Stindu kirjoitti:Laitteena vm. 2014 680 Rincon, joka temppuillut lisääntyvästi viime keväästä lähtien talvikuukausina. Mikäli pakkasta yli 15, ei lähde käyntiin täydellä akulla. Lämmetessä aloittaa tikittävän nakutuksen, tosin ei aina. Suuntaa vaihtaessa peukalon koskettaessa kaasua sammua tupsahtaa. Kävi viime keväänä 20 h:n ensihuollossa jossa asiasta mainitsin, ei mitään löydöksiä mistään. Nyt mittarissa 50 h, ja kävi huollossa -> vaihdettu tulppa jossa epäilty vian olleen Kehoitettu vaihtamaan itse isompi akku ja lisämään polttoaineen sekaan Masinolia. Jenkkien foorumilta lueskelin notkeammista öljyistä, heavy duty akusta sekä efi:n päivityksestä kylmissä olosuhteissa. Onko kenelläkään tietoa onko Suomessa näin toimittu maahantuojan toimesta?
Eiköhän nuo akun vaihdot kuulu takuuseen jos uus peli. Venttileistä lähtisin itekkin tarkistelemaan, mutta eiköhän ne ole 20h huollossa ainakin pitänyt katsoa, onko sitten viitsitty niin eri juttu. Vie eri huoltoon ens kerralla. Jos vaikka tekisivätkin oikeesti jotain. Itte olen käyttänyt aina motulia hondassa, sillä toiminut erinomaisesti, tuo hondan oma öljy kun on ohjekirjankin mukaan väärää laadultaan. Luokitus liian korkea. Rubiconissa hydrostaatti niin varmasti siitä johtuva juttu. Samoin rincossa öljy toimii voiman välittäjänä niin sama homma.
Samaa mieltä tuon akun vaihtamisesta, ei ole mielestäni minun tehtävä. Tästäkin laitettu viestiä maahantuojalle, mutta ilmeisesti liian vaikea kysymys kun vastausta ei kuulu.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
"lainaus: Rubiconissa hydrostaatti niin varmasti siitä johtuva juttu. Samoin rincossa öljy toimii voiman välittäjänä niin sama homma."
Kyllä Hondan ATV öljy 5W30 pitää sopia molempiin. Tosin MP-öljy MA-luokituksellakin käy.
Rubiconissa on hydrostaattivetojärjestelmä ja öljykylpyinen keskipakokytkin.
Rinconissa ei ole hydrostaattia vaan ratasvaihteisto ja välitykset vaihtaa kitkakytkimet (niinkuin DSG). Keskipakokytkintä ei ole vaan turbiini kuten automaattivaihteisissa autoissa perinteisesti.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC http://www.sefotec.fi
Stindu kirjoitti:Lämmetessä aloittaa tikittävän nakutuksen, tosin ei aina.
Laitapa ääninäyte tuosta nakutuksesta, jos onnistuu? Minulla on 2012 vuoden Rincon ja se nakutti/nakuttaa moottorin lämmettyä. Kaasua antaessa nakutus tosin nykyään katoaa, joten ääni lähtee 99% varmuudella venttiileistä. Aluksi kone antoi ääntä kovillakin kierroksilla mutta se katosi, kun vaihdettiin ketjun kiristin. Noita kiristimiä menee Rinconissa juttujen perusteella paljonkin. Edelleen venttiileistä lähtee nakutus tyhjäkäynnillä, varsinkin koneen lämmittyä. Rinconissa on pakopuolen välykset melko suuret, joten olen ajatellut sen olevan ominaisuus... Välykset on tarkistettu varmuuden vuoksi kahteen otteeseen ja ne ovat ohjekirjan mukaiset.
sf-atv kirjoitti:"lainaus: Rubiconissa hydrostaatti niin varmasti siitä johtuva juttu. Samoin rincossa öljy toimii voiman välittäjänä niin sama homma."
Kyllä Hondan ATV öljy 5W30 pitää sopia molempiin. Tosin MP-öljy MA-luokituksellakin käy.
Rubiconissa on hydrostaattivetojärjestelmä ja öljykylpyinen keskipakokytkin.
Rinconissa ei ole hydrostaattia vaan ratasvaihteisto ja välitykset vaihtaa kitkakytkimet (niinkuin DSG). Keskipakokytkintä ei ole vaan turbiini kuten automaattivaihteisissa autoissa perinteisesti.
