Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Missä originaali säädin 69€?
ilallu
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Heinä 2008 19:17

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ilallu »

Jyväskylässä paikallaisella Honda liikeellä (jos nyt oikein muistan), Jenkkilässä maksaa n. 70 dollaria, joten hyvin mahdollista että muistan oikein, joka tapauksessa 200€ on ryöstöä 420:nen säätimestä :twisted:
ilallu
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Heinä 2008 19:17

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ilallu »

Roosa999 kirjoitti:Ihkauuden eli uudessa 420/500 Hondassa pitäisi olla selkeämpi angle sensor, eli Hall anturilla toimiva, jossa selkeät portaat Hiilipotikan sijaan.
Hyvä, en ymmärrä miksi tuommonen potikka on tuolla ;) (minkä tehtävä on vain kertoa eculle, että siirtomoottori lopettaa vedon?), luulisi muutaman asennon riittävän...
Tiedä häntä...
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Olikohan 205, tai 209€ Tarvikekeskuksella Rovaniemellä. Tuommoiset hintaerot merkkiliikkeessä ihmetyttää.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä sen tehtävä on kertoa, mikä vaihde on pesässä.
- Mittarille tieto
- Estää 1<->R vaihtamisen, jos laite liikkuu
- Estää väärän vaihdon alaspäin, jos mahdollisuus rynnätä ylikierroksille.

en osaa sanoa jos säätää jotain ruiskussa, sytkässä, jne, mutta sekin mahdollista.
-
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
jiiipee
6WD
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
Paikkakunta: Jokela

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jiiipee »

Tämä roosan mainitsemat muutokset tuli 2012 mallin fec foremaniin, sillloin tapahtuneen päivitysten myötä.
Ulkona.
ilallu
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Heinä 2008 19:17

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ilallu »

Roosa999 kirjoitti:Kyllä sen tehtävä on kertoa, mikä vaihde on pesässä.
- Mittarille tieto
- Estää 1<->R vaihtamisen, jos laite liikkuu
- Estää väärän vaihdon alaspäin, jos mahdollisuus rynnätä ylikierroksille.

en osaa sanoa jos säätää jotain ruiskussa, sytkässä, jne, mutta sekin mahdollista.
-

Ei kyllä taida kertoa ainakaan 350/420:ssa mikä vaihde on pesässä, siihen on oma anturi (gear position switch)
eikä kyllä taida estää tuota vaihtamistakaan tai väärää vaihtoa, uskon, että sen tehtävä on todeta ECU:lle, että nyt moottori
oikeasti siirsi vaihdetta. Voipi myös kertoa ECU:lle, että lopeta moottorin veto...

Tietävämmät korjatkaa, jos olen väärässä ;)
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Hmm. Pitänee tulkita skema uusiksi....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Raidetangon päät

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Mitäköhän maksaa marmoritiskillä Foremaniin?
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Vaihdoin Foreman TRX 450:een kaikki raidetangon päät, ja vaikka yritin laittaa tangot samaan mittaan kuin oli aiemmin, niin erityisen kevyt muuttui hieman raskaammaksi. En hoksannut mitata aurauskulmaa ennen remonttia, joten kysymys on, että onkohan ohjaus keveimmillään hitaassa ajossa, kun aurauskulma on 0?
Jussipuujalka
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:18
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Eura

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jussipuujalka »

Jospa tätä olisi jollekin apua, haulla en aiempaa mainintaa ongelmasta löytänyt:

Tuli ensimmäinen varsinainen ongelma Rinconin kanssa.
Eilen laitoin laitteen pärisemään niin ei tahtonut käydä tyhjäkäyntiä. Moottorin lämmetessä tila senkun pahentui, vaihteen kun laittoi päälle niin sammui välittömästi.

Kierroksia kun antoi niin kierrokset seilasi ja oli sellaista tukehtumista havaittavissa.
FI valo alkoi (PGM-FI) vilkkua joten lopetin käytön.

Ensimmäinen asia joka tuli mieleen oli huono akku, tuntui kaukaa haetulta kun ajattelin "magneton" pitävän mottorin käynnissä ollessa jännitteen/virran riittävänä.

Pilasin akun talvella ylläpitolaturilla (C-TEK), tässä onkin ensimmäinen opetus, älä käytä ylläpitoon laturia (josta löytyy siteltä muitakin esimerkkejä).

Akku mennyt niin huonoksi että olen käyttänyt käynnistykseen kaapeleita. Myös Broncon vinssin kontaktori syö akkua. Akku oli siis ihan finito.

Hain uuden akun ja kas vaan, ongelma poistui.

Mielessä oli jo:
* Laitoin eilen bensiiniä lisää, vettä tms joukossa?
* Sammutin mönkkärin kuumana edellisenä käyttökertana, puhallinkin taisi pyöriä, minkä sammuttaessa totesin. Mielessä oli jo palanut kansipahvi tms.

Ei kun kova ajoa
exsailor
4WD
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
Paikkakunta: Pori

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja exsailor »

Mulla on jatkuvassa käytössä ollut Benton-ylläpitolaturi jo neljättä vuotta, siinä on max latausvirta 1 amp. Se on käytössä kesät ja talvet. Akku on alkuperäinen Hondan akku ja Honda on -07 mallia. Mitään ongelmia ei ole koko aikana ollut. Näiden pikkuakkujen ylläpidot ei tarvi olla suurempia kun e.m.-kokoiset. Pakkasilmoillakin kone lähtee käyntiin kuin palmun alta. Ostin tämän laturin, kun ajattelin että muuten tuo vanha akku saattaa olla pakkasilla kypsä. Tämä on ainakin ollut hyvä ratkaisu omasta mielestäni.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
Jussipuujalka
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:18
Mönkijä:: Honda Rincon
Paikkakunta: Eura

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Jussipuujalka »

Laturini on CTEK:n XS3600 joka ilmoittaa "moottoripyörä" moodissa 14.4V/0.8A
Aloitin ylläpitolataus toimet ehkä noin vuosi sitten kun akku alkoi olla jo aika huonossa hapessa, liekö sillä syytä?

MUOKS: Uuden akun ostin Rauman Akusta jonka myyjälle asiasta mainitsin. Hän sanoi myös että näitä ei saisi pitää ylläpitolatauksessa.
jtk
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 29 Marras 2012 14:01

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jtk »

Itse en ole ikinä pitänyt moottoripyörän akkua ylläpitolatauksessa talven yli. en ole edes irroittanut akkua pyörästä. Pyörä seisoo lämpimässä tallissa. Yhdessäkään pyörässä ei ollut akun kanssa koskaan ongelmia. Voi olla tietysti hyvää tuuriakin. Veneen akun olen ladannut kerran tai pari talven aikana, en pitänyt ylläpitolaturissa ja hyvin on näyttänyt toimivan.
exsailor
4WD
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
Paikkakunta: Pori

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja exsailor »

Kertoiko myyjä mitään erityistä syytä moiseen neuvoon? Siinähän on kysymys vaan pienillä virroilla tapahtuvasta ylläpidosta, eikä mulla ainakaan ole ollut mitään hämminkiä koko hommassa.
Yleensä ylläpitolatauksella on todettu akun ikää lisäävä vaikutus.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
Vastaa Viestiin