Polariksen lukosta sen verran että molemmilla etupyörillä ja toisessa takapyörässä (330 Magnum) on saman tyyliset tunnistimen kuin autossa ABS järjestelmässä. Nämä anturit kertovat tietokoneelle rankaiden välisen pyörimiseron jonka perusteella kompuutteri kytkee/irroittaa etulukkoa.
Sen verran vielä siitä piuhan katkeamisesta että voihan siitä Hondasta mennä etujarruletku poikki, silloin ei saa "lukkoa" päälle...
Sinänsä huvittava keskustelu että ne jotka ovat yleensä huutelemassa vieraisiin pöytiin toisten merkkien puutteista ja vioista ei tällä hetkellä tiedä onko omassa laitteessa minkälainen lukko ja mikä on sen toimintaperiaate. Ollaan vielä toisissa keskusteluissa huudeltu että 3-vetoisella pärjää vallan mainiosti eikä lukkoja olla kaivattu, nyt sitten onkin selvinnyt että niissä onkin jonkinlainen lukko ja siitä ollaan oltu autuaan tietämättömiä. Perverssiä eikö totta...

Jos siellä etuperässä on todellakin toimiva lukko niin miksi tämä lukko ja sen sielunelämä ei ole yhdellekkään omistajalle yksiselitteisen selkeä asia toimintansa puolesta?
Edelleen peräänkuulutan puhdasta faktaa, en mutuja tai arvailuja. Jos mulla olisi Honda niin etuperä olisi tallila palasina ja lukon ketale syvässä tutkinnassa.