On nuo suht tuttuja juttuja molemmat, rubiconi ja rinconi. Tarkoitin juurikin tuota rinconin turbiinia jossa moottoriöljy toimii voiman välittäjänä. Autopuolellahan tähän tarkoitukseen on ihan oma öljynsä. Se vaan on raaka tosiasia että tuolla hondan omalla öljyllä vaihdenäyttö rupeaa vilkuttamaan viivoja raskaassa vedätyksessä huomattavasti herkemmin kuin tuo motuli. Öljy menee liian ohueksi kuumuessaan. Kuitenki 500h tullut tuolla samalla päryttimellä ajeltua erilaisissa tilanteissa. Varmaan toimii tuo omakin öljy normikäytöllä vakio renkailla mutta kun kuormitus menee rajoille niin ei toimi.
Stindu kirjoitti:Lämmetessä aloittaa tikittävän nakutuksen, tosin ei aina.
Laitapa ääninäyte tuosta nakutuksesta, jos onnistuu? Minulla on 2012 vuoden Rincon ja se nakutti/nakuttaa moottorin lämmettyä. Kaasua antaessa nakutus tosin nykyään katoaa, joten ääni lähtee 99% varmuudella venttiileistä. Aluksi kone antoi ääntä kovillakin kierroksilla mutta se katosi, kun vaihdettiin ketjun kiristin. Noita kiristimiä menee Rinconissa juttujen perusteella paljonkin. Edelleen venttiileistä lähtee nakutus tyhjäkäynnillä, varsinkin koneen lämmittyä. Rinconissa on pakopuolen välykset melko suuret, joten olen ajatellut sen olevan ominaisuus... Välykset on tarkistettu varmuuden vuoksi kahteen otteeseen ja ne ovat ohjekirjan mukaiset.
Täytyy yrittää saada tallennettua huomenna lumitöiden ohessa.
Ajelin hontalla menneen viikonlopun syvälumi ajoa. Nyt kun ajaa täyskaasulla nii kuuluu semmone pien imuääni? Onko mahollusta vai kuulenko omiani? Kulkee kyllä normaalisti. Tuli mieleen et märkä putsari mutta kuiva oli.
Kyseessä trx 350vm. 03, ongelmana öljynlauhduttimen puhaltimen toimimattomuus lämpöjen noustessa, puhallin kyllä toimii kun lämmittää kuumailma puhaltimella anturia, vastusarvot kutakuinkin pitäisi myös olla ok. Mittaako ICM myös lämpöjä ja käynnistäisi puhaltimien ennen kuin korkeamman lämmön varoitus valo syntyy, eli voisiko boksi olla rikki? Onko kellään kokemuksia?
Stindu kirjoitti:Laitteena vm. 2014 680 Rincon, joka temppuillut lisääntyvästi viime keväästä lähtien talvikuukausina. Mikäli pakkasta yli 15, ei lähde käyntiin täydellä akulla. Lämmetessä aloittaa tikittävän nakutuksen, tosin ei aina. Suuntaa vaihtaessa peukalon koskettaessa kaasua sammua tupsahtaa. Kävi viime keväänä 20 h:n ensihuollossa jossa asiasta mainitsin, ei mitään löydöksiä mistään. Nyt mittarissa 50 h, ja kävi huollossa -> vaihdettu tulppa jossa epäilty vian olleen Kehoitettu vaihtamaan itse isompi akku ja lisämään polttoaineen sekaan Masinolia. Jenkkien foorumilta lueskelin notkeammista öljyistä, heavy duty akusta sekä efi:n päivityksestä kylmissä olosuhteissa. Onko kenelläkään tietoa onko Suomessa näin toimittu maahantuojan toimesta?
Kone ollut nyt viikon maahantuojan osoittamassa huoltopaikassa. Ei ollut lähtenyt käyntiin huoltoon saapuessa, ulkona pakkasta 12 astetta. Huolto kertoo ettei löydy mitään vikaa. Nakutus kuulemma ketjun kiristäjästä, uusi ei poista ongelmaa vaan uusiutuu. Bensapumppuja vaihdettu kuulemma takuuseen, mutta sama pumppu eikä kuulemma poista ongelmaa. Maahantuojalla jälkimarkkinoinnista ei ole kuulunut mitään sitten katsotaan ja kuunnellaan mitä huollosta kuuluu kommentin jälkeen. Täytynee hakea pois ja vaihtaa merkkiä.
Harmillinen juttu kun ei ole ottanut selviäkseen, kannattaisiko kuitenkin vielä yrittää maahantuojan kautta selvitellä vikaa, takuunalainen laite kummiskin...