jep... googlella löytyy vaikka kuinka paljon asiasta.
Ainoa pieni miinus että miksei noita oo hondiin asennettu jo tehtaalla
Voishan tommosen ostaa jos paljon porukka tilaa niin vois saada edullisesti.Sitä en tiedä onko tuosta lukosta meille hyötyä kun 3 vedollakin olemme pärjännet
juniorijussi kirjoitti:jep... googlella löytyy vaikka kuinka paljon asiasta.
Ainoa pieni miinus että miksei noita oo hondiin asennettu jo tehtaalla
Voishan tommosen ostaa jos paljon porukka tilaa niin vois saada edullisesti.Sitä en tiedä onko tuosta lukosta meille hyötyä kun 3 vedollakin olemme pärjännet
siinäpä se,TOSI-miehet pärjää 3-vedollakin.....
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Nyt tuota kuvaa tarkemmin tutkittuani ja pähkäiltyäni, niin voisiko tuossa olla niin yksinkertainen tuon lukon toiminta, että perustuu vääntömomenttiin. Toisen akselin luistaissa ja toisen pysyessä paikallaan metallirenkaassa sisäpuolella olevat hampaat tarttuvat akselikartioitten päässä oleviin nastoihin ja samalla metallikehän ulkopuolella olevat ottaa sinne hammastettuun koteloon kiinni. Kaikki tapahtuu väännön ansiosta, Jarrua painettaissa se lisää tähän koteloon ja akseleihin vääntöä josta seuraa, että akseli lukittuu. Yksinkertaisuudessaan olisi siis tavallaan mekaninenlukko. Ymmärtiköhän tätä selvitystä kukaan?
Ja se miks kukaan ei tuota lukkoa ole nähny johtuu taas siitä ettei Hondassa noita etu ja takaperiä tarvitse avata,huvikseenhan kukaan ei noita purkaa.
Maahantuoja taas ei samasta syystä tunne asiaa,yhteys tehtaan huippuälykkäisiin insseihin voisi auttaa
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta mites on vuoden 2005 Rubiconin kanssa. En pääse ennen pääsiäistä kokeilee tuota jarrukikkaa, niin osaako joku sanoa jo näin ennalta
petri.n kirjoitti:Nyt tuota kuvaa tarkemmin tutkittuani ja pähkäiltyäni, niin voisiko tuossa olla niin yksinkertainen tuon lukon toiminta, että perustuu vääntömomenttiin. Toisen akselin luistaissa ja toisen pysyessä paikallaan metallirenkaassa sisäpuolella olevat hampaat tarttuvat akselikartioitten päässä oleviin nastoihin ja samalla metallikehän ulkopuolella olevat ottaa sinne hammastettuun koteloon kiinni. Kaikki tapahtuu väännön ansiosta, Jarrua painettaissa se lisää tähän koteloon ja akseleihin vääntöä josta seuraa, että akseli lukittuu. Yksinkertaisuudessaan olisi siis tavallaan mekaninenlukko. Ymmärtiköhän tätä selvitystä kukaan?
Samoilla linjoilla ollaan, ja saattaisi tuon lukon löysyyskin johtua käyttäjän toimenpiteistä. Elikkäs kun lukko lukittuu, niin vetoa ei silloin saisi löysätä, vaan tasakaasulla pitäisi pyrkiä ajamaan.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Ei ole tähän mennessä tarvinut jarrua käyttää että lukon saa päälle... Koskaan ei ainakaan mun omassa 400FA:ssa ole jäänyt sutimaan vain toinen etupyörä, kyllä ovat tasatahtia vetäneet joka kerta ja aivan ilman kikkailuja... Oli siellä etuperässä sitten lukko tai ei, mulle se on aivan sama millä periaatteella toimii, kunhan toimii...
Tarvisiko Hondan kyljessä olla iso varoitus siitäkin, että sieltä se lukko löytyy ja pari idioottinappulaa varmuuden vuoksi??
ATC kirjoitti:Brandt hoi, tilatkaapas niitä Hondan jarrukenkijä valmiiksi hyllyyn, nyt niillä alkaa olla markkinoita, kun kaikki alkaa ajamaan jarrupohjassa.
hehe...ei sitä jarrua tarvi kokoajan pitää pohjassa,riittää että kerran painaa että molemmat pyörät vetää niin ei se on siinä.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Pitääkö tänne laittaa uusi topikki tämänkin asian puimiseksi? Häh?Olemme mielestäni mielenkiinnolla kaivaneet asiasta tietoa, ja porukat vaan jupisee joutavia. Olemme löytäneet kovia lukkoja hondaan, joka on ainakin minulle saatettujen YV viestien mukaan kiinnostanut kovasti. Yritetaan ainakin nämä asia aiheet pitää asiallisina, ja mölytään muuten sitten aiheesta ja sivusta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress