ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Honta ensihuollettu, Sefotec Riihimäessä. Hinta 160€, edullinen, nopea ja luotettava paikka. Kiitokset vielä tätäkin kautta Sepolle !
-
- Noppeli
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25 Maalis 2013 19:43
- Mönkijä:: yamaha grizzly 700
- Paikkakunta: Haapavesi
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Paljonko on kendan renkaiden kuvion korkeus? Itsellä kuvio kulunut jo takasissa 15mm. edessä 12mm. keskeltä mitattuna.
Että onko uusissa miten paljon pintaa, kannattaako vielä uusia renkaita.
Että onko uusissa miten paljon pintaa, kannattaako vielä uusia renkaita.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Näissä mun 4-ply / 27":ssa on lienee palan korkeus uutena n.22mm. Näistä k299-sarjalaisista on useempaa eri variaatiota, on 4-ply ja 6-ply. Kendan sivuilla uudet mallit on kaikki 6-ply, mulla on vielä tätä vanhempaa sarjaa. Nuo kendan sivut eivät näytä speksejä 27x10x12 ja 27x12x12 joten kootkin ovat uusiin hieman muuttuneet... Ja tilalle on tullut 27x9x12 / 27x11x12 jne...
Uusimistarve jokaisen oma asia...
Edit. muokkailin tietoja oikeampaan suuntaan.
Uusimistarve jokaisen oma asia...
Edit. muokkailin tietoja oikeampaan suuntaan.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Honduriinilla tänään pikkuhommia.
Raivaussahan jätöksiä pari kärrillistä tuli kuskailtua. Nää on vähän tämmösiä hommia, että tekiskö kottikärryllä, mutta onhan se mukava välillä ajellakin

Iltapuhteeksi käytiin vielä tekemässä nappulapuuta takan lämmitykseen paksummista risuista ja tulihan noita melkeen kuuppakärryllinen nii sai edes jotain vetämistä honukalle. Hyvin on laite pelannu, vaan kuumottaa kovasti se uusittu rubiconi.

Pitäs varmaan ostaa isompi kärry, taikka sitten jo "olemassa-olevaan" telikärryyn ostaa jostain semmonen lava tai tehdä itse. Sinänsä ei pellistä työstäminen paljoo houkuta, eikä tosin ole koneitakaan niiden taivutteluihin.
Raivaussahan jätöksiä pari kärrillistä tuli kuskailtua. Nää on vähän tämmösiä hommia, että tekiskö kottikärryllä, mutta onhan se mukava välillä ajellakin


Iltapuhteeksi käytiin vielä tekemässä nappulapuuta takan lämmitykseen paksummista risuista ja tulihan noita melkeen kuuppakärryllinen nii sai edes jotain vetämistä honukalle. Hyvin on laite pelannu, vaan kuumottaa kovasti se uusittu rubiconi.

Pitäs varmaan ostaa isompi kärry, taikka sitten jo "olemassa-olevaan" telikärryyn ostaa jostain semmonen lava tai tehdä itse. Sinänsä ei pellistä työstäminen paljoo houkuta, eikä tosin ole koneitakaan niiden taivutteluihin.
- sf-atv
- Tracks
- Viestit: 992
- Liittynyt: 21 Marras 2008 11:07
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Paikkakunta: Riihimäki
- Viesti:
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Kannattaisi ehkä kysyä jostain peltifirmasta jos vaikka tekisikin edullisesti peltiosat. Itse olen joskus myönteisesti yllättynyt hinnasta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Jossain näin ihan valmiita verkkolaitoja näihin kärryihin. Ei vaan sattunut nyt googlella osumaan...
Mukavia hommiahan nuo on. Eipä juuri malta kottikärryillä lykkiä menemään. 


-
- 3WD
- Viestit: 87
- Liittynyt: 11 Huhti 2014 21:16
- Mönkijä:: Can am
- Paikkakunta: Tunturilappi
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Tais Viimaxi tarkoittaa "olemassa olevalla" toista kärryä, johon lavaa meinas... Tuohon jos vielä laitoja korottaa, niin nurin on joka mättäällä 

Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Juu tinke oikeassa, eli ihan semmoseen teli "tukkikärryyn" olisi lava hankinnan alla. Jossain kattelin 290-390e niitten maksavan, mutta täyttä varmuutta sopivuudesta ei ole. Ja muisti nyt pätkii vielä senkin puolesta etten muista mistä oikeen sen ostin kun aikaa on 5-6 vuotta jo. Ilmeisesti jonninsortin kiinan-tuotos se on, vaikkakin väsymättä palvellut tähän päivään osti runkonsa puolesta. Kumit vähän falskaa ilmoja lävitse, mutta kyllä sillä vielä pärjää.
Onko noille kiinankärreille joku standardi-mittainen lava jossain myynnissä, tietääkö kukaan ?
Tuota yo. kuvassa olevaa 1-akselista kärriä ei passaa korottaa, muutoin on nurin joka nypyn kohilla kun ei aina malta kilpikonnavauhtia ajella
Onko noille kiinankärreille joku standardi-mittainen lava jossain myynnissä, tietääkö kukaan ?
Tuota yo. kuvassa olevaa 1-akselista kärriä ei passaa korottaa, muutoin on nurin joka nypyn kohilla kun ei aina malta kilpikonnavauhtia ajella

-
- 4WD
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Touko 2012 21:00
- Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3
- Paikkakunta: Tuusula
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Mun kärry näyttää samalta ja on emppu nimeltään. Ostettu allrightista lavan kanssa. Uskon että sieltä saat lavan siihen
Kawasaki KLF 300 Bayou-1989
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017
Uudenmaan Mönkijät Ry
Kawasaki KVF 300A -2002
Can Am 570 Pro T3 -2017
Uudenmaan Mönkijät Ry
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Puuilossa koko kärry lavoineen 890e. IKH myy lavaa erikseen
http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarvikk ... t#!tid5091
http://www.ikh.fi/Peravaunut_ja_tarvikk ... t#!tid5091
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Nyt on takanostolaite hommattu, Kolpin-merkkinen. 152cm takalanalla + lautas/jousiäkeillä.

Pari viikkoa pitää odotella hondan asennussarjaa, muuttuneen perärakenteen vuoksi aiemman mallin foreman-kiinnikkeet ei sovi tähän. Uusi asennussarja kulkee kolpin/atlok tuotenumerolla 85140.
Pikaisella tutkimisella varsin toimivan ja jämerän oloinen laitos. Asennussarjan tultua pääsee laittamaan paikoilleen niin näkee mitä tuo on syönyt

Pari viikkoa pitää odotella hondan asennussarjaa, muuttuneen perärakenteen vuoksi aiemman mallin foreman-kiinnikkeet ei sovi tähän. Uusi asennussarja kulkee kolpin/atlok tuotenumerolla 85140.
Pikaisella tutkimisella varsin toimivan ja jämerän oloinen laitos. Asennussarjan tultua pääsee laittamaan paikoilleen niin näkee mitä tuo on syönyt

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: ViiMax:in Honda TRX500FPE 2014
Tänään oli tarkoitus asennella warnin lumiaurakiinnikettä paikoilleen, mutta perhanan mönkkäri oli yön taivasalla ja aivan lumisena/kakkasena sitten talliin sisälle ja asennuspuuhiin.

Kyseessä siis warnin etukiinnitteisen lumiauran kiinnityssarjan asennus. Asennussarja koostuu vanhasta poiketen 5:stä osasta, vanhan 3:n osan sijaan. Tässä on siis vähän enemmän asentamista, mutta jos kaikki menee niinkuin leffassa eikä ole tukivarsisuojia tiellä niin hommassa menee n.tunti.

No tarkemmin tutkittua tulin siihen johtopäätökseen ettei tuota asennuspetiä saa paikoilleen koska minulla on iron balticin vinssipeti. Jouduin siis irroittaamaan vinssin sekä purkamaan keulan jotta sain baltcin pedin pois.. Eli tulihan sitä purkamishommaa taas mukavasti. Myöskin balticin tukivarsisuojista jouduin feinillä ottamaan kaistaleet tieltä pois.

No, sain sentään lumiraurakiinnikkeen yhden asennusraudan laitettua paikoilleen, huomenna homma jatkuu kun saan warnin oman vinssipedin. Ja hox, jos joku tarttee tähän uuteen hondaan iron balticin vinssipetiä niin minulla on nyt yksi ylimääräinen, myöskin ylimääräinen vinssin rullaohjain löytyy.
Tässä asennusraudan takaosa jo paikoillaan. Raudan väkertäminen paikoilleen sekä U-pulttien muttereiden kiristys ei ole suomalaisten sormien hommaa. Asennusraudan sisemmät U-pulttien kierteet tulee niin lähelle etuperää että sinne ei meinaa mikään työkalu sopia. Eli räikkä + 2 niveltä sekä hermojen pinnistely edesauttoi asennusta, huomiselle loppuasennukselle pitänee varata pari olutta


Kyseessä siis warnin etukiinnitteisen lumiauran kiinnityssarjan asennus. Asennussarja koostuu vanhasta poiketen 5:stä osasta, vanhan 3:n osan sijaan. Tässä on siis vähän enemmän asentamista, mutta jos kaikki menee niinkuin leffassa eikä ole tukivarsisuojia tiellä niin hommassa menee n.tunti.

No tarkemmin tutkittua tulin siihen johtopäätökseen ettei tuota asennuspetiä saa paikoilleen koska minulla on iron balticin vinssipeti. Jouduin siis irroittaamaan vinssin sekä purkamaan keulan jotta sain baltcin pedin pois.. Eli tulihan sitä purkamishommaa taas mukavasti. Myöskin balticin tukivarsisuojista jouduin feinillä ottamaan kaistaleet tieltä pois.

No, sain sentään lumiraurakiinnikkeen yhden asennusraudan laitettua paikoilleen, huomenna homma jatkuu kun saan warnin oman vinssipedin. Ja hox, jos joku tarttee tähän uuteen hondaan iron balticin vinssipetiä niin minulla on nyt yksi ylimääräinen, myöskin ylimääräinen vinssin rullaohjain löytyy.
Tässä asennusraudan takaosa jo paikoillaan. Raudan väkertäminen paikoilleen sekä U-pulttien muttereiden kiristys ei ole suomalaisten sormien hommaa. Asennusraudan sisemmät U-pulttien kierteet tulee niin lähelle etuperää että sinne ei meinaa mikään työkalu sopia. Eli räikkä + 2 niveltä sekä hermojen pinnistely edesauttoi asennusta, huomiselle loppuasennukselle pitänee varata pari olutta

