu voi vaikuttaa asiaan?
Mikähän mahtaa olla vikana kun moottori alkaa ottaa itsekseen kierroksia, varsinkin lämpimällä koneella?
Oudoksi vian tekee, se että kierrokset palaavat normaaleiksi, kun mönkkäriä ravistelee.
Jokin kalvo kaiketi rikki, mutta miten tuo ravistelu voi vaikuttaa asiaan?
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi! Mönkijä mallia fourtrax 420 vm.08 ja ajattelin kysellä jos joku tietäisi mistä lähteä vikaa etsimään kun tunkin saan hommattua. Elikkäs näyttäisi öljyä vuotavan vakio pohja panssarin taka osasta vasemman sekä oikean puolen pikku pulteista, onko pultit jotain öljy pultteja vai pelkkiä panssarin kiinnikkeitä?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Originaali panssari on kiinni ihan omissa kiinnikeissä. Jos öljyä on runsaasti, tarkista koneen öljyproppu, suodattimen kannen tiiviys.Suodatin on oikealla puolella alhaalla poskessa.
Tarkista myös, että Öljytikku on paikallaan. Honda tunkee öljyt ulos, jos tikku on pois.
Tarkista myös, että Öljytikku on paikallaan. Honda tunkee öljyt ulos, jos tikku on pois.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voiko öljyvuoto tulla takakardaanin juuresta (koneen päästä) ?
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Öljyproppu on kiinni sen katsoin ja myös öljy suodatin.. onko pohjassa muuta öljy proppuu josta voisi öljyä vuotaa, tuntu sormissa aika paksulta se öljy. voiko öljy päästä valumaan panssarin sisään kardaanin takapäästä?Roosa999 kirjoitti:Originaali panssari on kiinni ihan omissa kiinnikeissä. Jos öljyä on runsaasti, tarkista koneen öljyproppu, suodattimen kannen tiiviys.Suodatin on oikealla puolella alhaalla poskessa.
Tarkista myös, että Öljytikku on paikallaan. Honda tunkee öljyt ulos, jos tikku on pois.

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tarkista etuperän täyttö-tyhjennys sekä tarkistusproppu. Voi olla että jos on vuotanu niin on ölppä kulkenyt panssaria pitkin alespäin. Se on juu semmosta paksua ja väriltään ei läheskään niin tummaa kuin moottoriöljy, tai no riippuu miten kaukan on pyörinyt, mutta ei pikimustaa pitäs olla.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
kuullostaa aika lailla että voisikin olla tuo ongelma kyseessä..öljyä tulee siis tuolta mustan panssarin alimmat pultit oikea ja vasen puoli, ihmetyttää ettei muista paikoista sitten vuoda kuin tuolta takanta. mutta Kiitos teille! täytyy käydä kiristelemään pultteja ja käydä selvittää.ViiMax kirjoitti:Tarkista etuperän täyttö-tyhjennys sekä tarkistusproppu. Voi olla että jos on vuotanu niin on ölppä kulkenyt panssaria pitkin alespäin. Se on juu semmosta paksua ja väriltään ei läheskään niin tummaa kuin moottoriöljy, tai no riippuu miten kaukan on pyörinyt, mutta ei pikimustaa pitäs olla.

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Nooniin. elikkä mönkkärin panssari irrotettu ja löytyipä lohkosta pieniä halkeamia puhdistin panssarin jonka jälkeen ei mitään vuotoja mutta nyt se on vuotanut taas moottori öljyä!! edellisellä omistajalta jäänyt kertomatta että kiveen tönässyt ilman panssarii ku ei siinä panssarissa mitään naarmuja ole! ilmeisesti rasittunu käytössä ja käyny vuotaa halkeemista, mutta huomenna menee taas panssari irrotukseen. onkohan lohkoa mahdollista korjata millään tapaan halkeamien osalta?
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ota maukkis kuvia niistä halkeamista, niin arvioidaan raadilla niitä.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa