Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Missä originaali säädin 69€?
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jyväskylässä paikallaisella Honda liikeellä (jos nyt oikein muistan), Jenkkilässä maksaa n. 70 dollaria, joten hyvin mahdollista että muistan oikein, joka tapauksessa 200€ on ryöstöä 420:nen säätimestä 

Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hyvä, en ymmärrä miksi tuommonen potikka on tuollaRoosa999 kirjoitti:Ihkauuden eli uudessa 420/500 Hondassa pitäisi olla selkeämpi angle sensor, eli Hall anturilla toimiva, jossa selkeät portaat Hiilipotikan sijaan.

Tiedä häntä...
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Olikohan 205, tai 209€ Tarvikekeskuksella Rovaniemellä. Tuommoiset hintaerot merkkiliikkeessä ihmetyttää.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kyllä sen tehtävä on kertoa, mikä vaihde on pesässä.
- Mittarille tieto
- Estää 1<->R vaihtamisen, jos laite liikkuu
- Estää väärän vaihdon alaspäin, jos mahdollisuus rynnätä ylikierroksille.
en osaa sanoa jos säätää jotain ruiskussa, sytkässä, jne, mutta sekin mahdollista.
-
- Mittarille tieto
- Estää 1<->R vaihtamisen, jos laite liikkuu
- Estää väärän vaihdon alaspäin, jos mahdollisuus rynnätä ylikierroksille.
en osaa sanoa jos säätää jotain ruiskussa, sytkässä, jne, mutta sekin mahdollista.
-
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 736
- Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
- Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
- Paikkakunta: Jokela
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tämä roosan mainitsemat muutokset tuli 2012 mallin fec foremaniin, sillloin tapahtuneen päivitysten myötä.
Ulkona.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Roosa999 kirjoitti:Kyllä sen tehtävä on kertoa, mikä vaihde on pesässä.
- Mittarille tieto
- Estää 1<->R vaihtamisen, jos laite liikkuu
- Estää väärän vaihdon alaspäin, jos mahdollisuus rynnätä ylikierroksille.
en osaa sanoa jos säätää jotain ruiskussa, sytkässä, jne, mutta sekin mahdollista.
-
Ei kyllä taida kertoa ainakaan 350/420:ssa mikä vaihde on pesässä, siihen on oma anturi (gear position switch)
eikä kyllä taida estää tuota vaihtamistakaan tai väärää vaihtoa, uskon, että sen tehtävä on todeta ECU:lle, että nyt moottori
oikeasti siirsi vaihdetta. Voipi myös kertoa ECU:lle, että lopeta moottorin veto...
Tietävämmät korjatkaa, jos olen väärässä

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Hmm. Pitänee tulkita skema uusiksi....
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Raidetangon päät
Mitäköhän maksaa marmoritiskillä Foremaniin?
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaihdoin Foreman TRX 450:een kaikki raidetangon päät, ja vaikka yritin laittaa tangot samaan mittaan kuin oli aiemmin, niin erityisen kevyt muuttui hieman raskaammaksi. En hoksannut mitata aurauskulmaa ennen remonttia, joten kysymys on, että onkohan ohjaus keveimmillään hitaassa ajossa, kun aurauskulma on 0?
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:18
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Eura
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jospa tätä olisi jollekin apua, haulla en aiempaa mainintaa ongelmasta löytänyt:
Tuli ensimmäinen varsinainen ongelma Rinconin kanssa.
Eilen laitoin laitteen pärisemään niin ei tahtonut käydä tyhjäkäyntiä. Moottorin lämmetessä tila senkun pahentui, vaihteen kun laittoi päälle niin sammui välittömästi.
Kierroksia kun antoi niin kierrokset seilasi ja oli sellaista tukehtumista havaittavissa.
FI valo alkoi (PGM-FI) vilkkua joten lopetin käytön.
Ensimmäinen asia joka tuli mieleen oli huono akku, tuntui kaukaa haetulta kun ajattelin "magneton" pitävän mottorin käynnissä ollessa jännitteen/virran riittävänä.
Pilasin akun talvella ylläpitolaturilla (C-TEK), tässä onkin ensimmäinen opetus, älä käytä ylläpitoon laturia (josta löytyy siteltä muitakin esimerkkejä).
Akku mennyt niin huonoksi että olen käyttänyt käynnistykseen kaapeleita. Myös Broncon vinssin kontaktori syö akkua. Akku oli siis ihan finito.
Hain uuden akun ja kas vaan, ongelma poistui.
Mielessä oli jo:
* Laitoin eilen bensiiniä lisää, vettä tms joukossa?
* Sammutin mönkkärin kuumana edellisenä käyttökertana, puhallinkin taisi pyöriä, minkä sammuttaessa totesin. Mielessä oli jo palanut kansipahvi tms.
Ei kun kova ajoa
Tuli ensimmäinen varsinainen ongelma Rinconin kanssa.
Eilen laitoin laitteen pärisemään niin ei tahtonut käydä tyhjäkäyntiä. Moottorin lämmetessä tila senkun pahentui, vaihteen kun laittoi päälle niin sammui välittömästi.
Kierroksia kun antoi niin kierrokset seilasi ja oli sellaista tukehtumista havaittavissa.
FI valo alkoi (PGM-FI) vilkkua joten lopetin käytön.
Ensimmäinen asia joka tuli mieleen oli huono akku, tuntui kaukaa haetulta kun ajattelin "magneton" pitävän mottorin käynnissä ollessa jännitteen/virran riittävänä.
Pilasin akun talvella ylläpitolaturilla (C-TEK), tässä onkin ensimmäinen opetus, älä käytä ylläpitoon laturia (josta löytyy siteltä muitakin esimerkkejä).
Akku mennyt niin huonoksi että olen käyttänyt käynnistykseen kaapeleita. Myös Broncon vinssin kontaktori syö akkua. Akku oli siis ihan finito.
Hain uuden akun ja kas vaan, ongelma poistui.
Mielessä oli jo:
* Laitoin eilen bensiiniä lisää, vettä tms joukossa?
* Sammutin mönkkärin kuumana edellisenä käyttökertana, puhallinkin taisi pyöriä, minkä sammuttaessa totesin. Mielessä oli jo palanut kansipahvi tms.
Ei kun kova ajoa
-
- 4WD
- Viestit: 200
- Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
- Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
- Paikkakunta: Pori
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla on jatkuvassa käytössä ollut Benton-ylläpitolaturi jo neljättä vuotta, siinä on max latausvirta 1 amp. Se on käytössä kesät ja talvet. Akku on alkuperäinen Hondan akku ja Honda on -07 mallia. Mitään ongelmia ei ole koko aikana ollut. Näiden pikkuakkujen ylläpidot ei tarvi olla suurempia kun e.m.-kokoiset. Pakkasilmoillakin kone lähtee käyntiin kuin palmun alta. Ostin tämän laturin, kun ajattelin että muuten tuo vanha akku saattaa olla pakkasilla kypsä. Tämä on ainakin ollut hyvä ratkaisu omasta mielestäni.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 11 Helmi 2009 20:18
- Mönkijä:: Honda Rincon
- Paikkakunta: Eura
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Laturini on CTEK:n XS3600 joka ilmoittaa "moottoripyörä" moodissa 14.4V/0.8A
Aloitin ylläpitolataus toimet ehkä noin vuosi sitten kun akku alkoi olla jo aika huonossa hapessa, liekö sillä syytä?
MUOKS: Uuden akun ostin Rauman Akusta jonka myyjälle asiasta mainitsin. Hän sanoi myös että näitä ei saisi pitää ylläpitolatauksessa.
Aloitin ylläpitolataus toimet ehkä noin vuosi sitten kun akku alkoi olla jo aika huonossa hapessa, liekö sillä syytä?
MUOKS: Uuden akun ostin Rauman Akusta jonka myyjälle asiasta mainitsin. Hän sanoi myös että näitä ei saisi pitää ylläpitolatauksessa.
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itse en ole ikinä pitänyt moottoripyörän akkua ylläpitolatauksessa talven yli. en ole edes irroittanut akkua pyörästä. Pyörä seisoo lämpimässä tallissa. Yhdessäkään pyörässä ei ollut akun kanssa koskaan ongelmia. Voi olla tietysti hyvää tuuriakin. Veneen akun olen ladannut kerran tai pari talven aikana, en pitänyt ylläpitolaturissa ja hyvin on näyttänyt toimivan.
-
- 4WD
- Viestit: 200
- Liittynyt: 11 Maalis 2011 11:23
- Mönkijä:: Honda Rubicon FA 500
- Paikkakunta: Pori
Re: Hondan Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kertoiko myyjä mitään erityistä syytä moiseen neuvoon? Siinähän on kysymys vaan pienillä virroilla tapahtuvasta ylläpidosta, eikä mulla ainakaan ole ollut mitään hämminkiä koko hommassa.
Yleensä ylläpitolatauksella on todettu akun ikää lisäävä vaikutus.
Yleensä ylläpitolatauksella on todettu akun ikää lisäävä vaikutus.
Kauas on pitkä matka - mönkijälläkin!